LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verkeerd voorgelicht via internet
verkeerd voorgelicht via internet
Via prijsvrij.nl hebben wij op 21 juni een reis geboekt voor vier personen naar Pickalbatros Aqua Fun Club in Marrakech. Dit betreft een geheel nieuw hotel wat op 7 juni geopend zou zijn met vijf sterren.
Tot die tijd waren er nagenoeg geen recensies op internet te vinden die erg negatief waren en omdat het geheel nieuw opgeleverd zou zijn was er ook niks aan de hand volgens ons.
Na een week begonnen de recensies op internet binnen te komen en die liegen er niet om..... er zijn nog een hele hoop problemen rond dit hotel die opgelost moeten worden.
Onze bezorgdheid hebben wij twee maal geuit aan Prijsvij.nl maar telkens kregen wij een mail dat wij ons geen zorgen hoefden te maken, zij hadden contact gehad met de toeroperator Neckerman en die gaven aan dat alles rond die tijd in orde zou zijn. Omdat de recensies toch er slecht blijven en wij met een kleine vier weken naar deze bestemming zouden afreizen hebben wij contact gezocht met Neckerman de uiteindelijke touroperator en onze vraag daar neergelegd. Maar die verwijzen ons terug naar Prijsvrij.nl.
Wij hebben nu een mail gestuurd naar Prijsvrij.nl en aangegeven dat wij niet op een ressort willen zitten met dergelijke problemen en dat wij dan graag om zouden willen boeken, uiteraard tot op heden niks vernomen.
Graag wil ik weten tot hoe verre wij recht hebben op de vakantie die omschreven staat in de beschrijving die wij hebben gelezen op internet en wat wij eventueel kunnen doen om toch een goede vakantie te kunnen hebben?
De recensies staan vermeld bij tripadvisor.nl.
Wie kan ons in de goede richting helpen?
Tot die tijd waren er nagenoeg geen recensies op internet te vinden die erg negatief waren en omdat het geheel nieuw opgeleverd zou zijn was er ook niks aan de hand volgens ons.
Na een week begonnen de recensies op internet binnen te komen en die liegen er niet om..... er zijn nog een hele hoop problemen rond dit hotel die opgelost moeten worden.
Onze bezorgdheid hebben wij twee maal geuit aan Prijsvij.nl maar telkens kregen wij een mail dat wij ons geen zorgen hoefden te maken, zij hadden contact gehad met de toeroperator Neckerman en die gaven aan dat alles rond die tijd in orde zou zijn. Omdat de recensies toch er slecht blijven en wij met een kleine vier weken naar deze bestemming zouden afreizen hebben wij contact gezocht met Neckerman de uiteindelijke touroperator en onze vraag daar neergelegd. Maar die verwijzen ons terug naar Prijsvrij.nl.
Wij hebben nu een mail gestuurd naar Prijsvrij.nl en aangegeven dat wij niet op een ressort willen zitten met dergelijke problemen en dat wij dan graag om zouden willen boeken, uiteraard tot op heden niks vernomen.
Graag wil ik weten tot hoe verre wij recht hebben op de vakantie die omschreven staat in de beschrijving die wij hebben gelezen op internet en wat wij eventueel kunnen doen om toch een goede vakantie te kunnen hebben?
De recensies staan vermeld bij tripadvisor.nl.
Wie kan ons in de goede richting helpen?
Re: verkeerd voorgelicht via internet
@
Meldt ter plaatse direkt de eventuele klachten en eis dat die binnen 24 uur worden opgelost en maak indien van toepassing ook foto's als bewijs voor later, als je hier een gemotiveerde klacht gaat indienen. Maar vooralsnog: wellicht zijn het beren op de weg die er niet zijn. In elk geval een prettige vakantie toegewenst.
Maxiem.
Meldt ter plaatse direkt de eventuele klachten en eis dat die binnen 24 uur worden opgelost en maak indien van toepassing ook foto's als bewijs voor later, als je hier een gemotiveerde klacht gaat indienen. Maar vooralsnog: wellicht zijn het beren op de weg die er niet zijn. In elk geval een prettige vakantie toegewenst.
Maxiem.
