Je zit in het verkeerde topic Har.Har06 schreef:Ts heeft collectief geweigerd, het collectief heeft een hoop herrie gemaakt, de mogelijkheden om retour te vliegen zijn collectief geweigerd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis
Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45
Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis
Corendon AIrlines heeft een hotelovernachting geregeld en verzorging aldaar. Dat het niet het hotel was wat TS graag zou willen (Dichterbij de Airport), kan je zowel de TO als de Airline niet aanrekenen.
Wat TS Airline wel kan aanrekenen is de slechte informatievoorziening. Wat echter het probleem is bij Airlines bij langdurige vertraging is dat men dan even voor 180 man een hotel moet regelen. En dat is in het hoogseizoen niet zo 1,2,3 geregeld, daar gaat tijd overheen.
Echter gaat dit maar over 25 personen. De vlucht is wel uitgevoerd, maar (kennelijk) met een kleiner toestel. Ik kan raar genoeg de gegevens van betreffende vlucht op betreffende datum niet terugvinden in het Schipholsysteem van Corendon Dutch Airlines (CND). VOor die 25 personen is er sprake van instapweigering en heeft men recht op een schadevergoeding.
LEt op: Touroperator en Airline zijn 2 verschillende organisaties in deze.
Deze schadevergoeding bedraagt voor de genoemde vlucht volgens de regels 400 euro en dient door de AIRLINE afgehandeld te worden. De regelgeveing omtrent deze schadevergoeding kan je hier nalezen: http://www.vliegschemas.nl/euverordening.htm
Echter als het inzetten van een kleiner toestel niet voorkomen kon worden vervalt dit recht. Probelemen met Evenwicht heb ik bij een vliegtuig nog nooit van gehoord. WSS wordt er iets anders bedoeld of is er iets in Jip en Janneke Nederlands uitgelegd.
Doordat Touroperator en Airline 2 losstaande organistaties zijn kan je het de touroperator niet aanrekenen dat de hostess, welke optreed namens de touroperator, niet van alles op de hoogte is. Deze verantwoording ligt bij de Airline, plaatselijk vertegenwoordigd door de afhandelaar ter plaatse.
Als je met Transavia zoiets meemaakt, en je boekt bij Neckermann, dient Transavia dit porbleem op te lossen, niet Neckermann. Zo ook met Corendon Touroperator en Corendon Dutch Airlines. Vaak schakelen de AIrlines wel de hulp van de touroperators in.
Wat TS Airline wel kan aanrekenen is de slechte informatievoorziening. Wat echter het probleem is bij Airlines bij langdurige vertraging is dat men dan even voor 180 man een hotel moet regelen. En dat is in het hoogseizoen niet zo 1,2,3 geregeld, daar gaat tijd overheen.
Echter gaat dit maar over 25 personen. De vlucht is wel uitgevoerd, maar (kennelijk) met een kleiner toestel. Ik kan raar genoeg de gegevens van betreffende vlucht op betreffende datum niet terugvinden in het Schipholsysteem van Corendon Dutch Airlines (CND). VOor die 25 personen is er sprake van instapweigering en heeft men recht op een schadevergoeding.
LEt op: Touroperator en Airline zijn 2 verschillende organisaties in deze.
Deze schadevergoeding bedraagt voor de genoemde vlucht volgens de regels 400 euro en dient door de AIRLINE afgehandeld te worden. De regelgeveing omtrent deze schadevergoeding kan je hier nalezen: http://www.vliegschemas.nl/euverordening.htm
Echter als het inzetten van een kleiner toestel niet voorkomen kon worden vervalt dit recht. Probelemen met Evenwicht heb ik bij een vliegtuig nog nooit van gehoord. WSS wordt er iets anders bedoeld of is er iets in Jip en Janneke Nederlands uitgelegd.
