geachte mensen
ik wou gister een ticket online boeken bij klm amsterdam paramaribo en retour.
tot mijn verbazing is dat er twee reisbureau veel goedkoper zijn dan klm online en je krijg een extra koffer van 23kg.
ik heb de zelfde datums vergeleken met klm online als bij de reisbureauticket verschil is 108euro en tevens krijg je bij de klm online geen extra koffer gratis,dat wel bij de reisbureau is.
als je het gaat opsommen is het dat je per persoon 108 euro extra betaal en als je extra koffer neemt kost dat heen en terug 170 euro dus alles bij elkaar 170+108=278 euro dat je meer betaald als je online boek.
aangezien ik geen fan ben om bij een reisbureau te boeken heb ik een mail gestuurd naar klm om de vraag te stellen hoe dit kan dezelde datum de zelde vliegtuig.ik krijg gewoon een reactie van dan moet u bij de reisbureau boeken.
mijn vraag naar jullie is kan dit en mag het wel dat een reisbureau goedkoper is dan een luchtvaartmaatschappij.en stel je voor dat er ook gezinnen zijn die met 6 [persoon reizen is een heel hoop dat ze bij klm betalen.
ik ben een flying bleu member maar daar aan geven ze geen gehoor ze verplichten je gewoon om te boeken bij de reisbureau.
je hoort vaker dat er reisbureau op de kop gaan daarom ben ik geen fan om bij ze te boeken.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen om dit uit te zoeken want de ticket prijs van amst naar paramaribo is een van de duurste ticket en dan dit erbij dat je niet een de zelfde prijs krijg om online te boeken .
mvg
dylan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vlucht via reisbureau goedkoper?
Vlucht via reisbureau goedkoper?
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jan 2018 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
-
Re: Vlucht via reisbureau goedkoper?
Waarom is de prijs van een hotel bij de ene boekingssite duurder als bij de ander? En waarom zou het uitgezocht moeten worden waar dat prijsverschil in zit? Ieder mag zijn eigen prijs bepalen. Als een reisbureau wil stunten om juist meer mensen in de winkel te krijgen, dan mag dat. Als KLM denkt voor een hogere prijs te kunnen verkopen, dan mag dat. Misschien profiteert KLM wel van de status die ze hebben. De klant denkt een solide maatschappij, dus daar gaan we boeken. Tja, daar hangt dan dat prijskaartje aan.
De bananen op de markt zijn ook goedkoper dan bij de AH. En gooit AH ze in de aanbieding kunnen ze daar weer goedkoper zijn. Lang leve de marktwerking.
De bananen op de markt zijn ook goedkoper dan bij de AH. En gooit AH ze in de aanbieding kunnen ze daar weer goedkoper zijn. Lang leve de marktwerking.
Prijzen variëren sowieso van leverancier tot leverancier. Er is geen plicht dat het bij het reisbureau niet goedkoper mag zijn dan bij de luchtvaartmaatschappij. Net als dat je regelmatig een hotel of bungalow goedkoper kunt boeken via een reisorganisatie in plaats van rechtstreeks. Of een treinkaartje via de Albert Heijn of Blokker in plaats van bij de NS.
Ik neem aan dat U in uw zoektocht naar tickets ook reisburo's gevonden hebt die duurder zijn, Heeft U ook gevraagd waarom zij duurder zijn?
Tickets kunnen om heel veel redenen verschillende prijzen hebben, dat heeft marktwerving. En daarom heeft KLM het enige juiste antwoord gegeven op uw vraag, namelijk dan boekt U toch bij een ander. Alleen dat wilt U niet omdat U het niet vertrouwd. Dat is een afweging die U zelf moet maken.
En er valt dus ook weinig uit te zoeken want dat heeft U zelf al gedaan. U heeft de goedkoopste gevonden maar wil er niet boeken.
Tickets kunnen om heel veel redenen verschillende prijzen hebben, dat heeft marktwerving. En daarom heeft KLM het enige juiste antwoord gegeven op uw vraag, namelijk dan boekt U toch bij een ander. Alleen dat wilt U niet omdat U het niet vertrouwd. Dat is een afweging die U zelf moet maken.
En er valt dus ook weinig uit te zoeken want dat heeft U zelf al gedaan. U heeft de goedkoopste gevonden maar wil er niet boeken.
Tsja, dan wordt de vraag "kan het voor die prijs" en wat voor garanties bieden deze reisburos? Als het gewoon gedegen reisburos zijn is het een fantastisch aanbod. Linksom of rechtsom zullen ze het prijsverschil heus wel weer goedmaken (dossierkosten, reserveringskosten, verkoop andere zaken).dylan597 schreef:tot mijn verbazing is dat er twee reisbureau veel goedkoper zijn dan klm online en je krijg een extra koffer van 23kg.
U denk gewoon te ver door, that's all.
TS schreef:
ik heb de zelfde datums vergeleken met klm online als bij de reisbureauticket verschil is 108euro en tevens krijg je bij de klm online geen extra koffer gratis,dat wel bij de reisbureau is.
Bij KLM online zie je de prijs van het ticket zoals die werkelijk nog te boeken is op dit moment kan 5 minuten later weer anders zijn
Bij reisbureau heeft u alleen gekeken naar de vermelde prijzen welke vaak niet te boeken zijn ,Als u daadwerkelijk een boeking wilt maken blijken de prijzen toch vaak hoger. Uw kunt pas spreken van voordeel als u echt geboekt heeft. Reisbureau boekt ook direct in systeem KLM heeft echt geen tickets op de plank liggen.Prijzen op Reisburo websites zijn vaak v.a. prijzen of te wel lokkertjes.Voorbeeld keek net naar mijn bestemming v.a. 582,- jan-juli 2018 wilde boeken in februari na opvragen reisbureau werkelijke prijs 897,00 ik bedoel maar.
groeten Henk
Bij KLM online zie je de prijs van het ticket zoals die werkelijk nog te boeken is op dit moment kan 5 minuten later weer anders zijn
Bij reisbureau heeft u alleen gekeken naar de vermelde prijzen welke vaak niet te boeken zijn ,Als u daadwerkelijk een boeking wilt maken blijken de prijzen toch vaak hoger. Uw kunt pas spreken van voordeel als u echt geboekt heeft. Reisbureau boekt ook direct in systeem KLM heeft echt geen tickets op de plank liggen.Prijzen op Reisburo websites zijn vaak v.a. prijzen of te wel lokkertjes.Voorbeeld keek net naar mijn bestemming v.a. 582,- jan-juli 2018 wilde boeken in februari na opvragen reisbureau werkelijke prijs 897,00 ik bedoel maar.
groeten Henk
Dat is ook het enige juiste antwoord.dylan597 schreef:ik krijg gewoon een reactie van dan moet u bij de reisbureau boeken.
Of je blying blue menmer bent, is totaal irrelevant in dit kader. En... ze verplichten je niets. Je mag ook gewoon bij hen boeken.dylan597 schreef:ik ben een flying bleu member maar daar aan geven ze geen gehoor ze verplichten je gewoon om te boeken bij de reisbureau.
Ja, want luchtvaartmaatschappijen gaan niet failliet...dylan597 schreef:je hoort vaker dat er reisbureau op de kop gaan daarom ben ik geen fan om bij ze te boeken.