LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon vlucht vlak na boeking "er uit gehaald"

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
drphil73

Corendon vlucht vlak na boeking "er uit gehaald"

Ongelezen bericht door drphil73 »

Op maandag 4 augustus 2014 boek ik een retourvlucht vanuit Schiphol naar Heraklion (Kreta). Heen op 26 september 2014, terug op 9 oktober. De vluchten heb ik gevonden via de website Skyscanner. De boeking wordt keurig bevestigd door Corendon. Vandaag, donderdag 7 augustus, stuurt Corendon echter een email met het bericht dat de vlucht op 26 september niet wordt uitgevoerd. Mij wordt gevraagd om contact met hen op te nemen. Het duurt ruim 10 minuten voordat ik iemand te spreken krijg. De dame aan de andere kant van de lijn legt me uit dat de vlucht er "uit is gehaald". Een verklaring krijg ik niet. Nogmaals wordt gezegd dat de vlucht er uit is gehaald. Ik krijg de keus of een dag eerder of een dag later te vliegen met vluchttijden zéér vroeg in de ochtend. Dat betekent dus een overnachting regelen op Schiphol plus de ongemakken en kosten van een kortere dan wel langere vakantie. Tijdens het gesprek zie ik op Skyscanner dat er wel een vlucht van Corendon vermeld staat op 26 september. Dat kan niet, zegt de dame, want de vlucht is er immers uitgehaald. Of ik maar meteen even wil doorgeven welke alternatieve vlucht ik wil hebben. Anders moet ik nog maar eens later bellen. Dat wordt mij te gortig en ik besluit te annuleren. Nog iemand ervaring met het zomaar annuleren van vluchten door Corendon?

eleven

Re: Corendon vlucht vlak na boeking "er uit gehaald"

Ongelezen bericht door eleven »

drphil73 schreef:Op maandag 4 augustus 2014 boek ik een retourvlucht vanuit Schiphol naar Heraklion (Kreta). Heen op 26 september 2014, terug op 9 oktober. De vluchten heb ik gevonden via de website Skyscanner. De boeking wordt keurig bevestigd door Corendon. Vandaag, donderdag 7 augustus, stuurt Corendon echter een email met het bericht dat de vlucht op 26 september niet wordt uitgevoerd. Mij wordt gevraagd om contact met hen op te nemen. Het duurt ruim 10 minuten voordat ik iemand te spreken krijg. De dame aan de andere kant van de lijn legt me uit dat de vlucht er "uit is gehaald". Een verklaring krijg ik niet. Nogmaals wordt gezegd dat de vlucht er uit is gehaald. Ik krijg de keus of een dag eerder of een dag later te vliegen met vluchttijden zéér vroeg in de ochtend. Dat betekent dus een overnachting regelen op Schiphol plus de ongemakken en kosten van een kortere dan wel langere vakantie. Tijdens het gesprek zie ik op Skyscanner dat er wel een vlucht van Corendon vermeld staat op 26 september. Dat kan niet, zegt de dame, want de vlucht is er immers uitgehaald. Of ik maar meteen even wil doorgeven welke alternatieve vlucht ik wil hebben. Anders moet ik nog maar eens later bellen. Dat wordt mij te gortig en ik besluit te annuleren. Nog iemand ervaring met het zomaar annuleren van vluchten door Corendon?

http://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrij ... 3142917347

drphil73

@ eleven: Bedankt. Corendon heeft me beloofd mijn geld terug te geven. Maar dat maakt de werkwijze niet minder discutabel. Corendon biedt vluchten aan waarvan ze weten (of zouden kunnen weten) dat ze niet zullen worden uitgevoerd. Let daarbij op de zeer korte tijd tussen mijn boeking en annulering en het feit dat een vlucht op Skyscanner vermeld staat die dus niet wordt uitgevoerd. Vervolgens proberen ze de mensen die deze vluchten boeken bij elkaar te schuiven naar vluchten die ze wel uitvoeren met veel ongunstigere vluchttijden. We hebben het dus over "lokkertjes". Ik vind dit verwerpelijk, aangezien klanten hierdoor altijd geconfronteerd worden met hogere kosten en/ of een hoop geregel met werkgever etc. Wanneer ik de reclame van Corendon op tv zie, denk ik: "Cor en Don, mij zien jullie niet meer, nóóit meer!"

