LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlucht gecanceld ivm staking

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
genux

Vlucht gecanceld ivm staking

Ongelezen bericht door genux »

Vandaag zou ik via Munster (FMO) naar Frankfurt vliegen en van daaruit een aansluitende buitenlandse vlucht. Bij aankomst bij de balie bleek dat de verkeersleiders staakten.Dit stond niet op hun website bij vertrekgegevens. Ik had voor twee personen business class geboekt. Bij FMO hoeft je dan maar een half uur van te voren in te checken. De baliemedewerker gaf aan dat als wij 2 uur vooraf waren gekomen wij nog met de taxi naar Frankfurt hadden gebracht hadden kunnen worden. Nu was het te laat. We hebben een dure taxi moeten nemen van NL naar Munster en nu dus ook weer terug. Eén van de reizigers is een kind wat maandag naar school moet op plaats van bestemming en ik kom niet op tijd op mijn werk want de eerst volgende mogelijkheid om te vliegen is 2 dagen later. Wat zijn mijn rechten in deze???

geengast

Re: Vlucht gecanceld ivm staking

Ongelezen bericht door geengast »

Bij stakingen heeft u weinig tot geen rechten tov de maatschappij. U zou de stakers kunnen aanklagen, maar die hebben een wettelijk recht tot staken.

Het half uur van te voren inchecken is een gunst van de maatschappij. Ik denk dat de maatschappij u wel heeft willen helpen, maar dat er gewoon geen mogelijkheid meer was om weg te komen.

Persoonlijk denk ik dat u alleen maar dikke pech heeft. Jammer dat voor dat soort zaken niets geregeld kan worden.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

geengast schreef:Bij stakingen heeft u weinig tot geen rechten tov de maatschappij. U zou de stakers kunnen aanklagen, maar die hebben een wettelijk recht tot staken.

Het half uur van te voren inchecken is een gunst van de maatschappij. Ik denk dat de maatschappij u wel heeft willen helpen, maar dat er gewoon geen mogelijkheid meer was om weg te komen.

Persoonlijk denk ik dat u alleen maar dikke pech heeft. Jammer dat voor dat soort zaken niets geregeld kan worden.
Geen idee of het kan of dat het al eerder gedaan ia, maar zou het mogelijk zijn om organiserende vakbonden voor geleden schade te kunnen aanklagen? (mits het geen wilde staking is natuurlijk)

genux

GeenGast: Ik ben dan duidelijk een andere mening, maar respecteer je antwoord. Ik heb een dienst(vlucht) afgenomen van Lufthansa en zij dienen naar mijn mening deze dienst te voldoen op de door mij gevraagde datum en tijd. Dat zij intern een probleem hebben kan en mag niet op mij worden uitgespeelt. Ik heb nu onnodig kosten moeten maken (taxi, werk) omdat zij intern een arbeidsconflict hebben. Ik heb voor beide tickets meer dan €4000 euro betaald. En ja, ze hebben een alternatief aangeboden. En dat is 2 dagen later vliegen.

Pharan

Ongelezen bericht door Pharan »

Ik heb een dienst(vlucht) afgenomen van Lufthansa en zij dienen naar mijn mening deze dienst te voldoen op de door mij gevraagde datum en tijd.
Helaas gaat dit niet op. Als u de algemene voorwaarden bekijkt, zult u vinden dat de datum en tijdstip geen onderdeel uitmaken van de overeenkomst die u met Lufthansa gesloten heeft. Zelfs de luchthaven van vertrek en aankomst zijn geen onderdeel daarvan. Kortom: u heeft een ticket gekocht dat u het recht geeft om vervoerd te worden, maar geen recht op een specfiek tijdstip of datum of vertrek- cq. aankomstplaats.

Dit doen ze onder andere om ervoor te zorgen dat er bij bijvoorbeeld noodweer uitgeweken kan worden. Als u bijvoorbeeld van Amsterdam naar Curacao zou vliegen en het is noodweer op Curacao, dan zou het vliegtuig niet mogen uitwijken naar Bonaire, omdat dit in het contract staat met de passagiers...
(Voor de kritische mens: dit neemt niet weg dat de airline de passagiers uiteindelijk wel naar Curacao moeten vervoeren. Het gaat hier in 1e instantie over de initiële vlucht).

genux

Het rare van de canceling is , dat op die dag alleen de vlucht naar Frankfurt niet doorging. Ook de baliemedewerkster deed geen uitspraken over een staking. Naar mijn mening is het zo, dat wanneer er een staking is van grondpersoneel op een vliegveld, ze alle of tenminste een aantal vluchten boycotten. Alle overige nationale en internationale vluchten gingen gewoon door. Mijn neusharen vermoeden dat dit medegedeeld is om onder een vergoeding uit te komen.http://www.trosradar.nl/index.php?id=pr ... Hash=34527. Zie bijgevoegd artikel van tros radar.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR

Gesloten