Mijn vraag is,
Als wij een voucher voor een pakket reis hebben geaccepteerd en we kunnen niet binnen afgesproken tijd door wat dan ook deze inwisselen [ denk aan nog niet veilig binnen aangegeven tijd op de voucher of persoonlijke omstandigheden ] ,
Krijg ik dan nog wel mijn geld terug ?
Hoor graag hoe dit zit .
Al vast bedankt .
Gr R
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voucher geaccepteerd, maar door omstandigheden kunnen we niet. Krijgen we dan alsnog geld terug?
-
Re: Voucher geaccepteerd, maar door omstandigheden kunnen we niet. Krijgen we dan alsnog geld terug?
Daar zijn al uitspraken over gedaan. Is de reisorganisatie bij de sgr aangesloten, dan kan het geld na 6 of 12 maanden terug betaald worden.
Re: Voucher geaccepteerd, maar door omstandigheden kunnen we niet. Krijgen we dan alsnog geld terug?
Ja, u heeft wettelijk gezien recht op terugbetaling binnen 14 dagen en hiervan kan niet in uw nadeel worden afgeweken, ook niet door een afspraak nadien. De ACM heeft belooft niet zullen handhaven mits aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan, waaronder dat er na uiterlijk 12 maanden als nog wordt terugbetaald. Hiermee is uw recht overigens niet op zij gezet en kan dus altijd nog naar de rechter. De verjaringstermijn is twee jaar.
tttlocke
vindt dit leuk