Re: verkeerd voorgelicht via internet
werzaamheden aan het zwembad park kunnen ze niet binnen 24 uur oplosen
en zeker niet aan de glijbannen daar kijk maar even op internet
en zeker niet aan de glijbannen daar kijk maar even op internet
Re: verkeerd voorgelicht via internet
inderdaad deze werkzaamheden aan het zwembad kunnen ze niet oplossen, maar hiernaast heeft bijna niemand warm water op de kamer, stinken de kamers naar rioollucht, airco's die niet werken, grote gaten rondom de zwembaden waar je een heel kind in kan kwijtraken en is het dus onveilig.
Kijk dat mensen klagen over dat de drank op is of dat het eten lauw is neem ik altijd met een korreltje zout, het is nooit zoals je het thuis hebt, maar de essentiële dingen zijn wel belangrijk net zoals de veiligheid!
Kijk dat mensen klagen over dat de drank op is of dat het eten lauw is neem ik altijd met een korreltje zout, het is nooit zoals je het thuis hebt, maar de essentiële dingen zijn wel belangrijk net zoals de veiligheid!
Re: verkeerd voorgelicht via internet
Prijsvrij.nl is gewoon een site van een reisbureau, ook nog aangesloten bij ANVR/SGR. Dus u kunt er gewoon een klacht indienen, die wordt beoordeeld aan de hand van de ANVR voorwaarden (gemaakt in samenwerking met de Consumentenbond). Geen vuiltje aan de lucht dus.
Enkel.....zeker bij een accommodatie waar verder niets over te vinden is, kan de hulp van een stenen reisbureau enorm helpen. En....u betaalt er maar ongeveer 25 Euro meer voor de hele boeking. Dat is goede voorlichting toch eigenlijk wel waard, niet?
Enkel.....zeker bij een accommodatie waar verder niets over te vinden is, kan de hulp van een stenen reisbureau enorm helpen. En....u betaalt er maar ongeveer 25 Euro meer voor de hele boeking. Dat is goede voorlichting toch eigenlijk wel waard, niet?
Re: verkeerd voorgelicht via internet
jolanda77
Natuurlijk zijn er klachten die niet in 24 uur kunnen worden opgelost, maar daar moet je toch in die zin formeel melding van doen. Als bijvoorbeeld het zwembad niet klaar is en er kan niet in gezwommen worden en dat is je voor de reis niet meegedeeld, dan moet je dus formeel melden dat je daar niet mee accoord gaat en dat dat euvel binnen 24 uur verholpen moet zijn. Leg dat ook schriftelijk vast en bundel je krachten met andere reisgenoten. Pas dan kun je met sukses verhaal halen na de reis en een fikse schadevergoeding eisen.
Maxiem.
Natuurlijk zijn er klachten die niet in 24 uur kunnen worden opgelost, maar daar moet je toch in die zin formeel melding van doen. Als bijvoorbeeld het zwembad niet klaar is en er kan niet in gezwommen worden en dat is je voor de reis niet meegedeeld, dan moet je dus formeel melden dat je daar niet mee accoord gaat en dat dat euvel binnen 24 uur verholpen moet zijn. Leg dat ook schriftelijk vast en bundel je krachten met andere reisgenoten. Pas dan kun je met sukses verhaal halen na de reis en een fikse schadevergoeding eisen.
Maxiem.
Re: verkeerd voorgelicht via internet
Normaal gesproken ga ik ook naar een stenen reisbureau...... nu een keertje niet (internet gemak dient de mens). Hiernaast betaal ik voor deze vakantie bijna 3200,00 voor twee volwassenen en twee kinderen dus geen kattepis voor 8 dagen. Juist omdat het een reisbureau is die aangesloten is bij allerlei organisaties verwacht je wel wat te krijgen toch? Zoals u waarschijnlijk in de recensies heeft gelezen is dat dus niet waar, men moet de mensen (klanten) dan tijdig op de hoogte brengen van deze problemen.geengast schreef:Prijsvrij.nl is gewoon een site van een reisbureau, ook nog aangesloten bij ANVR/SGR. Dus u kunt er gewoon een klacht indienen, die wordt beoordeeld aan de hand van de ANVR voorwaarden (gemaakt in samenwerking met de Consumentenbond). Geen vuiltje aan de lucht dus.
Enkel.....zeker bij een accommodatie waar verder niets over te vinden is, kan de hulp van een stenen reisbureau enorm helpen. En....u betaalt er maar ongeveer 25 Euro meer voor de hele boeking. Dat is goede voorlichting toch eigenlijk wel waard, niet?
