LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vertraging Transavia
Re: Vertraging Transavia
Zo komt het niet op mij over.
Re: Vertraging Transavia
Deze theoretische beschouwingen Van Alf beginnen op een wellis nietis spel te lijken.alfatrion schreef:Ik meen dat niet aan ons is om te bepalen wanneer anderen iets mogen claimen.bprosman schreef:Claimen is ok, maar doe dat dan als er ECHT schade is.
Nogmaals ik ben geen Transavia fan maar als ik zie welke moeite ze gedaan hebben om de passagiers te vervoeren heeft dat instemming, wij leven inmiddels een klaaglandje en vingertjes opsteken.
Vreemd dat Ts niet reageert ondanks alle juiste en onjuiste info,s,hopelijk heeft Ts een mooie vankantie gehad ondanks de paar uur vertraging
Re: Vertraging Transavia
Bedankt voor alle recacties en persoonlijke meningen!!!!!
Maar als je bedenkt dat we reisden met 2 kleine kinderen (1 & 3 jaar) dan is 4 uur wachten op een vlucht die normaal 3 uur duurt erg lang. We kwamen ook nog midden in de nacht aan. Dus ja, geen grote, maar wel degelijk schade. Buiten dat, ik maak de regels niet en Transavia wil ze niet navolgen. Maar de discussie die onstaat is wel een leuke.
Maar als je bedenkt dat we reisden met 2 kleine kinderen (1 & 3 jaar) dan is 4 uur wachten op een vlucht die normaal 3 uur duurt erg lang. We kwamen ook nog midden in de nacht aan. Dus ja, geen grote, maar wel degelijk schade. Buiten dat, ik maak de regels niet en Transavia wil ze niet navolgen. Maar de discussie die onstaat is wel een leuke.
Re: Vertraging Transavia
Ben ook heel benieuwd of een club als bijvoorbeeld EUClaim hier nog iets uit/kan/wil halen.
Die snap ik dan wat minder.
Ik snap dat 4 uur lang is met 2 kleine kinderen maar dat is ook een keuze / risico wat u zelf neemt. Vliegen is gewoon (grote) kans op vertragingen.Maar als je bedenkt dat we reisden met 2 kleine kinderen (1 & 3 jaar) dan is 4 uur wachten op een vlucht die normaal 3 uur duurt erg lang.
Dus ja, geen grote, maar wel degelijk schade.
Die snap ik dan wat minder.
Re: Vertraging Transavia
@Bprosman
Ik reis al ruim 20 jaar met het vliegtuig en dit heb ik nog nooit meegemaakt. (misschien dat het komt omdat dit de 1e keer is met een prijsvechter)
Dus het risico voor vertragingen begrijp ik dan weer niet. Daar zijn trouwens weer regels voor gemaakt, vandaar mijn vraag hier. Vraag me af of je kinderen hebt anders zou je zo niet reageren. En dan heb ik nog hele relaxte kinderen, anders zou ik ook niet gaan vliegen.
En nogmaals, mijn vraag is of ik in mijn recht sta en niet of ik wel of niet zo moeten claimen
Ik reis al ruim 20 jaar met het vliegtuig en dit heb ik nog nooit meegemaakt. (misschien dat het komt omdat dit de 1e keer is met een prijsvechter)
Dus het risico voor vertragingen begrijp ik dan weer niet. Daar zijn trouwens weer regels voor gemaakt, vandaar mijn vraag hier. Vraag me af of je kinderen hebt anders zou je zo niet reageren. En dan heb ik nog hele relaxte kinderen, anders zou ik ook niet gaan vliegen.
En nogmaals, mijn vraag is of ik in mijn recht sta en niet of ik wel of niet zo moeten claimen
Re: Vertraging Transavia
Ja ik heb kinderen, en ja ik heb al vaker gevlogen (inmiddels iets meer dan 300 keer), vandaar dat ik vertraging incalculeer als "fact of life". Maar daar zou een verschil kunnen zitten, vliegen en hotels associeer ik niet (meer) met vakantie.Ik reis al ruim 20 jaar met het vliegtuig en dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Vraag me af of je kinderen hebt anders zou je zo niet reageren.
Maar on-topic :
Waarom leg je die vraag dan niet bij een gespecialiseerd bedrijf als bijvoorbeeld EU-Claim neer ?En nogmaals, mijn vraag is of ik in mijn recht sta
Re: Vertraging Transavia
Bedankt voor je raad.
Ik vind het wel jammer dat het via zo'n bureau moet gebeuren en niet direct bij de maatschappij.
Regels zijn toch regels.....
Ik vind het wel jammer dat het via zo'n bureau moet gebeuren en niet direct bij de maatschappij.
Regels zijn toch regels.....
Re: Vertraging Transavia
Dat klopt alleen interpreteren zij (en ik) de regels anders dan jij en Alfatrion.Regels zijn toch regels.....
