LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vertraging op Schiphol door corendon
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Vertraging op Schiphol door corendon
We hadden een reis geboekt naar turkije met Corendon, De vlucht zou om 04.00 uur s'morgens vertrekken.
Bij aankomst op de luchthaven om 01.00 uur. bleek het toestel in reparatie te zijn, en werd 2.00 uur voor vertrek gemeld dat er een vertraging was tot 8.00 uur, later werd het 12.00 uur, en daarna 10.00 uur , en om die tijd zijn we ook met zeer veel haast vertrokken., Dus een vertraging van 6.00 uur.
Zoals bekend heeft het Europese hof een uitspraak gedaan over een vergoeding van € 400.00 p.p bij 6 uur vertraging.
Dit alles bekend gemaakt bij Corendon, 4 weken gewacht, en een antwoord gekregen per post, die luide als volgd,
U heeft via onze organisatie een reis geboekt naar Turkije. Op de heenreis heeft u te maken gehad met een vertraging van 6 uur.
U vordert een vergoeding op grond van de "Denied Boarding Compensatie".
U heeft zich gericht tot de touroperator Corendon vliegvakantie's.
U airline is Corendon Airlines geweest in Turkije Antalya.
U moet u claim dan ook daar naar toe sturen.
Graag willen wij u melden dat C-A ook niet zal overgaan tot uitkeren . en wel om de volgende reden.
Het Europese hof heeft 19 Nov.2009 uitspraak gedaan in de Condor Sturgeon kwestie.
Er is echter geconstateerd dat de uitspraak van het europese hof in strijd is met
1e de letterlijke tekst van de EU verordenig
2e een eerdere uitspraak van de Grand Chamber en
3e het verdrag van Montreal.
deze stijdigheid is de reden dat wij deze uitspraak van 19 Nov niet zullen volgen.
Zolang er geen duidelijkheid is over deze strijdigheid blijft Corendon de tekst van de verordening volgen, die conform art.6 geen recht heeft op compensatie in geval van vertraging.
Het is een heel verhaal ,maar dit is voor de duidelijkheid.
-Het vreemde is dat Corendon vakantie's ineens niets meer te maken heeft Corendon Airlines.(zelfde Turkse maatschappij)
-De claim gedaan moet worden in Turkije.
-Wat is nu wijsheid , en wat nu te doen.
M.vr.grt.
F.van Holten
Bij aankomst op de luchthaven om 01.00 uur. bleek het toestel in reparatie te zijn, en werd 2.00 uur voor vertrek gemeld dat er een vertraging was tot 8.00 uur, later werd het 12.00 uur, en daarna 10.00 uur , en om die tijd zijn we ook met zeer veel haast vertrokken., Dus een vertraging van 6.00 uur.
Zoals bekend heeft het Europese hof een uitspraak gedaan over een vergoeding van € 400.00 p.p bij 6 uur vertraging.
Dit alles bekend gemaakt bij Corendon, 4 weken gewacht, en een antwoord gekregen per post, die luide als volgd,
U heeft via onze organisatie een reis geboekt naar Turkije. Op de heenreis heeft u te maken gehad met een vertraging van 6 uur.
U vordert een vergoeding op grond van de "Denied Boarding Compensatie".
U heeft zich gericht tot de touroperator Corendon vliegvakantie's.
U airline is Corendon Airlines geweest in Turkije Antalya.
U moet u claim dan ook daar naar toe sturen.
Graag willen wij u melden dat C-A ook niet zal overgaan tot uitkeren . en wel om de volgende reden.
Het Europese hof heeft 19 Nov.2009 uitspraak gedaan in de Condor Sturgeon kwestie.
Er is echter geconstateerd dat de uitspraak van het europese hof in strijd is met
1e de letterlijke tekst van de EU verordenig
2e een eerdere uitspraak van de Grand Chamber en
3e het verdrag van Montreal.
deze stijdigheid is de reden dat wij deze uitspraak van 19 Nov niet zullen volgen.
