Misschien dat de mensen die meteen van het slechtste uitgaan zelf in hun werkzame bestaan zo werken? Iets met waard, vertrouwen en gasten....VioletPrue schreef: Maar waarom nou toch altijd die neiging om gelijk van het negatieve uit te gaan?
Niet elk bedrijf is erop uit om de klant te besodemieteren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vertraging Transavia
Re: vertraging Transavia
Re: vertraging Transavia
Ten eerste vraag ik mij af wat een situatie is waarbij een vertraging géén overmacht is ?
Ten tweede lijkt het me logisch dat je als internationaal vliegveld wel moet kunnen inspelen op het feit dat er wel eens wat mis kan zijn met een vliegtuig. Hebben ze dan geen reserve onderdelen ? Overal ter wereld vliegen er vliegtuigen, dus het zou toch handig zijn om minstens wat reservewielen centraal te hebben liggen !!!!!!
Ten tweede lijkt het me logisch dat je als internationaal vliegveld wel moet kunnen inspelen op het feit dat er wel eens wat mis kan zijn met een vliegtuig. Hebben ze dan geen reserve onderdelen ? Overal ter wereld vliegen er vliegtuigen, dus het zou toch handig zijn om minstens wat reservewielen centraal te hebben liggen !!!!!!
Re: vertraging Transavia
Het zou zo maar kunnen zijn dat die set reserve wielen/banden net door een ander toestel gebruikt is. En vliegtuigbanden zijn iets duurder dan autobanden en ze worden ook preventief vervangen om problemen te voorkomen. Maar kapot kunnen ze natuurlijk altijd gaan en dan is het kostenvriendelijker (= goedkoper) om een 'eigen' band van een ander vliegveld te laten komen dan een nieuwe te kopen op een vliegveld. En voor Transavia is zoiets toch al een grote kostenpost, want een vliegtuig dat niet vliegt verdiend ook geen geld.kamasa schreef:Ten eerste vraag ik mij af wat een situatie is waarbij een vertraging géén overmacht is ?
Ten tweede lijkt het me logisch dat je als internationaal vliegveld wel moet kunnen inspelen op het feit dat er wel eens wat mis kan zijn met een vliegtuig. Hebben ze dan geen reserve onderdelen ? Overal ter wereld vliegen er vliegtuigen, dus het zou toch handig zijn om minstens wat reservewielen centraal te hebben liggen !!!!!!
Dit staat overigens los van het feit of het overmacht is of niet, daar kan ik geen uitspraak over doen. Maar als ik met de auto naar mijn werk zou gaan en 's ochtends een lekke autoband heb en niet op mijn werk kan komen, dat vindt mijn werkgever dat ook geen overmacht
Re: vertraging Transavia
Als er iets kapot gaat aan een vliegtuig, wat altijd kan gebeuren natuurlijk, hoeft dat nog niet te betekenen dat de vliegmaatschappij zijn aansprakelijkheid voor de vertraging zomaar kan afwimpelen. Dat Transavia er ook niks aan kan doen dat de band kapot is, doet in dat verband in het geheel niet ter zake. Ook zaken waaraan je niets kunt doen, kunnen namelijk onder jouw aansprakelijkheid vallen. Of dat in dit geval zo is, hangt af van de EU-regels terzake. Ik zou in elk geval niet zonder meer akkoord gaan met het antwoord van Transavia.
Re: vertraging Transavia
Wat voor materiele, immateriele schade en/of trauma's hebben opa en oma opgelopen ?Dit is natuurlijk echt belachelijk!! Mijn opa en oma zouden het er bijna bij laten zitten, maar wij natuurlijk niet!!
12 uur vertraging is natuurlijk niet leuk maar op de meeste vliegvelden zit je droog, van honger en dorst kom je ook niet om... mooi weer... op tijd op hun werk zijn hoeven ze waarschijnlijk ook niet meer.
Claimcultuur wordt wel steeds groter in NL.
Re: vertraging Transavia
Bijvoorbeeld slechte planning, waardoor er geen crew voor het toestel of geen toestel voor de crew beschikbaar is.kamasa schreef:Ten eerste vraag ik mij af wat een situatie is waarbij een vertraging géén overmacht is ?
Re: vertraging Transavia
Precies. Wij Nederlanders zijn altijd het eerst om die rare Amerikanen belachelijk te maken, maar zelf zijn we geen haar beter. ZOdra er wat te claimen valt verdwijnt alle nuance.bprosman schreef: Claimcultuur wordt wel steeds groter in NL.
Re: vertraging Transavia
Daar heeft u wel een punt edoch, er is één groot verschil: USA betaalt miljoenen als smartengeld, zulke bedragen gaan in Nederland niet over de "toonbank".GJvdZ schreef:Precies. Wij Nederlanders zijn altijd het eerst om die rare Amerikanen belachelijk te maken, maar zelf zijn we geen haar beter. ZOdra er wat te claimen valt verdwijnt alle nuance.bprosman schreef: Claimcultuur wordt wel steeds groter in NL.
Re: vertraging Transavia
Als ik een reis boek waarbij ik in het begin van de middag terug ben in Nederland, zodat ik met het openbaar vervoer naar huis kan, rustig boodschappen kan doen e.d. en wat ook het minste aan energie kost, is dat een bewuste keuze. Om dan 's nachts aan te komen na een hele lange dag op een vliegveld gezeten te hebben, een taxi naar huis hebben moeten nemen omdat er geen openbaar vervoer meer rijdt e.d. vind ik niet dat mens en er een financieel 'slaatje' uit slaan.
Het is toch ook zo als de NS vertraging hebt krijg je al snel een vergoeding ! En dit al na heel wat minder uurtjes vertraging !
