LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlucht24.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jeanine.P

Vlucht24.nl

Ongelezen bericht door Jeanine.P »

Ik heb gisteren een vlucht geboekt bij vlucht24.nl. Vandaag een mail ontvangen dat ik een kopie van mijn creditcard en paspoortgegevens op de mail/fax moet zetten. Heeft iemand hier of liever nog met vlucht24 ervaring mee? Ik heb er niet echt een goed gevoel bij...

tennis

Re: Vlucht24.nl

Ongelezen bericht door tennis »

Heb jij, de vlucht met je creditcard betaald, dan is een kopie toch overbodig?

tennis

Wees voorzichtig, want kijk in de allg. voorwaarden, daar staat dit:
De UNISTER (Barfußgäßchen 11, 04109 Leipzig, Duitsland) is uitsluitend bemiddelaar van vervoersdiensten, reizen en/of andere services (o.a. all-inclusive reizen, vluchten, hotelboekingen, huurauto’s) - hierna genoemd "Dienst" van derden-aanbieders - tezamen hierna genoemd „dienstaanbieder“. De UNISTER is dus geen touroperator in de zin van §§ 651a f. van het Duitse Burgerlijk Wetboek en verricht geen andere bemiddelende prestaties. In geval van totstandkoming van een boeking komt de overeenkomst betreffende de dienst uitsluitend tussen de gebruiker en de betreffende dienstaanbieder tot stand.
Jij hebt dus te maken met een tussenpersoon/bedrijf!

Roosje1957

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Heeft je vliegticket een bestemming in de VS?
Dan zijn inderdaad de paspoortgegevens nodig, anders wordt je ticket door de luchtvaartmaatschappij geannuleerd.
Kopie creditcard.... ik zou niet weten waarvoor ze die willen.
Misschien kun je het ze eens vragen?

Juist ja

Ongelezen bericht door Juist ja »

tennis schreef:Jij hebt dus te maken met een tussenpersoon/bedrijf!
Zijn alle ticketboeren (Nederlands of in het buitenland gevestigd) geen tussenpersoon?

macciez

Ongelezen bericht door macciez »

Ik woon in Leipzig en ken dit bedrijf (zijn 1 van de snelst groeiende hier) en ik weet dat ze in ieder geval te vertrouwen zijn. Waarom ze die documenten van je nodig hebben, weet ik niet.
Ze zitten bijvoorbeeld ook achter "ab-in-den-urlaub", dat is de grootste vakantie website van Duitsland, ergo ik zou ze vertrouwen :).

tennis

Juist ja schreef:
tennis schreef:Jij hebt dus te maken met een tussenpersoon/bedrijf!
Zijn alle ticketboeren (Nederlands of in het buitenland gevestigd) geen tussenpersoon?
Ja, dat klopt, alleen ben ik niet zo huiverig als de site NL is, en ik kom dan uit bij een bedrijf in Duitsland.

@macciez
Jij woont/werkt niet toevallig in dit straatje?
Barfußgäßchen 11

macciez

heh, nee. ik ken wel iemand die er werkt en die is vrij positief, daarom klonk het als een verkoopspraatje

trouwens: dat straatje is de beste plek om uit te gaan :)

TommyBoZ

Ongelezen bericht door TommyBoZ »

Ik heb zojuist hetzelfde gehad en ik vertrouwde het totaal niet meer aangezien nu zelfs het telefoonnummer van het hoofdkantoor in Leipzig niet meer in gebruik is. Wat ik heb gedaan is eerst de bank gebeld of het bedrag al van mijn creditkaart was afgeboekt. Dat was nog niet het geval, daarna heb ik vlug via vliegtickets een nieuw ticket geboekt, gewacht tot de betaling verwerkt was en direct mijn creditkaart deblokkeert zodat vlucht24 geen bedrag meer kan afboeken.

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Als jij al een betaling hebt geautoriseerd kunnen ze volgens mij nog steeds afschrijven...

TommyBoZ

ik hoop het niet, maar ik heb met de rabobank gebeld, en dit was hun voorstel. Dus ik hoop dat ze daar ook rekening mee hebben gehouden.

TommyBoZ

ok, net nog maar even voor de zekerheid gecheckt bij de rabobank. Maar als zij nog geen betaling in het systeem kunnen zien, ook al heb je hem zelf al wel geautoriseerd, en je laat je pas dan blokkeren, dan kan vlucht24 niks meer afschrijven. Ik kan het dus iedereen hier adviseren, ook al zit er wel een klein risico in natuurlijk wanneer vlucht 24 net het bedrag afschrijft wanneer jij net je nieuwe vlucht aan het boeken bent.

e.lussenburg

Ongelezen bericht door e.lussenburg »

wij hebben eenvlucht geboekt bij vlucht24.nl en kregen ook allerlei vragen. nu wij dit gelezen hebben twijfelen we of de tickets uberhaupt wel gaan komen. Moeten we alvast een andere vlucht boeken ergens anders?
en hoe weten we of de tickets in orde zijn?
groet
e

Softbal

Ongelezen bericht door Softbal »

