LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Sandra C

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Ongelezen bericht door Sandra C »

Ik weet niet hoe vaak ik er nu op sta, sorry er ging even iets mis geloof ik... :oops:

xsandra

Ongelezen bericht door xsandra »

hoi

we zijn van de zomer weg geweest met coredon
na een nachtje in een ander hotel teslapen en dan weer terug in het goede hotel was de vakantie goed

dus besloten we in oktober weer tegaan maar dan naar een andere plaats.

nu zijn we naar kusadasi geweest naar marbel all inn
maar dat werd achter af dus half pension
je moest betalen voor je turkse likeur ( wat gratis zou zijn )
en er lopen katten door het hotel
die bij een ramp ook nog me dochter heeft gekrapt dat het personeel de katten steeds weg jagen omdat ze erg van geschrokken waren , maar de hostess zei dat ze maar niet zo dicht bij de katten moest gaan spelen.

er is ook ingebroken naast ons
en de hostess zei tegen deze mensen dat ze het zelf gedaan hadden

dus werden bedreigd met de gevangenis
wiegerde mee tegaan naar de politie
dus zonder hostess moesten die mensen naar de politie
vonden we erg vreemd.

we hebben geklaagt bij corodon maar net een brief binnen dat het nog wel 8 tot 10 weken kan duren voor dat we antwoord krijgen.

nou helaas was
de 2e vakantie een domper
Laatst gewijzigd door xsandra op 08 nov 2004 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

eliane

Ongelezen bericht door eliane »

nou sandra zie dat je kwaad bent, maar 1x je verhaal is genoeg hoor,
fijne reaktie van corendon, nee daar heb je wat aan...
hij heeft t maar over de anvr voorwaarden maar als ie ze zelf goed zou lezen zou hij daar ook in lezen dat als-t-ie een alternatief aanbiedt dit gelijkwaardig of beter moet zijn dan het als eerste geboekt hotel.
Dat bedoel ik de manier waarop ze met de mensen omgaan en de voorwaarden naar hun hand zetten. Met wat voor mensen ga je dan in zee/discussie???

Sandra C

Ongelezen bericht door Sandra C »

Ik lees dat hotel Marbell in Kusadasi dus meer mensen bedreigd, mijn broer en zijn vriendin zaten ook in dat hotel!!

Groetjes Sandra

reisgraag persoon

Ongelezen bericht door reisgraag persoon »

