Deze optie bestaat al, maar dan neem je geen pakket af, maar losse onderdelen.alfatrion schreef:Als er geen voorwaarden van toepassing zijn verklaard, dan kan de klant gebruik maken van de retourvlucht en hotel zonder dat hij gebruik heeft gemaakt van de heen vlucht. Het beding waardoor het mogelijk wordt dat de reisorganisatie het niet komen opdagen van de consument als een wens tot annulering, waarbij de reisorganisatie haar schade brood op 90% tot 100%, acht ik onredelijk bezwarend.Student90 schreef:Hoe stel jij je dat voor?
viewtopic.php?p=2360067#p2360067
Ik zie niet welke extra handelingen er nodig zouden zijn? De klant komt op het vliegveld en daar wordt zijn ticket gecontroleerd en stapt daarna op het vliegtuig. Daarna komt de klant op het hotel en daar krijgt hij de sleutel van zijn kamer op vertoon van zijn gegevens. Tot slot op de retourvlucht wordt zijn ticket weer gecontroleerd en stap daarna op het vliegtuig.zwaluw29 schreef:Ga je allerlei regelingen bedenken voor als de reiziger niet op tijd komt, dan wordt de reis duurder omdat voor de uitvoering daarvan extra personeel nodig is.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
Nergens staat dat TS niet met een eigen vlucht (incl. retour) nog terecht kan in het hotel op locatie. Punt is dat TUI het het complete ticket (retour reis) heeft laten vervallen door de gemiste vlucht.Student90 schreef:Deze optie bestaat al, maar dan neem je geen pakket af, maar losse onderdelen.alfatrion schreef:Als er geen voorwaarden van toepassing zijn verklaard, dan kan de klant gebruik maken van de retourvlucht en hotel zonder dat hij gebruik heeft gemaakt van de heen vlucht. Het beding waardoor het mogelijk wordt dat de reisorganisatie het niet komen opdagen van de consument als een wens tot annulering, waarbij de reisorganisatie haar schade brood op 90% tot 100%, acht ik onredelijk bezwarend.Student90 schreef:Hoe stel jij je dat voor?
viewtopic.php?p=2360067#p2360067
Ik zie niet welke extra handelingen er nodig zouden zijn? De klant komt op het vliegveld en daar wordt zijn ticket gecontroleerd en stapt daarna op het vliegtuig. Daarna komt de klant op het hotel en daar krijgt hij de sleutel van zijn kamer op vertoon van zijn gegevens. Tot slot op de retourvlucht wordt zijn ticket weer gecontroleerd en stap daarna op het vliegtuig.zwaluw29 schreef:Ga je allerlei regelingen bedenken voor als de reiziger niet op tijd komt, dan wordt de reis duurder omdat voor de uitvoering daarvan extra personeel nodig is.
-
- Berichten: 32478
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
Het leuke is dus dat Tui aanbood dat de topicstarter met een andere vlucht van Tui mee kon, moest ze wel flink bijbetalen. Dus waarom dat niet via een andere maatschappij zou kunnen snap ik niet.
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
U zou het nog kunnen proberen bij de geschillencommissie Reizen. En de vrouw halverwege dit filmpje http://www.uitzendinggemist.net/aflever ... n_Max.html had u in ieder geval in 2012 graag geholpen.Jeanet Lagendijk schreef:Allen hartelijk dank voor de reacties ! Heb me neergelegd bij de situatie . Iets anders zit er niet op . Voortaan maar 3 dagen van tevoren van huis .
Blijkbaar zien de reisbureaus een no show als het annuleren van de gehele reis en dus een opzegging door de reiziger in de zin van art 7:503 BW. Met als gevolg dat u een schadevergoeding verschuldigd bent (de reissom) omdat het te laat komen een reden is die aan u kan worden toegerekend. U had eerder kunnen vertrekken. Kan het niet aan u worden toegerekend dan hebt u recht op teruggave van de reissom. En daar ligt heel misschien een mogelijkheid??? Maar dan moet u echt ruim op tijd zijn vertrokken en daar lijkt geen sprake van te zijn.
Daarnaast lijkt een no show en vervolgens het annuleren van de gehele reis door TUI discutabel te zijn als u hebt aangegeven dat u voor eigen rekening richting de plaats van bestemming wilt vliegen en dus later deelneemt aan de pakketreis (zie ook het filmpje). Tegelijkertijd heeft u een pakketreis afgenomen voor een bepaalde prijs en ik kan me voorstellen dat TUI er niet op zit te wachten dat men maar voor een deel aan deze reizen gaat deelnemen.
