LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BigXtra reisorganisatie Duitsland
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 18 nov 2009 19:12
BigXtra reisorganisatie Duitsland
Hallo allen,
ik heb in mei een reis bij BigXtra naar Side geboekt voor 3 personen, all-inclusive voor €1470,-
Een mooie prijs én een splinternieuw hotel, de prijzen waren gunstig omdat het hotel per 15 juni
pas geopend werd en de vakanties in DLD nog niet zijn begonnen.
Nu het volgende, de omschrijvingen in de catalogus waren niet juist, de afstanden naar het strand klopte niet en ook het aantal zwembaden en glijbanen waren niet niet juist. Tevens zou er voor onze dochter animatie zijn maar ook dat blijkt niet aanwezig.
Vervolgens is onze vlucht met Tailwind omgezet naar Onur Air én is er opeens een tussenstop in Berlijn bijgekomen, de heenvlucht van 10.00 uur is verzet naar 15.00 uur met een aankomst van 21.40 in Antalya. Dit alles samengevat is niet conform hetgeen wij geboekt hebben. Natuurlijk snap ik dat vluchttijden onder voorbehoud zijn maar een vertraging van 5 uur, een andere maatschappij én een tussenstop in Berlijn is toch wel heel erg absurt.
Ik ben al lange tijd met BigXtra in discussie betreffende de hotelomschrijvingen die niet juist waren en zij hebben via mail toegegeven dat ik daarin gelijk heb, ze hebben ook alles aangepast op hun site.
Nu heb ik compensatie aangevraagd voor de foutieve omschrijvingen omdat wij anders een ander hotel geboekt hadden, lijkt me logisch.
Vandaag krijg ik eindelijk antwoord, ze bieden ons in het hotel een gratis huursafe en handdoeken aan en daarboven op (houd je vast) een vergoeding van €25,00
Natuurlijk is dit een lachertje en ben ik hiermee niet akkoord gegaan, ik heb gevraagd om een compensatie van 10% op de boekingsprijs van €1470,-...een vergoeding dus van €147,00.
Dat lijkt me voor drie personen minimaal realistisch want €25,00 voor drie personen is €8,33 per persoon en een vergoeding van een hele euro per dag.
Heeft iemand tips om dit geschil op te lossen, ervaringen?
Ik hoor het graag.
ik heb in mei een reis bij BigXtra naar Side geboekt voor 3 personen, all-inclusive voor €1470,-
Een mooie prijs én een splinternieuw hotel, de prijzen waren gunstig omdat het hotel per 15 juni
pas geopend werd en de vakanties in DLD nog niet zijn begonnen.
Nu het volgende, de omschrijvingen in de catalogus waren niet juist, de afstanden naar het strand klopte niet en ook het aantal zwembaden en glijbanen waren niet niet juist. Tevens zou er voor onze dochter animatie zijn maar ook dat blijkt niet aanwezig.
Vervolgens is onze vlucht met Tailwind omgezet naar Onur Air én is er opeens een tussenstop in Berlijn bijgekomen, de heenvlucht van 10.00 uur is verzet naar 15.00 uur met een aankomst van 21.40 in Antalya. Dit alles samengevat is niet conform hetgeen wij geboekt hebben. Natuurlijk snap ik dat vluchttijden onder voorbehoud zijn maar een vertraging van 5 uur, een andere maatschappij én een tussenstop in Berlijn is toch wel heel erg absurt.
Ik ben al lange tijd met BigXtra in discussie betreffende de hotelomschrijvingen die niet juist waren en zij hebben via mail toegegeven dat ik daarin gelijk heb, ze hebben ook alles aangepast op hun site.
Nu heb ik compensatie aangevraagd voor de foutieve omschrijvingen omdat wij anders een ander hotel geboekt hadden, lijkt me logisch.
Vandaag krijg ik eindelijk antwoord, ze bieden ons in het hotel een gratis huursafe en handdoeken aan en daarboven op (houd je vast) een vergoeding van €25,00
Natuurlijk is dit een lachertje en ben ik hiermee niet akkoord gegaan, ik heb gevraagd om een compensatie van 10% op de boekingsprijs van €1470,-...een vergoeding dus van €147,00.
Dat lijkt me voor drie personen minimaal realistisch want €25,00 voor drie personen is €8,33 per persoon en een vergoeding van een hele euro per dag.
Heeft iemand tips om dit geschil op te lossen, ervaringen?
Ik hoor het graag.
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31
Re: BigXtra reisorganisatie Duitsland
Misschien even op een Duitse consumentensite zoeken om te kijken wat de mogelijkheden in Duitsland zijn.
En een tussenstop in Duitsland is op zich niet zo gek voor een Duitse maatschappij.
En een tussenstop in Duitsland is op zich niet zo gek voor een Duitse maatschappij.
