Aviclaim rekent niets als het reisbureau binnen 14 dagen het geld overmaakt.
Als ze dat niet doen beginnen ze een rechtszaak en nadat ze gewonnen hebben rekenen ze 15% van het claim bedrag.
Als ze niet winnen en je krijgt geen geld hoeft Aviclaim niet betaald te worden.
Dus ik kan ook zelf Corendon vragen of ze uitbetalen binnen 14 dagen en erbij zetten dat ik het anders doorstuur naar Aviclaim.
Dan kunnen ze nog kiezen.
Volgens mij kan een claimclub ook een kort geding procedure starten -duurt meestal niet langer dan zo'n 2 weken- tegen luchtvaartmaatschappijen die weigeren een reeds betaalde ticketprijs terug te betalen aan de klant. In zo'n kort geding kan toepassing van het Europese consumentenrecht worden gevraagd en om stopzetting van gedrag dat daarmee in strijd is.
Ik ben benieuwd of organisaties als de Consumentenbond en ConsumentenClaim de rechten van de consument -waar jarenlang voor gestreden is- zomaar opzij laten zetten.