Hallo,
Afgelopen vrijdag kregen wij bericht dat wij i.p.v. met Air Holland nu met Exel gaan vliegen naar Mexico.
Wij hadden eerst een budgetstoel( de voordeligste klasse), maar die is later omgeboekt naar een ruimere stoel. Hiervoor moesten wij een extra toeslag betalen wat wij ook heel normaal vonden, maar tevens moesten we ook bijbetalen omdat we nu geen gebruik konden maken van de voordeligste klasse stoel, dit terwijl wij toch echt vroeg geboekt hadden.
Nu is Air Holland failliet en kunnen wij bij Exel niet voor een ruimere stoel bij boeken. Wij krijgen nu alleen het geld voor de ruimere stoel terug en moeten alsnog bijbetalen voor de krappere stoel omdat wij geen recht meer hebben op de voordeligste klasse. De consumentenbond zegt dat ik vast kan houden aan de 1e boeking, maar Neckermann en D-reizen zeggen volgens de ANVR voorwaarden in hun recht te staan.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik het een belachelijke regeling vind, dat je in een vliegtuig voor dezelfde stoel verschillende prijzen hebt, en ik protesteer hier dan ook fel tegen. We zijn niet altijd in de gelegenheid om snel te boeken en om dan daarvoor meteen gestraft te worden door tientallen euro meer te moeten betalen vind ik te gek voor woorden. Dit moet 1 prijs worden. Alleen als je duidelijk meer comfort krijgt dan kan je daar voor bijbetalen, maar anders niet.
Hoop dat er veel reacties komen.
groeten,
Andrea
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vliegtuigstoelen
Re: vliegtuigstoelen
bij alle lijndienstmaatschappijen incl. KLM, heb je in de economy klasse tot 7 verschillende prijsklasses. Echter de voorwaarden zijn verschillend, de max. duur van de ticket is verschillend, de voorwaarden wanneer te boeken, min. een zaterdagnacht enz. enz. Zo kan het zijn dat je buurman het dubbele heeft betaald voor dezelfde stoel waar jij op zit. In charters kende men tot voor kort alleen bij Martin air een vaste prijs voor economy klasse en een duurdere voor de star-class.
Sinds dit seizoen hebben diverse touroperators die bij air holland een vliegutig gehuurd hadden een tariefstructuur verzonnen gebaseerd op de lijndienstprincipes. Zoveel stoelen in de economy klasse voor die prijs en zoveel stoelen voor een hogere prijs, de voorwaarden zijn echter, in tegenstelling tot lijndiensten, niet verschillend maar compleet gelijk. Het is een verkapte manier van de touroperators om meer geld te verdienen aan de vliegtuigstoelen. Men adverteert met de goedkoopste stoelen in de krant en als men belt om te boeken zijn die stoelen vaak weg en betaalt men een hogere prijs voor dezelfde stoel.
Sinds dit seizoen hebben diverse touroperators die bij air holland een vliegutig gehuurd hadden een tariefstructuur verzonnen gebaseerd op de lijndienstprincipes. Zoveel stoelen in de economy klasse voor die prijs en zoveel stoelen voor een hogere prijs, de voorwaarden zijn echter, in tegenstelling tot lijndiensten, niet verschillend maar compleet gelijk. Het is een verkapte manier van de touroperators om meer geld te verdienen aan de vliegtuigstoelen. Men adverteert met de goedkoopste stoelen in de krant en als men belt om te boeken zijn die stoelen vaak weg en betaalt men een hogere prijs voor dezelfde stoel.