Het is toch ook zo als de NS vertraging hebt krijg je al snel een vergoeding ! En dit al na heel wat minder uurtjes vertraging !
Re: vertraging Transavia
Inmiddels is me gebleken dat technische mankementen inderdaad onder de aansprakelijkheid van de vliegmaatschappij vallen en géén overmacht zijn. Dat is door het Europese Hof vastgesteld in de zaak Wallentin-Hermann v Alitalia—Linee Aeree Italiane SpA (Case C-549/07).
Doe er je voordeel mee!
Doe er je voordeel mee!
Re: vertraging Transavia
Het verschil zit m grotendeels daar in dat als je in de USA smartengeld moet claimen je daar de rest van je leven mee moet doen , in Nederland hebben we nog sociale wetgeving die je niet van de honger om laat komen als je niet meer kunt werken.Daar heeft u wel een punt edoch, er is één groot verschil: USA betaalt miljoenen als smartengeld, zulke bedragen gaan in Nederland niet over de "toonbank".
Re: vertraging Transavia
prijk schreef:Inmiddels is me gebleken dat technische mankementen inderdaad onder de aansprakelijkheid van de vliegmaatschappij vallen en géén overmacht zijn. Dat is door het Europese Hof vastgesteld in de zaak Wallentin-Hermann v Alitalia—Linee Aeree Italiane SpA (Case C-549/07).
Doe er je voordeel mee!
In dit arrest gaat het om een annulering van een vlucht, en niet om vertraging.
Hier staat ook omschreven, of een maatschappij aansprakelijk is voor defecten.
Artikel 19 van dit verdrag, „Vertraging”, luidt als volgt:
„De vervoerder is aansprakelijk voor de schade voortvloeiend uit vertraging in het luchtvervoer van passagiers, bagage of goederen. De vervoerder is echter niet aansprakelijk voor de schade voortvloeiend uit een vertraging indien hij bewijst dat hij en zijn hulppersonen alle maatregelen hebben genomen die redelijkerwijs gevergd konden worden om de schade te vermijden, of dat het hun onmogelijk was, die maatregelen te nemen.”
Re: vertraging Transavia
dit claimen is bedacht door de europese uniebprosman schreef:Wat voor materiele, immateriele schade en/of trauma's hebben opa en oma opgelopen ?Dit is natuurlijk echt belachelijk!! Mijn opa en oma zouden het er bijna bij laten zitten, maar wij natuurlijk niet!!
12 uur vertraging is natuurlijk niet leuk maar op de meeste vliegvelden zit je droog, van honger en dorst kom je ook niet om... mooi weer... op tijd op hun werk zijn hoeven ze waarschijnlijk ook niet meer.
Claimcultuur wordt wel steeds groter in NL.
niet door nederlandse reizigers
aangezien je uiteindelijk betaalt voor dit vergoedingencircus met de prijs van je ticket, kun je maar net zo goed claimen
Re: vertraging Transavia
Het RECHT om te claimen is mogelijk gemaakt door de EU, wil nog niet zeggen dat je het moet gebruiken.dit claimen is bedacht door de europese unie
niet door nederlandse reizigers
Re: vertraging Transavia
bprosman schreef:Het RECHT om te claimen is mogelijk gemaakt door de EU, wil nog niet zeggen dat je het moet gebruiken.dit claimen is bedacht door de europese unie
niet door nederlandse reizigers
Oma en Opa willen ook niets claimen, maar de kleinkinderen .
Mijn opa en oma zouden het er bijna bij laten zitten, maar wij natuurlijk niet!!
Re: vertraging Transavia
Verstand komt met de jaren zeg je dan ?
Re: vertraging Transavia
bprosman schreef:Verstand komt met de jaren zeg je dan ?
Misschien krijgen zij te weinig zakgeld!
Re: vertraging Transavia
en dat houdt dan tevens het recht in om meer te betalen voor uw ticket en uw belastingbetalingen voor europabprosman schreef:Het RECHT om te claimen is mogelijk gemaakt door de EU, wil nog niet zeggen dat je het moet gebruiken.dit claimen is bedacht door de europese unie
niet door nederlandse reizigers
of dacht u dat dat hele opgetuigde circus niets kost?
en dat het hele maken en in stand houden van die regeling door europa niets kost aan belastinggeld?
Re: vertraging Transavia
En waar denk je dat ze uitbetaalde claims in gaan verrekenen ?en dat houdt dan tevens het recht in om meer te betalen voor uw ticket en uw belastingbetalingen voor europa
Re: vertraging Transavia
die uitbetaalde claims worden verrekend met de gekochte tickets
daarom vind ik het ook een circus waarin alleen maar geld heen en weer wordt geschoven en waar iedereen mee op kosten wordt gejaagd
de enigen die er baat bij hebben zijn die claimbedrijven
maar aangezien dit systeem ons is opgedrongen door europa en je waarschijnlijk al flink moet betalen voor die hele administratieve kerstboom die is opgetuigd voor dit verhaal kun je net zo goed claimen, anders is het helemaal weggegooid geld
nadeel is wel dat de tickets weer duurder worden
daarom vind ik het ook een circus waarin alleen maar geld heen en weer wordt geschoven en waar iedereen mee op kosten wordt gejaagd
de enigen die er baat bij hebben zijn die claimbedrijven
maar aangezien dit systeem ons is opgedrongen door europa en je waarschijnlijk al flink moet betalen voor die hele administratieve kerstboom die is opgetuigd voor dit verhaal kun je net zo goed claimen, anders is het helemaal weggegooid geld
nadeel is wel dat de tickets weer duurder worden