Ik heb met studie zovewel mogelijk berichten hier gelezen, met name aangaande Corendon;
Persoonlijk ben ik (eveneens) niet gecharmeerd van hun service. Afgelopen zomer boekte ik a: 1 enkele reis Eindhoven - Istanbul > met name vanuit Eindhoven omdat de vlucht om ;s middags 15:00 uur zou vertrekken. Daar ik vlak bij Amsterdam woon had ik zo mooi de gelegenheid om overdag op mijn gemak naar Eindhoven te reizen. echter werd al snel het vluchtschema veranderd naar 09:00 uur in de ochtend. Volgens Corendon moet je uiterlijk 2 uur van te voren aanwezig zijn en er was GEEN enkele manier voor mij om vanuit mijn woonplaats op tijd in Eindhoven te zijn (ja, met een taxi, maar dan had ik wellicht goedkoper vanaf Amsterdam kunnen vliegen) Ik heb Corendon benaderd via email om "te overleggen"wat hier eventueel aan gedaan kon worden, geen reactie. Toen heb ik gebeld: Ik kreeg een ZEER onvriendelijke jongedame van - in mijn ogen - nog geen 18 jaar aan de lijn die absoluut niet wist waar ze het over had. Het enige antwoord dat ze uit kon kramen was dat ik maar op het internet op een routeplanner moest kijken...!!!???? ( en ik maar roepen : "maar ik HEB geen auto!!!")
B: had ik een ENKELE reis terug uit Turkije geboekt vanaf Bodrum naar Amsterdam.
Nou was de vlucht Eindhoven - Istanbul een e-ticket, dus die had ik al binnen...
Het andere ticket moest toegezonden worden na betaling, keurig betaald maar tot 1 week voor vertrek (nog) geen ticket: Nee..die werden 1 week voor de reisdatum pas verzonden. Uitgelgd dat ik dus al in Turkije zat (ze dachten vast dat ik met de fiets naar Turkije zou gaan of zo!) maar zo snel kon het niet meer geregeld worden, ik moest in Turkije maar met Corendon in Bodrum bellen..... Zonder ticket op zak vertrekken zit mij al niet lekker....
Nou dat klopte ook wel een beetje... Bij aankomst in Turkije gebeld met Corendon: die wisten van niks.... NA 3 keer bellen of zo omdat de juiste persoon inderdaad eveneens was lunchen... Vervolgens corendon Nederland gebeld die mij doodleuk probeerde terug te verwijzen naar Corendon turkije... Na zo'n juffrouw flink door de telefoon te hebben getrokken kon het ineens wel allemaal geregeld worden, en na veriffiering met Corendon Turkije zouden dan de tickets op de luchthaven klaar liggen..... Zo geschiedde....
Eindconclusie was voor mij wel om i.p. NIET meer via Corendon te reizen.Ik had het van te voren kunnen verwachten, want kwaliiteit moet je nou eenmaal tegenwoordig voor betalen. En je maakt mij niet wijs dat Corendon met tickets naar Turkije voor € 19,= enkel iemand met een goed salaris kan aannemen die zijn / haar werk naar behoren doet. Vandaar natuurlijk ook die nog geen 18-jarige dame die ik aan de lijn heb gehad........ Ik zal niet zeggen eigen schuld dikke bult, maar ik vind wel dat je moet realiseren dat, als je voor bijna niks wilt reizen je ook niet al te veel mag verwachten. WEL dat je met een VEILIG vliegtuig meekunt en die je volgens afspraak netjes van A naar B brengt, maar als je zoekt naar een goede c.q. betere service zul je m.i. toch echt bij een van de "betere"reisbureaus moeten zijn.

Priscill

Ongelezen bericht door Priscill »

Wij zijn afgelopen mei (2004) voor het eerst met Corendon naar Hotel Club Paradiso geweest in Alanya.
Was een goed hotel en goed eten en goede host ter plekke.
Misschien een tip voor andere vakantiegangers, mits je internet hebt.
Via google naam hotel +plaats in tijpen vaak staat er dan ook een site van vakante reiswijzer op of:
Kijk eerst eens op:www.vakantie reiswijzer.nl vaak staan hier verhalen en ervaringen over je hotel/app. op van mensen die er ook geweest zijn.
Dan weet je van te voren een beetje wat je er van kunt verwachten.
Welke kamers je het beste kunt boeken, of er veel herrie is in de buurt van het hotel.
Wij hebben aan Corendon de voorkeur doorgegeven naar aanleiding van de verhalen op de site i.v.m. bouwen rondom het complex.
Als je naar Turkije gaat raad ik je aan om een hotel/ appartement te kiezen met op zijn minst **** .Dan zit je vaak goed.Priscilla[/b]