Zolang er geen duidelijkheid is over deze strijdigheid blijft Corendon de tekst van de verordening volgen, die conform art.6 geen recht heeft op compensatie in geval van vertraging.
Het is een heel verhaal ,maar dit is voor de duidelijkheid.
-Het vreemde is dat Corendon vakantie's ineens niets meer te maken heeft Corendon Airlines.(zelfde Turkse maatschappij)
-De claim gedaan moet worden in Turkije.
-Wat is nu wijsheid , en wat nu te doen.
M.vr.grt.
F.van Holten
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
Corendon probeert u een loer te draaien (daar draaien ze hun hand sowieso niet voor om).
Tenminste ik ga ervan uit dat u een REIS heeft geboekt, dus met hotel of appartement. Dan is de touroperator Corendon aansprakelijk voor de klachtafwikkeling.
Bij zes uur vertraging op een chartervlucht is geregeld dat u recht heeft op maaltijden, drank, eventueel een hotelkamer (in u geval niet van toepassing) en communicatiemiddelen.
Een VERGOEDING kunt u enkel krijgen als de reden van vertraging aan de vliegmaatschappij is te wijten. In dit geval waarschijnlijk niet aantoonbaar.
Het belangrijkste punt is dat u te maken heeft met een touroperator/reisorganisator, die (ook weer volgens EG voorschriften) uw aanspreekpunt is voor ALLE klachten. Ze mogen NOOIT doorverwijzen naar een andere instantie.
Tenminste ik ga ervan uit dat u een REIS heeft geboekt, dus met hotel of appartement. Dan is de touroperator Corendon aansprakelijk voor de klachtafwikkeling.
Bij zes uur vertraging op een chartervlucht is geregeld dat u recht heeft op maaltijden, drank, eventueel een hotelkamer (in u geval niet van toepassing) en communicatiemiddelen.
Een VERGOEDING kunt u enkel krijgen als de reden van vertraging aan de vliegmaatschappij is te wijten. In dit geval waarschijnlijk niet aantoonbaar.
Het belangrijkste punt is dat u te maken heeft met een touroperator/reisorganisator, die (ook weer volgens EG voorschriften) uw aanspreekpunt is voor ALLE klachten. Ze mogen NOOIT doorverwijzen naar een andere instantie.
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
Zelfde probleem gehad met Corendon, 8 uur vertraging.
Geen vergoeding ontvangen, zelfs de Rechtsbijstand kreeg het niet voor elkaar!
Wij hadden geboekt bij Arke, die liet ons Corendon vliegen terwijl toen wij boekten Pegasus als maatschappij genoemd stond. Maar Arke vergoedt niks en wijst naar Corendon en Corendon hoeft zich niet aan de Europese regels te houden omdat ze in Turkije gevestigd zijn.
Geen vergoeding ontvangen, zelfs de Rechtsbijstand kreeg het niet voor elkaar!
Wij hadden geboekt bij Arke, die liet ons Corendon vliegen terwijl toen wij boekten Pegasus als maatschappij genoemd stond. Maar Arke vergoedt niks en wijst naar Corendon en Corendon hoeft zich niet aan de Europese regels te houden omdat ze in Turkije gevestigd zijn.
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
Volgens mij moet Corendon aantonen dat de vertraging niet door hun komt. En niet jij als klant.
een van hun vliegtuigen was toch in onderhoud?
Corendon wist toch van te voren dat ze met dit toestel een vlucht om 4 uur ´s ochtends moesten uitvoeren.
Corendon had een ander toestel moeten regelen, en als dat niet gelukt was, hadden ze hun klanten een tegoed bon moeten geven om iets op het vliegveld te kunnen kopen.
Ik vraag me sowieso af waarom mensen nog met Corendon vliegen!
een van hun vliegtuigen was toch in onderhoud?
Corendon wist toch van te voren dat ze met dit toestel een vlucht om 4 uur ´s ochtends moesten uitvoeren.
