Wij hebben onze vliegtickets moeten wijzigen, omdat we niet met Malaysian airways zouden vliegen, maar met KLM, wat aanzienlijk minder comfortabel is. Volgens ons was dit in januari niet te lezen op de site. Volgens vliegtickets.nl wel. Bovendien hadden we maar moeten bellen en niet moeten boeken via de site!
Ons inziens is het stappenschema dat je moet volgen sowieso misleidend, omdat de juiste gegevens niet voorop vermeld zijn, maar drie stappen verder.
We hebben de tickets gewiizgd en voor de wijzigingen betaald, in totaal 260 euro. Vervolgens krijgen we de tickets niet toegstuurd, want 'we blijven niet heen en weer sturen'. We krijgen de tickets pas twee weken tot één week voor vertrek, ook na herhaaldelijk aandringen. Reden hiervoor is dat we mogelijk weer zouden gaan wijzigen (of de vliegtuigmaatschappij). In de voorwaarden staat hier niets over vermeld. Wel staat er bij het kopje 'boeken' dat ik zes dagen na betaling de tickets krijg toegestuurd. `Mevrouw wat wilt u nou, ik ga hier niet over discussiëren. U krijgt ze niet'
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vliegtickets.nl en wijzigingen
Re: vliegtickets.nl en wijzigingen
Het is sowieso niet echt handig om de vlucht van KLM naar Malaysia airways om te boeken, omdat die vluchten exact de zelfde vluchten zijn! Malaysia airways en KLM hebben een samenwerking (net als veel andere maatschappijen), zodat je op één vlucht zowel met een ticket van Malaysia airways als met een tickert van klm kunt vliegen.
Voorbeeld, vanavond vertrekken om 20.45 uur vanaf schiphol naar Kuala Lumpur vier vluchtnummers, waaronder vlucht MH9017 van Malaysia Airways en vlucht KL0809 van KLM. Daarnaast heeft die vlucht ook nog een Northwest en een Air france vluchtnummer. Zo zit je dus met vier verschillende maatschappijen in één toestel.
Dus je hebt 260 euro voor niets uitgegeven...
Voorbeeld, vanavond vertrekken om 20.45 uur vanaf schiphol naar Kuala Lumpur vier vluchtnummers, waaronder vlucht MH9017 van Malaysia Airways en vlucht KL0809 van KLM. Daarnaast heeft die vlucht ook nog een Northwest en een Air france vluchtnummer. Zo zit je dus met vier verschillende maatschappijen in één toestel.
Dus je hebt 260 euro voor niets uitgegeven...
-
Ik heb met het vluchtnummer het toestel gecontroleerd en dat is wel een toestel met meer beenruimte en andere comfortabele zaken!
-
Uit ervaring weet ik dat Malaysian een stuk beter vliegen.
Er is idd een Co-Shared vlucht uitgevoerd door KLM maar met een MH vluchtnummer, echter er gaat ook gewoon een vlucht van Malaysian zelf...en de service daar aan boord is echt beter.
Dus hoewel het jammer is dat je 260 euro hebt moeten betalen zal je er geen spijt van krijgen!!
Er is idd een Co-Shared vlucht uitgevoerd door KLM maar met een MH vluchtnummer, echter er gaat ook gewoon een vlucht van Malaysian zelf...en de service daar aan boord is echt beter.
Dus hoewel het jammer is dat je 260 euro hebt moeten betalen zal je er geen spijt van krijgen!!
-
Fijn om te horen! Inmiddels heb ik afeglopen dinsdag weer contact gehad met vliegtickets.nl en deze keer beloofde een jongeman mij de tickets te sturen. Het is een service voor de klant dat zij de tickets zo lang mogelijk in bezit houden! Eerlijk gezegd heb ik weinig vertrouwen meer in deze club en daarom heb ik nog wel even laten weten dat ik al contact heb opgenomen met de consumentenbond en dat ik als het moet ook rechtsbijstand zal inschakelen. ik heb de tickets echter nog steeds niet binnen...Waarom werken ze niet met E-tickets?
-
Misschien werken ze niet met e-tickets omdat Malaysia daar nog niet volledig mee werkt? Dat weet ik ook niet maar het is vaak afhankelijk van de maatschappij of ze etickets accepteren.....