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

drphil73 schreef:@ eleven: Bedankt. Corendon heeft me beloofd mijn geld terug te geven. Maar dat maakt de werkwijze niet minder discutabel. Corendon biedt vluchten aan waarvan ze weten (of zouden kunnen weten) dat ze niet zullen worden uitgevoerd. Let daarbij op de zeer korte tijd tussen mijn boeking en annulering en het feit dat een vlucht op Skyscanner vermeld staat die dus niet wordt uitgevoerd. Vervolgens proberen ze de mensen die deze vluchten boeken bij elkaar te schuiven naar vluchten die ze wel uitvoeren met veel ongunstigere vluchttijden. We hebben het dus over "lokkertjes". Ik vind dit verwerpelijk, aangezien klanten hierdoor altijd geconfronteerd worden met hogere kosten en/ of een hoop geregel met werkgever etc. Wanneer ik de reclame van Corendon op tv zie, denk ik: "Cor en Don, mij zien jullie niet meer, nóóit meer!"
Nou doe je wel wat veel (sterke) aannames in mijn ogen. Vliegmaatschappijen zijn niet altijd even klantvriendelijk en transparant, dat zal ook ik zeker beamen, en ik snap dat je baalt. Maar met wat je nu schrijft beschuldig je ze met zoveel woorden van oplichting en/of ongeoorloofde handelspraktijken, zonder enig bewijs daarvoor.

eleven

drphil73 schreef:@ eleven: Bedankt. Corendon heeft me beloofd mijn geld terug te geven. Maar dat maakt de werkwijze niet minder discutabel. Corendon biedt vluchten aan waarvan ze weten (of zouden kunnen weten) dat ze niet zullen worden uitgevoerd. Let daarbij op de zeer korte tijd tussen mijn boeking en annulering en het feit dat een vlucht op Skyscanner vermeld staat die dus niet wordt uitgevoerd. Vervolgens proberen ze de mensen die deze vluchten boeken bij elkaar te schuiven naar vluchten die ze wel uitvoeren met veel ongunstigere vluchttijden. We hebben het dus over "lokkertjes". Ik vind dit verwerpelijk, aangezien klanten hierdoor altijd geconfronteerd worden met hogere kosten en/ of een hoop geregel met werkgever etc. Wanneer ik de reclame van Corendon op tv zie, denk ik: "Cor en Don, mij zien jullie niet meer, nóóit meer!"

Ik denk niet dat een maatschappij vluchten aanbied, als lokkertjes.
De uitspraak van nu, is niet discutabel.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

eleven schreef:

Ik denk niet dat een maatschappij vluchten aanbied, als lokkertjes.
De uitspraak van nu, is niet discutabel.
Zo ZO

Corendon biedt bodemprijzen aan, dat er met vluchttijden geschoven wordt is acceptabel, je kunt ook een KLM lijndienst boeken :mrgreen:

drphil73

Het zijn dus helemaal geen bodemprijzen! Ruim 300 Euro voor een retourtje is niet buitengewoon goedkoop. Moet er ook nog worden bijbetaald voor ruimbagage. En met de KLM kun je niet naar Kreta. En zomaar - zonder opgaaf van reden - annuleren, is niet acceptabel.

Har06

drphil73 schreef:Het zijn dus helemaal geen bodemprijzen! Ruim 300 Euro voor een retourtje is niet buitengewoon goedkoop. Moet er ook nog worden bijbetaald voor ruimbagage. En met de KLM kun je niet naar Kreta. En zomaar - zonder opgaaf van reden - annuleren, is niet acceptabel.
Je hebt een alternatief gehad en vermoedelijk een coulance vergoeding althans dat gebeurt na vragen bijna altijd, wij vliegen eind sept weer met Corendon naar Turkije

eleven

Har06 schreef:
drphil73 schreef:Het zijn dus helemaal geen bodemprijzen! Ruim 300 Euro voor een retourtje is niet buitengewoon goedkoop. Moet er ook nog worden bijbetaald voor ruimbagage. En met de KLM kun je niet naar Kreta. En zomaar - zonder opgaaf van reden - annuleren, is niet acceptabel.
Je hebt een alternatief gehad en vermoedelijk een coulance vergoeding althans dat gebeurt na vragen bijna altijd, wij vliegen eind sept weer met Corendon naar Turkije
TS had graag geweten, waarom de vlucht gecanceld is.
Als je de berichten van TS had gelezen, is het geld terug betaald, maar niet uit Coulance, maar omdat het zo volgens de regels moet zijn.
Dat je in sept met Corendon naar Turkije vliegt, heeft TS er niets aan, en is ook niet relevant.

