Volgens mij haalt u twee zaken door elkaar, namelijk Arke en ArkeFly. ArkeFly geeft namelijk wel degelijk aan waar u recht op heeft. De volgende tekst komt uit de folder van ArkeFly waarin zij passagiers informeren over de Europese verordening. Dit vodje, zoals u het noemt, is gewoon van hun website te downloaden:Ik heb Arke hierover overigens met geen woord horen reppen; feitelijk is dat ook een van de gronden van mijn irritatie. Indien zij mij correct geinformeerd hadden over de (financiele) gevolgen voor hen van de ontbinding, was ik zeker bereid geweest daar zakelijk over te onderhandelen.
Vertraging van tenminste 5 uur
Bij een vertraging van minstens vijf uur kunt u als passagier vragen om
terugbetaling van het ticket, binnen 7 dagen, voor gedeelte(n) van de reis die
niet zijn gemaakt. De ticketprijs is in uw reissom inbegrepen. Indien u Seat
Only heeft geboekt, is dit de ticketprijs inclusief Business of Comfort Class,
maar zonder eventuele toeslagen en overige heffi ngen.
Kiest u voor terugbetaling, dan hebt u geen recht meer op verder vervoer en
verdere zorg. Uw ArkeFly ticket is dan niet meer geldig. Wij wijzen u erop dat
overige gereserveerde onderdelen van de pakketreis niet voor terugbetaling
in aanmerking komen. In de meeste gevallen is het zo dat een ticket kopen,
meer kost dan het bedrag dat u ontvangt voor het niet gebruikte deel van uw
terugreis van ArkeFly.
Ik denk dat de touroperator Arke niks te verwijten valt; zij verkopen u een pakketreis en u besluit zelf niet in het vliegtuig te stappen. Met het vliegtuig was verder niks mis, anders dan dat het een heel behoorlijk stuk later vertrokken is dan gepland was. Het IVW laat in Nederland echt geen onveilige toestellen landen en vertrekken.