Lastminute.com biedt nog geen 10% terugbetaling na annulering
-
[email protected]
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 22 apr 2011 17:46
Lastminute.com biedt nog geen 10% terugbetaling na annulering
Lastminute.com biedt na annulering nog geen 10% van het aanbetalingsbedrag als terugbetaling aan. ze willen niet omboeken, en zijn ook niet bereidt mee te denken over een betere oplossing.
ze gaan zo voortvarend te werk dat je het idee hebt dat ze blij zijn met je annulering en gauw willen afhandelen aangezien ze je haast geen refund geven. uiteraard had ik de annuleringsvoorwaarden beter kunnen bestuderen maar ze geven aan dat ze afhankelijk zijn van de annuleringsvoorwaarden van de vliegtuigmaatschappij en het hotel. dat lijkt me juridisch niet juist.
ze gaan zo voortvarend te werk dat je het idee hebt dat ze blij zijn met je annulering en gauw willen afhandelen aangezien ze je haast geen refund geven. uiteraard had ik de annuleringsvoorwaarden beter kunnen bestuderen maar ze geven aan dat ze afhankelijk zijn van de annuleringsvoorwaarden van de vliegtuigmaatschappij en het hotel. dat lijkt me juridisch niet juist.
-
juliomariner
- Berichten: 5501
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Lastminute.com biedt nog geen 10% terugbetaling na annulering
Waarom zou dat juridisch niet juist zijn als het in de voorwaarden staat.
U bedoelt waarschijnlijk dat u dit niet uitkomt.
U bedoelt waarschijnlijk dat u dit niet uitkomt.
Re: Lastminute.com biedt nog geen 10% terugbetaling na annulering
Maar wat is de oorzaak van uw annulering dan? Viel die dan niet onder uw annuleringsverzekering?[email protected] schreef: ↑01 okt 2025 17:55Lastminute.com biedt na annulering nog geen 10% van het aanbetalingsbedrag als terugbetaling aan. ze willen niet omboeken, en zijn ook niet bereidt mee te denken over een betere oplossing.
ze gaan zo voortvarend te werk dat je het idee hebt dat ze blij zijn met je annulering en gauw willen afhandelen aangezien ze je haast geen refund geven. uiteraard had ik de annuleringsvoorwaarden beter kunnen bestuderen maar ze geven aan dat ze afhankelijk zijn van de annuleringsvoorwaarden van de vliegtuigmaatschappij en het hotel. dat lijkt me juridisch niet juist.
Vliegtickets en hotels zijn op verschillende manieren te boeken. Als het recht op kosteloos omboeken of te annuleren opgegeven wordt, dan zijn ze vaak een stuk goedkoper.
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Lastminute.com biedt nog geen 10% terugbetaling na annulering
Wat had je volgens de voorwaarden moeten terug krijgen?
Re: Lastminute.com biedt nog geen 10% terugbetaling na annulering
Mogelijk is een dergelijk boetebeding onredelijk bezwarend. Lastminute.com dient m.i. de werkelijke schade aan te tonen.juliomariner schreef: ↑01 okt 2025 18:10Waarom zou dat juridisch niet juist zijn als het in de voorwaarden staat.
Gezien de bedrijfsnaam verwacht ik dat ze je plek op het laatste moment nog doorverkopen. Voor meer dan 10%.
Ik zie die 10% vooral als "enabler" daarvoor.
Zonder die 10% kom je anders gewoon niet opdagen , eer men dan door heeft dat het een "no show" is , kan men jou reis niet meer alsnog verkopen.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13290
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Lastminute.com biedt nog geen 10% terugbetaling na annulering
Waarom zouden ze het wel moeten doen? U boekt iets, dan is de overeenkomst gesloten. Waarom denkt u daar weer onderuit te kunnen komen en waarom zou de verkoper met u mee moeten werken?[email protected] schreef: ↑01 okt 2025 17:55Lastminute.com biedt na annulering nog geen 10% van het aanbetalingsbedrag als terugbetaling aan. ze willen niet omboeken, en zijn ook niet bereidt mee te denken over een betere oplossing.
Re: Lastminute.com biedt nog geen 10% terugbetaling na annulering
Ja en dat alles staat dan toch ook zo beschreven in de voorwaarden die U beter had kunnen lezen.[email protected] schreef: ↑01 okt 2025 17:55Lastminute.com biedt na annulering nog geen 10% van het aanbetalingsbedrag als terugbetaling aan. ze willen niet omboeken, en zijn ook niet bereidt mee te denken over een betere oplossing.
ze gaan zo voortvarend te werk dat je het idee hebt dat ze blij zijn met je annulering en gauw willen afhandelen aangezien ze je haast geen refund geven. uiteraard had ik de annuleringsvoorwaarden beter kunnen bestuderen maar ze geven aan dat ze afhankelijk zijn van de annuleringsvoorwaarden van de vliegtuigmaatschappij en het hotel. dat lijkt me juridisch niet juist.
En met de annulerings nota kunt U naar uw annulerings verzekering gaan om de rest de claimen als de reden voor annuleren uiteraard binnen de voorwaarden van de verzekering valt die U dan uiteraard wel moet hebben.
Tip: een doorlopende reis- en annulerings verzekering is in de meeste gevallen goedkoper dan iedere keer apart afsluiten en kan het dan ook niet vergeten.
Re: Lastminute.com biedt nog geen 10% terugbetaling na annulering
Iets kan in de voorwaarden staan maar dat betekent niet automatisch dat het wettelijk klopt.juliomariner schreef: ↑01 okt 2025 18:10Waarom zou dat juridisch niet juist zijn als het in de voorwaarden staat.
U bedoelt waarschijnlijk dat u dit niet uitkomt.
Re: Lastminute.com biedt nog geen 10% terugbetaling na annulering
Eens. Ik ben alleen bang dat dat is wat bedoeld wordt met "maar ze geven aan dat ze afhankelijk zijn van de annuleringsvoorwaarden van de vliegtuigmaatschappij en het hotel. dat lijkt me juridisch niet juist.".16again schreef: ↑01 okt 2025 20:12Mogelijk is een dergelijk boetebeding onredelijk bezwarend. Lastminute.com dient m.i. de werkelijke schade aan te tonen.juliomariner schreef: ↑01 okt 2025 18:10Waarom zou dat juridisch niet juist zijn als het in de voorwaarden staat.
Als ze bedoelen dat ze daadwerkelijk de aan hen gefactureerde kosten doorbelasten aan TS, dan is dat dus correct. Ik ben dus wel benieuwd naar de reden dat TS schrijft dat dit juridisch niet juist zou zijn.
Ivo.w
vindt dit leuk