Re: BigXtra reisorganisatie Duitsland
Welk hotel was dit?Een mooie prijs én een splinternieuw hotel,
Re: BigXtra reisorganisatie Duitsland
Goh sinds wanneer is Onur Air Duits gewordenPeterW1572 » 10 jul 2013 17:55
Misschien even op een Duitse consumentensite zoeken om te kijken wat de mogelijkheden in Duitsland zijn.
En een tussenstop in Duitsland is op zich niet zo gek voor een Duitse maatschappij.
Vervolgens is onze vlucht met Tailwind omgezet naar Onur Air én is er opeens een tussenstop in Berlijn bijgekomen
gr HenkOnur Air is sinds 1992 de grootste Turkse priveluchtvaartmaatschappij en heeft haar thuisbasis in de stad Istanbul. Haar hub bevindt zich op luchthaven İstanbul Atatürk, vanaf waar ze primair lıjnvluchten naar bestemmingen aanbiedt.
Re: BigXtra reisorganisatie Duitsland
Zelf Tailwind is een Turkse maatschappij.
Behalve in Duitsland geboekt, komt geen Duitse maatschappij aan bod.
Behalve in Duitsland geboekt, komt geen Duitse maatschappij aan bod.
Re: BigXtra reisorganisatie Duitsland
Goh,zou hij het niet over BigXtra hebben?henk51 schreef:Goh sinds wanneer is Onur Air Duits gewordenPeterW1572 » 10 jul 2013 17:55
Misschien even op een Duitse consumentensite zoeken om te kijken wat de mogelijkheden in Duitsland zijn.
En een tussenstop in Duitsland is op zich niet zo gek voor een Duitse maatschappij.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 18 nov 2009 19:12
Re: BigXtra reisorganisatie Duitsland
mensen, het gaat niet om een discussie voor de vliegmaatschappij.
Ik zelf ben ook op de hoogte dat zowel Tailwind als Onur Turkse maatschappijen zijn.
Het gaat puur om het verhaal rondom het hotel, de ingenomen standpunten van de
reisorganisatie en wat mijn rechten hierin zijn.
Mijn inziens is een compensatie van 10% het minimale dat in verhouding staat met de reis.
Ik zelf ben ook op de hoogte dat zowel Tailwind als Onur Turkse maatschappijen zijn.
Het gaat puur om het verhaal rondom het hotel, de ingenomen standpunten van de
reisorganisatie en wat mijn rechten hierin zijn.
Mijn inziens is een compensatie van 10% het minimale dat in verhouding staat met de reis.
Re: BigXtra reisorganisatie Duitsland
Dat zien zij dus anders en als je het daar niet mee eens wenst te zijn dan zal je stappen moeten ondernemen.toppertje77 schreef: Mijn inziens is een compensatie van 10% het minimale dat in verhouding staat met de reis.
Re: BigXtra reisorganisatie Duitsland
U boekt willens en wetens bij een buitenlandse touroperator die NERGENS bij is aangesloten (ook in Duitsland niet) en u wil vervolgens weten wat u met de klacht moet doen?
Waarom denkt u dat Nederlandse reisbureaus duizenden euros betalen als lidmaatschap bij bijvoorbeeld een ANVR, Geschillen commissie etc.
Een beetje flauw om de allergoedkoopste reis te zoeken en dan het beste te eisen, nietwaar?
Uw rechten beperken zich tot het aanklagen van de reisorganisatie bij de rechtbank waar de organisatie bij resideert, in dit geval de rechtbank in München. U zult er minimaal 1 keer heen moeten en u bent daarbij verplicht een advocaat te nemen. Alles bij alles zal dit duurder zijn dan de totale reissom die u betaalde.
Waarom denkt u dat Nederlandse reisbureaus duizenden euros betalen als lidmaatschap bij bijvoorbeeld een ANVR, Geschillen commissie etc.
Een beetje flauw om de allergoedkoopste reis te zoeken en dan het beste te eisen, nietwaar?
Uw rechten beperken zich tot het aanklagen van de reisorganisatie bij de rechtbank waar de organisatie bij resideert, in dit geval de rechtbank in München. U zult er minimaal 1 keer heen moeten en u bent daarbij verplicht een advocaat te nemen. Alles bij alles zal dit duurder zijn dan de totale reissom die u betaalde.
Re: BigXtra reisorganisatie Duitsland
Dan had je toch echt in Nederland moeten boeken waar je SGR en ANVR garantie hebt tenminste als je bij een fatsoenlijk bureau boekt.toppertje77 schreef:mensen, het gaat niet om een discussie voor de vliegmaatschappij.
Ik zelf ben ook op de hoogte dat zowel Tailwind als Onur Turkse maatschappijen zijn.
Het gaat puur om het verhaal rondom het hotel, de ingenomen standpunten van de
reisorganisatie en wat mijn rechten hierin zijn.
Mijn inziens is een compensatie van 10% het minimale dat in verhouding staat met de reis.
Nu heb je geen poot om op te staan, je was misschien wat goedkoper uit, maar je ziet goedkoop kan duurkoop worden.