LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vertraagde vlucht door sneeuw

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Erect

Vertraagde vlucht door sneeuw

Ongelezen bericht door Erect »

Wij zouden op zondag 20-12 vliegen met Tap Air naar Lissabon, echter na 100x bellen met Aviabalie en Tap (geen gehoor) raadde de Aviabalie af om te komen aangezien 9 van de 10 vluchten werden geannulleerd. Ik heb uiteindelijk Tap geen 1x kunnen bereiken. Dus hoe moet je dan weten wat je moet doen?
Daarnaast was Schiphol per trein niet bereikbaar vanuit het oosten en per snelweg was niet te doen. Negatief reisalarm was toch in heel Nederland.
Enfin, uiteindelijk besloten om het er niet op te gokken en dus het hotel geannuleerd. Ik had de vlucht al ingecheckt maar dat heb ik ongedaan gemaakt.
Uiteindelijk is onze vlucht alsnog vertrokken (als 1 van de weinigen) :? , maar wel meer dan 5 uur te laat. Klopt het dat je na een vertraging van 5 uur van je vlucht kan afzien en je volledige ticketgeld terug kan vragen?

Ik heb een annuleringsverzekering en een reisverzekering. Het hotel hoef ik maar 1 nacht te betalen. Wat kan ik terugvragen/eisen en via wie?
Het zou toch belachelijk zijn dat ik zelf de kosten voor het ticket moet betalen aangezien het niet verantwoordt was om te gaan rijden en de Aviabalie mij ook afraadde te komen? De annuleringsverzekering vergoedt max. 3 gemiste nachten maar dan moet ik aantonen dat de vlucht geannulleerd was. Maar als ik afzie van de vlucht door de vertraging van 5 uur moet ik dit toch ook kunnen opgeven?

Tickets zijn rechtstreeks bij TAP geboekt en het hotel via Bookings.com.

Alvast bedankt.

geengast

Re: Vertraagde vlucht door sneeuw

Ongelezen bericht door geengast »

U boekte dus rechtstreeks een buitenlands maatschappij en een hotel in het buitenland via bookings.com (een dochter van Priceline.com en ook gewoon een buitenlands bedrijf)

Uw dienstverlening startte op Schiphol (achter de douane) en dus ook vanuit het buitenland.

Om al deze redenen kunt u geen enkel beroep op Nederlandse voorwaarden doen. Voor alles wat u boekte, gelden buitenlandse voorwaarden. (Ook TAP Nederland is gewoon een buitenlands bedrijf!)

Op dit forum hebben we onze handen vol aan de Nederlandse voorwaarden, om nu ook alle buitenlandse voorwaarden te kennen lijkt me niet reeël. Ook het recht volgens buitenlandse rechtbanken is bijna niet te doen voor zo'n relatief kleine schade.

Wat IK (en velen met mij) nu niet begrijpen: u kunt EXACT hetzelfde via een Nederlands reisbureau boeken. Dezelfde TAP vlucht en hetzelfde hotel ook via booking.com als u dat wenst.
U betaalt voor die service tussen 20 en 25 Euro boekingskosten (PER BOEKING, niet per persoon).
In een dergelijk geval was alles verzekerd geweest, was de aansprakelijkheid geregeld en had het reisbureau voor de communicatie gezorgd.

En dat alles voor die rottige twee tientjes.....ik snap het echt niet.

Erect

Wat ik niet begrijp?
Hoe moet ik dat in vredesnaam weten?
Als ik een reis boek ga ik niet eerst alla fora bij langs om te kijken wat de juridische achtergrond is. Als ik zoek naar een vlucht en ik kom bij een Nederlandse site van Fly Tap dan is dat toch geen enkele reden om aan te nemen dat je je geld kwijt bent in zulke situaties?

Lekker makkelijk om dit achteraf te zeggen. Daar heb ik toch niks aan.
Zeg dan meteen dat ik m'n geld kwijt ben en dat er nergens wat te verhalen valt.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Negatief reisalarm was toch in heel Nederland.
Bijna goed.

Er was een weer-alarm en een negatief reisadvies

The Sandman

Ongelezen bericht door The Sandman »

@Erect,

helaas, U heeft geen recht op teruggave van geld voor uw tickets.

Sowieso worden losse vliegtickets uitgesloten van de annuleringsverzekering. Daarnaast is het uw keuze geweest om niet te gaan. Niemand heeft U dat opgedragen.

Afhankelijk van het tijdstip van vertrek had U schiphol makkelijk kunnen halen. Wel met een langere reistijd, maar het was te doen.

U had natuurlijk ook op zaterdag al richting Schiphol kunnen gaan, het was duidelijk welk weer op zondag zou komen. Dan gewoon overnachten bij Ibis, goed ontbijt, kost maar € 100.
Maar daar heeft U nu niets aan.

U geld bent U helaas wel kwijt.

Dus

Erect

De aviabalie (die doet de afhandeling van TAP) raadde af om te komen aangezien er 9 van de 10 vluchten werden gecancelled.
Daarnaast moest ik TAP bellen maar die waren gewoon niet bereikbaar. Ik heb zondermeer 1,5 uur geprobeerd TAP te bellen.

Ik woon vlakbij de duitse grens. Dat het te doen was valt te betwisten.
Daarnaast reed er geen enkele trein vanuit Almelo. Dus die vlieger ging ook al niet op.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Erect schreef:De aviabalie (die doet de afhandeling van TAP) raadde af om te komen aangezien er 9 van de 10 vluchten werden gecancelled.
Daarnaast moest ik TAP bellen maar die waren gewoon niet bereikbaar. Ik heb zondermeer 1,5 uur geprobeerd TAP te bellen.

Ik woon vlakbij de duitse grens. Dat het te doen was valt te betwisten.
Daarnaast reed er geen enkele trein vanuit Almelo. Dus die vlieger ging ook al niet op.
Als 9 van de 10 vluchten worden gecancelled, gaat er dus nog 1 vlucht.
U koos ervoor niet te gaan, terwijl die ene vlucht die wel ging die van u kon zijn.
Achteraf gezien was dit dus ook zo.
Maar goed, het antwoord op uw vraag moet terug te vinden zijn in de algemene voorwaarden.
En voor u boekt hoeft u inderdaad de fora niet af te gaan om de juridische troep te leren.
Maar wel goed de algemene voorwaarden lezen, want als u iets koopt gaat u hiermee akkoord.

Gesloten