LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Visum India

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
RobRison

Visum India

Ongelezen bericht door RobRison »

Onderwerp Cruise via Stipreizen, met verplicht visum voor India.
Bericht Wij hebben een cruise gemaakt via Stipreizen met de Costa Victoria van Singapore naar Italië. Voor deze cruise moesten wij persoonlijk een visum aanvragen in Amsterdam en dat later na de aanvraag daar ook weer afhalen. Dit was verplicht ook al wilde je in India niet van boord af, en als je geen visum had dan werd je bij het inschepen niet aan boord toegelaten.
Na informatie bij de ambassade werd ons gezegd dat een E-visum ook voldoende was om India binnen te komen. en dat visum is veel goedkoper en kan je gewoon via de computer aanvragen. Hierover met zowel Stipreizen en de Costa gebeld maar deze bleven bij hun standpunt dat een Single Entry visum noodzakelijk was en anders niet aan boord zou worden toegelaten. Dus om geen risico te nemen zijn we naar Amsterdam gegaan om een visum aan te vragen, dat ging ook niet zo vlot omdat je voor ieder een hele vragen lijst moest invullen op de daarvoor bestemde computer (1) Dat was na half 3 klaar waardoor de aanvraag niet meer ingediend kon worden en wij een paar dagen later weer terug moesten. En toen na ruim een week weer naar Amsterdam om het op te halen.
op 24 januari j.l. kregen we nogmaals een mail van Stip dat het echt nodig was om een single entry visum aan te vragen anders werd je niet aan boord toegelaten. Enkele dagen later kwam er weer een mail van Stipreizen dat een E- visum wel werd geaccepteerd en men ook aan boord werd toegelaten, maar dit bericht kwam als mosterd na de maaltijd, want de aanvraag was al gedaan en betaald.
Wat schetst onze verbazing toen we in Singapore gingen inschepen dat er een aantal gasten waren die helemaal geen visum hadden en gewoon aan boord werden toegelaten en ook niet als nog een visum hoefden aan te vragen. Ook waren er een aantal gasten die toch een E-visum hadden en werden ook zonder problemen aan boord toegelaten en mochten ook zonder enige problemen in India van boord af.
Wij voelde ons behoorlijk in de maling genomen door Stipreizen.
We hebben deze gang van zaken met Stipreizen via mail verkeer laten weten, maar Stipreizen is alleen bezig met onzinnige antwoorden om maar geen compensatie te hoeven geven.
Wij hebben n.l. voorgesteld om het verschil tussen een Single Entry visum en een E- visum à € 80,-- te compenseren, maar hier heeft Stipreizen negatief op gereageerd.
Alle correspondentie heb ik op mail en kan ik eventueel toesturen.
In afwachting op uw antwoord verblijf ik,
met vriendelijke groeten,
Rob Rison

NeoDutchio

Re: Visum India

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u wel een fijne vakantie gehad? Dat is belangrijker dan een paar centen.
Dat er een visum nodig klopt, maar als daar op locatie niet op gecontroleerd wordt wil niet zeggen dat u het niet moet hebben. U kunt immers 10 keer door rood rijden zonder geflitst te worden, dan kunt u de 11de keer ook niet aankomen dat u de eerste 10 keer geluk hebt gehad. Dat er op de boot minder goed gecontroleerd werd wil dus ook niet zeggen dat u geen visum hoefde.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U heeft de personen gemist die geen visum hadden... die hadden gezien de Rolex en zo voldoende saldo op hun Creditcard maar iets later vermoedelijk niet meer.....

De plaatselijke Douane kijkt naar iemand zonder die vermoedelijk voldoende saldo heeft.....
en ik liep in bepaald niet duurste kleding.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

stofzuigertje schreef:U heeft de personen gemist die geen visum hadden... die hadden gezien de Rolex en zo voldoende saldo op hun Creditcard maar iets later vermoedelijk niet meer.....

De plaatselijke Douane kijkt naar iemand zonder die vermoedelijk voldoende saldo heeft.....
Zat je ook op deze boot dan ? Had jij wel een visum ?

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

stofzuigertje schreef:U heeft de personen gemist die geen visum hadden... die hadden gezien de Rolex en zo voldoende saldo op hun Creditcard maar iets later vermoedelijk niet meer.....

Plaatselijke douane? En de landelijke douane dan?
Overigens kostte de cruise €1697,50 pp
Waarom dan zeuren over €80,- ? Je leeft maar 1 keer, "let it be".

RobRison

Het visum zelf koste €240,— voor een paar uur in India het gaat dus niet om € 80,—.