En zo'n bureau heeft daar ervaring mee, is daar in gespecialiseerd en weten ook uit ervaring of het een kans maakt.
Re: Vertraging Transavia
Zij liggen dwars, dus je zal hoe dan ook de stap naar de rechter moeten maken.Songha schreef:Ik vind het wel jammer dat het via zo'n bureau moet gebeuren en niet direct bij de maatschappij.
De voordelen van EU-claim zijn dat je er zelf niet achteraan moet en geen risico loopt, het nadeel is dat je een fors deel van de forfaitaire vergoeding (33% tot 40%) moet afstaan. Als de vluchtvaartmaatschappij wordt veroordeeld tot het betalen van een boete van 250 euro, dan krijg jij 151 euro. Bij 600 euro krijgt je 400 euro.
Als jezelf naar de rechter stapt dan kost dit je tijd en, hoewel ik dat niet verwacht, is er toch een risico dat je de zaak verliest. Je kunt zelf ook iemand inhuren. Wat je dan moet bijleggen hangt van hoeveel het uurloon van de jurist boven het gemachtigde salaris uitkomt en of je de zaak wint.
Re: Vertraging Transavia
Songha als ik jouw was zou ik Alf inschakelen tegen een forfataire nulvergoeding.alfatrion schreef:Zij liggen dwars, dus je zal hoe dan ook de stap naar de rechter moeten maken.Songha schreef:Ik vind het wel jammer dat het via zo'n bureau moet gebeuren en niet direct bij de maatschappij.
De voordelen van EU-claim zijn dat je er zelf niet achteraan moet en geen risico loopt, het nadeel is dat je een fors deel van de forfaitaire vergoeding (33% tot 40%) moet afstaan. Als de vluchtvaartmaatschappij wordt veroordeeld tot het betalen van een boete van 250 euro, dan krijg jij 151 euro. Bij 600 euro krijgt je 400 euro.
Als jezelf naar de rechter stapt dan kost dit je tijd en, hoewel ik dat niet verwacht, is er toch een risico dat je de zaak verliest. Je kunt zelf ook iemand inhuren. Wat je dan moet bijleggen hangt van hoeveel het uurloon van de jurist boven het gemachtigde salaris uitkomt en of je de zaak wint.
Natuurlijk ligt Transavia dwars,aangezien zij naar mijn mening in het gelijk staan.
De Eu claim club werkt op basis van no cure no pay muv een bedrag aan administratiekosten,zie hun website,hun claims hebben een looptijd van 1 a 2 jaar.
Alf verwijst je naar de rechter,een doelloze missie en veel geldelijke kosten.
Ook wij hebben met kinderen gevlogen en 1* een wachttijd van 11 uur meegemaakt, noppes vergoeding.
Wij zijn nogal gewend van de chartermij, samenvoegen vluchten,ander vliegveld,ongevraagde tussenstops etc etc, wij hebben geleerd niet zomaar te klagen van : het is mijn recht etc
Re: Vertraging Transavia
Het lijkt wel alsof Har06 niet tevreden is totdat TS niet tevreden is. Zou het kunnen zijn dat Har06 niet wil dat TS een vergoeding krijgt omdat hij/zij dat zelf destijds niet heeft gehad? En waarom zou Har06 roepen dat je bij EUclaim ook administratiekosten moet betalen bij verlies als EUclaim juist het tegenovergestelde beweerd?
EUclaim meent in ieder geval dat u recht heeft op de forfaitaire schadevergoeding.
http://www.euclaim.nl/vliegtuig-vertraging
De kantonrechter in Zwolle oordeelde in het begin van dit jaar, met een verwijzing naar het Sturgeon-arrest, dat passagiers recht hebben op forfaitaire schadevergoeding wanneer de vlucht een vertraging heeft van tenminste drie uur. Het verweer dat er sprake was van een technische storing mocht Martin Air niet baten.
http://jure.nl/BV1731
En dat vond de kantonrechter in Amsterdam ook. De rechter veroordeelde de vervoeder tot het betalen van de forfaitaire schadevergoeding van € 600,00 + wettelijke rechten + de proceskosten van € 492,81.
http://jure.nl/BW4035
EUclaim meent in ieder geval dat u recht heeft op de forfaitaire schadevergoeding.
http://www.euclaim.nl/vliegtuig-vertraging
De kantonrechter in Zwolle oordeelde in het begin van dit jaar, met een verwijzing naar het Sturgeon-arrest, dat passagiers recht hebben op forfaitaire schadevergoeding wanneer de vlucht een vertraging heeft van tenminste drie uur. Het verweer dat er sprake was van een technische storing mocht Martin Air niet baten.
http://jure.nl/BV1731
En dat vond de kantonrechter in Amsterdam ook. De rechter veroordeelde de vervoeder tot het betalen van de forfaitaire schadevergoeding van € 600,00 + wettelijke rechten + de proceskosten van € 492,81.