1 ticket geboekt voor amsterdam naar kopenhagen. Kort daarna wordt verzocht om mijn creditgegvens en kopie van paspoort op te sturen i.v.m. veiligsheidsmaatregelen zegt vlucht 24. Wilde de ticket voor mijn dochter snel in mijn bezit hebben en dus hieraan toegegeven en gegevens gestuurd. Ben een dag later gaan bellen. Geen gehoor. Met SAS gebeld. Vlucht wel geboekt, maar ticket om onbegrijpelijke redenen op ‘hold’. De tip van SAS, bel met de reisagent ;-(
Maar er is hoop. Voor gedupeerden die verhaal willen halen: vlucht24 wordt beheerd door reisburo ab-in-den-urlaub gevestigd te Barfußgässchen 11, Leipzig, tel. +49 (0) 1805701100, keuze 1 geeft een dame, keuze 3 hetzelfde muziekje dat je hoort als vlucht24 belt. Laat je bij keuze 1 niet doorverbinden want dan kom je weer in keuze 3 terecht…

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

macciez schreef:Ik woon in Leipzig en ken dit bedrijf (zijn 1 van de snelst groeiende hier) en ik weet dat ze in ieder geval te vertrouwen zijn. Waarom ze die documenten van je nodig hebben, weet ik niet.
Ze zitten bijvoorbeeld ook achter "ab-in-den-urlaub", dat is de grootste vakantie website van Duitsland, ergo ik zou ze vertrouwen :).

Je klets uit je nek!
Die site is een kopie van vlucht24 en net zo rampzalig qua opzet.
Ook geen contact adres enz. En wil je lachen dan moet je de info eens laten vertalen, gaat kennelijk automatisch via een goedkope vertaalmachine.
En dat noemt zich de grootste vakantiewebsite van D'land?

Tuurlijk....

macciez

@dhc:

ik klets niet uit mijn nek.
Vlucht24 en ook ab-in-den-urlaub.de zijn beide websites van Unister. Unister bestaat een paar jaar en heeft inmiddels al 1300 medewerkers ofzo. Hoe het met de opzet zit, weet ik niet. Maar ik weet wel dat zulke websites hun core-business zijn en dat ze er vast wel over na hebben gedacht :). Ze hebben trouwens zelfs hun eigen reisbureau hier in de stad. Dus zeg aub niet dat ik uit mijn nek klets.

edit; ps. door jouw comment, dat de opzet slecht zou zijn, heb ik die site ook eens bekeken en onderaan staat: "Bester Internetauftritt laut Deutschem Institut für Service-Qualität", dus zo slecht kan die opzet niet zijn

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

op 20 april plaats je twee berichtjes, daarna blijft het stil....
Nu kom je met aannames, kennelijke veronderstellingen en de bewering dat ze een of ander certificaat hebben voor hun site?
Dat kan iedere onbenul zelf bedenken/maken/plaatsen, verder zie ik ook geen onderbouwing van je gezwets.
Ik vertrouw liever op mijn GBV dan dat ik me laat lokken door een zelf inelkaar geknutselde reiswebsite die rammelt aan alle kanten.

Snapdance

Ongelezen bericht door Snapdance »

Ik heb zelf een tijdje bij dit bedrijf gewerkt voor de afhandeling van boekingen over vlucht24. Ik raad ten stelligste af boekingen te doen over vlucht24.nl . Als je dan toch boekingen wil afsluiten, doe dit dan via de moederwebsite fluege.de . Het klopt dat er geen slechte bedoelingen achter deze instelling zitten. Daartegenover staat echter wel dat er niet voldoende geïnvesteerd wordt in ondersteuning voor het platform vlucht24.nl . Daardoor verloopt meer dan 3/4 van de boekingen quasi systematisch met problemen, vaak met financieel nadelige gevolgen voor de klant.
Daarbij is het ook zo, dat vlucht24.nl niet onderhouden wordt door Unister zelf (zoals bij fluege.de en bij ab-in-den-urlaub wel het geval is), maar door een toeleveranciersbedrijf in Berlijn. Bij een boeking over vlucht24.nl heb je dus niet één tussenbedrijf, maar twee.

kitty wiering

Ongelezen bericht door kitty wiering »

Heb zelf afgelopen weekend met tickets geboekt op vlucht24 gevlogen. Ook mij werd een kopie van creditcard en paspoort gevraagd. Dit niet gegeven. Heen vlucht was geen probleem was binnen 5 minuten bevestigd door transavia. Terugvlucht niet (SAS). Ik heb toen telefonisch contact gehad en werd zeer snel te woord gestaan. Terugticket was ook toen binnen 5 minuten bevstigd. Toch zal ik niet snel meer bij vlucht24 boeken. Ik heb toch een vervelend gevoel bij de gevraagde documenten en het dreigement dat anders de boeking niet door kan gaan.
kitty

truibal

Ongelezen bericht door truibal »

praat me niet over vlucht 24...........vreselijk er deugd niks van.
Had een ticket geboekt met de creditcard,volgende dag een mail..ze konden de creditcard niet verifieeren of ik een fax wilde sturen met kopie van creditcard en paspoort.Naar mijn werk gereden en gefaxt..vervolgens hoor en zie je niets.terwijl ik 2 dagen later al zou vliegen.Telefonisch in de wacht......voor ik weet niet hoelang en niemand wist er het fijne van.Kortom via vele wegen,de klm gebeld.Ja er stond wel iets in hun computer maar niets betaald.Hun hebben de boeking??eruit gegooid en heb voor 10 euro meer bij KLM geboekt........Nooit meer vlucht 24........

Gesloten