Revoked

RobRison schreef:Het visum zelf koste €240,— voor een paar uur in India het gaat dus niet om € 80,—.
Maar je wil wel €80,- terug. Maar daar gaat het niet om. Waarom dan wel?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

RobRison schreef:Het visum zelf koste €240,— voor een paar uur in India het gaat dus niet om € 80,—.
En er is nog steeds niet gebleken dat deze eis niet terecht gesteld is.
Alleen dat passagiers die er niet aan voldeden, ermee weggekomen zijn.
Dat risico had u toch ook kunnen nemen?

RobRison

De ambassade heeft laten weten dat het single Entry visum niet nodig was, maar de touroperator stelde als je dat visum niet hebt je bij inscheping niet aan boord wordt toegelaten. Zou je dat risico nemen als je in Singapore staat.?

Revoked

RobRison schreef:De ambassade heeft laten weten dat het single Entry visum niet nodig was, maar de touroperator stelde als je dat visum niet hebt je bij inscheping niet aan boord wordt toegelaten. Zou je dat risico nemen als je in Singapore staat.?
Als de ambassade dat zei...zou ik daar meer waarde aan hechten dan aan de woorden van een touroperator...

tttlocke

RobRison schreef:De ambassade heeft laten weten dat het single Entry visum niet nodig was, maar de touroperator stelde als je dat visum niet hebt je bij inscheping niet aan boord wordt toegelaten. Zou je dat risico nemen als je in Singapore staat.?
Ik niet. En u ook niet zo te lezen.
Waarom klaagt u dan?
Als u goedkoper uit had willen zijn, had u dat risico wel moeten nemen.
U heeft, heel begrijpelijk, het risico vermeden. Daarvoor betaalt u een prijs.
Ik begrijp niet waarom u geld terugeist.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

tttlocke schreef:
Ik niet. En u ook niet zo te lezen.
Waarom klaagt u dan?
Als u goedkoper uit had willen zijn, had u dat risico wel moeten nemen.
U heeft, heel begrijpelijk, het risico vermeden. Daarvoor betaalt u een prijs.
Ik begrijp niet waarom u geld terugeist.
Lijkt me toch duidelijk waarom Ts klaagt. Stip reizen spelde hem op zijn mouw dat hij een duur visum aan moest schaffen anders kon hij niet mee met de cruise. Naderhand blijkt dat dit helemaal niet waar was dus heet TS zijn geld voor niets uitgegeven. Niet zo raar dat hij dat dan graag terug wil hebben?

tttlocke

Speedy123 schreef: Lijkt me toch duidelijk waarom Ts klaagt. Stip reizen spelde hem op zijn mouw dat hij een duur visum aan moest schaffen anders kon hij niet mee met de cruise. Naderhand blijkt dat dit helemaal niet waar was dus heet TS zijn geld voor niets uitgegeven. Niet zo raar dat hij dat dan graag terug wil hebben?
Waaruit blijkt dat dan? Volgens mij is dat helemaal niet gebleken, Dat kan ook niet getest zijn, omdat TS dat visum wel bij zich had.

Anekdotisch bewijs dat bestaat uit het ter ore gekomen zijn van het feit dat een enkeling die niet aan de voorwaarden voldeed ,daar geen problemen van ondervonden heeft, is al helemaal geen bewijs dat zo'n visum zeker niet nodig is.

Even terug naar het verkeerslicht voorbeeld dat iemand hier aanhaalde. Iemand stopt altijd keurig netjes voor rood licht, mede omdat hij gehoord heeft dat hij een bekeuring krijgt als hij dat niet doet. Hij heeft zelfs nog eens gevraagd of hij toch niet door rood licht mag als hij stapvoets rijdt of alleen in het geval hij rechtsaf slaat. Nee, zei zijn vriend, ook in die gevallen krijg je een boete. Op een dag is hij er getuige van dat niet één, maar zelfs twee auto's door rood rijden, maar ook dat ze geen bekeuring krijgen. Hij reageert teleurgesteld, en denkt: zie je wel, dacht ik het niet, het is helemaal niet nodig om voor rood te stoppen, heb ik al die tijd voor niks staan wachten.
Vat u hem?

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

En al die andere passagiers waren ook Nederlanders die geboekt hadden bij Stipreizen?

Victoria-stip-2018

Ongelezen bericht door Victoria-stip-2018 »

ten eerste bedankt voor de flauwe reacties !!!

