LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ArkeFly Vertraging (21 uur) Curacao

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Victortje
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2007 15:44

ArkeFly Vertraging (21 uur) Curacao

Ongelezen bericht door Victortje »

Hallo mensen,

Ik wil tog ff kwijt wat mij al sinds mijn vakantie lastig valt.
De vakantie begon super.. uurtje vertraging op schiphol maar wel op tijd op curacao. Tot nu toe vond ik het allemaal nog niet zo erg en had erg zin in mijn vakantie, wij hadden dus mooie 11 dagen op curacao... voordat t absolute chaos begon.

Ik weet niet meer welke datum t precies was, maar ik horde op de laatste dag dat wij om 12 uur uit onze kamers moesten zijn... mooi.. ik pak me tas .. alles lekker bij elkaar .. laatste tequila gedronken en aardig vroeg naar bed (zou tog een lange dag worden.. en met hogdevrees 9 uurtjes vliegen is t bepaald t een aanrader)

Dag 1 - The Chaos begins:

Ik zat nog lekker te dromen toen iemand om 10 uur op me deur klopde om te zeggen dat ik tot 7 uur in mijn kamer mogt blijfen i.v.m. vliegtuig vertraging... nou .. ik d8 dus "ahh.. komt wel goed, nog een dag in t zonnetje, strx nog lekker zwemen en eten.. is vast wel gezellig"

Dus toen t rond 6:45 was wilde ik uitchecken...hehe... WILDE.. 8)

ik kreeg te horen dat de bus pas rond 8 uur zou komen en wij vandaar nog niet moesten uitchecken .. maarja desnoods deed ik t.. wilde ook een beetje drvan af en weer een "thuis-gevoel" krijgen..

het werd dus 8 uur.... haalf 9 (s'avonds) ... maar er kwam echter geen bus :shock: ... dus ik zat met mijn mensen in t restaurant te wachten terwijl iemand van ons naar de receptie ging om te vragen waar onze bus zou kunne blijfen... dat wist niemand en de einige contact-person van arkefly... was al 1 uurtje tevoren vertroken... nou ik ging dus een beetje CNN kijken in een TV-room, waar ik over die man die overal heen vliegde zag met zijn ziekte (ben de naam weer kwijt)... dus ik ging t aan iedereen vertellen en niemande geloofde mij natuurlijk :P...

maarja om 10 uur kwam dan uiteindelijk de bus en wij heel snel naar t vliegveld.. wij geven lekker onze bagage af ... gaan naar boven (wisten niet dat je boven niet mogt roken... ook een lekker informatie) en zatten toen vanaf 11 uur t/m 4 uur (ofzo) in de airport-lobby (zonder einige mogelijkheid te roken)... ik vond t allemaal nog niet zo erg... veiligheid eerst... maarja wat ik wel erg vond, was dat wij niet op de hoogde werden gehouden... t vliegtuig uit amsterdam kwam ook uiteindelijk aan ... en wij dachten dat t nu nog maar om een paar minuten kan gaan.....

een uurtje later werd t heel erg ongezellig in de lobby, mensen begonen (uit paniek?!) te vechten(!) en nog steeds geen informatie van arkefly... nou ik ben tog een heel rustige mens dus ik ging met een vriend naar de 'vriendelijke' vrouw van arkefly, die zogenaamd alles stond te regelen (echter was ze aan t eten) om te vragen waardoor de vertraging onstond, zij zei tegen ons dat t vliegtuig kapot was en drdoor een tussenlanding moest nemen (drvan wisten die mensen die uit amsterdam met dat vliegtuig kwamen, helemaal niks)

ik vroeg beleefd aan die mevrouw of t niet samen hangt met die ziekte (ik zei niks van dat t door een man kwam) die verspreid wordt over de hele wereld kwam, de antwoord was tog heel erg verrassend:

"ach met die man, dat was al 1 maand geleden gebeurt" en toen stopde ze heel snel met eten en verdween achter haar ME-mensen


Mensen werden steeds agressiefer en er kwam nog steeds geen informatie door... tot iedereen zag dat onze pilots uit t vliegtuig stapden en gezellig naar de lobby gingen... toen had ik al t domme gevoel dat t niks meer wordt met onze vlucht.. een haalf uurtje later (tussendoor moest de ME al ingrijpen omdat sommige mannen zich helemaal niet meer konden inhouden... hoe ook... als je mensen verbied zo lang te roken en zonder einige informatie)...
ging onze mevrouw eindelijk een informatie geven

"De Co-Piloot die uw naar Amsterdam zou brengen, lag gisteren te lang in de zon en werd niet toegelaten om te vliegen i.v.m. korts (ontstonden door te lang in de zon en teveel ijs in zijn drankjes)"

BOEM.... dat was t.. meer horden we niet, niet hoe t verder ging, niks.

