LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HEMA verrassingsweekend - misleiding door selectieve reviews

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
tttlocke

Re: HEMA verrassingsweekend - misleiding door selectieve reviews

Ongelezen bericht door tttlocke »

Bram2018 schreef: In september pas.
Ik heb contact met ze gehad, en daarin beweren ze expliciet dat het niet mogelijk is om een review te plaatsen als je geen reis hebt gemaakt.
Ik heb ze wel verteld dat ik waarschijnlijk niet ga maar daar hebben ze verder niets mee gedaan.
Maar je zou gelijk kunnen hebben en misschien kan het na die datum wel gewoon.

Ik ga het zeker checken :-)
Dus u zit hier de boel een beetje op te stoken :) terwijl het niet kunnen plaatsen van de review misschien gewoon te wijten is aan het feit dat de reis nog niet gemaakt is omdat de vertrekdatum nog in de toekomst ligt.?

Als ik HEMA was en ik presenteerde reviews op mijn website onder de kop 'Lees de ervaringen van passagiers die op reis zijn geweest' dan zou ik uw ervaringen met het niet maken van de reis, ook na de geplande vertrekdatum, alsnog gewoon weren. Dat houdt de website wel zo zuiver.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Immers de reis is prima, maar de reiziger in dit geval niet flexibel genoeg om een echte verrassing te kunnen beleven.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Het zijn en blijven reviews van "genoten" reizen. Dus ik zou het zeker snappen als ze hem niet plaatsen. En voor diegenen die niet van verrassingen houden, die moeten dus niet op een verrassingsreis gaan. Boek dan wat gerichts, maar dat kost dan weer pegels, en dàt mag weer niet natuurlijk.

Bram2018

Ongelezen bericht door Bram2018 »

tttlocke schreef: Dus u zit hier de boel een beetje op te stoken :) terwijl het niet kunnen plaatsen van de review misschien gewoon te wijten is aan het feit dat de reis nog niet gemaakt is omdat de vertrekdatum nog in de toekomst ligt.?
Nee, zeker niet.
Als zij mij expliciet vertellen dat je geen review kan plaatsen als je niet op reis gaat dan geloof ik dat.
Dat heeft niets met opstoken te maken; ik was benieuwd hoe andere mensen hier tegen aan kijken.

De meeste mensen op dit forum vinden het prima dat ze dit zo doen.
Ik vind dat niet, zoals ik eerder heb uitgelegd.

We hebben daar gewoon een andere mening over.
Dat kan, daar lijkt me verder niets mis mee.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Review is toch eigenlijk een terugblik, herinnering.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

@Bram2018

Het is prima van mening te verschillen.
Ik las het echter zo dat u door een opmerking van BL2 aan het twijfelen was gebracht of het na de geplande vertrekdatum plaatsen van reviews zonder gereisd te hebben misschien toch mogelijk zou zijn.

'Maar je zou gelijk kunnen hebben en misschien kan het na die datum wel gewoon.'

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Bram, ik heb nog een vraag. Wat voor recensie had u dan willen plaatsen? Wat zou de tekst dan zijn? Dat zal toch geen positieve bijdrage geweest zijn? Sowieso had u niets kunnen schrijven over de accomodatie, het eten etc. Nogal essentieel als je een reis reviewt.

U schrijft in uw bericht: 'Ik had veel pech: ik woon in Amsterdam, maar mijn vlucht vertrekt vanuit Brussel, en wel om 7 uur in de ochtend. Dat betekent of een hotel boeken, of de hele nacht op het vliegveld rondhangen en de eerste dag uitbrakken op de plaats van bestemming.'

Dát was de onvrede over de reis die een verrassing was. In feite slechts uw woonplaats Amsterdam. Iemand in Maastricht was dolblij geweest dat ie niet helemaal naar Schiphol hoefde te reizen maar verrassend genoeg dichtbij naar Brussel kon.
Dat is toch geen basis om een review te schrijven? En ook niet om het achteraf toch gewoon nog eens te proberen. En een reis die u nooit gemaakt hebt.
Onbegrijpelijk.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Misschien is het wel een stedentrip Utrecht met vlucht van Brussel naar Schiphol.

Bram2018

Klaas Jan schreef:Hallo Bram, ik heb nog een vraag. Wat voor recensie had u dan willen plaatsen? Wat zou de tekst dan zijn? Dat zal toch geen positieve bijdrage geweest zijn? Sowieso had u niets kunnen schrijven over de accomodatie, het eten etc. Nogal essentieel als je een reis reviewt.

U schrijft in uw bericht: 'Ik had veel pech: ik woon in Amsterdam, maar mijn vlucht vertrekt vanuit Brussel, en wel om 7 uur in de ochtend. Dat betekent of een hotel boeken, of de hele nacht op het vliegveld rondhangen en de eerste dag uitbrakken op de plaats van bestemming.'

Dát was de onvrede over de reis die een verrassing was. In feite slechts uw woonplaats Amsterdam. Iemand in Maastricht was dolblij geweest dat ie niet helemaal naar Schiphol hoefde te reizen maar verrassend genoeg dichtbij naar Brussel kon.
Dat is toch geen basis om een review te schrijven? En ook niet om het achteraf toch gewoon nog eens te proberen. En een reis die u nooit gemaakt hebt.
Onbegrijpelijk.
Hallo Klaas Jan,

Het zou inderdaad geen positieve recensie zijn, dat klopt.

Ze wisten dat we in Amsterdam wonen.

Om 5 am in Brussel zijn, is dan niet praktisch.
Blijkbaar houden ze geen rekening met de woonplaats van de reizigers.

Misschien goed om nog even als achtergrondinfo te melden:
Er waren 6 mogelijke data en 4 vliegvelden (amsterdam rotterdam eindhoven en brussel) en minstens 20 bestemmingen.

6 x 4 x 20 = 480. Meer dan 480 mogelijke reizen hadden er gekozen kunnen worden.
Me dunkt dat er wel 1 van schiphol zou vertrekken, of vanuit Eindhoven of Rotterdam.
Of als het niet anders kan vanuit Brussel op een schappelijke tijd.

Maar het lijkt er op dat ze daar als reisorganisatie totaal geen rekening houden.
Onbegrijpelijk als je het mij vraagt ...
Tenzij het ze enkel om goedkope vulling van vliegtuigen en hotels gaat, zoals iemand op dit forum al heeft opgemerkt.

Ze hebben er alle recht toe hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar dan heb ik toch ook het recht om mijn ontevredenheid daarover te uiten?

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Natuurlijk heb je het recht om je ontevredenheid te uiten. Bij deze. Maar dit is geen review van een reis als die niet gemaakt is.

Bram2018

Theotrucker schreef:Natuurlijk heb je het recht om je ontevredenheid te uiten. Bij deze. Maar dit is geen review van een reis als die niet gemaakt is.
Niet van de reis, maar wel van het product dat ik heb gekocht en waar ik ontevreden over ben ;-)

Maar goed ik begrijp je punt, we verschillen hierover gewoon van mening.

Groet,

Bram 2018

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u boekt helemaal geen reis. U gaat een verrassings weekend aan. De lege plekken worden opgevuld met minder betalende reizigers. Dat is alles.

Gesloten