Het had TUI overigens wel bonuspunten opgeleverd dat ze in deze situatie (langdurige afsluiting door brand met als gevolg een chaos op de wegen rondom Schiphol) u had toegestaan om op eigen houtje en op eigen kosten naar de plaats van bestemming te vliegen zodat u alsnog aan de reis had kunnen deelnemen.
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
Dat doet niets af aan het onredelijk bezwarend karakter van het beding.Student90 schreef:Deze optie bestaat al, maar dan neem je geen pakket af, maar losse onderdelen.alfatrion schreef:Als er geen voorwaarden van toepassing zijn verklaard, dan kan de klant gebruik maken van de retourvlucht en hotel zonder dat hij gebruik heeft gemaakt van de heen vlucht. Het beding waardoor het mogelijk wordt dat de reisorganisatie het niet komen opdagen van de consument als een wens tot annulering, waarbij de reisorganisatie haar schade brood op 90% tot 100%, acht ik onredelijk bezwarend.Student90 schreef:Hoe stel jij je dat voor?
viewtopic.php?p=2360067#p2360067
Ik zie niet welke extra handelingen er nodig zouden zijn? De klant komt op het vliegveld en daar wordt zijn ticket gecontroleerd en stapt daarna op het vliegtuig. Daarna komt de klant op het hotel en daar krijgt hij de sleutel van zijn kamer op vertoon van zijn gegevens. Tot slot op de retourvlucht wordt zijn ticket weer gecontroleerd en stap daarna op het vliegtuig.zwaluw29 schreef:Ga je allerlei regelingen bedenken voor als de reiziger niet op tijd komt, dan wordt de reis duurder omdat voor de uitvoering daarvan extra personeel nodig is.
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
We zijn allemaal lekker ver van het topic af komen te zitten, zo ver dat je een verrekijker nodig hebt om het topic nog te lezen. Sterker nog, TS heeft helemaal niets aan al dit geneuzel.
TS wilde naar een verre bestemming met een maatschappij die géén dagelijkse lijnvluchten verzorgt. Vlucht gemist door eigen schuld en een beetje pech.
Sleutel hier is het feit dat TS aangeeft wat de kosten voor twee personen waren: €650 - dat is géén vakantie met hotel maar gewoon twee losse tickets. De maatschappij kan dus niet anders dan de eerstvolgende vlucht waar nog plaats was als vervanging aanbieden en dat doen ze ook maar dat wordt geweigerd door TS omdat dat nu ongeveer 2 dagen voor de terugreis zal zijn - ook héél begrijpelijk.
Die brand in de tunnel is niet de schuld van de maatschappij, noch van TS. Dat TS het close getimed heeft kan ik toch ook niet echt als heel verwijtbaar zien. Het is botte pech als je door een calamiteit je vliegtuig mist maar daar kan geen hond iets aan doen - waarom iemand anders daar dan ook voor zou moeten opdraaien is me een raadsel.
Al het geneuzel en gegooi met wetsteksten door een amateur-jurist op dit forum gaat echt niets aan deze situatie veranderen. **** happens en soms moet je gewoon tandenknarsend verder met je leven, triest maar waar. Je staat soms in je recht maar krijgt het niet of het leven is zó oneerlijk. Niet alles in het leven is regelbaar, ook niet met een beroep op het BW.
TS wilde naar een verre bestemming met een maatschappij die géén dagelijkse lijnvluchten verzorgt. Vlucht gemist door eigen schuld en een beetje pech.
Sleutel hier is het feit dat TS aangeeft wat de kosten voor twee personen waren: €650 - dat is géén vakantie met hotel maar gewoon twee losse tickets. De maatschappij kan dus niet anders dan de eerstvolgende vlucht waar nog plaats was als vervanging aanbieden en dat doen ze ook maar dat wordt geweigerd door TS omdat dat nu ongeveer 2 dagen voor de terugreis zal zijn - ook héél begrijpelijk.
Die brand in de tunnel is niet de schuld van de maatschappij, noch van TS. Dat TS het close getimed heeft kan ik toch ook niet echt als heel verwijtbaar zien. Het is botte pech als je door een calamiteit je vliegtuig mist maar daar kan geen hond iets aan doen - waarom iemand anders daar dan ook voor zou moeten opdraaien is me een raadsel.
