LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLM: stand by list?!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Annedek
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 aug 2009 00:02

KLM: stand by list?!

Ongelezen bericht door Annedek »

Ik heb een vraagje over de procedure over t stand by zetten van reizigers bij KLM. Morgen vlieg ik met n vriendin naar Curacao. We probeerden net online in te checken, maar dit ging niet. Vervolgens de customer service van KLM gebeld, die ons vertelden dat we op een stand by list staan. Ofwel: teveel vluchten verkocht en nu moeten wij maar hopen dat er mOrgen mensen afvallen. Kan en mag dit zomaar? We hebben 24 mei geboekt en betaald, op de site van KLM zelf, dus wij gingen er van uit dat je dan ook gewoon kunt vliegen. Wat moeten we doen als morgen blijkt dat we niet mee kunnen, of er alleen 1 van ons mee kan?

diaanb
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:51

Re: KLM: stand by list?!

Ongelezen bericht door diaanb »

kijk even bij customer support op de site van KLM, daar staan de vergoedingen vermeld die gelden bij overboeking. Wij zijn ook wel eens overgeboekt op een andere vlucht dan die we geboekt hadden. Vervelend maar het gebeurt vaker.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KLM: stand by list?!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik was pas ook overboekt op een vlucht van Wenen naar Amsterdam. Ik kreeg 300 euro cash en een hotelovernachting inclusief diner om de andere ochtend te vliegen. Is toch mooi meegenomen.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: KLM: stand by list?!

Ongelezen bericht door tufima »

Veel luchtvaartmaatschappijen verkopen op drukke trajecten wel eens meer tickets dan er plaatsen zijn. Dit schijnen ze te doen omdat het regelmatig voorkomt dat mensen op het laatste moment omboeken of in het geheel niet komen opdagen.

Soms gaat dit inderdaad verkeerd en heb je "pech" dat je niet meekunt op de gewenste vlucht. Ze zullen je dan inderdaad wat moeten aanbieden ter compensatie.

Ze zullen een stelletje echter niet snel splitsen, zodat er 1 wel mee moet en 1 achter blijft....

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: KLM: stand by list?!

Ongelezen bericht door tufima »

Kijk ook even op deze pagina van de KLM.

Er staat een PDF bestand met waar je recht op heb. Ik raad je aan om dit door te lezen voordat je vliegt zodat je weet wat je rechten zijn...

http://www.klm.com/travel/nl_nl/custome ... /index.htm

Gesloten