Re: verkeerd voorgelicht via internet
Maxiem,MAXIEM schreef:jolanda77
Natuurlijk zijn er klachten die niet in 24 uur kunnen worden opgelost, maar daar moet je toch in die zin formeel melding van doen. Als bijvoorbeeld het zwembad niet klaar is en er kan niet in gezwommen worden en dat is je voor de reis niet meegedeeld, dan moet je dus formeel melden dat je daar niet mee accoord gaat en dat dat euvel binnen 24 uur verholpen moet zijn. Leg dat ook schriftelijk vast en bundel je krachten met andere reisgenoten. Pas dan kun je met sukses verhaal halen na de reis en een fikse schadevergoeding eisen.
Maxiem.
Ik wil helemaal geen vakantie die niet is zoals beschreven is en zeker niet naderhand een schadevergoeding eisen. Ik ga maar zelden op vakantie en dan wil ik zonder zorgen en een probleemloze vakantie hebben. wat heb ik nou aan een rottige vakantie en uiteindelijk een gedeelte van mijn geld retour?
Re: verkeerd voorgelicht via internet
Bellen is sneller.
Re: verkeerd voorgelicht via internet
Uiteraard al gedaan maar telefonisch kunnen zij niks doen is ons gezegd....Nebilem schreef:Bellen is sneller.
Dus alles per mail voordeel hiervan is dat wij wel wat comunicatie als bewijs hebben!
Re: verkeerd voorgelicht via internet
Dan moet je bij het kleinschalige gespecialiseerde reisburo om de hoek boeken bij een resort waar overdadig veel recensies over te vinden zijn en waar alsmede eigen klanten van het reisburo ervaring mee hebben.elpedro schreef: Ik ga maar zelden op vakantie en dan wil ik zonder zorgen en een probleemloze vakantie hebben. wat heb ik nou aan een rottige vakantie en uiteindelijk een gedeelte van mijn geld retour?
Als je het onderste uit de kan wilt hebben...
Re: verkeerd voorgelicht via internet
Huh als je het onderste uit de kan wilt hebben?newmikey schreef:Dan moet je bij het kleinschalige gespecialiseerde reisburo om de hoek boeken bij een resort waar overdadig veel recensies over te vinden zijn en waar alsmede eigen klanten van het reisburo ervaring mee hebben.elpedro schreef: Ik ga maar zelden op vakantie en dan wil ik zonder zorgen en een probleemloze vakantie hebben. wat heb ik nou aan een rottige vakantie en uiteindelijk een gedeelte van mijn geld retour?
Als je het onderste uit de kan wilt hebben...
Beetje nutteloze opmerking.
Ik leg een probleem voor als je daar niet nuttig op kan antwoorden moet je helemaal niet reageren.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: verkeerd voorgelicht via internet
Goed, feit blijft dat u op basis van recensies op internet geen rechten heeft om te annuleren.
U kunt enkel contact opnemen bij het bedrijf waar u geboekt heeft en hopen dat zij meewerken.
Nu blijkt dat dit niet gaat gebeuren, kunt u niets doen.
Immers, u bent niet ter plaatse en heeft nog geen ongemak.
Pas daar aangekomen kunt u klagen, niet van te voren.
U kunt enkel contact opnemen bij het bedrijf waar u geboekt heeft en hopen dat zij meewerken.
Nu blijkt dat dit niet gaat gebeuren, kunt u niets doen.
Immers, u bent niet ter plaatse en heeft nog geen ongemak.
Pas daar aangekomen kunt u klagen, niet van te voren.
Re: verkeerd voorgelicht via internet
Maxiem, heeft wel een punt door van alle zaken een formele klacht in te dienen. Ook al kan de klacht niet opgelost worden zoals het afbouwen van een zwembad.. Een oplossing kan immers ook bestaan uit het verhuizen naar een minimaal gelijkwaardig hotel. Mocht je besluiten af te reizen naar deze accomodatie. Bedenk wel als je maar 8 dagen gaat en je hebt een waslijst aan klachten dat het dan al gauw een dag of 2 duurt om alle klachten te ondervinden en bespreekbaar te maken en voordat een verhuizing op touw is gezet is de vakantie al half om.
Als je liever naar een ander hotel afreist, zoek eventueel zelf alvast naar geschikte alternatieven op prijsvrij.nl en doe zelf een of meerdere suggesties voor een omboeking. Soms zijn reisorganisaties iets flexibeler in het wijzigen naar een reis die iets duurder is dan naar een reis die goedkoper is. Het is wel mogelijk dat ze kosten in rekening brengen voor het wijzigen.