Corendon had een ander toestel moeten regelen, en als dat niet gelukt was, hadden ze hun klanten een tegoed bon moeten geven om iets op het vliegveld te kunnen kopen.
Ik vraag me sowieso af waarom mensen nog met Corendon vliegen!
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
Bedankt voor julie reactie
--Geengast--
De vertraging werd veroorzaakt door een electrice storing, toen we op Schiphol aankwamen, om 1.00 uur werd er al aan het toestel gesleuteld, tot de 9.00 s'ochtends, dus tijd genoeg voor een vervangend toestel,we kregen wel een consumtie bon, maar voor een simpel kopje koffie moest je al bijbetalen. Maaltijd bon was niet in te wisselen door tijds gebrek.
--Choco--
Voor ons de eerste (en laatste) keer met deze maatschappij, Ik heb ze wel aansprakelijk gesteld voor de geleden schade, ik ben een overeenkomst aangegaan met Corendon Vliegvakanties en niet Corendon Airlines.
De werkwijze van Corendon was mij nog niet bekend, je hebt voor alles een eerste keer.
Frans
--Geengast--
De vertraging werd veroorzaakt door een electrice storing, toen we op Schiphol aankwamen, om 1.00 uur werd er al aan het toestel gesleuteld, tot de 9.00 s'ochtends, dus tijd genoeg voor een vervangend toestel,we kregen wel een consumtie bon, maar voor een simpel kopje koffie moest je al bijbetalen. Maaltijd bon was niet in te wisselen door tijds gebrek.
--Choco--
Voor ons de eerste (en laatste) keer met deze maatschappij, Ik heb ze wel aansprakelijk gesteld voor de geleden schade, ik ben een overeenkomst aangegaan met Corendon Vliegvakanties en niet Corendon Airlines.
De werkwijze van Corendon was mij nog niet bekend, je hebt voor alles een eerste keer.
Frans
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
Kijkt u eens op deze site van de ANWB. Verderop staat waar u een klacht kunt indienen en bij welke geschillencommissie u terecht kunt en aan welke voorwaarden u moet voldoen.
Even een raar vraagje: Was u tijdig ingecheckt? Ik lees namelijk wel dat je op tijd ingecheckt moet zijn om aanspraak te maken op de vergoeding.
Helaas is een eerste standaardafwijzing wel te verwachten, omdat ze altijd proberen eronder uit te komen.
OpConsuwijzer las ik dat de claim ingediend moet worden bij de luchtvaartmaatschappij.
Even een raar vraagje: Was u tijdig ingecheckt? Ik lees namelijk wel dat je op tijd ingecheckt moet zijn om aanspraak te maken op de vergoeding.
Helaas is een eerste standaardafwijzing wel te verwachten, omdat ze altijd proberen eronder uit te komen.
OpConsuwijzer las ik dat de claim ingediend moet worden bij de luchtvaartmaatschappij.
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
--Emmy--
Heb deze site's al bekeken en ook een voorbeeld/claim formulier ingediend bij Corendon Vliegvakanties en Corendon Airlines, maar die zeggen ronduit wij keren niet uit omdat het EU-verdrag onduidelijkheid is en tegenstijdig.
Heb nu advies gevraagd aan Inspectie van verkeer en Waterstaat over de handelwijze van Corendon.
-Op u vraag- We hadden ruim op tijd ingecheckt.
grt. F.v.H
Heb deze site's al bekeken en ook een voorbeeld/claim formulier ingediend bij Corendon Vliegvakanties en Corendon Airlines, maar die zeggen ronduit wij keren niet uit omdat het EU-verdrag onduidelijkheid is en tegenstijdig.
Heb nu advies gevraagd aan Inspectie van verkeer en Waterstaat over de handelwijze van Corendon.
