LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
LarsMachiels
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2016 14:43

Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door LarsMachiels »

In september 2015 hebben wij een skivakantie geboekt naar Bulgarije met Bulgaria Air. Bij het online boeken hebben wij duidelijk aangegeven dat we ski's wilden meenemen. Hier was zelfs een specifieke optie voor die we aangeklikt hebben. Het inchecken van de ski's in Amsterdam was geen enkel probleem. Op de terugweg van Sofia naar Amsterdam werden echter onze ski's geweigerd om mee terug genomen te worden en moesten deze derhalve achterlaten (en dus kwijt waren) op de luchthaven.

Nu was er wel een optie om de ski's alsnog mee te krijgen maar daarvoor moesten we naar een apart loket (20 minuten voor het toestel zou vertrekken) om een speciaal document op te laten maken. Behalve dat we daar € 30,- extra voor hadden moeten betalen zouden we gegarandeerd onze vlucht gemist hebben. Of erger nog, gezien onze andere bagage wel al was ingecheckt, zou de hele vlucht vertraging hebben opgelopen omdat onze bagage dan van boord gehaald had moeten worden. Je verwacht niet dat als je bij het online boeken aangeeft dat je ski's meeneemt en dit op Schiphol geen enkel probleem is je in Sofia een bureaucratische procedure moet doorlopen en opeens extra moet betalen.

De service, voor zover je daar überhaupt over kan spreken is ronduit waardeloos. Bij de "klantenservice" wordt telkens het mantra van regeltjes opgedreund en kom je geen stap verder. Ik zou een ieder willen afraden met deze maatschappij te vliegen als je iets speciaals wil meenemen op je reis. Overigens was dit niet de eerste keer dat we problemen hadden met Bulgaria Air. Op onze vorige reis was er een hele koffer zoekgeraakt en moesten we 4 dagen wachten voordat we hem terug hadden.

Het lijkt er op dat Bulgaria Air nog een lange weg te gaan heeft als het om service gaat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door moederslink »

LarsMachiels schreef: Nu was er wel een optie om de ski's alsnog mee te krijgen maar daarvoor moesten we naar een apart loket (20 minuten voor het toestel zou vertrekken) om een speciaal document op te laten maken. Behalve dat we daar € 30,- extra voor hadden moeten betalen zouden we gegarandeerd onze vlucht gemist hebben.
Toch vreemd, u bent toch al een aantal uren voor het inchecken aanwezig? Of is dat in Sofia soms anders ?
Dan is er toch tijd genoeg om het e.e.a te regelen?
Op onze vorige reis was er een hele koffer zoekgeraakt en moesten we 4 dagen wachten voordat we hem terug hadden
( een halve koffer kwijtraken is nog gekker :lol:)
Ook bij andere maatschappijen raken koffers zoek , dat zegt niks over de service van Bulgaria Air.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door prem »

Waarom moest uw andere bagage van boord worden gehaald om de ski's in te checken?
Dit verhaal gaat mank. Was het overgewicht misschien?
Dit is dus de tweede reis met problemen zegt u. Met welke maatschappij de volgende keer?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zat ook aan overgewicht te denken, maar dan nog......er is ruim voldoende tijd bij het inchecken om het eventuele overgewicht bij te betalen.
Ik vind ook 20 minuten tijd hebben om het e.e.a te regelen maar idioot .....
Er klopt i.d.d iets niet in dit verhaal.. :?:
Laatst gewijzigd door moederslink op 07 mar 2016 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik denk dat het stuk ontbreekt waarin TS vertelt waarom ze veel te laat op het vliegveld waren waardoor ze in de problemen kwamen met hun in te checken bagage. Zeker als je wat bijzonders heb zou je verwachten dat je extra op tijd bent.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door newmikey »