Persoonlijk boek ik zelf ook liever bij een reisbureau en bij voorkeur geen hotel dat zo kort pas open is. Meestal zijn er altijd wel dingen die niet af zijn of de bekende aanloopproblemen met dingen die niet werken zoals het zou moeten. Als ik dan wel op internet zou boeken, zou ik liever direct bij de touroperator zoals Neckermann in dit geval, boeken dan bij tussenpersonen op internet zoals prijsvrij en tjingo etc.
Dat Neckermann je doorverwijst naar prijsvrij is vrij logisch daar je een overeenkomst hebt met prijsvrij.
Als je liever naar een ander hotel afreist, zoek eventueel zelf alvast naar geschikte alternatieven op prijsvrij.nl en doe zelf een of meerdere suggesties voor een omboeking. Soms zijn reisorganisaties iets flexibeler in het wijzigen naar een reis die iets duurder is dan naar een reis die goedkoper is. Het is wel mogelijk dat ze kosten in rekening brengen voor het wijzigen.
Persoonlijk boek ik zelf ook liever bij een reisbureau en bij voorkeur geen hotel dat zo kort pas open is. Meestal zijn er altijd wel dingen die niet af zijn of de bekende aanloopproblemen met dingen die niet werken zoals het zou moeten. Als ik dan wel op internet zou boeken, zou ik liever direct bij de touroperator zoals Neckermann in dit geval, boeken dan bij tussenpersonen op internet zoals prijsvrij en tjingo etc.
Dat Neckermann je doorverwijst naar prijsvrij is vrij logisch daar je een overeenkomst hebt met prijsvrij.
Re: verkeerd voorgelicht via internet
De laatste keer dat ik keek was dit het TrosRADAR forum en niet het "elpedro" forum.elpedro schreef: Ik leg een probleem voor als je daar niet nuttig op kan antwoorden moet je helemaal niet reageren.
Je boekt bij een internet prijsvechter bij een hotel zonder recensies en betitelt je post "verkeerd voorgelicht via internet". Je hebt helemaal zelf geklikt op een advertentie waarin een reis wordt aangeboden en je hebt zelf ook nog een verantwoordelijkheid.
Een betere titel zou zijn geweest "eerst besteld, toen pas gaan checken" of zoiets. Wat wil je nu eigenlijk? Dat de verkoper hier jouw eigen verantwoordelijkheid overneemt?
Bovendien loop je ver vooruit op de zaken door nu al beren op de weg te zien. Met zo'n instelling zou het me niet verbazen als het inderdaad tegenvalt.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: verkeerd voorgelicht via internet
Jullie reageren allebei niet slim.newmikey schreef:De laatste keer dat ik keek was dit het TrosRADAR forum en niet het "elpedro" forum.elpedro schreef: Ik leg een probleem voor als je daar niet nuttig op kan antwoorden moet je helemaal niet reageren.
Je boekt bij een internet prijsvechter bij een hotel zonder recensies en betitelt je post "verkeerd voorgelicht via internet". Je hebt helemaal zelf geklikt op een advertentie waarin een reis wordt aangeboden en je hebt zelf ook nog een verantwoordelijkheid.
Een betere titel zou zijn geweest "eerst besteld, toen pas gaan checken" of zoiets. Wat wil je nu eigenlijk? Dat de verkoper hier jouw eigen verantwoordelijkheid overneemt?
Bovendien loop je ver vooruit op de zaken door nu al beren op de weg te zien. Met zo'n instelling zou het me niet verbazen als het inderdaad tegenvalt.
Om TS aan te wrijven dat hij 'het onderste uit de kan wil', enkel omdat hij zich zorgen maakt, slaat nergens op.
Zijn reactie klopt ook niet, want als je hier op het forum iets plaatst, kun je meningen verwachten die niet overeen komen met de jouwe.
De laatste zin klopt wel, het ziet er naar uit dat TS alles heeft gedaan wat hij kon hier in NL, nu eerst maar op vakantie en kijken wat er van die 'beoordelingen' op internet klopt.
Je nu al compleet over de rooie opwinden helpt niemand en mochten de 'beoordelingen' niet kloppen, zit je met een hoge bloeddruk op je vakantieadres te stressen over alles wat fout zou kunnen gaan.
Meer dan afwachten (en indien nodig ter plekke klagen) kan TS niet doen.