reisgraag persoon

Ik heb met studie zovewel mogelijk berichten hier gelezen, met name aangaande Corendon;
Persoonlijk ben ik (eveneens) niet gecharmeerd van hun service. Afgelopen zomer boekte ik a: 1 enkele reis Eindhoven - Istanbul > met name vanuit Eindhoven omdat de vlucht om ;s middags 15:00 uur zou vertrekken. Daar ik vlak bij Amsterdam woon had ik zo mooi de gelegenheid om overdag op mijn gemak naar Eindhoven te reizen. echter werd al snel het vluchtschema veranderd naar 09:00 uur in de ochtend. Volgens Corendon moet je uiterlijk 2 uur van te voren aanwezig zijn en er was GEEN enkele manier voor mij om vanuit mijn woonplaats op tijd in Eindhoven te zijn (ja, met een taxi, maar dan had ik wellicht goedkoper vanaf Amsterdam kunnen vliegen) Ik heb Corendon benaderd via email om "te overleggen"wat hier eventueel aan gedaan kon worden, geen reactie. Toen heb ik gebeld: Ik kreeg een ZEER onvriendelijke jongedame van - in mijn ogen - nog geen 18 jaar aan de lijn die absoluut niet wist waar ze het over had. Het enige antwoord dat ze uit kon kramen was dat ik maar op het internet op een routeplanner moest kijken...!!!???? ( en ik maar roepen : "maar ik HEB geen auto!!!")
B: had ik een ENKELE reis terug uit Turkije geboekt vanaf Bodrum naar Amsterdam.
Nou was de vlucht Eindhoven - Istanbul een e-ticket, dus die had ik al binnen...
Het andere ticket moest toegezonden worden na betaling, keurig betaald maar tot 1 week voor vertrek (nog) geen ticket: Nee..die werden 1 week voor de reisdatum pas verzonden. Uitgelgd dat ik dus al in Turkije zat (ze dachten vast dat ik met de fiets naar Turkije zou gaan of zo!) maar zo snel kon het niet meer geregeld worden, ik moest in Turkije maar met Corendon in Bodrum bellen..... Zonder ticket op zak vertrekken zit mij al niet lekker....
Nou dat klopte ook wel een beetje... Bij aankomst in Turkije gebeld met Corendon: die wisten van niks.... NA 3 keer bellen of zo omdat de juiste persoon inderdaad eveneens was lunchen... Vervolgens corendon Nederland gebeld die mij doodleuk probeerde terug te verwijzen naar Corendon turkije... Na zo'n juffrouw flink door de telefoon te hebben getrokken kon het ineens wel allemaal geregeld worden, en na veriffiering met Corendon Turkije zouden dan de tickets op de luchthaven klaar liggen..... Zo geschiedde....
Eindconclusie was voor mij wel om i.p. NIET meer via Corendon te reizen.Ik had het van te voren kunnen verwachten, want kwaliiteit moet je nou eenmaal tegenwoordig voor betalen. En je maakt mij niet wijs dat Corendon met tickets naar Turkije voor € 19,= enkel iemand met een goed salaris kan aannemen die zijn / haar werk naar behoren doet. Vandaar natuurlijk ook die nog geen 18-jarige dame die ik aan de lijn heb gehad........ Ik zal niet zeggen eigen schuld dikke bult, maar ik vind wel dat je moet realiseren dat, als je voor bijna niks wilt reizen je ook niet al te veel mag verwachten. WEL dat je met een VEILIG vliegtuig meekunt en die je volgens afspraak netjes van A naar B brengt, maar als je zoekt naar een goede c.q. betere service zul je m.i. toch echt bij een van de "betere"reisbureaus moeten zijn.

reisgraag persoon

ook mijn verhaal is dubbel! sorry, maar zodra je op zend drukt zegt ie dat de pagina niet werkt.... (en dan druk je uiteraard NOG een keer op zend!) mea culpa

brachen

Ongelezen bericht door brachen »

Wij zijn in july met corendon geweest ter plekke liepen wij tegen dingen aan dat anders vermeld stond in de gids na 3 keer flink zeuren kreeg ik een klachtenbrief met handtekening, helaas in nederland had ik een copie gestuurt aan corendon die echter de klacht afwees omdat ik volgens hun zeggen kwaad was weggelopen maar ik had wel een klachtenbrief met handtekening gek he.
het is hun woord tegen het mijne en we hebben tot heden niets bereikt dus hoop ik dat rader het wel lukt ik had al een oficiele klacht ingediend.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

klachten etc heeft helemaal geen zin, tenzij je wil gaan procederen. De vervaring leert dat op klachten in 99% van de gevallen negatief wordt beslist. Tip: als je echt "genaaid" bent, schakel de geschillencie danwel de nationalke ombudsman in. Ga desnoods procederen. Ik wed dat je nog een kans maakt met zo'n waardeloze organisatie als corendon. En als je wint dan moet corendon de proceskosten betalen.

En dan kun je wel zeggen dat je voor die prijs niets mag verwachten, maar wat zij presteren wens je zelfs niet je ergste vijand toe. De manier waarop die telefonistes met je omgaan: 1 GROTE SCHANDE. Je reinste op;ichterij

Gast

Even reageren op Priscill.