LarsMachiels schreef: Nu was er wel een optie om de ski's alsnog mee te krijgen maar daarvoor moesten we naar een apart loket (20 minuten voor het toestel zou vertrekken) om een speciaal document op te laten maken. Behalve dat we daar € 30,- extra voor hadden moeten betalen zouden we gegarandeerd onze vlucht gemist hebben.
Dat lijkt me eigenlijk de kern van de zaak. Te laat ingecheckt waardoor u de ski's niet meer op tijd bij de "oversized luggage" desk kon inleveren. De €30 staat keurig op de site aangegeven trouwens en dat lijkt me ook niet het grootste probleem hier.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door moederslink »

I.d.d dat kan bijna niet anders. TS zal uitsluitsel kunnen geven, ( als ie er nog op terugkomt :x )

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door A. Smit »

Bulgaria Air is al jaren berucht, en niet alleen om totaal gebrek aan service maar ook om de houtje-touwtje toestellen. En als daar al eerder een probleem mee was, waarom ga je er dan nog een keer mee? Stem eens met je voeten! ps: ik ben diverse keren gewoon met klm vlucht wezen skiën. Nooit problemen gehad. 1x zelfs zijn ze thuis nageleverd toen ze eerst waren blijven steken bij de spoorwegen in het buitenland. GRATIS!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dat gebrek aan service is meer omdat ze in die landen een ander idee van service hebben. Bulgarije is nog het meest "sovjet" georiënteerde land dat bestaat en service zoals we gewend zijn (en die ze in de andere oost-europese landen ondertussen hebben geleerd snappen ze daar nog niet helemaal. Ze zijn niet bewust klantonvriendelijk.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door Brahms »

prem schreef:Waarom moest uw andere bagage van boord worden gehaald om de ski's in te checken?
Dit verhaal gaat mank. Was het overgewicht misschien?
Dit is dus de tweede reis met problemen zegt u. Met welke maatschappij de volgende keer?
TS bedoelt, als hij niet mee was gegaan met de vlucht, dan had bagage ook van boord gemoeten.......
Verder, 20 minuten om in te checken lijkt me erg kort.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door kokka »

@lars machiels,

heb je al contact gezocht met de klantenservice van de luchtvaartmaatschappij?
had je vooraf wel voor beide vluchten de ski-optie aangeklikt, of alleen op de heenweg met de aanname dat het dan terug automatisch goed zou komen?
het klinkt mij een beetje alsof je voor de terugweg nog naar het ticketoffice werd gestuurd om daar alsnog te betalen voor de ski's

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door Brahms »

.......De €30 staat keurig op de site aangegeven trouwens.......
Topic titel is ook onjuist, Bulgaria Air weigert de ski's helemaal niet, de TS volgt de procedure niet en daarom mag de bagage niet mee !

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door prem »

Inderdaad goed opgemerkt.

LarsMachiels
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mar 2016 14:43

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door LarsMachiels »

Heel grappig al deze reacties. Het verbaasd mij hoe diverse mensen het opnemen voor Bulgaria Air terwijl er toch overduidelijk sprake is van wanprestatie. Sommigen vragen zich af waarom er zo weinig tijd was om de ski's alsnog in te checken. Vreemd want ik had toch duidelijk vermeld dat ik naar een ander loket moest om aldaar een bureaucratische procedure te moeten doorlopen. Deze mensen zijn waarschijnlijk nog niet eerder in Bulgarije of ander ex-Oostblok land geweest. Dan hadden ze geweten dat dit soort procedures heel veel tijd kosten. En die tijd hadden we niet want we wilden naar huis. Wij waren ruimschoots op tijd maar omdat het zo achterlijk lang duurde voordat we aan de beurt waren i.v.m. een gigantische rij hadden we geen tijd naar een ander loket te gaan. En ja, we hebben voor zowel de heen- als terugreis de optie "speciale bagage" aangeklikt. Toch heel fijn dat er mensen zijn die het opnemen voor Bulgaria Air. Ze hebben het zo hard nodig.

Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door Moneyman »

LarsMachiels schreef:Heel grappig al deze reacties. Het verbaasd mij hoe diverse mensen het opnemen voor Bulgaria Air terwijl er toch overduidelijk sprake is van wanprestatie. Sommigen vragen zich af waarom er zo weinig tijd was om de ski's alsnog in te checken. Vreemd want ik had toch duidelijk vermeld dat ik naar een ander loket moest om aldaar een bureaucratische procedure te moeten doorlopen. Deze mensen zijn waarschijnlijk nog niet eerder in Bulgarije of ander ex-Oostblok land geweest. Dan hadden ze geweten dat dit soort procedures heel veel tijd kosten. En die tijd hadden we niet want we wilden naar huis. Wij waren ruimschoots op tijd maar omdat het zo achterlijk lang duurde voordat we aan de beurt waren i.v.m. een gigantische rij hadden we geen tijd naar een ander loket te gaan. En ja, we hebben voor zowel de heen- als terugreis de optie "speciale bagage" aangeklikt. Toch heel fijn dat er mensen zijn die het opnemen voor Bulgaria Air. Ze hebben het zo hard nodig.
Fijn dat je er anderhalf jaar later nog even op tetugkomt.

Speedy123
Berichten: 1356
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door Speedy123 »

LarsMachiels schreef:Heel grappig al deze reacties. Het verbaasd mij hoe diverse mensen het opnemen voor Bulgaria Air terwijl er toch overduidelijk sprake is van wanprestatie. Sommigen vragen zich af waarom er zo weinig tijd was om de ski's alsnog in te checken. Vreemd want ik had toch duidelijk vermeld dat ik naar een ander loket moest om aldaar een bureaucratische procedure te moeten doorlopen. Deze mensen zijn waarschijnlijk nog niet eerder in Bulgarije of ander ex-Oostblok land geweest. Dan hadden ze geweten dat dit soort procedures heel veel tijd kosten. En die tijd hadden we niet want we wilden naar huis. Wij waren ruimschoots op tijd maar omdat het zo achterlijk lang duurde voordat we aan de beurt waren i.v.m. een gigantische rij hadden we geen tijd naar een ander loket te gaan. En ja, we hebben voor zowel de heen- als terugreis de optie "speciale bagage" aangeklikt. Toch heel fijn dat er mensen zijn die het opnemen voor Bulgaria Air. Ze hebben het zo hard nodig.

NeoDutchio
Berichten: 12388
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hoort ruim van te voren aanwezig te zijn. Voor Europese vluchten minimaal 2 uur van te voren. Bulgarije is natuurlijk geen Nederland, dus het aantal vliegtuigen dat er land en opstijgt zal wel meevallen.
Als u zegt ruim om tijd geweest te zijn en geen 20 minuten de tijd had gehad om de odd size in te checken zou de rij dus meer dan anderhalf uur zijn geweest. In die tijd was de airbus 380 er nog niet waar 800 pasagiers in kunnen.
U vliegt zelf met deze maatschappij, des te handiger om vooraf te bekijken hoe daar de regelgeving en manier van werken is. Overigens valt het burocratische wel mee hoor. En voordat undsarover begint, ja, ik kom regelmatig in oost europa. Al vanaf eind jaren 80. De rijen die er toen waren met visa en dergelijke zijn er al lang niet meer.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Bulgaria Air weigert ski's mee te nemen op terugweg SOF AMS

Ongelezen bericht door Brahms »

Welkom in het Buitenland, ik zeg met nadruk niet Bulgarije omdat overal in het buitenland het anders is dan bij ons in het "mooie prima geregelde" Nederland.
Het mooie van reizen naar het buitenland is dat je je vaak iets moet aanpassen aan de gewoontes van het land.

Je zult niet voor niets voor Bulgarije en Bulgaria Airways hebben gekozen, dan voor het uitmuntend geregelde Zwitserland en Swiss Air. Maar ook die laatste houd zich gewoon aan de regels, en ook daar heb ik wel eens in een tij gestaan.

En ja, ik kom heel veel in het vm Oostblok, vaker nog dan ik eigenlijk zou willen !

Gesloten