Nu kreeg ik wel een spectacel te zien... rond 400 mensen die op een balie afgaan ... :o zogenaamd zoude arkefly hotels voor ons regelen..

echter zaten wij drna 2 uurtjes in een bus te wachten.. tot wij eindelijk bij t hilton aankwamen en nu komt t belachelijkste wat ik OOIT aan service mee heb gemaakt...

1. is t hilton op curacao, meer dan belachelijk (vergeleken met t hotel waar ik tevoren was [breezes Superclub Curacao])
2. stonden toen wij aankwamen nog rond 200 mensen bij de balie van t hilton... na 1 uurtje wachten (t was nu 5 uur) kregen wij dus te horen, dat hun alleen voor rond 150 mensen kamers hadden, terwijl er rond 300 stonden te wachten... sommige mensen gingen dus een kamer delen etc... en wij kregen pas na 4 keer vragen, iets te drinken. telefoontjes mogten niet gepleegd worden omdat wij geen officele gasten van t hilton waren

3. en nu komt egt, dat waarover ik nog steeds niet goed kan denken, ik snap niet hoe mensen in elkaar zitten om zo iets doms te doen:

wij zatten dus met honderden van mensen voor t hilton, terwijl de hilton balie bezig was iemand van arke te bereiken... maar helaas, hun vonden t niet nodig, om t telefoon op te nemen en wij stonden voor t hilton, s'nachts op curacao, zonder einige contact met arke en zonder kamer om te slapen...........

4. t hilton ging dus buurhotels bellen en bracht ons dr onder(wij moesten drheen lopen omdat de bussen al weg waren)



...... toen werd ik ook wel ff een beetje boos (ik zat egter tegen mijn moeder te schreeuwen dat die mevrouw van de arke balie mij beter niet meer tegen komt in dit leven)



Dag 2 - Chaos afgelopen? helaas niet:


om 12 uur (als ik t goed heb) zouden wij worden opgehaalt bij onze hotel met een bus... om 12:30 was er nog steeds geen bus... en wij waren bang dat arke t ook niet egt boeide hoe wij daar weg komen

rond 4 uur zatten wij dus weer in de airport-lobby .. om 16:15 zoude onze vliegtuig vertrekken... wij gingen om 16:45 inchecken...


t was gezellig.. mijn moeder kwam naast iemand te zitten, die belachelijk stonk en t personeel on board wilde dr ook niks aan veranderen, hun negeerden onze klachten en gingen gewoon door lopen als ik met hun aan t praten was (en mij overzie j egt niet zomaar... :? drvoor moet je egt blind zijn[ben best breed en groot])


maarja na 3 uurtjes vliegen werd t teveel voor mijn moeder en zij wilde een andere plaats... ik zag helemaal in t einde nog 3 gewoone stoelen leeg... dus dat zei ik tegen mijn moeder die ook meteen drheen ging... maar hoppa.. wat krijgen we nou... over 3 stoelen heen, lag die mevrouw van de balie van de nacht tevoren te slapen... dus ik vroeg vriendelijk (was ik toen nog) aan t personeel.. om haar te laten ********... wat ik te horen kreeg topde t nog een beetje

"Nee, zij moet slapen, zij is ziek"

ik d8 dat ik iets met me ooren had, want wat die meneer net tegen mij zei was tog niet mogelijk... zieke persoonel in een vliegtuig laten meevliegen?

mijn moeder werd toen hysterisch en iedereen proberde haar een beetje tot rust te brengen... tot die man van t personeel haar schopde ... ik kan nu zeggen, dat hij geluk had dat ik t niet zag, anders hadden wij wel 2 zieken in t vliegtuig..

ongever een uurtje later kwam de piloot om met mijn moeder daarover te praten wat gebeurde... hij kwam tot de conclusie dat t onze fout was en t personeel gewoon hun job deed...

ik ging dus een beetje in t vliegtuig wandelen om een beetje bloed in me benen te krijgen... toen vroeg die meneer mij om weer op mijn plaats te gaan zitten

ik zou t gesprek ff neerschrijfen:

Meneer Arkefly: Ga weer zitten, mensen hier willen de film kijken

Ik: Nou, dat maakt mij redelijk weinig uit... ik heb geen zin in een trombose...