http://jure.nl/BW4035
Re: Vertraging Transavia
Wat een achterdocht Alf, ik wens Ts het allerbeste toe met haar komende rechtzaak, ikzelf heb indertijd na de wachttijd van onze vakantie genoten en via een annuleringsverzekering 1 dag forfaitaire schadevergoeding geretourneerd gekregen(ongevraagd).alfatrion schreef:Het lijkt wel alsof Har06 niet tevreden is totdat TS niet tevreden is. Zou het kunnen zijn dat Har06 niet wil dat TS een vergoeding krijgt omdat hij/zij dat zelf destijds niet heeft gehad? En waarom zou Har06 roepen dat je bij EUclaim ook administratiekosten moet betalen bij verlies als EUclaim juist het tegenovergestelde beweerd?
EUclaim meent in ieder geval dat u recht heeft op de forfaitaire schadevergoeding.
http://www.euclaim.nl/vliegtuig-vertraging
De kantonrechter in Zwolle oordeelde in het begin van dit jaar, met een verwijzing naar het Sturgeon-arrest, dat passagiers recht hebben op forfaitaire schadevergoeding wanneer de vlucht een vertraging heeft van tenminste drie uur. Het verweer dat er sprake was van een technische storing mocht Martin Air niet baten.
http://jure.nl/BV1731
En dat vond de kantonrechter in Amsterdam ook. De rechter veroordeelde de vervoeder tot het betalen van de forfaitaire schadevergoeding van € 600,00 + wettelijke rechten + de proceskosten van € 492,81.
http://jure.nl/BW4035
Bij EU claim is na te gaan hoe weinig claims ze toegewezen krijgen
Re: Vertraging Transavia
Har06 schreef:Ook wij hebben met kinderen gevlogen en 1* een wachttijd van 11 uur meegemaakt, noppes vergoeding.
Wat maakte dat die schadevergoeding een forfaitaire schadevergoeding was?Har06 schreef:Wat een achterdocht Alf, ik wens Ts het allerbeste toe met haar komende rechtzaak, ikzelf heb indertijd na de wachttijd van onze vakantie genoten en via een annuleringsverzekering 1 dag forfaitaire schadevergoeding geretourneerd gekregen(ongevraagd).
Maar je bent niet in staat om daar een link naar toe te geven?Har06 schreef:Bij EU claim is na te gaan hoe weinig claims ze toegewezen krijgen.
Re: Vertraging Transavia
goh Alf ooit van google gelezen heb jij handboek EU niet in je koffertje zitten?????alfatrion schreef:Har06 schreef:Ook wij hebben met kinderen gevlogen en 1* een wachttijd van 11 uur meegemaakt, noppes vergoeding.Wat maakte dat die schadevergoeding een forfaitaire schadevergoeding was?Har06 schreef:Wat een achterdocht Alf, ik wens Ts het allerbeste toe met haar komende rechtzaak, ikzelf heb indertijd na de wachttijd van onze vakantie genoten en via een annuleringsverzekering 1 dag forfaitaire schadevergoeding geretourneerd gekregen(ongevraagd).
Maar je bent niet in staat om daar een link naar toe te geven?Har06 schreef:Bij EU claim is na te gaan hoe weinig claims ze toegewezen krijgen.
Alf , voor jouw gemoedrust navolgende ennlaatste uitleg:
InterAirlines had stukken aan de cockpitt ruiten, de mij verstrekte aan de reizigers een bewijs van schade ter indiening bij de verzekering, hebben daarna van de vakantie genoten en zonder veel verwachting of eisen de brief aan de verzekering door gegeven c,est ca et tres simplement, ook zo kan het geregeld worden zonder dwingende eisen te stellen
Re: Vertraging Transavia
c,est ca et tres simplement
Il sera simple pour vous comme pour moi, c'est tout simplement rien dans l'air avec tout leur propre regels.Maar je suis un profane.
Re: Vertraging Transavia
9,5sprookje schreef:c,est ca et tres simplement
Il sera simple pour vous comme pour moi, c'est tout simplement rien dans l'air avec tout leur propre regels.Maar je suis un profane.
Re: Vertraging Transavia
Une grande pommes frites avec un quack du mayonaise.
Mag ik ook meedoen ?
Mag ik ook meedoen ?
Re: Vertraging Transavia
Bon appetitbprosman schreef:Une grande pommes frites avec un quack du mayonaise.
Mag ik ook meedoen ?
Re: Vertraging Transavia
Une grande pommes frites avec un quack du mayonaise
Ik reageerde gewoon op har 6 zijn c,est ca et tres simplement.
Voor har kan het mischien simpel zijn maar voor ons leken is er niets simpel in de regeltjes van luchtvaartmaatschappijen.En een friet met een( quack) kwakzalver erop lijkt mij niet lekker.Friet met mayamaise lust ik wel