LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarschuwing reisbureau

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gyon

waarschuwing reisbureau

Ongelezen bericht door Gyon »

Beste allemaa!!

Hier volgt een waarschuwing:

Mundial fly (Touroperator) is failliet verklaard, nu opereren ze onder de naam Oasis Holidays. Wees voorzichtig met het boeken bij deze reisorganisatie, ze staan niet bij ANVR ingeschreven. Mundial Fly stond dat ook al niet. Als je je ticket niet krijgt of zelf een terugreis ticket moet betalen, dan kan je naar geld fluiten.
Wij waren in Angola nog op vakantie, toen bleek dat de datum onze terugreis was gewijzigd. Sta je daar op het vliegveld met kinderen en al!! Ze hebben niet eens de moeite genomen om ons te informeren en we hoorden van derden dat het pand leeg stond. En dan heb ik nog niet verteld wat er vooraf heeft plaats gevonden tussen ons het reisbureau.
Inmiddels zijn al een groot aantal mensen de dupe hiervan geworden, sommigen moesten een retour ticket opnieuw betalen om alsnog op bestemming aan te komen. Ik ken ook mensen die via deze organisatie goederen wilden laten overvliegen Op miraculeuze wijze waren de goederen ineens verdwenen en kregen zij het geld niet terug. Ik wil voorkomen dat er nog meer mensen bij de club gedupeerden mogen aansluiten. Overigens, als er mensen zijn die wel goede ervaringen hebben gehad met dit reisbureau, dan hoor ik dat ook graag!

Juist ja

Re: waarschuwing reisbureau

Ongelezen bericht door Juist ja »

Waarom boekt u in godsnaam nog bij een organisatie die niet is aangesloten bij de ANVR en SGR...................? Echt, onbegrijpelijk. En ik weet dat u niet op dit soort reacties zit te wachten maar ik kan het niet laten. Mensen die nu nog boeken bij een bedrijf die niet bij deze branche organisaties is aangesloten vragen erom.....

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@ Juist ja, wel even expliciet erbij zetten dat je dat dan ook moet controleren op bij de ANVR en SGR zelf op het moment van boeken. :wink: Je hoort nog te vaak dat malafide reisbureau's ten onrechte deze logo's voeren en claimen aangesloten te zijn. Ook wordt de aansluiting van sommige reisbureau's soms tijdelijk opgeschort omdat ze bijvoorbeeld financiële problemen hebben.

Iromy

Ongelezen bericht door Iromy »

Gyon,

Helaas is mijn moeder ook door Mundial Fly opgelicht. Ze heeft er een ticket gekocht, om na 33 jaar eindelijk weer eens terug te gaan naar haar roots. Één dag voor vertrek belde de eigenaar met de mededeling dat hij failliet was gegaan en dat de ticket niet meer geactiveerd kon worden.

Erg jammer dat mijn moeder juist daar een ticket heeft geboekt. Maar mijn moeder is nog van de oude stempel en heeft geen flauw idee dat er zoiets als ANVR en SGR bestaat. Ze is gewoon persoonlijk naar reisbureau Mundial Fly gegaan en zag daar veel mensen staan die ook daar hun tickets boekten en dacht dat het allemaal wel in orde zou zijn. Ze kreeg ook netjes een orderbevestiging incl. vluchtgegevens en een bewijs van betaling mee, dus voor haar gevoel klopte het allemaal.

Erg jammer dat er nog steeds van die hebzuchtige mensen zijn, die het nodig vinden om mensen op te lichten!! Ze hebben gewoon vreselijk misbruik gemaakt van mijn moeder's onwetendheid. Ze heeft heel hard moeten werken om eindelijk een ticket te kunnen veroorloven. M.a.w. ze is nooit op vakantie geweest, dus geen flauw idee waar ze op moest letten! Ook vind ik het spijtig dat ze mij niet om advies heeft gevraagd, maar goed, dat is altijd achteraf makkelijk te zeggen.

Ik heb in ieder geval een bericht op het prikbord van Kaapverdie.pagina.nl geplaatst om eens te kijken hoeveel mensen er zijn opgelicht en of we wellicht onze krachten kunnen bundelen. Er zijn twee reacties op gekomen; een van een andere gedupeerde en een van een medewerker van de AD die in ons verhaal is geïnteresseerd. Let's hope dat we in ieder geval hier iets mee kunnen en dat deze oplichters niet meer slachtoffers kunnen maken!

Gesloten