Wij hebben net als Rob de zelfde cruise gemaakt van Singapore naar Savona.
Het visum probleem veroorzaakt door COSTA EN STIP was achteraf nergens voor nodig, passagiers
die geen India visum hadden werden gewoon aan boord toegelaten.
Wij hebben dus samen 169 euro voor niets uitgegeven.
Nog iets: VROEGBOEKKORTING : wij hebben 6 maanden voor de cruise 1900 euro voor deze cruise
betaald. De maanden daarna werd de prijs in etappes verlaagd van 1900 naar 1700 naar 1500 en uiteindelijk
naar 1300 euro. Door de vroegboekkorting hebben wij dus 600 euro per persoon te veel betaald.
Ik heb een protest brief hierover ( visum en te veel betaalde bedrag ) naar STIP gestuurd, maar tot
op vandaag heb ik hier nog geen reactie ontvangen.
Belangrijk punt: Stip verschuilt zich achter de hun zelf eenzijdig vastgestelde boekingsvoorwaarden
( de kleine lettertjes ) . In de toekomst zal ik 10 x nadenken of ik ooit nog een vakantie bij STIP zal boeken.

Kees en Jope

Meint

Ongelezen bericht door Meint »

Contact 1: E-visum kan niet.

Contact 2: E-visum kan wel.

Duidelijk dat TS in het begin verkeerd is voorgelicht. Is dit te bewijzen? Geen idee.

tttlocke

Victoria-stip-2018 schreef:ten eerste bedankt voor de flauwe reacties !!!
Uw bent bevriend met Rob en steekt 'm zo een hart onder de riem?
Mensen besteden hier kostbare tijd om een bijdrage te leveren anderen te helpen. Dat dat u niet in de kraam te pas komt, betekent nog niet dat het 'flauwe reacties' zijn.
Victoria-stip-2018 schreef:Wij hebben net als Rob de zelfde cruise gemaakt van Singapore naar Savona.
Het visum probleem veroorzaakt door COSTA EN STIP was achteraf nergens voor nodig, passagiers
die geen India visum hadden werden gewoon aan boord toegelaten.
Wij hebben dus samen 169 euro voor niets uitgegeven.
Welk visumprobleem? Nogmaals, het feit dat sommigen zonder visum niet in problemen raakten, betekent niet dat deze eis niet geldt!. Daarnaast is het zo dat de reisorganisator andere eisen kan stellen dan de Indiase autoriteiten, bijvoorbeeld omdat er in het verleden problemen geweest zijn met reizigers die niet aan de visumeis voldeden.
Als u de volgende keer weer een reis boekt (niet via STIP begrijp ik) en de desbetreffende reisorganisatie zegt opnieuw 'u heeft dit en dat visum nodig', negeert u dan deze eis?[/quote]
Victoria-stip-2018 schreef: Nog iets: VROEGBOEKKORTING : wij hebben 6 maanden voor de cruise 1900 euro voor deze cruise
betaald. De maanden daarna werd de prijs in etappes verlaagd van 1900 naar 1700 naar 1500 en uiteindelijk
naar 1300 euro. Door de vroegboekkorting hebben wij dus 600 euro per persoon te veel betaald.
.....
Een veelgemaakte denkfout: een 'vroegboekkorting' is geen laagste prijsgarantie. Waarom denkt u dat u te veel betaald heeft? Dat is toch niet zo? U heeft betaald wat u het waard vond op het moment van aanschaf. Prima toch.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 07 apr 2018 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Revoked

Die lagere prijs had alleen als klein aandachtspuntje dat de monsterplaats wat dichterbij Italië lag.
Verder kaapt u een topic en da's niet lief.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik betaalde $1800,- voor 4 personen en wist niets van Visa....
Een persoon gepakt en die betaalde hoofdprijs.

Als ik het had geweten waren we alle 4 wel aan boord gebleven... veel armoede gezien en stank gesnoven....
Voor $450,- per persoon deze last aanbieding geboekt en er was voldoende ruimte....

Als het klopt, ik weet niets van €1900,- of vroegboek en zo... niet via Stip maar plaatselijke kantoortje in de haven.....
Bangladesh was leuker...!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

stofzuigertje schreef:Ik betaalde $1800,- voor 4 personen en wist niets van Visa....
Een persoon gepakt en die betaalde hoofdprijs.

Als ik het had geweten waren we alle 4 wel aan boord gebleven... veel armoede gezien en stank gesnoven....
Voor $450,- per persoon deze last aanbieding geboekt en er was voldoende ruimte....

Als het klopt, ik weet niets van €1900,- of vroegboek en zo... niet via Stip maar plaatselijke kantoortje in de haven.....
Bangladesh was leuker...!
U maakt anders wel wat mee. :lol:

Gesloten