LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe mijn toeroperator benaderen om vakantie te annuleren

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Johan Hesseling
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2020 14:06

Hoe mijn toeroperator benaderen om vakantie te annuleren

Ongelezen bericht door Johan Hesseling »

Eind vorig jaar heb ik samen met mijn vrouw eind vorig jaar een vakantie gepland om op 22-08-2020 met Bolderman naar Oostenrijk te gaan. Wij zien het beiden niet zitten om de vakantie door te laten gaan. We zijn bang dat hoe en wat met de huidige maatregelen om de reis door te laten gaan. We denken als we de reis nu zouden annuleren dat we het voorgeschoten bedrag kwijt zijn en/of dat we het resterende open bedrag ook nog moeten betalen en daarna alles kwijt zijn. We weten ook niet of we recht hebben op een vergoeding of zoiets dergelijk.
Onze vraag is hoe pak je dit aan om alles in goede banen te leiden.
Graag reactie.
Bij voorbaat dank.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hoe mijn toeroperator benaderen om vakantie te annuleren

Ongelezen bericht door tttlocke »

Wat voor soort reis heeft u geboekt? Dat is van belang voor het antwoord op uw vraag.

Als de reis doorgaat en het is veilig genoeg, dan zult u bij annulering kosten verschuldigd zijn. Naarmate uw annulering dichter ligt bij de vertrekdatum, zullen de kosten hoger zijn. De kosten zijn nu nog minimaal (de aanbetaling), maar dat verandert gegeven de ANVR-voorwaarden die Bolderman hanteert al de komende week omdat dan de grens van 42 dagen voor vertrek wordt overschreden.

Zo te zien op de website van Bolderman begint men geleidelijk aan weer met het uitvoeren van reizen. Busreizen bijv. vanaf 11 juli.
https://www.bolderman.nl/informatie-over-coronavirus
Of de reis doorgaat, wordt per reis bekeken. Zo te zien is veel nog geannuleerd, maar een paar reizen met bestemming Oostenrijk gaan vanaf de genoemde datum al wel door.
Mijn inschatting is dat het niet heel waarschijnlijk is, gegeven uw vertrekdatum en bij gelijkblijvende omstandigheden, dat de reisorganisator zelf nog zal gaan annuleren.

Afhankelijk van het soort reis dat u geboekt heeft, biedt het volgende wellicht een oplossing voor uw zorgen:
Kosteloos omboeken busexcursie- en busrondreizen*:
Geldig voor busreizen met vertrek vanaf 01 juli 2020 t/m 30 september 2020.
U kunt uw gereserveerde reis tot 15 juli 2020 kosteloos omboeken naar een andere bestemming of latere datum.
* uitgezonderd vlieg-busreizen en cruises

jos.jansen
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 sep 2017 09:49

Re: Hoe mijn toeroperator benaderen om vakantie te annuleren

Ongelezen bericht door jos.jansen »

inderdaad wat titlocke zegt: wij boekten ook bij Bolderman - juni gecanceld. Door ons zelf omgezet naar september, maar mijn echtgenote vertrouwt nog niet dat we volledig van onze vakantie kunnen genieten. Daarom omgezet naar volgend jaar juni: ging telefonisch zonder probleem en de volgende dag een bevestiging in de mail.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Hoe mijn toeroperator benaderen om vakantie te annuleren

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

in principe bent u gewoon de annuleringskosten verschuldigd als u annuleert, tegelijk, u kunt gewoon veilig op vakantie, houd u wel aan de richtlijnen van het land waar u heen gaat....

Gesloten