LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijziging vluchtschema kost mij een hele vakantiedag

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
powernout

Wijziging vluchtschema kost mij een hele vakantiedag

Ongelezen bericht door powernout »

Zojuist ontving ik een telefoontje van de touroperator dat onze terugvlucht van Portugal wordt gewijzigd van 23:00 naar 08:00. Behalve dat dit betekent dat we erg vroeg uit bed zullen moeten, raak ik effectief dus een volledige vakantiedag (niet nacht) kwijt. Ze zeggen dat dit mag omdat wij akkoord zijn gegaan met de ANVR Reisvoorwaarden. Ik zei dat ik 10% van mijn reissom terug wil zien, maar ze zijn bereid slechts 3,75% te compenseren. Langer blijven en bijbetalen vind ik ook geen probleem, maar ook dit kan niet zeggen ze. Annuleren kost 75%.

Mijn vakantieplezier wordt dus met een dag bedorven. Mag dit zomaar?

rozemarijntje

Re: Wijziging vluchtschema kost mij een hele vakantiedag

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

doe even op de zoekfunctie zoeken,dan komt er heel wat naar boven

ik ga niet weer beginnen.....dit is topic nr????sorry meneer of mev :D :D

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

powernout schreef:Mijn vakantieplezier wordt dus met een dag bedorven. Mag dit zomaar?
Ja, dat mag zomaar.

powernout

Ongelezen bericht door powernout »

Bedankt, ik weet voldoende.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

powernout schreef:Bedankt, ik weet voldoende.
Sorry, het was inderdaad een beetje kortaf, dat komt mede om wat door rozemarijntje al gezegd is. Zeker in deze tijd van het jaar verschijnt het ene na het andere topic met deze vraag.

Bij een pakketreis mogen vluchttijden gewijzigd worden. Op de site van ANVR onder vragen en antwoorden is daar vanalles over te vinden. Het is raadzaam de reisdagen als compleet verloren te beschouwen en als er wel nog een nuttige dag(deel) overblijft, is dat mooi meegenomen.

Gesloten