| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zelf geannuleerd vóór Coronamaatregel, maar krijg evengoed voucher
-
Liesje1963
Zelf geannuleerd vóór Coronamaatregel, maar krijg evengoed voucher
Ik heb zelf vóór de coronamaatregelen mijn vakantie geannuleerd bij Corendon en zou een deel van mijn aanbetaling op mijn rekening terug gestort krijgen. Dat duurt nu al 6 weken. Na heel wat mailverkeer heb ik nu een voucher gekregen. Maar ik wil gewoon mijn geld terug op mijn rekening. Ik word behandeld als iemand met een Corona annulering door Corendon zelf. Terwijl ik een gewone eigen annulering heb gedaan. Hoe los ik dit nu op?
Re: Zelf geannuleerd vóór Coronamaatregel, maar krijg evengoed voucher
Dit lees je heel veel over corendon, zie hun FB pagina maar eens.
Toppunt is wel iemand waarvan zijn vakantie zelf door corendon is geannuleerd, omdat de prijs op internet te laag was.
In plaats van terugbetaling ontvangt die klant nu ook een voucher
Ik zou eens een klacht indienen bij de ACM en ANVR
Toppunt is wel iemand waarvan zijn vakantie zelf door corendon is geannuleerd, omdat de prijs op internet te laag was.
In plaats van terugbetaling ontvangt die klant nu ook een voucher
Ik zou eens een klacht indienen bij de ACM en ANVR
Laatst nog gehoord dat je niet alles moet geloven wat op FB staat.
Corendon kan natuurlijk altijd een voucher'voorstel' doen, ook als je zelf geannuleerd hebt, maar volgens mij kan dat dan nooit een SGR-gegarandeerd voucher zijn. Die regeling is bedoeld voor reizen die door de reisorganisatie geannuleerd zijn. Iets om rekening mee te houden, mocht je toch in de verleiding komen het voucher te accepteren.
Corendon kan natuurlijk altijd een voucher'voorstel' doen, ook als je zelf geannuleerd hebt, maar volgens mij kan dat dan nooit een SGR-gegarandeerd voucher zijn. Die regeling is bedoeld voor reizen die door de reisorganisatie geannuleerd zijn. Iets om rekening mee te houden, mocht je toch in de verleiding komen het voucher te accepteren.
Hoewel ANVR/SGR zelf anders beweerd heeft het annuleren geen effect op de dekking, dat mag wettelijk gezien ook niet.
Op welke dekking doe je precies?
De SGR garantieregeling.