-Op u vraag- We hadden ruim op tijd ingecheckt.
grt. F.v.H
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
Ik las ergens dat er wel aan die voorwaarde voldaan moest worden vandaar de vraag.F.van Holten schreef:--Emmy--
-Op u vraag- We hadden ruim op tijd ingecheckt.
grt. F.v.H
Dan is het nu verstandig juridisch advies in te winnen bij een juridisch loket. Eerste adviesgesprek is doorgaans gratis.
Mijns inziens kunt u 2 mogelijke wegen bewandelen.
A) Een geschil indienen bij de geschillencommissie, deze stond ook vermeld op de site van de ANWB met een link. Soms zijn mensen niet zo gelukkig met een geschillencommissie omdat deze doorgaans door de branche zelf betaald en onderhouden wordt en een bepaalde vooringenomenheid zou kunnen hebben, aldus sommigen. Nu weet ik niet hoe het met deze commissie is gesteld.
B) Aangetekende brieven sturen dat u de vordering wenst te ontvangen binnen een redelijke termijn (specificeren) en dat u anders andere wegen gaat bewandelen de vordering te innen waarbij kosten verhaald zullen worden op Corendon... (wel even de juiste naam invullen).
Beide wegen tegelijk bewandelen, lijkt mij niet de juiste weg, dus kijk goed na of het oordeel van de commissie bindend is of vraag na bij het juridisch loket welke weg zij de beste vinden. Met betrekking tot optie B kunnen ze ook advies geven over de te volgen stappen van brieven (ingebrekestelling en verzuim) sturen en juridische procedure starten.
Succes.
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
Met alle respect, en ik zou zelf ook vreselijk balen, maar is € 400,- voor 6 uur vertraging niet een belachelijk bedrag?
Een vergoeding begrijp ik, maar dit vind ik wel erg hoog.
Een vergoeding begrijp ik, maar dit vind ik wel erg hoog.
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
--Roosje--
Deze bedragen zijn wettelijk vastgesteld resp: boven de 3 uur
€ 250.= tot 1500 km per persoon
€ 400.= boven de 1500 km pp
€ 600.= meer dan 3500 km pp
Maar geen enkele maatschappij houd zich daaraan, en beroepen zich allemaal op het verdrag uit 2009,wat strijdig is met de uitspraak door het EU Hof.(transavia/klm/arkefly enz)
Alleen de geschillencomissie luchtvaart kan iets betekenen in deze zaken, maar heeft nog weinig resultaten gehaald in vertragingen.
En als je recentie's leest van de comissie, is het bedroevend.
Maar ik ben nog in contact met rechtshulp en Inspectie van verkeer en waterstaat.
We wachten af.
F.v.H
Deze bedragen zijn wettelijk vastgesteld resp: boven de 3 uur
€ 250.= tot 1500 km per persoon
€ 400.= boven de 1500 km pp
€ 600.= meer dan 3500 km pp
Maar geen enkele maatschappij houd zich daaraan, en beroepen zich allemaal op het verdrag uit 2009,wat strijdig is met de uitspraak door het EU Hof.(transavia/klm/arkefly enz)
Alleen de geschillencomissie luchtvaart kan iets betekenen in deze zaken, maar heeft nog weinig resultaten gehaald in vertragingen.
En als je recentie's leest van de comissie, is het bedroevend.
Maar ik ben nog in contact met rechtshulp en Inspectie van verkeer en waterstaat.
We wachten af.
F.v.H
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
Tja vind het ook wel wat aan de hoge kant, voor sommigen kan dit betekenen dat ze een groot deel van de hele vakantie terugbetaald krijgen als zoiets gebeurd. Maarja het is nu eenmaal in een Europese verordening vastgelegd en wie ben ik dan om daar wat van te vinden. En tja als je er recht op hebt, zou je het ook moeten krijgen en dat laatste is dan wel een probleem.Roosje1957 schreef:Met alle respect, en ik zou zelf ook vreselijk balen, maar is € 400,- voor 6 uur vertraging niet een belachelijk bedrag?
Een vergoeding begrijp ik, maar dit vind ik wel erg hoog.
