LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] willekeurig beleid overgewicht bagage bij KLM
willekeurig beleid overgewicht bagage bij KLM
Zoals bekend geldt bij de meeste luchtvaartmaatschappijen een limiet aan bagage. Zo geld bij de KLM een limiet van 20kg bij bagage die in het onderruim wordt vervoerd en is de klant toegestaan 1 stuks handbagage mee tenemen die aan bep. afmetingen moet voldoen. Een duidelijke regel, die mi simpel te hanteren lijkt, maar erg frusterend als blijkbaar niet iedereen aan deze regel hoeft te voldoen. Zo ook onze ervaring met de vlucht vanuit Aruba naar Amsterdam 2-2004. Reeds tijdens het inchecken waren medepassagiers druk doende om overgewicht te beperken, zodat de ruimbagage slechts 20 kg bedraagt, en later tijdens het boarden complete hutkoffers als handbagage zonder enig probleem wordt doorgelaten. Wij hebben 90 dollar moeten betalen voor 3 kg overgewicht, en dan voel je je toch behoorlijk 'brave Hendrik, maar vooral Gekke Gerritje' als verder iedereen met die hoeveelheid aan handbagage doormag lopen bij het boarden. De reactie op onze klachten brief aan customersservice was uiterst betuttelend maakt ons daarmee nog razender. Blijkbaar is dit voor KLM rechtvaardig beleid, en voor ons een reden om voorlopig niet meer voor de KLM te kiezen.
Re: willekeurig beleid overgewicht bagage bij KLM
Meer dan eens ben ik met hetzelfde euvel geconfronteerd. Ik beschik over een zgn. trolly die volgens de voorschriften als handbagage in het vliegtuig meegenomen mag worden, het past immers in de zgn. meetbak. Helaas heb ik al diverse keren meegemaakt dat bij de gate de trolly alsnog in het bagageruim moet. En laat ik nu juist de trolly gebruiken als achtervang voor het geval de "grote" koffer ergens anders beland dan op de plaats waar ie zou moeten zijn. Ik gebruik express 1 stuk handbagage zodat alles bij elkaar zit. Regelmatig zie ik medereizigers die bijna bezwijken onder de talloze plastic tassen, bijzonder groot uitgevallen handtassen en zelfs sporttassen die zonder problemen het vliegtuig inkomen. Ik ben hardnekkig en probeer het iedere keer weer.......soms lukt het.......soms niet.
Knap vervelend en een hoop geld voor 3 kilo. Ik had het vorige maand, met Transavia. Ik had 26 kilo in mijn koffer en een handtas van 700 gram. Expres alles in die koffer en zo weinig mogelijk handbagage. Normaal gaat de beautycase ook nog mee maar dat had ik deze reis gewoon in mijn koffer gedaan. Tjonge.....bij het inchecken mocht ik eerst even 60 euro gaan betalen. Daar was ik het niet mee eens en als compensatie voor mijn handtasje (je mag 5 kilo handbagage hebben) trok ze er 4 kilo af. Dus 2 kilo voor 20 euro. En ik moest heel snel mijn mond houden en gaan betalen anders mocht ik helemaal niet mee.
Ik zei haar dat ik wel veronderstelde dat iedereen dan moest bijbetalen en niet alleen ik. Natuurlijk mevrouw, wij zijn consequent en dit zijn de voorschriften, zei ze nog. Nou, de eerste die na mij incheckte had overgewicht en eigenlijk in de meeste rijen was dat het geval. Begint je vakantie ook rottig natuurlijk.
Bij thuiskomst heb ik een brief naar Transavia geschreven waarin ik ze gelijk gaf wat betreft het betalen van overgewicht maar dat ik het niet eens was met het beleid. Allemaal of niemand, niet zomaar willekeurig iemand pakken omdat je een rothumeur hebt die dag. En die idiote hoeveelheid handbagage van de meeste passagiers heb ik erbij gezet.... dan kom ik met mijn tuttige tasje van net een pond.
Ik kreeg een lange excuusbrief terug, de verantwoordelijke zou erop aangesproken worden en per omgaande werd de 20 euro aan mij teruggestort. Ik ben tevreden maar ga toch proberen mijn best te doen niet zoveel in die koffer te stoppen
Ik zei haar dat ik wel veronderstelde dat iedereen dan moest bijbetalen en niet alleen ik. Natuurlijk mevrouw, wij zijn consequent en dit zijn de voorschriften, zei ze nog. Nou, de eerste die na mij incheckte had overgewicht en eigenlijk in de meeste rijen was dat het geval. Begint je vakantie ook rottig natuurlijk.
Bij thuiskomst heb ik een brief naar Transavia geschreven waarin ik ze gelijk gaf wat betreft het betalen van overgewicht maar dat ik het niet eens was met het beleid. Allemaal of niemand, niet zomaar willekeurig iemand pakken omdat je een rothumeur hebt die dag. En die idiote hoeveelheid handbagage van de meeste passagiers heb ik erbij gezet.... dan kom ik met mijn tuttige tasje van net een pond.
Ik kreeg een lange excuusbrief terug, de verantwoordelijke zou erop aangesproken worden en per omgaande werd de 20 euro aan mij teruggestort. Ik ben tevreden maar ga toch proberen mijn best te doen niet zoveel in die koffer te stoppen
Bij Transavia op de site staat dat ze 5 euro berekenen voor 1 kilo overgewicht..
misschien kun je nog geld terug vragen
Ik zou zeggen kijk voor de zekerheid op de site van Transavia..
groeten
erica
misschien kun je nog geld terug vragen
Ik zou zeggen kijk voor de zekerheid op de site van Transavia..
groeten
erica