Al het geneuzel en gegooi met wetsteksten door een amateur-jurist op dit forum gaat echt niets aan deze situatie veranderen. **** happens en soms moet je gewoon tandenknarsend verder met je leven, triest maar waar. Je staat soms in je recht maar krijgt het niet of het leven is zó oneerlijk. Niet alles in het leven is regelbaar, ook niet met een beroep op het BW.
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
Ik ben het met je eens, maar ik geloof niet dat het gaat om 2 losse tickets.
Dan kon TS de vlucht met Corendon maken en naar eigen accommodatie gaan.
Dan kon TS de vlucht met Corendon maken en naar eigen accommodatie gaan.
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
Ik kàn het uiteraard mis hebben maar ik geloof eigenlijk niet dat je voor €325 de man vlucht + hotel kan boeken naar deze bestemming - voor dat geld zit je misschien in Turkije of Egypte maar Banjul?zwaluw29 schreef:Ik ben het met je eens, maar ik geloof niet dat het gaat om 2 losse tickets.
Dan kon TS de vlucht met Corendon maken en naar eigen accommodatie gaan.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 mar 2017 23:20
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
Is inderdaad de prijs per persoon . Dus in totaal bijna 1300 euro.
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
En was dat inclusief or exclusief accomodatie?Jeanet Lagendijk schreef:Is inderdaad de prijs per persoon . Dus in totaal bijna 1300 euro.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28 mar 2017 23:20
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
Hier een stukje van de AV van Tui
Je zou kunnen stellen dat de medewerkers van Tui hun best hebben gedaan een vlucht voor u te regelen, al waren de kosten hiervan €500,-
Maar misschien dat je nog 10% van de reissom kan terug krijgen omdat je vlak voor de aanvang van de reis geannuleerd heb?
Code: Selecteer alles
11.2 Melden op de luchthaven
U moet zich minimaal 2,5 uur vóór de op uw ticket
vermelde vertrektijd melden bij de incheckbalie op de
luchthaven. Op vluchten naar sommige bestemmingen
kan dit langer zijn dan 2,5 uur. Dit staat dan in uw
Reisbescheiden vermeld. Als u om een reden die niet aan
ons toe te rekenen is niet op de meldingstijd aanwezig
bent, kan dit betekenen dat u uw vlucht mist en/of
uw recht op luchtvervoer verliest. Onze medewerkers
zullen hun best doen om alsnog een vlucht voor u te
regelen. Wij zijn echter niet aansprakelijk als dit zonder
succes gebeurt. Eventuele bijkomende kosten voor een
vervangende vlucht zijn voor uw rekening. Deze kosten
zullen niet door ons worden voorgeschoten.
Maar misschien dat je nog 10% van de reissom kan terug krijgen omdat je vlak voor de aanvang van de reis geannuleerd heb?
Code: Selecteer alles
5.1 Algemeen
Het kan zijn dat u een Pakketreis heeft geboekt en dat u
niet meer in staat bent om deze te maken. Dan bieden
wij de mogelijkheid om uw Pakketreis te annuleren.
Daar zijn wel kosten aan verbonden. De hoogte daarvan
is een percentage van de reissom en is afhankelijk van
het moment waarop u uw Pakketreis annuleert. Hoe
dichterbij uw vertrek, hoe hoger de kosten. Bij annulering
brengen wij de volgende kosten in rekening:
Dagen tot vertrek Percentage van de reissom
Tot 42 dagen 15%
42 tot 21 dagen 30%
21 tot 14 dagen 50%
14 tot 5 dagen 75%
5 t/m na vertrekdag 90%
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
Annuleren leverde dus 10% op....
Maar bovenste stukje zou reizen naar hotel iets later wel toegestaan zijn op eigen kosten, ook zonder de door aanbieder aangeboden.
U had zo snel mogelijk met andere luchtvaartmaatschappij of met eigen auto kunnen gaan.....
En de rest is dan wel te gebruiken, alleen de heen vlucht komt te vervallen en is geen geld terug voor mogelijk.
Maar bovenste stukje zou reizen naar hotel iets later wel toegestaan zijn op eigen kosten, ook zonder de door aanbieder aangeboden.
U had zo snel mogelijk met andere luchtvaartmaatschappij of met eigen auto kunnen gaan.....
