LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bomen planten met je vliegtuig

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ludotje2

bomen planten met je vliegtuig

Ongelezen bericht door ludotje2 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Kun je werkelijk bomen laten planten met het kopen van je vlucht. Gebeurt dit ook echt? En waarom zou dat zo "goed" zijn voor het milieu? Bomen houden wel CO2 vast (een beetje), maar waarom moeten bomen geplant worden en waarom zijn die bomen dan weg? Trouwens .... de CO2 uit fossiele brandstof wordt nooit even door een boompje gecompenseerd. En .... als die boom weer gekapt wordt ... is het allemaal weer voor niets.

Ik ben voor het milieu, maar dit lijkt mij een enorme "goed gevoel" kweken voor iets dat naar mijn mening niet echt helpt en ik vraag me af wie er nu van profiteerd.

Groeten .... Ludo

Saskiac1977

Re: bomen planten met je vliegtuig

Ongelezen bericht door Saskiac1977 »

Laatst een documentaire gezien hierover....echt totale onzin....tenminste als ik de experts mag geloven....

Chief

Ongelezen bericht door Chief »

Niet je energieslurpende plasma-tv, je benzinevretende Hummer of die vakantievlucht naar Verweggistan die nummer één veroorzakers zijn van het broeikaseffect, maar het is de koe. Een nieuw rapport van de UN bestempelt de koe als de grootste bedreiger van de aarde. Anderhalf miljard runderen zijn verantwoordelijk voor 18 procent van de broeikasgassen. Dat is meer dan alle transportmiddelen samen. De brandstof benodigt voor het produceren van kunstmest om voedsel voor runderen te groeien en het produceren en transporteren van het vlees levert maar liefst 9 procent van alle CO2 uitstoot. En het houdt hiermee niet op.
De koeienscheet en de mest produceert één derde van het methaangas ter wereld. Methaan warmt de aarde 20 keer zo snel op als CO2. Daarnaast stoot de koe ook nog een derde van alle ammonia uit dat de oorzaak is van zure regen. De koe is tevens nummer één oorzaak waarom boeren massaal wouden ontbossen en overgrazing een vijfde van alle graaslanden tot woestijn omtovert.
Kunstmest, antibiotica en hormonen die de koeien krijgen toegediend spoelen weg en komen in het drinkwater terecht, vernietigen koraalriffen en zijn de oorzaak van enorme 'dead zones' zonder enig leven in de oceanen. Vergeet ik ook nog bijna dat een litertje melk ook nog zo'n 990 liter water vergt. Tijd om de koe te boecotten?

Mr1

Ongelezen bericht door Mr1 »

@Chief,

Weet je hoe we dat koeienprobleem met zijn allen kunnen oplossen?
Meer biefstuk eten en Ben en Jerry's ijs als toetje Ik zag hun namelijk laatst op tv met een spotje dat ze hun koeien ander voeren geven waardoor ze minder gaan vlaaien zeg maar :P

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Denk dat er te veel mensen op aarde zijn, we geven met z'n allen teveel warmte af... :wink: tja en dan...

Gesloten