@TS,
Heeft u gegevens uitgewisseld met andere passagiers? Misschien is het een idee om het gezamenlijk te doen met een groep ofzo.
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
Een vliegtuig maatschappij, hoeft helemaal niets uittekeren.
Als ze gewoon er voor zorgen dat ze geen vetraging oplopen, en met fatsoenlijk materiaal vliegen.
Het is te schandalig voor woorden, dat de luchtvaart maatschappijen er nog steeds onderuit proberen te komen!
Of je afschepen met een bloemen bon van 25 euro.
Als ze gewoon er voor zorgen dat ze geen vetraging oplopen, en met fatsoenlijk materiaal vliegen.
Het is te schandalig voor woorden, dat de luchtvaart maatschappijen er nog steeds onderuit proberen te komen!
Of je afschepen met een bloemen bon van 25 euro.
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
@Emmy75
U adviseert het Juridisch loket. Zoals u in mijn 1e antwoord op dit topic kunt lezen, hebben wij de Rechtsbijstandsverzekering er op gezet. Geen resultaat.
Ook hebben via EU claim de hele procedure doorlopen, geen resultaat, wel ik dacht 30 euro kosten. Om nou ook nog voor ik dacht 25-30 euro de Geschillencommissie in te schakelen, ging mij te ver. Corendon komt er toch mee weg. Corendon Airlines voert de vluchten uit, deze is gevestigd in Turkije. Bij wie je ook boekt, maakt niet uit. De luchtvaartmaatschappij is degene waar je moet claimen. Wij hadden ook geen Corendon geboekt maar Arke en vliegen met Pegasus. Arke laat deze vlucht, zo blijkt later op het ticket, uitvoeren door Corendon. Dit zie je 1 week voor vertrek op het ticket en er valt niks meer aan te veranderen want je boekt een reis+verblijf. Hoe en met wie je er komt, doet er niet toe, Arke voldoet aan de voorwaarden.
Wij wonen vlak bij de grens, en vliegen voortaan vanaf Duitsland. Daar vliegen uiteraard ook Turkse maatschappijen, maar in iedergeval GEEN CORENDON.
U adviseert het Juridisch loket. Zoals u in mijn 1e antwoord op dit topic kunt lezen, hebben wij de Rechtsbijstandsverzekering er op gezet. Geen resultaat.
Ook hebben via EU claim de hele procedure doorlopen, geen resultaat, wel ik dacht 30 euro kosten. Om nou ook nog voor ik dacht 25-30 euro de Geschillencommissie in te schakelen, ging mij te ver. Corendon komt er toch mee weg. Corendon Airlines voert de vluchten uit, deze is gevestigd in Turkije. Bij wie je ook boekt, maakt niet uit. De luchtvaartmaatschappij is degene waar je moet claimen. Wij hadden ook geen Corendon geboekt maar Arke en vliegen met Pegasus. Arke laat deze vlucht, zo blijkt later op het ticket, uitvoeren door Corendon. Dit zie je 1 week voor vertrek op het ticket en er valt niks meer aan te veranderen want je boekt een reis+verblijf. Hoe en met wie je er komt, doet er niet toe, Arke voldoet aan de voorwaarden.
Wij wonen vlak bij de grens, en vliegen voortaan vanaf Duitsland. Daar vliegen uiteraard ook Turkse maatschappijen, maar in iedergeval GEEN CORENDON.
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
--Gerda--
Of je nu door de hond of de kat word gebeten, elke maatschappij hanteerd deze stelling om onder de claims uit te komen. Zij stellen dat zij hun plicht hebben gedaan door 2x een consumtiebon te geven van € 2,50
(kopje koffie kost € 3,=) en een maaltijd bon van € 14,50 die door tijdgebrek niet in te leveren was.
Ze gaan zelfs zo ver, dat als het voor een gerecht komt zij zich er niet voor schromen om een hoger beroep aan te tekenen.