Wat ik hier uit die Corendon klachten begrijp is, dat je vaak heel niet eens in het hotel komt waarvoor je boekt, dus wat heeft het dan voor ziin om je hier al uit te sloven door al dat zoekwerk. Als ik een reis uit een boek of internet boek en het blijkt hier nog vrij te zijn, dan wil ik ook naar die accomodatie en anders niet. Uitzonderingen daar gelaten!

Gast

juist: je wil daar naartoe waarvoor je hebt heboekt. En het probleem bij corendon is heel aak dat dat gewoon niet meer gaat omdat het is volgeboekt. GEWOONWEG OMDAT ZE ZE MAAR EEN BEPERKT AANTAL KAMERS INKOPEN EN HOPEN OP ANNULERINGEN. DAT IS TOCH NIET FAIR. EEN REISORGANISATIE DIE ZO WERKT HEEFT TOCH GEEN RECHT VAN BESTAAN.

reisgraag persoon

ach ja Gast, je hebt wel gelijk, 1 grote schande inderdaad. Maar voor mij des te meer een reden om dan maar "iets"meer te betalen bij mijn "vaste"reisbureau waar de dames uiterst vriendelijk zijn en altijd bereid om werkelijk alles voor me te doen!
OF Turkish airlines boeken via het internet (daar ik een regelmatige turkije ganger ben) want daar heb ik tot op heden alleen nog maar goede ervaringen mee ( Zelfs KLM laat je bagage rustig in Istanbul staan)

AdrieS

Ongelezen bericht door AdrieS »

Na heel veel negatieve reacties wil ik een positieve reactie geven.
Wij hebben in februarie 2004 bij travelcontact geboekt voor 4 personen voor een viersterren hotel in Bodrum voor vertrek half maart.
Begin maart heb ik een telefoontje gehad van Corendon, dat er geen vlucht naar Bodrum ging i.v.m. te weinig passagiers voor Bodrum.
Er is mij als alternatief het vijfsterren hotel SERAPSU bij Alanya.
Dit is een voorttreffelijk hotel.
Kamers, personeel, keuze in het restaurant, alles heel goed.
Dit alles kostte 249 euro all inclusive! voor 8 dagen.
Goedkoper en beter is niet mogelijk.
Volgend jaar weer naar Serapsu!

frunk

Ongelezen bericht door frunk »

Ook al gepost onder een ander subject:

Ik schrijf dit bericht naar aanleiding van een tripje naar Istanbul in het weekend van 29-31 oktober 2004.
Via Corendon hadden wij tickets geboekt (heenreis Eindhoven-Istanbul op vrijdag 29 oktober om 9h, terug Istanbul-Amsterdam op 31 oktober om 15h).
Toen wij op zondagmiddag op de luchthaven van Istanbul aankwamen voor de terugreis bleek tot onze verbazing de vlucht al om 5h 's ochtends vertrokken.
Corendon gebeld, die wisten ons te melden dat ze geprobeerd hadden ons te bereiken. Bij thuiskomst bleek er inderdaad een voicemail van Corendon op de mobiele te staan.
Waar het ons om gaat is dat wij een vlucht boeken op zondagmiddag en niet zaterdagnacht. De algemene voorwaarden van Corendon geven aan dat de reiziger 72-24 uur van te tevoren dient te controleren of de vluchten op de aangegeven tijden vertrekken. Dit hebben wij binnen de aangegeven periode gedaan en er werden geen wijzigingen aangegeven.
Daarnaast hadden wij ook ons hotel via Corendon geboekt dus als men ons werkelijk had willen bereiken hadden ze iets meer moeite kunnen doen.
Aangezien een alternatief van Corendon uitbleef zijn wij uiteindelijk genoodzaakt geweest een duur KLM ticket te kopen om alsnog terug te vliegen.
Zijn er meer mensen die op deze vlucht zaten en niet akkoord gaan met deze manier van doen, laat het ons dan zsm weten opdat er actie kan worden ondernomen.

Groet,

Frank

Gast

Ja Adrie, maar je hebt het wel over een vakantie in Maart. Dan heb je qua hotels nog genoeg keus en kunnen ze jullie dat aanbieden, maar dit gebeurd echt niet in het hoogseizoen hoor!
Je ziet het al, te weinig mensen om een vliegtuig vol te krijgen. Dan allemaal maar naar Alanya of je het leuk vind of niet!

