LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegtickets.nl betaald extra kosten niet terug

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
barrykanters

Vliegtickets.nl betaald extra kosten niet terug

Ongelezen bericht door barrykanters »

Eind juni wilde we een vlucht boeken naar Cran Canaria. We wilde met Ibera vliegen, maar omdat we geen creditcard hebben was het niet mogelijk rechtstreeks bij hun te boeken.

We hebben toen gekozen om het via Vliegtickets.nl te boeken. Zij rekenen dan wel een hoger tarief, en nog eens extra boekingskosten.

Na de bestelling was het niet duidelijk hoe het zal met de kosten voor koffers. Ik heb hierover gebeld met vliegtckets.nl en of zij dit dan tegen meerprijs voor ons konden doen (we hebben nog steeds geen creditcard).

Toen volgde er vele telefoontjes en mailtjes (vooral van mijn kant) omdat namelijk het systeem van Iberia aangaf dat de koffers gewoon waren inbegrepen. Maar als ik dat de volgende keer belde was dat weer juist niet het geval. Veel onduidelijkheid en vakantiestress voor ons helaas. Dit werd nog eens extra versterkt dat vliegtickets niet terug belde of mailde zoals was afgesproken en ik weer moest terugbellen. Het waren ook nog eens lange wachtrijen van soms een half uur en daarnaast ook nog eens extra kosten per minuut. Zelfs nootkreten hielpen daar niet bij.

Uiteindelijk de avond voor vertrek heb ik van vliegtickets een bevestiging per email gehad dat de koffers gewoon inbegrepen waren zonder bijkomende kosten.

Maar helaas de volgende dag op het vliegveld werden we verrast dat we voor de koffers bij moeten betalen tegen vluchthaven tarief a €30 p.s. En op de terugreis nog eens een keer.

Eenmaal terug van vakantie heb ik hierover een klacht ingediend. Na 2 weken kreeg ik een mail terug met veel sorry's en een toezegging dat de belkosten vergoed zouden worden. Maar de extra kosten (a € 120) voor koffers niet. Dit moest ik maar met Iberia gaan oplossen.

U snapt al dat ik zeer teleurgesteld ben in vliegtickets. Ik boek juist bij hun een vlucht en krijg na een lange tijd in onzekerheid te zitten bevestigd dat de koffers erbij zitten. Maar als dat niet blijkt te zijn willen ze deze extra kosten niet terugboeken!

Volgend jaar vraag ik een credit card aan en boek ik zelf bij de vlucht. Dan ben ik niet alleen echt voordelig uit, maar hoef ik ook niet 3 weken in de stress te zitten voordat ik op vakantie ga.

NOOIT MEER VLIEGTICKETS.NL VOOR MIJ NA DEZE ERVARING.

madfred

Re: Vliegtickets.nl betaald extra kosten niet terug

Ongelezen bericht door madfred »

Een creditcard is ook niet gratis, daar zijn kosten aan verbonden.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

waarom zou u die kosten van die koffers terug moeten krijgen?
volgens Iberia moet u die gewoon betalen lijkt het.
dat hebt u op het vliegveld uiteindelijk gedaan.

estherlah

Ongelezen bericht door estherlah »

vliegtickets.nl schreef:Iberia Express is een lijndienstmaatschappij welke als lowcostmaatschappij opereert. Voor het meenemen van ruimbagage worden daarom kosten in rekening gebracht. Deze kosten bedragen € 30 per enkele reis en dienen op de luchthaven voldaan te worden.
Bovenstaande staat meer dan duidelijk op de website van Vliegtickets.nl. Je had het dus gewoon kunnen en moeten weten.

Gesloten