Ten eerste gaat het mij niet zozeer om het geld, maar om de wanpraktijken die de luchtvaart maatschappijen hanteren, en dat je als individu daar maar weinig tegen kan doen.
Niet met Corendon vliegen is een optie, maar als het de volgende keer bij "Transavia" gebeurt zit je weer in hetzelfde schuitje(toestel), en ik kan nu eenmaal niet van de reisorganisatie eisen dat ik met een door mij gekozen maatschappij wil vliegen,lees voorgaande opmerkingen, dat je zomaar word omgeboekt naar een andere luchtvaartmaatschappij.
Het enigste is de opmerking om als groep iets aan te spannen tegen Corendon, maar dan had ik in het toestel alle 185 namen moeten noteren.
Het is voor mij de eerste keer dat zoiets gebeurt, dus zover denk je dan op dat moment nog niet na. (jammer en dom)
F.v.H
Of je nu door de hond of de kat word gebeten, elke maatschappij hanteerd deze stelling om onder de claims uit te komen. Zij stellen dat zij hun plicht hebben gedaan door 2x een consumtiebon te geven van € 2,50
(kopje koffie kost € 3,=) en een maaltijd bon van € 14,50 die door tijdgebrek niet in te leveren was.
Ze gaan zelfs zo ver, dat als het voor een gerecht komt zij zich er niet voor schromen om een hoger beroep aan te tekenen.
Ten eerste gaat het mij niet zozeer om het geld, maar om de wanpraktijken die de luchtvaart maatschappijen hanteren, en dat je als individu daar maar weinig tegen kan doen.
Niet met Corendon vliegen is een optie, maar als het de volgende keer bij "Transavia" gebeurt zit je weer in hetzelfde schuitje(toestel), en ik kan nu eenmaal niet van de reisorganisatie eisen dat ik met een door mij gekozen maatschappij wil vliegen,lees voorgaande opmerkingen, dat je zomaar word omgeboekt naar een andere luchtvaartmaatschappij.
Het enigste is de opmerking om als groep iets aan te spannen tegen Corendon, maar dan had ik in het toestel alle 185 namen moeten noteren.
Het is voor mij de eerste keer dat zoiets gebeurt, dus zover denk je dan op dat moment nog niet na. (jammer en dom)
F.v.H
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 22 jul 2011 20:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
Was deze vertraging op de heenreis of op de terugreis? Dit kan namelijk wel uitmaken.gerda1956 schreef: Corendon komt er toch mee weg. Corendon Airlines voert de vluchten uit, deze is gevestigd in Turkije. Bij wie je ook boekt, maakt niet uit. De luchtvaartmaatschappij is degene waar je moet claimen.
Volgens de voorwaarden heb je recht op vergoeding bij een:
- vlucht vanaf een EU luchthaven;
- vlucht naar een EU luchthaven komende vanaf een luchthaven buiten de EU, mits de maatschappij een hoofdvestiging in een EU-land heeft.
Dus stel je vliegt met Corendon Airlines naar Turkije en heb je flinke vertraging op de heenweg, heb je recht op de vergoeding. Vlieg je terug en heb je dezelfde vertraging, helaas pindakaas.
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
Er was wel behoorlijk wat tijd voor geweest in het vliegtuigF.van Holten schreef: Het enigste is de opmerking om als groep iets aan te spannen tegen Corendon, maar dan had ik in het toestel alle 185 namen moeten noteren.
Overigens ook al heb je er maar een aantal die er verder mee willen, scheelt toch weer in de kosten.
Vooral ook klachten indienen bij de inspectie van V&W (ook gerda). Wellicht dat het toch helpt uiteindelijk.
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
--Emmy--
Het was op de heenreis, en volgens rechtbijstand / consuwijzer / enz. heb ik recht op de vergoeding, Zij hebben mij vandaag allemaal gebeld. maar krijgen is een ander verhaal.
Contact met inspectie verkeer en waterstaat is gaande, ik wacht nog op hun antwoord.