En de rest is dan wel te gebruiken, alleen de heen vlucht komt te vervallen en is geen geld terug voor mogelijk.
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
Met de auto naar Banjul????? Pfff, lijkt me geen oplossing eerlijk gezegd, een reis van weken zo niet maanden.stofzuigertje schreef:U had zo snel mogelijk met andere luchtvaartmaatschappij of met eigen auto kunnen gaan.....
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
Sorry, ik bedoelde .... met jou auto eventueel aan andere luchthaven om daar een vlucht te nemen want er zijn meerdere die op die luchthaven vliegen.
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
Gebruik die tijd dan om de AV van TUIen de ANVR door te worstelen.Jeanet Lagendijk schreef:Even voor de duidelijkheid : Het gaat mij er niet om de hele reissom terug te ontvangen . Maar iets van een tegoed koming of oplossing had ik wel verwacht .
Ik heb 2 weken vakantie opgenomen van mijn werk . Die zit ik nu thuis .
Daarin staat ook iets geschreven over een (deel)annulering
Code: Selecteer alles
8. CONTACT VOOR HET DOEN VAN
AANPASSINGEN
8.1 Herroeping, (deel)annulering, wijziging en
indeplaatsstelling
Als u een van de volgende handelingen wil verrichten:
• Herroeping van uw Boeking (artikel 4.6)
• (Deel)annulering van uw Boeking (artikel 5)
• Wijziging van uw Boeking (artikel 6)
• Indeplaatsstelling (artikel 7) bij door u
gemaakte Boeking
is dit alleen mogelijk via ons Contact Center (als u hebt
geboekt via Onze Website, een TUI winkel of het Contact
Center) of via de reisagent (als u aldaar hebt geboekt).
Verzoeken hiertoe kunnen alleen tijdens kantooruren
plaatsvinden. Als deze verzoeken buiten kantooruren
worden gedaan, worden zij geacht te zijn verricht op de
eerstvolgende Werkdag.
8.2 Kantooruren en contactgegevens Contact Center
De kantooruren van het Contact Center zijn: maandag
t/m zaterdag van 08.00-23.00 uur en op zondag
en in Nederland officieel erkende feestdagen (met
uitzondering van de hierna te noemen dagen) van 09.00
tot 23.00 uur. Op Eerste Paasdag, Eerste Pinksterdag
en Eerste Kerstdag is het Contact Center gesloten. Het
telefoonnummer van ons Contact Center is 0900-
8847 (70 cpg) of +32 2 7178456 als U belt vanuit
het buitenland. De door uw reisagent gehanteerde
kantooruren kunt u aldaar opvragen.
Stel dat je een duikexcursie (een onderdeel van je pakketreis) mist door jou toedoen ( omdat het aan de bar veel gezelliger was ), dan zou je dus geen recht meer hebben op de terugvlucht over 6 dagen (ook een deel van je pakketreis) ?
Lijkt me echt heel sterk...
Dat lijkt me dus in tegenspraak van de AV van TIU.Jeanet Lagendijk schreef: We hebben ook de gedachte nog gehad een enkele reis te boeken met bijv. Corendon . Daar had ik nog wel een paar honderd euro's voor over gehad . Hotel en terugvlucht was immers al voor elkaar . Maar nee , wat zegt TUI : Zodra je niet op de heenvlucht verschijnt vervalt je hele boeking !
Confronteer ze daar eens mee?
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
@TS: voor de duidelijkheid. Bedoel je met hele boeking, de heen- en terugvlucht of het pakket?Jeanet Lagendijk schreef: We hebben ook de gedachte nog gehad een enkele reis te boeken met bijv. Corendon . Daar had ik nog wel een paar honderd euro's voor over gehad . Hotel en terugvlucht was immers al voor elkaar . Maar nee , wat zegt TUI : Zodra je niet op de heenvlucht verschijnt vervalt je hele boeking !
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
NoNo123 schreef:Gebruik die tijd dan om de AV van TUIen de ANVR door te worstelen.Jeanet Lagendijk schreef:Even voor de duidelijkheid : Het gaat mij er niet om de hele reissom terug te ontvangen . Maar iets van een tegoed koming of oplossing had ik wel verwacht .
Ik heb 2 weken vakantie opgenomen van mijn werk . Die zit ik nu thuis .
