LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Busvakantie naar Spanje met kind 3 jaar

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.

Wel of geen busvakantie met kleuter van 3 jaar?

wel
5
45%
niet
6
55%
 
Totaal aantal stemmen: 11

CindyBles
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2004 17:51

Busvakantie naar Spanje met kind 3 jaar

Ongelezen bericht door CindyBles »

Ik ben op zoek naar ouders die met hun kind(eren) van circa 3 jaar een busvakantie hebben geboekt naar Spanje.

Wij gaan nu met de caravan en blijven in Nederland maar volgend jaar willen we naar Spanje.
Mijn vragen zijn:
Is de lange busreis voor een kind van 3 te doen?
Met welke maatschappij ging u?
Wat deed u als uw kind rond 20.00 uur naar bed ging?
Zat u in een hotel of appartement?
Kunt u misschien zelfs een hotel of appartement aanraden?
Heeft u nog andere tips?

Graag uw eerlijke mening.

In afwachting van jullie reactie.

Cindy

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Busvakantie naar Spanje met kind 3 jaar

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Is de lange busreis voor een kind van 3 te doen?
Voor een kind van 3 jaar is dit absoluut onverantwoord!!!

CindyBles
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2004 17:51

Re: Busvakantie naar Spanje met kind 3 jaar

Ongelezen bericht door CindyBles »

Hoezo onverantwoord? Argumenten a.u.b.

An

Re: Busvakantie naar Spanje met kind 3 jaar

Ongelezen bericht door An »

Dag Cindy.

Het ligt ook wel een beetje aan hoe je kindje is. Ik bedoel, is hij/zij erg bewegelijk en druk, zou ik het zeker niet doen. Te lange zit vind ik persoonlijk. Heb je een rustig kind, geen enkel probleem. Wij zijn meerdere malen met de bus naar Spanje geweest en hebben vaak genoeg kleine kinderen in de bus gehad.

Je kunt gerust naar een hotel gaan, want de meeste hotels hebben hun eten aangepast aan de Nederlanders en ook vaak aan eten met kinderen. Zelf zijn we, toen wij de kids klein hadden, eerst naar een appartement gegaan, omdat je dan toch wat meer vrijheid en keuze hebt wat betreft eten ( zelf koken) enzo. Ook heb je vaak wat meer ruimte. Maar wil je als ouder ook zelf vakantie, ga dan gerust naar een hotel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders, laat het even weten hier.

Aan te bevelen touroperators zijn, Solmar, Rekro, Snoeyink, en niet te vergeten, zeer kindvriendelijk Montemarreizen. Kijk even op de site:
www.montemar.nl.

LJFrankenstein
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2005 12:58

Re: Busvakantie naar Spanje met kind 3 jaar

Ongelezen bericht door LJFrankenstein »

Aan te bevelen touroperators zijn, Solmar, Rekro, Snoeyink, en niet te vergeten, zeer kindvriendelijk Montemarreizen.
Alle 3 geen ANVR touroperators !!!! Is het dan wel een aanbeveling waard ???

Groeten,
LJFrankenstein

An

Re: Busvakantie naar Spanje met kind 3 jaar

Ongelezen bericht door An »

Beste Frankenstein.

Even ter herinnering! Jaren geleden met die wegblokkades, zijn wij behoorlijk in de problemen geweest (Bex busreizen- Zuid-Frankrijk) en hebben nadien de ANVR ingelicht, waar wij, tot op heden ter dage nog bericht van moeten hebben. Ze hebben toen geen re.e.t voor ons gedaan.

Reken maar dat Solmar er alles aan zal doen, om dit tot op de bodem uit te zoeken en voor die mensen, waarvoor het nodig is, bij zal staan.

Wat niet wegneemt, dat dit een heel triest ongeluk is! Dit wou ik wel even zeggen!

figar
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mei 2005 00:17

Re: Busvakantie naar Spanje met kind 3 jaar

Ongelezen bericht door figar »

Wij zijn ook meerdere malen met kleine kinderen in de bus naar Spanje gegaan.
Dat is hel goed te doen mits je je kind goed voorbereidt.
Wij zijn daar lang van te voren mee begonnen door ze te vertellen dat ze een hele dag en een hele nacht in de bus moesten.
Boekjes, puzzeltjes, stiften ed meenemen in hun eigen tas.
Weinig of geen snoep onderweg want daar krijgen ze veel energie van die ze niet kwijt kunnen.
Wij (ouders ) wisselden mekaar af met het bezighouden van de kinderen.
daar hadden we goede afspraken over gemaakt.
Ga maar lekker ........
Zie het als een avontuur en als je het niet probeert weet je het ook niet.
Fijne vakantie.

Beer2
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:51

Re: Busvakantie naar Spanje met kind 3 jaar

Ongelezen bericht door Beer2 »

Geen aanrader, dit vinden kinderen niet leuk en de mede passagiers ook niet. ga lekker met het vliegtuig scheelt niet veel in prijs en is veel sneller.

figar
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mei 2005 00:17

Re: Busvakantie naar Spanje met kind 3 jaar

Ongelezen bericht door figar »

Onze kinderen vonden het erg spannend allemaal.
Je moet het gewoon proberen .
Bovendien slapen kleine kinderen nog veel.
En ja natuurlijk is het voor kinderen met adhd niet aan te raden.;
Gewoon doen anders kun je nooit wat.

delphin
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2005 00:17

Re: Busvakantie naar Spanje met kind 3 jaar

Ongelezen bericht door delphin »

Ik ben héél vaak met mijn dochter op busreis geweest, van Peter Langhout (staat slecht bekend, maar is mij altijd prima bevallen) tot Solmar, Rekro en zelfs GoGo Tours. De eerste keer was mijn dochter 2, en heeft prima geslapen in de bus.. (wel Royal Class boeken), je moet wel de nodige handbagage meenemen om je kind bezig te houden onderweg, en ga tijdens de stops wel ff een goed stuk wandelen ofzo.
Dat andere buspassagiers er last van zouden hebben, daar moet je gewoon niet aan denken, dat kan in een vliegtuig ook, en als je je daar door zou laten beïnvloeden dan kan je helemaal niet meer met je kids op vakantie! Goeie reis.

Gesloten