Doordat Touroperator en Airline 2 losstaande organistaties zijn kan je het de touroperator niet aanrekenen dat de hostess, welke optreed namens de touroperator, niet van alles op de hoogte is. Deze verantwoording ligt bij de Airline, plaatselijk vertegenwoordigd door de afhandelaar ter plaatse.
Als je met Transavia zoiets meemaakt, en je boekt bij Neckermann, dient Transavia dit porbleem op te lossen, niet Neckermann. Zo ook met Corendon Touroperator en Corendon Dutch Airlines. Vaak schakelen de AIrlines wel de hulp van de touroperators in.
Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis
Jolijn niet zitten te neuzelen en lees alle voorgaande lijntjes cq doe een nuttige inbrengJolijn schreef:Je zit in het verkeerde topic Har.Har06 schreef:Ts heeft collectief geweigerd, het collectief heeft een hoop herrie gemaakt, de mogelijkheden om retour te vliegen zijn collectief geweigerd.
Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis
zie ik het verkeerd of moet de hostess de problemen van de reizigers oplossen?b767-300er schreef:Corendon AIrlines heeft een hotelovernachting geregeld en verzorging aldaar. Dat het niet het hotel was wat TS graag zou willen (Dichterbij de Airport), kan je zowel de TO als de Airline niet aanrekenen.
Wat TS Airline wel kan aanrekenen is de slechte informatievoorziening. Wat echter het probleem is bij Airlines bij langdurige vertraging is dat men dan even voor 180 man een hotel moet regelen. En dat is in het hoogseizoen niet zo 1,2,3 geregeld, daar gaat tijd overheen.
Echter gaat dit maar over 25 personen. De vlucht is wel uitgevoerd, maar (kennelijk) met een kleiner toestel. Ik kan raar genoeg de gegevens van betreffende vlucht op betreffende datum niet terugvinden in het Schipholsysteem van Corendon Dutch Airlines (CND). VOor die 25 personen is er sprake van instapweigering en heeft men recht op een schadevergoeding.
LEt op: Touroperator en Airline zijn 2 verschillende organisaties in deze.
Deze schadevergoeding bedraagt voor de genoemde vlucht volgens de regels 400 euro en dient door de AIRLINE afgehandeld te worden. De regelgeveing omtrent deze schadevergoeding kan je hier nalezen: http://www.vliegschemas.nl/euverordening.htm
Echter als het inzetten van een kleiner toestel niet voorkomen kon worden vervalt dit recht. Probelemen met Evenwicht heb ik bij een vliegtuig nog nooit van gehoord. WSS wordt er iets anders bedoeld of is er iets in Jip en Janneke Nederlands uitgelegd.
Doordat Touroperator en Airline 2 losstaande organistaties zijn kan je het de touroperator niet aanrekenen dat de hostess, welke optreed namens de touroperator, niet van alles op de hoogte is. Deze verantwoording ligt bij de Airline, plaatselijk vertegenwoordigd door de afhandelaar ter plaatse.
Als je met Transavia zoiets meemaakt, en je boekt bij Neckermann, dient Transavia dit porbleem op te lossen, niet Neckermann. Zo ook met Corendon Touroperator en Corendon Dutch Airlines. Vaak schakelen de AIrlines wel de hulp van de touroperators in.
ook als die door de luchtvaartmaatschappij worden veroorzaakt??
het lijkt me dat ongeveer dezelfde regels van toepassing zullen zijn als die van een winkelier
als een fabrikant een belabberd product levert, kan de winkelier daar ook niets aan doen
hij moet het echter wel voor de klant oplossen
het lijkt me alsof de hostess daarin wat tekort is geschoten
daarbij wil ik dan wel in het midden laten of de hostess het wel op kon lossen
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45
Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis
Nope, in dit geval is het de verantwoordelijkheid van de Airline en dient de afhandelaar ter plaatse dat op te lossen. Dat vaak de Hostess er bij betrokken is mooi, maar de hostess afrekenen op het feit dat ze niet alles weet of dat er niet binnen een uur een hotel +transfer voor 200 man (o nee achteraf 25 in dit geval) is geregeld is niet op zijn plaats.