Daarin staat ook iets geschreven over een (deel)annulering
Het lijk mij dan ook sterk, dat als je 1 gedeelte van je Pakketreis niet (mee)doet (annuleerd) dat je dan geen recht mee hebt op de andere delen van je Pakketreis.Code: Selecteer alles
8. CONTACT VOOR HET DOEN VAN AANPASSINGEN 8.1 Herroeping, (deel)annulering, wijziging en indeplaatsstelling Als u een van de volgende handelingen wil verrichten: • Herroeping van uw Boeking (artikel 4.6) • (Deel)annulering van uw Boeking (artikel 5) • Wijziging van uw Boeking (artikel 6) • Indeplaatsstelling (artikel 7) bij door u gemaakte Boeking is dit alleen mogelijk via ons Contact Center (als u hebt geboekt via Onze Website, een TUI winkel of het Contact Center) of via de reisagent (als u aldaar hebt geboekt). Verzoeken hiertoe kunnen alleen tijdens kantooruren plaatsvinden. Als deze verzoeken buiten kantooruren worden gedaan, worden zij geacht te zijn verricht op de eerstvolgende Werkdag. 8.2 Kantooruren en contactgegevens Contact Center De kantooruren van het Contact Center zijn: maandag t/m zaterdag van 08.00-23.00 uur en op zondag en in Nederland officieel erkende feestdagen (met uitzondering van de hierna te noemen dagen) van 09.00 tot 23.00 uur. Op Eerste Paasdag, Eerste Pinksterdag en Eerste Kerstdag is het Contact Center gesloten. Het telefoonnummer van ons Contact Center is 0900- 8847 (70 cpg) of +32 2 7178456 als U belt vanuit het buitenland. De door uw reisagent gehanteerde kantooruren kunt u aldaar opvragen.
Stel dat je een duikexcursie (een onderdeel van je pakketreis) mist door jou toedoen ( omdat het aan de bar veel gezelliger was ), dan zou je dus geen recht meer hebben op de terugvlucht over 6 dagen (ook een deel van je pakketreis) ?
Lijkt me echt heel sterk...
Gelet op dit stuk ziet een deelannulering op de annulering van het gehele pakket door één reisgenoot.5.6 Deelannulering
Als u of iemand uit uw reisgezelschap uw/zijn aandeel in de Boeking annuleert, zijn annuleringskosten verschuldigd. Als de grootte van het resterende reisgezelschap in het Reisaanbod voor deze accommodatie voorkomt, doen wij aan de overblijvende
reiziger(s) een bij de nieuwe groepsgrootte passend wijzigingsvoorstel voor dezelfde periode en in dezelfde accommodatie. Voor de overblijvende reiziger(s) wordt de reissom gewijzigd conform het Reisaanbod.
Voor de betaling van de gewijzigde reissom gelden de normale betalingsregels van artikel 4.2. Als wijziging niet mogelijk is of het wijzigingsaanbod door u niet wordt
geaccepteerd, dan wordt de Boeking voor alle reizigers geannuleerd en zijn alle reizigers annuleringskosten verschuldigd op grond van de voorgaande artikelleden.
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
Nogmaals: Geschillencommissie reizen?!
Allemaal leuk en aardig, maar wat we ook aandragen, als TUI blijft bij hun standpunt dan zal TS naar de rechter moeten of de geschillencommissie. Dat laatste is trouwens goedkoper. De vraag zou dan zijn of een 'No-Show' in deze situatie door TUI mag worden opgevat als een annulering van de hele reis.
Allemaal leuk en aardig, maar wat we ook aandragen, als TUI blijft bij hun standpunt dan zal TS naar de rechter moeten of de geschillencommissie. Dat laatste is trouwens goedkoper. De vraag zou dan zijn of een 'No-Show' in deze situatie door TUI mag worden opgevat als een annulering van de hele reis.
Re: Vlucht gemist door brand in Schipholtunnel, wat nu?
Het is maar de vraag of TUI dit direct zo opvatte of dat de hele reis is geannuleerd, nadat TS geen gebruik wilde maken van de aangeboden "oplossing". Helaas heeft TS zich er bij neergelegd.Appie83 schreef:Nogmaals: Geschillencommissie reizen?!
Allemaal leuk en aardig, maar wat we ook aandragen, als TUI blijft bij hun standpunt dan zal TS naar de rechter moeten of de geschillencommissie. Dat laatste is trouwens goedkoper. De vraag zou dan zijn of een 'No-Show' in deze situatie door TUI mag worden opgevat als een annulering van de hele reis.