Toch wel fijn voor jullie dat het positief was. Ik denk dat dat geluk heet!

reisgraag persoon

Tuurlijk zal het ook echt wel eens goed gaan.( GELUKKIG MAAR!) En er zijn genoeg andere touroperators die eveneens fouten maken. Maar ik denk dat het toch wel heel belangrijk is hoe er uiteindelijk met fouten c.q. klachten wordt omgegaan. Ik kan genoeg andere operators noemen die OOK niet na zijn gekomen wat ze beloofd hebben, maar ben nog nooit zo (excuseer mijn taalgebruik) ONBESCHOFT te woord gestaan als bij Corendon.
En als ik dan denk aan de zovele families die met moeite 1 keer per jaar van hun zuurverdiende en gespaarde vakantiegeld op vakantie kunnen, dan hoop ik toch van harte dat hun vakantie niet in het water valt door een reisorganisatie als Corendon. Want klachten afhandelen kunnen ze blijkbaar niet.

Gast

Wij zijn net terug van een vakantie naar Side Turkije met Corendon. Over het hotel hebben we niks te klagen, maar de reistijden en hoe die medegedeeld worden, de excursies die mooier verkocht worden dan ze zijn en de hostesses ter plaatse zijn werkelijkwaar NIET TE GELOVEN!!!
De vertrektijd van de heenvlucht is vier keer veranderd, zelfs op het laatste moment. De terugvlucht is vier uur van tevoren nog veranderd ( meer dan 13 uur vroeger). Als wij waren gaan stappen dan hadden wij de terugvlucht gemist!!! De hostess is maar één keer langs geweest om excursies te verkopen, verder hebben wij niets meer van hem gehoord. Ik ben vaker naar Turkije geweest en met meerdere reisorganisaties, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Vaak komt de hostess wel een keer of drie in de week naar het hotel om te kijken hoe het gaat, maar deze dus niet... Wij hadden onze wensen kenbaar gemaakt aangaande de excursies (snorkelen langs de kust), hij raadde ons een waardeloze trip aan, met weer zo'n juwelier en een uur of wat tijd om juwelen te kopen. Als je eerder in de week al eens een excursie hebt gedaan met een leerzaak en juwelier, dan zit je daar verder niet meer op te wachten. En dan hebben we nog het verhaal van de Manavgat-markt. Een hele grote markt waar we twee uur de tijd hadden om te shoppen. We kwamen om vier uur aan en zouden rond zes uur terug gaan. Nou was het in die periode Ramadan, en zodra het donkerder wordt ruimen alle Turken hun spullen op en gaan eten. Heel begrijpelijk, maar van een Turkse reisbegeleider zou je toch mogen verwachten dat hier rekening mee gehouden wordt... Als we 's ochtends niet eerst naar die juwelier waren geweest dan hadden we meer tijd gehad om over de markt te gaan, ipv het half uur tot drie kwartier die we nu hadden. Eenmaal op de terugreis, de bustransfer naar Antalya, waren er meer mensen die klachten wilden indienen. De hostess had hier geen trek in en ging gewoon door met zijn standaard praatje. Er werd ons aangeraden om op het vliegveld te klagen bij de hostess ter plaatse. Ook deze had waarschijnlijk geen zin in klachten, en zei dat we maar in Nederland moesten gaan klagen. Nou pakte ik vanochtend de uitzending van Radar mee, en daarin werd verteld dat als je wat te klagen had, dat maar in Turkije moest gebeuren met een klachtenformulier. Hier werd met geen woord over gerept door de hostess, er naar vragen had geen zin, hij had ze niet bij zich of zo iets vaags.
Nou worden hier op dit "forum" ook opmerkingen gemaakt over de prijzen. Al ga je met zijn tweeen op vakantie voor 500 Euro, dan mag je nog enige service verwachten. Voor een reisorganisatie moet het geen verschil uitmaken of je nu 2500 of 250 Euro hebt betaald. Je hebt betaald en daar gaat het om.

AlbertD

Ongelezen bericht door AlbertD »

Dit hebben wij met Corendon meegemaakt.

