In de problemen rondom het terugkrijgen van de vliegtaks, wil ik het volgende ook nog even melden.
Vorig jaar is de vliegtaks verlaagd en vandaar dat wij een nieuwe nota ontvingen. De vliegtaks was aangepast, dus dat klopte en het restantbedrag van de reis heb ik toen overgemaakt. Later ging ik de nota vergelijken met de oude en toen zag ik dat ze de annuleringsverzekering hadden verhoogd van 5 naar 5.5%! Ik heb er meer dan een half jaar over gedaan om het geld terug te krijgen. Het ging om maar 6 euro, maar toch! Ben benieuwd of dit bij meerdere mensen is gebeurd. Reken maar uit hoeveel ze met zo'n "foutje" kunnen verdienen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vliegtaks terug, maar verhoging % annuleringsverzekering
Re: Vliegtaks terug, maar verhoging % annuleringsverzekering
De verzekering is niet verplicht en elders meestal nog voordeliger of betere voorwaarden.
wie? moet daar dan aan verdienen?
ze?
wie is ze?
ik neem aan dat de premie van de annuleringsverzekering naar de annuleringsverzekeringsmaatschappij gaat.
en dat u dekking heeft gehad voor die halve procent verhoging.
ik neem ook aan dat u dit geld teruggestort heeft gekregen.
het afhandelen van zulke bedragen zou gelijk moeten gaan en geen gesteggel van een half jaar, dat kost alleen maar energie en gezeur en ook geld (telefoon, tijd).
en is dit met opzet gebeurd?
eerlijk?
nee toch?
'ze' verdienen daar niet aan hoor.
ze?
wie is ze?
ik neem aan dat de premie van de annuleringsverzekering naar de annuleringsverzekeringsmaatschappij gaat.
en dat u dekking heeft gehad voor die halve procent verhoging.
ik neem ook aan dat u dit geld teruggestort heeft gekregen.
het afhandelen van zulke bedragen zou gelijk moeten gaan en geen gesteggel van een half jaar, dat kost alleen maar energie en gezeur en ook geld (telefoon, tijd).
en is dit met opzet gebeurd?
eerlijk?
nee toch?
'ze' verdienen daar niet aan hoor.
met "ze" bedoel ik de reisorganisatie.
Op de nieuwe nota hadden ze per ongeluk (zeggen ze) het verkeerde percentage gebruikt. Maar als ik niet had geklaagd, was er niets gebeurd. En bij hoeveel meer hebben ze per ongeluk het verkeerde percentage gebruikt, die dit niet hebben gezien. Dat weet je natuurlijk nooit, maar ik vind het wel vreemd dat als je als reisorganisatie een nota aan moet passen, dat dan per ongeluk dat percentage wijzigt. De rest blijft toch ook allemaal hetzelfde, behalve de vliegtaks dan. Het blijkt maar weer dat je alles moet blijven controleren, want aan de ene kant krijg je wat terug, maar aan de andere kant blijft er teveel aan de strijkstok hangen. En ik denk wel dat ze hier op kunnen verdienen.
En nee, ik heb er geen extra dekking voor gehad. En ja, zoals ik al zei, ik heb het geld teruggekregen na een half jaar zeuren. En dat duurt gewoon te lang.
Op de nieuwe nota hadden ze per ongeluk (zeggen ze) het verkeerde percentage gebruikt. Maar als ik niet had geklaagd, was er niets gebeurd. En bij hoeveel meer hebben ze per ongeluk het verkeerde percentage gebruikt, die dit niet hebben gezien. Dat weet je natuurlijk nooit, maar ik vind het wel vreemd dat als je als reisorganisatie een nota aan moet passen, dat dan per ongeluk dat percentage wijzigt. De rest blijft toch ook allemaal hetzelfde, behalve de vliegtaks dan. Het blijkt maar weer dat je alles moet blijven controleren, want aan de ene kant krijg je wat terug, maar aan de andere kant blijft er teveel aan de strijkstok hangen. En ik denk wel dat ze hier op kunnen verdienen.
En nee, ik heb er geen extra dekking voor gehad. En ja, zoals ik al zei, ik heb het geld teruggekregen na een half jaar zeuren. En dat duurt gewoon te lang.