drphil73

Het zit niet mee. Na Corendon, heb ik alweer de volgende slechte ervaring te pakken. Gedesillussioneerd door bovenstaand verhaal, ben ik gisteren (donderdag 7 augustus) meteen op zoek gegaan naar een alternatieve vlucht. Wel, naar Kreta heb je maar beperkte keus. Wie direct wil vliegen, kan met Corendon of Transavia (dus niet met KLM :) ). Dus een Transavia vlucht geboekt. Dezelfde data als het eerdere schema, maar wel 100 Euro duurder. Helaas maak ik de vergissing om via BravoFly te boeken (Skyscanner verwijst hier naar door). Vandaag word ik namelijk gebeld door een italiaan. In gebrekkig engels legt hij me uit dat de vluchten duurder zijn geworden. Hoeveel? Iets van 60 Euro of 90 Euro, hij weet het niet precies. En waarom? Transavia heeft de prijzen veranderd. Hij heeft me nog een mailtje gestuurd, zegt hij. Niet dus. Ik moet meteen beslissen: of cancelen met geld terug of bijbetalen. Nou vooruit, ik mag ook zelf terugbellen. Kost wel 6,10 Euro. Hoeveel callcentra zouden er in de reisbranche zijn ingericht om klanten achteraf dit soort verassingen te melden? En alleen maar telefonisch contact mogelijk. Dat is toch niet van deze tijd? Jullie begrijpen: ook BravoFly kan mijn rug op! Ik heb net geboekt via de website van Transavia. En wat blijkt? De vlucht is helemaal niet duurder geworden. Benieuwd wat voor verrassingen me nog te wachten staan...Ik houd jullie op de hoogte. En aan alle mensen met juist heel positieve ervaringen: Proficiat!

eleven

Ik heb net geboekt via de website van Transavia.
Natuurlijk, ik begrijp niet, dat je via via boekt, als je bij de vervoerder zelf kan boeken.

Har06

eleven schreef:
Har06 schreef:
TS had graag geweten, waarom de vlucht gecanceld is.Als je de berichten van TS had gelezen, is het geld terug betaald, maar niet uit Coulance, maar omdat het zo volgens de regels moet zijn.
Dat je in sept met Corendon naar Turkije vliegt, heeft TS er niets aan, en is ook niet relevant.
Dezelfde Ts heeft schijnbaar geen gelukkige hand met boeken, Corendon geeft altijd opening van zaken, vandaar dat wij weer voor Corendon kiezen, nu is hij met Transavia cs in de weer, hopelijk gaat Ts nog op vakantie :lol:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

eleven schreef:
Natuurlijk, ik begrijp niet, dat je via via boekt, als je bij de vervoerder zelf kan boeken.
Dat lijkt op het eerste gezicht goedkoper.. :wink: Idem voor die hotel vergelijkingssites trouwens, niet zelden krijg je die "aanbieding" ook bij het hotel zelf, maar dan minus de ~20 euro booking-free van zo'n tussenpersoon.

eleven

sjohie schreef:
eleven schreef:
Dat lijkt op het eerste gezicht goedkoper.. :wink: Idem voor die hotel vergelijkingssites trouwens, niet zelden krijg je die "aanbieding" ook bij het hotel zelf, maar dan minus de ~20 euro booking-free van zo'n tussenpersoon.

Het lijkt niet zo, maar het is ook zo.
Hier de aanbieding van Skyscanner en Transavia

Afbeelding

Afbeelding

Dus is Transavia zonder jou boeking free korting van 20 euro zelf 15 euro goedkoper. :wink:

eleven

snuffel1 schreef:Wel grappig Ts boekt een vlucht maar doet dat bij een externe website die waarschijnlijk niet up to date is. Wie maakt dan de fout Corendon of de website ik verdenk de laatste want die geeft verkeerde info wat betreft de vertrekdata.
Inderdaad grappig als ik jouw bericht lees.
De boeking wordt keurig bevestigd door Corendon.

mipmar

Ongelezen bericht door mipmar »

Ik heb recent een ongeveer identieke ervaring met een boeking via Sunweb.

Compleet verzorgde vakantie in Januari geboekt, met vlucht van Transavia op luchthaven Sitia op Kreta.
Nu eind Februari krijg ik een telefoontje en email van Sunweb dat Transavia alle vluchten voor de gehele zomer heeft geannuleerd naar Sitia. Opgave van reden is dat ze nu al vermoeden dat in de maanden Juni, Juli, Augustus de vluchten niet rendabel genoeg worden. Ze zijn niet zo slim om te vermoeden dat iedereen even de onderhandelingen tussen Griekenland en de EU even zaten af te wachten.

Gvolgen:

1) Kostenloos annuleren van de vakantie, maar ja dan moet je toch weer avonden besteden aan wat nieuws uitzoeken.
2) Vliegen naar Heraklion met een transfer tijd van >180 minuten i.p.v 10 min, wel krijg je dan kostenloos 1 nacht extra in
het Hotel maar ook uit praktische redenen want er vliegt alleen maar een vlucht 1 dag eerder naar Heraklion.
3) Een andere reis uitzoeken, en natuurlijk ook weer een paar avonden zoekwerk.

