Vliegmaatschappijen (en boekingsbureau's) blijven absurd hoge brandstoftoeslagen (en talloze andere toeslagen) vragen voor vliegtickets.
En dat terwijl de benzineprijs sinds de zomer van 2008 met twee-derde gedaald is.
Voor een reisje naar de VS met vijf personen betekend dit een toeslag van ruim 1400 euro!
Kennelijk ligt hier niemand wakker van want als heel het rijke West-Europa in de zomermaanden op vakantie gaat blijken veel vluchten alweer volgeboekt te zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vliegmaatschappijen blijven hoge brandstoftoeslagen rekenen
Re: Vliegmaatschappijen blijven hoge brandstoftoeslagen rekenen
A) Ooit van hedging gehoord?..
B) Wat is het doel van dit topic?
en
C) Slotje lijkt me...
B) Wat is het doel van dit topic?
en
C) Slotje lijkt me...
Re: Vliegmaatschappijen blijven hoge brandstoftoeslagen rekenen
Gewoon vanaf Düsseldorf vliegen. Dit is stukken goedkoper. Per 24 april kan de bus vanuit Nederland naar de airport worden genomen. Zie www.airportxpress.nl Verder een enkele reis met de bus naar Düsseldorf Airport nemen, met de KLM via Amsterdam ( overstap ) naar de eindbestemming vliegen en op de terugreis kan je in Amsterdam uitstappen. Roel Holwerda. Fairwind. Oh ja, brandstoftoeslag KLM vanaf Düsseldorf is lager dan vanaf Amsterdam.
Re: Vliegmaatschappijen blijven hoge brandstoftoeslagen rekenen
Er zit wel een adder onder het gras, Roelie 24: dat is dat de KLM op de terugvlucht jouw bagage naar DUS doorcheckt, terwijl jij in AMS al uitstapt!
Re: Vliegmaatschappijen blijven hoge brandstoftoeslagen rekenen
Het punt is niet eens zozeer dat de brandstofprijzen op zich gezakt zijn, maar dat AF/KL aangekondigd hadden dat de toeslagen zouden dalen als de prijs (enige tijd) onder de 60 dollar zou komen, en nog verder als het onder de 50 zou zakken, etc.. Dat hebben ze niet gedaan, dus deze maatschappijen liegen dat ze barsten. Dat is wat hun kwalijk valt te nemen.
Wat hedgen betreft: dat hebben ze dus nu net verkeerd gedaan (op een foute - te hoge - prijs vastgezet), zodat ze nu boekhoudkundig verlies zouden lijden als ze de toeslag echt zouden verminderen. Maar dat is geen excuus om je klanten te blijven tillen.
Wat hedgen betreft: dat hebben ze dus nu net verkeerd gedaan (op een foute - te hoge - prijs vastgezet), zodat ze nu boekhoudkundig verlies zouden lijden als ze de toeslag echt zouden verminderen. Maar dat is geen excuus om je klanten te blijven tillen.
Re: Vliegmaatschappijen blijven hoge brandstoftoeslagen rekenen
tickets van de KLM vanaf Brussel of Düsseldorf vertrek kunnen op de terugreis met of een lange overstaptijd of met een stop ( overnachting ) worden geboekt. Je kan in het eerste geval de koffers op Amsterdam laten labelen en in het laatste geval wordt dit automatisch gedaan. De investering blijft dan een enkele reis naar Brussel of Düsseldorf Airport met de bus van diverse opstappunten in Nederland.