Welleswaar was dit in september 2003 maar het geeft alleen maar aan dat Corendon al veel te lang met deze praktijken bezig is.

We hadden met ons vieren een bingo reis geboekt wat inhield dat we ergens aan de Turkse Riviera een hotel zouden krijgen met als voorwaarde dat we tenminste in een 4 sterren hotel terecht zouden komen. We belanden ( 3 september) echter in “Sunset Bay Hotel” ( heet nu anders!), in de eigen catalogus van Corendon slechts een 3,5 sterren hotel.
Dit was dus niet volgens contract! Naar eigen waarneming en ook naar zeggen van de eigen mensen van Corendon is dit hotel hooguit een zeer kleine 3 sterren waard. Ook hoorden we dat mensen daar een voedselvergiftiging hadden opgelopen, een reden temeer om daar niet te blijven.
Door bemiddeling van host Ali kundt kwamen we de volgende dag in “Grand Bali Hotel, een prima hotel, welke wel voldeed aan de 4 sterren die we bij het boeken overeen gekomen waren. We waren echter wel genoodzaakt € 208 extra te betalen, dit moest contant gebeuren, een bewijs van betaling werd ons niet overhandigd. Hadden we dit niet gedaan dat waren we genoodzaakt in Sunset Bay te blijven. Allemaal erg vreemde praktijken.
Gedurende ons verblijf in Grand Bali bleek dat wij zeker geen uitzondering waren, geregeld kwamen er mensen van Sunset Bay naar Grand Bali, en steeds werden er andere bedragen verlangd!

Ons bezwaar is dan ook vooral gericht tegen deze extra betaling, we hebben immers niets extra gekregen en toch moesten we meer betalen. Bovendien zijn we vanwege de transfer een dag kwijt geraakt.
Wij willen dus onze €208 terug en compensatie voor de verloren vakantie dag.

Deze klacht is ook ingevuld op het klachtenformulier nummer 0770 en ondertekend door de host Ali Kundt!

Corendon heeft deze klacht gewoon van tafel geveegd, we kregen een zeer standaard briefje terug. Al met al een zeer slechte ervaring, we gaan dus nooit meer met Corendon!!

Albert

Gast

Wij zijn vorig jaar met corendon naar turkije geweest en hadden een bingoreis geboekt. er was ons verzekerd dat we in een van de hotels die op de site of in de gids vermeld staan terecht zouden komen. niks was minder waar, het werd club crystal. een hotel boven op een berg afgelegen en in een krottenwijk. Meteen geklaagd bij de host en gebeld met corendon en na heel veel zeuren mochten we ergens anders naar toe een 4* resort wat net een paar weken open was(zeiden ze) We moesten € 40,- transferkosten betalen en toen we op vervoer stonden te wachten kregen we een briefje van de host dat er nog eens €150,- betaald moest worden. Dit hebben we geweigerd en zijn zelf naar ons nieuwe verblijf vertrokken. Het bleek een hotel te zijn wat van god en alle mensen lag en inderdaad 3 weken open was maar men was vergeten te vertellen dat het 3 jaar dicht was geweest. Het was er vreselijk vies,alles was kapot overal lag rattengif en zo kan ik nog wel even doorgaan. Host Bekir liet zich niet meer zien, behalve de dag van ons vertrek even. Hebben wel een klachtenformulier gekregen. Dit hebben we ingevuld en opgestuurd. Er werd ons een bedrag van € 150,- aangeboden en na een protest van onze kant € 300,-. Nu zou je zeggen dat men het snel afgehandeld zou willen hebben maar niks is minder waar. Er gingen weken overheen, diverse keren gebeld maar men had steeds allerlei smoezen. Uiteindelijk een mailtje naar trosradar gestuurd hoe de klachtenafhandeling van Corendon is en dit doorgemaild. Toen kon het ineens wel binnen een half uur stond ons geld op de rekening maar kreeg wel een mailtje terug van Corendon dat ze niet gediend waren van mensen die de media opzoeken. Mijn antwoord was dat wij niet gediend waren van reisorganisaties die hun afspraken met hun klanten niet nakomen. Voor ons dus nooit geen corendon meer!!!!!

Gesloten