F.v.H
Het was op de heenreis, en volgens rechtbijstand / consuwijzer / enz. heb ik recht op de vergoeding, Zij hebben mij vandaag allemaal gebeld. maar krijgen is een ander verhaal.
Contact met inspectie verkeer en waterstaat is gaande, ik wacht nog op hun antwoord.
F.v.H
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
@
Dit heeft ons helaas ook niets opgeleverd.
Ook bij ons was het op de heenweg, vanaf Schiphol.
Via EU claim wordt er ook een brief aan Verkeer en Waterstaat gestuurd.Contact met inspectie verkeer en waterstaat is gaande, ik wacht nog op hun antwoord
Dit heeft ons helaas ook niets opgeleverd.
Ook bij ons was het op de heenweg, vanaf Schiphol.
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
@Gerda,
Dan zou je in principe wel recht hebben op de vergoeding. Maarja zoals F.v.H ook al aangeeft: recht hebben op is 1; daadwerkelijk krijgen is een heel ander verhaal. Misschien heeft de rechtsbijstand ook gefaald. Heel vaak wordt er een rechtenstudent op dit soort zaken gezet of een juridisch medewerker ipv advocaat (= nog wel een behoorlijk verschil).
Vandaar dat het misschien ook helpt dat al dit soort klachten bij de Inspectie belanden of bij Radar dat zij er iets aan gaan doen. Jullie zouden ook eens kunnen proberen met Radar te bellen als de uitzendingen in september weer beginnen. Misschien dat het zo beter onder de aandacht komt. Of probeer het eens via de belbus van Kassa.
Dit soort publiciteit houden ze meestal niet zo van en dan kan ineens wel vanalles. Ik kan me goed voorstellen dat dit meer een principe zaak wordt dan dat het nog om de vergoeding gaat.
Dan zou je in principe wel recht hebben op de vergoeding. Maarja zoals F.v.H ook al aangeeft: recht hebben op is 1; daadwerkelijk krijgen is een heel ander verhaal. Misschien heeft de rechtsbijstand ook gefaald. Heel vaak wordt er een rechtenstudent op dit soort zaken gezet of een juridisch medewerker ipv advocaat (= nog wel een behoorlijk verschil).
Vandaar dat het misschien ook helpt dat al dit soort klachten bij de Inspectie belanden of bij Radar dat zij er iets aan gaan doen. Jullie zouden ook eens kunnen proberen met Radar te bellen als de uitzendingen in september weer beginnen. Misschien dat het zo beter onder de aandacht komt. Of probeer het eens via de belbus van Kassa.
Dit soort publiciteit houden ze meestal niet zo van en dan kan ineens wel vanalles. Ik kan me goed voorstellen dat dit meer een principe zaak wordt dan dat het nog om de vergoeding gaat.
Re: Vertraging op Schiphol door corendon
Het is simpel de consument denkt recht te hebben op 400 euro pp,de vliegmaatschappij zegd NEE.
Wie denk je dat er gaat winnen,wie heeft het meeste geld om de zaak tot op het bot uit te spitten?
Wordt er in het voordeel van de consument beslist dan vinden zij wel weer iets om toch weer in hoger beroep te gaan.En uiteindelijk blijf je alleen met een hoop frustratie achter.
Trouwens het hoofdkantoor van corendon bevind zich in Turkije,en van daaruit werken zij.
Wie aan de strijd wil beginnen chapeau,maar ik zou er mijn tijd en geld niet insteken.
Wie denk je dat er gaat winnen,wie heeft het meeste geld om de zaak tot op het bot uit te spitten?
Wordt er in het voordeel van de consument beslist dan vinden zij wel weer iets om toch weer in hoger beroep te gaan.En uiteindelijk blijf je alleen met een hoop frustratie achter.
Trouwens het hoofdkantoor van corendon bevind zich in Turkije,en van daaruit werken zij.
Wie aan de strijd wil beginnen chapeau,maar ik zou er mijn tijd en geld niet insteken.