LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vliegticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Emmy75

Re: vliegticket

Ongelezen bericht door Emmy75 »

troyair schreef:
Emmy75 schreef:
troyair schreef:Ik snap werkelijk niet waar men soms de arrogantie nog vandaan durft te halen om te scanderen dat men de koning is. Regels zijn regels; niets meer en niets minder.
Ach klant is nog altijd en overal koning, alleen bedrijf waar je als klant mee te maken hebt is keizer.
Thank god dat iemand anders het eindelijk een keer durft te zeggen :!:
hallelujah :idea: Hulde Emmy!
:lol:
Ach ik heb dat wel vaker gehoord bij de verschillende bedrijven waar ik werk, zeker als klant onredelijke vragen stelt en dan met de opmerking komt "jamaar klant is toch koning".

benikeennederlander

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Dan vinden de bedrijven het nog gek dat ze over de kop gaan.
Wat wil je eigenlijk ook met zo'n onbenullig personeel die er rond loopt, van klantenservice hebben ze inderdaad nog nooit van gehoord en maar uit hun nek lopen kletsen dat het vroeger ook al zo was.
Nou in mijn tijd dan praat ik over de jaren 60\70 was het toch weleventjes anders.
Tegenwoordig hebben die bedrijven maar een doel voor ogen en dat is, zoveel mogelijk geld binnenhalen zonder enige service te geven.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij eigen rot lach als dergelijke bedrijven failliet gaan.
Dat krijg je ervan als je geen goed personeel aanneemt.

troyair

Ongelezen bericht door troyair »

benikeennederlander schreef:Dan vinden de bedrijven het nog gek dat ze over de kop gaan.
Wat wil je eigenlijk ook met zo'n onbenullig personeel die er rond loopt, van klantenservice hebben ze inderdaad nog nooit van gehoord en maar uit hun nek lopen kletsen dat het vroeger ook al zo was.
Nou in mijn tijd dan praat ik over de jaren 60\70 was het toch weleventjes anders.
Tegenwoordig hebben die bedrijven maar een doel voor ogen en dat is, zoveel mogelijk geld binnenhalen zonder enige service te geven.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij eigen rot lach als dergelijke bedrijven failliet gaan.
Dat krijg je ervan als je geen goed personeel aanneemt.
Ach, in uw tijd was een vliegticket niet te betalen voor Jan Modaal, dus toen gelden er hele andere regels als nu.
T verschil is dat men over het algemeen voor een duppie op de eerste rang wil zitten. Dat wil zeggen, zo goedkoop mogelijk vliegen bijvoorbeeld, maar dan wel verwachten dat men een businessclass of firstclass behandeling krijgt.

Ik zal eerlijk zijn dat ik mezelf rotlach als ik mensen zoals u voor mn neus heb aan de balie of aan de telefoon, die denken dat ze alles kunnen maken.
Sterker nog, ik walg van dat soort mensen.
En voordat je begint, ik werk volgens de regels... zo simpel is het. Nee is nee en nee blijft nee.
Doe je normaal en accepteer je de consuquenties, dan zal ik er alles aan doen om je alsnog te compenseren, maar gedraag je je als een blaaskaak en wil je niet inzien dat je niet in je recht staat..... bedankt en totziens!

Beginnen over vroeger......
Vroeger ging je naar een reisbureau of naar de luchthaven om een peperduur ticket te kopen ja.... nu boek je ff snel op je telefoon het goedkoopste ticket terwijl je op de wc zit.
Vroeger had je alleen KLM en Martinair, nu heb je Ryanair en Easyjet.
Vroeger had je minimaal 90cm beenruimte, nu gemiddeld 79cm.
Vroeger had je in economyclass ook de service en elegance uit de businessclass, tegenwoordig BETAAL JE VOOR SERVICE!
etc.etc.etc.
Beginnen over vroeger..... altijd leuk :mrgreen:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@benikeennederlander,

Ik zal het wat uitgebreider toelichten want ik vind niet dat alle bedrijven over 1 kam geschoren kunnen worden. In diverse functies waarin ik gewerkt heb, had ik met klanten te maken. Zakelijke klanten om precies te zijn maar op zich maakt dat niet zoveel uit voor dit verhaal omdat deze net zo onredelijk kunnen zijn als een consument. Als klanten redelijk, fatsoenlijk en vriendelijk met mij communiceerden deed ik dat ook. Overal kunnen dingen mis gaan en als het bij ons misging deed ik mijn uiterste best om de problemen naar volle tevredenheid op te lossen, heel vaak lukte dit en was de klant ook uitermate tevreden.

Soms had een klant een onredelijk verzoek en dan liet ik ze dat ook weten op een nette wijze en daar is in mijn optiek niets mis mee. Een leverancier hoeft ook niet altijd maar ten koste van alles door het stof of wel soms? Sommige klanten gaan echt een loopje met je nemen als je dat zou doen. Zo af en toe moet een klant ook een beetje opgevoed worden en als je dat goed doet, krijg je een goede klant-leverancier relatie.

In enkele gevallen kwam het ook wel eens voor dat het verzoek van een klant wel min of meer tegen de regels was en dat ik het verzoek toch als redelijk beoordeelde. Een zekere commerciele afweging is dan wel altijd in het spel dus voor een groter belang kun je nu eenmaal meer dan voor een kleiner belang. Als zo'n redelijk verzoek dan kwam wat niet conform de regels was, ging ik het toch oplossen voor de klant. Dit leidde vaak tot heel veel tevreden klanten, maar ik liet ze wel donders goed weten dat het coulance was en eigenlijk niet conform regels maar in dit bijzondere geval blablabla. Heel veel vaste klanten waren zo tevreden dat ze vervolgens met alle aanvragen gingen wachten als ik met vakantie was tot ik terug was. Zo kan het ook.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Emmy75 schreef:
bluesman schreef:het was ook geen tikfout dat weet ik ook wel,heb gewoon mij roepnaam opgeschreven,maar als het een tikfout zou zijn heb je zelfde probleem.dat is wat ik bedoelde
Inderdaad, iemand die een tikfoutje maakt, heeft hetzelfde probleem. Daarom is het bij het boeken van vliegtickets erg belangrijk dat mensen heel goed opletten wat ze doen, lezen wat er vereist is (naam zoals op paspoort) en daarna heel goed controleren of alles goed is gegaan. Bij direct reclameren van een foutje is er in sommige gevallen meer mogelijk zoals troyair aangaf. Kortom het is belangrijk om er even goed voor te gaan zitten en net zoveel tijd in te investeren als het zoeken naar vluchten en vergelijken van prijzen. Velen besteden daar veel tijd aan en als er eenmaal gekozen is, wordt de boeking eventjes afgeraffeld.

Ik ben het nog steeds met u eens dat het best onredelijk duur is dat er een heel nieuw ticket van ruim 900,- gekocht moet worden, maar helaas kunnen de maatschappijen doen wat ze willen zeker met onflexibele tickets maar daarom is de prijs dan ook lager dan bij flexibele tickets. Maar extra kosten van een paar honderd euri zijn niet ongebruikelijk.

Hoe dan ook, u bent nu goed gewaarschuwd en zult waarschijnlijk die fout niet nog een keer maken.
Of je boekt gewoon bij een reisburo, dan zijn zij verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste data.

De striktheid voor de juiste naam is trouwens geen pesterij van de luchtvaartbranche maar een wettelijke verplichting. Laten ze je toch vliegen dan zijn de kosten (en die zijn heel hoog) voor de maatschappij.

Gesloten