Dan komt het leuke want op de site van Sunweb vind je geen gelijkwaardig hotel meer voor dezelfde prijs, als datgene wat je geboekt had. Goedkoopste optie kwam voor 2 pers 170 Euro duurder uit. Dit komt mede door dat de koopjes er 2 maanden later uit zijn door boekingen, en o.a door de variabele dag prijzen op de Sunweb site.

Na 2 keer contact gehad te hebben met Sunweb en uiterst vriendelijk te zijn geholpen ( met alle begrip ) kregen de dames geen toestemming om mij tegemoet te komen. Sunweb is de verkopende partij maar verschuilt zich achter de algemene voorwaarden en het feit dat Transavia dit besluit heeft genomen.
Zelfs een email klacht en aansluitend telefoongesprek gaf nog geen 1 euro ruimte aan een hele trouwe en tevreden Sunweb klant. Zelfs aangeven dat hun de verkoper zijn van een pakket dus de verantwoording hebben om iets gelijkwaardig te bieden is men niet gevoelig voor. Heb ook vermeld dat hun zich niet goed indekken in hun contract met Transavia voor dit soort asociale beslissingen van Transavia, en beide grote bedrijven de eindkoper de dupe laten zijn.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

punt 1 en 3 zijn hetzelfde, plus 1 nacht extra...wereldprobleem dus...Ga je toch niet op vakantie.

Joya

Ongelezen bericht door Joya »

De touroperator kan er niets aan veranderen als Transavia de vlucht eruit haalt om welke reden dan ook, dat is overmacht. Chartermaatschappijen kunnen en mogen vluchtroutes en tijden veranderen. De luchthaven is nu Heraklion geworden en je bent daar niet op het nippertje mee geconfronteerd. Ze hebben je er tijdig over ingelicht en laten je nu kiezen, juist om tevreden klanten te houden.

Opties:
- annuleren, de (aan)betaling terugkrijgen en elders een pakketreis boeken (bij een touroperator die wel op Sitia vliegt)
- de nacht extra pakken die wordt aangeboden, privétransfer erbij boeken zodat je relatief snel alsnog in de accommodatie bent.
- een andere bestemming uitzoeken vlakbij de luchthaven Heraklion of een van de andere Griekse eilanden
want er is nog steeds veel keus in diverse prijsklassen bij alle touroperators, zelfs met vroegboekkortingen.
- je boeking veranderen bij Sunweb: wél de accommodatie maar dan zonder vlucht waarna je korting krijgt
omdat je geen gebruik van de vlucht (en transfer)maakt. De vlucht naar Sitia boek je dan bij Arkefly of een andere maatschappij.

Die laatste optie lijkt me best relaxt. Alsnog een kort transfer en omdat de accommodatie vlakbij de luchthaven van Sitia ligt, heb je geen groepstransfer nodig die bij een pakketreis is inbegrepen. Je kunt voor weinig geld een taxi tussen de luchthaven en de accommodatie nemen.

Het komt vast wel wat duurder uit maar je hebt bij laatstgenoemde optie zowel je goedgeprijsde accommodatie als een vlucht naar Sitia met kort transfer. Voor dat stukje comfort betaal je dan wat extra's. Je kunt dus kiezen voor het comfort met een hoger prijskaartje of voor de voordeligste optie met minder comfort (langere transfertijd).

Ik zou in elk geval mijn vakantie er niet door laten beïnvloeden want daar heb je alleen jezelf mee.

Alsnog een fijne vakantie! ;-)

Har06

zoals zo vaak: veel geschreeuw weinig wol, ik ken Corendon als een bedrijf welke de problemen tracht glad te strijken

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Har06 schreef:zoals zo vaak: veel geschreeuw weinig wol, ik ken Corendon als een bedrijf welke de problemen tracht glad te strijken
mipmar schreef:Ik heb recent een ongeveer identieke ervaring met een boeking via Sunweb.

met vlucht van Transavia
Nu eind Februari krijg ik een telefoontje en email van Sunweb dat Transavia
de site van Sunweb
op de Sunweb site.
met Sunweb en uiterst vriendelijk te zijn geholpen ( met alle begrip ) kregen de dames geen toestemming om mij tegemoet te komen.
Sunweb is de verkopende partij maar verschuilt zich achter de algemene voorwaarden en het feit dat Transavia dit besluit heeft genomen aan een hele trouwe en tevreden Sunweb klant.
Heb ook vermeld dat hun zich niet goed indekken in hun contract met Transavia voor dit soort asociale beslissingen van Transavia, .

Gesloten