De hostess heeft niets te maken met de Airline, zij kan ook niet Airside achter de douane etc komen. Daarvoor is een vertegenwoordiger van de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk (de afhandelaar dus).
Omdat ze allebei ter plaatse zijn gaat het voorbeeld van de winkel dat u schetst niet op. Daar is namelijk niemand van de fabrikant aanwezig. Op de luchthaven zijn de vertegenwoordiger van de Airline en de vertegenwoordiger van de touroperator beide aanwezig.
De hostess heeft niets te maken met de Airline, zij kan ook niet Airside achter de douane etc komen. Daarvoor is een vertegenwoordiger van de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk (de afhandelaar dus).
Omdat ze allebei ter plaatse zijn gaat het voorbeeld van de winkel dat u schetst niet op. Daar is namelijk niemand van de fabrikant aanwezig. Op de luchthaven zijn de vertegenwoordiger van de Airline en de vertegenwoordiger van de touroperator beide aanwezig.
Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis
Ik denk dat Corendon dit gewoon expres doet om klanten tegen zich in het harnas te jagen. Stel je voor dat het bevalt en dat ze nog eens een reis bij je willen boeken....
Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis
Dit is niet correct, indien je zowel de vlucht als de accomodatie bij dezelfde organisatie hebt geboekt, dan is er sprake van een pakketreis en mag je ook de touroperator aansprakelijk stellen voor de vertraging die opgelopen werd. De touroperator is ook verantwoordelijk om ter plaatse bijstand te verlenen, de hostess vertegenwoordigd de touroperator en deze dient je dan ook ter plaatse bijstand te verlenen.b767-300er schreef:Doordat Touroperator en Airline 2 losstaande organistaties zijn kan je het de touroperator niet aanrekenen dat de hostess, welke optreed namens de touroperator, niet van alles op de hoogte is. Deze verantwoording ligt bij de Airline, plaatselijk vertegenwoordigd door de afhandelaar ter plaatse.
Als je met Transavia zoiets meemaakt, en je boekt bij Neckermann, dient Transavia dit porbleem op te lossen, niet Neckermann. Zo ook met Corendon Touroperator en Corendon Dutch Airlines. Vaak schakelen de AIrlines wel de hulp van de touroperators in.
bron: http://www.deombudsman.nl/reizen-en-ver ... liegreizen
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45
Re: Klacht over Corendon; meer dan een dag later terug naar huis
Daarin heb je slechts ten dele gelijk.
De hostess is bijvoorbeeld niet geautoriseerd om in het gedeelte "achter de douane" (niet in alle landen is sprak van douane, maar u snapt de strekking neem ik aan) te komen. Dan moet je toch echt bij de afhandelaar zijn. De meeste problemen doen zich ook pas achter de douane voor. In dit geval inderdaad niet. Darin heeft u helemaal gelijk.
De hostess is inderdaad aanspreekpunt voor pakketreizen. Echter als er ook een afhandelaar aanwezig is, zou ik preferen daarmee zaken tedoen. Deze zijn gemiddeld genomen wat meer op de hoogte vwb de airline dan de touroperator.
De hostess is bijvoorbeeld niet geautoriseerd om in het gedeelte "achter de douane" (niet in alle landen is sprak van douane, maar u snapt de strekking neem ik aan) te komen. Dan moet je toch echt bij de afhandelaar zijn. De meeste problemen doen zich ook pas achter de douane voor. In dit geval inderdaad niet. Darin heeft u helemaal gelijk.
De hostess is inderdaad aanspreekpunt voor pakketreizen. Echter als er ook een afhandelaar aanwezig is, zou ik preferen daarmee zaken tedoen. Deze zijn gemiddeld genomen wat meer op de hoogte vwb de airline dan de touroperator.