Meneer Arkefly: Ga nu zitten of ik laat jou vastpakken op Schiphol door de ME

Ik: Kan ik ook niks aan doen... ik heb hoogdevrees en t is al erg genoeg dat ik zolang in een vliegtuig ben

Meneer Arkefly: Waarom vlieg jij dan als je hoogdevrees hebt?

Ik: :shock:

Meneer Arkefly: Ga nu maar weer zitten

en hij proberde me weg te duwen... maar ik maakte heel snel duidelijk dat t een heel slecht idee was om mij aan te raken...

voor deze actie, kreeg ik niks te eten (iedereen om mij heen, behalve ik.. dus...)

totdat een vrouw van t personeel mij vroeg of ik geen honger had (zij had van al die ruzzie niks mee gekregen).. dus ik kreeg een haalf uurtje na de rest mijn eten...



dat was mijn ervaring met arkefly... ik heb nu KRAS gebelt om tog ff voor een schadensverguning te vragen... nog niks van gehoort.. maar als ik niks terug krijg van arkefly ga ik hier met mensen die ook aanwezig waren op deze vlucht een rechtszaak van maken....

ps: wij kregen niet aangeboden onz geld terug te krijgen en de mogelijkheid een andere terugvlucht te krijgen (toen wij @ Curacao Airport stonden)



heeft iemand nog ideen hoe ik t t best zou kunne aanpakken?


pss: sorry mijn voor mijn slechte nederlands, ik ben pas 1,5 jaar in nederland, geef mijn best :wink:

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: ArkeFly Vertraging (21 uur) Curacao

Ongelezen bericht door rene117 »

ik twijfen aan uw verhaal mag dat

wilmax
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2007 20:29

Re: ArkeFly Vertraging (21 uur) Curacao

Ongelezen bericht door wilmax »

mensen kies dan ook niet voor Arkefly maar voor Martinair of KLM, als je Arkefly vliegt dan kan je weten dat dit soort dingen gebeuren.

Victortje
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2007 15:44

Re: ArkeFly Vertraging (21 uur) Curacao

Ongelezen bericht door Victortje »

@ Rene: niemand is verplicht dat te geloofen, maarja dan nog dat ik 6 getuigen daarvoor heb, die de heletijd met mij waren (en nee, dat waren geen vrienden, maar kennisen die ik drdoor had gemaakt) ... zegt tog wel wat uit of niet? Waarom zou ik zo iets schrijfen als t niet klopt?


@Wilmax: t was me eerste vakantie sinds ik in nederland was en ik had t niet geboekt (werd namelijk uitgenoodigt) maarja dan nog, t is allemaal op mijn naam geweest en dit gaat gewoon NIET

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: ArkeFly Vertraging (21 uur) Curacao

Ongelezen bericht door NewDutchie »

mensen kies dan ook niet voor Arkefly maar voor Martinair of KLM, als je Arkefly vliegt dan kan je weten dat dit soort dingen gebeuren.
Heb je de afgelopen weken gezien dat Martinair op een aantal vluchten dagenlang vertragingen had van 24 uur?????


Verder is het verhaal m.i. ongeloofwaardig:
- Er wordt gesproken over 400 mensen die de balie bestormden? ArkeFly vliegt met een Boeing 767 naar de verre bestemmingen. Dit type kan maximaal 260 passagiers vervoeren
- Eerst staan er 200 mensen bij het Hilton te wachten en even later 300?


En zo zijn er wel meer dingen om op te reageren. Kan Victortje wellicht even vluchtnummer en datum vermelden (er zullen vast mensen van Arke hier meekijken en wellicht kunnen zij dan nog iets ondernemen?)

Gesloten