LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onur Air
Re: Onur Air
Ik ga vliegen met Onur en krijg nog een leuk ritje naar het vliegveld. Adios ik ga genieten iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Re: Onur Air
Knappe gast ben jij. Waar denk je te kunnen instappen nu ook belgie die rotvliegtuigen verboden heeftIk ga vliegen met Onur en krijg nog een leuk ritje naar het vliegveld. Adios ik ga genieten iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Re: Onur Air
Er zijn er 2 die niet mogen landen.Dus ik wacht wel af.Er zijn er nog meer dan twee die vliegen.
Re: Onur Air
op de site van de luchthaven staan de vertrek en aankomst tijden.
http://www.biac.be
op een na gaan alle onur vluchten nog door
http://www.biac.be
op een na gaan alle onur vluchten nog door
Re: Onur Air
het is een politieke kwestie omdat onur air heel goed kan concureren en wij hollanders letten op de centjes.
Re: Onur Air
Wij ontvingen vandaag een brief, van Corendon met daarin de aankondiging dat wij niet met Onur Air vliegen!
Dus ook niet op Rotterdam instappen maar via Schiphol! Dat is niet zo heel leuk maar goed,dat doet er verder niet echt toe, maar Onur vliegt dus helemaal niet meer meer waarschijnlijk??
Dus ook niet op Rotterdam instappen maar via Schiphol! Dat is niet zo heel leuk maar goed,dat doet er verder niet echt toe, maar Onur vliegt dus helemaal niet meer meer waarschijnlijk??
Re: Onur Air
Ik volg de berichtgeving over ONUR nu al een tijdje, maar wat mij mateloos stoort, is dat de inspecties nooit eens concreet maken, wat er precies technisch mis is met de vliegtuigen.
Als ze nou bijvoorbeeld eens zeggen: de klep van de brandstoftank sluit niet goed genoeg, u loopt het risico op die manier brandstof te verliezen, DAN kan ONUR zeggen, ok wij repareren die klep, we vervangen hem. Maar als er slechts wordt gezegd: ''wij vertrouwen het zaakje niet, en dus krijgt u een vliegverbod", dat is wel heel erg kort door de bocht.
Zonder concrete mankementen weet ONUR, weet geen enkele maatschappij ter wereld, waar ze naar moeten kijken.
Als ze nou bijvoorbeeld eens zeggen: de klep van de brandstoftank sluit niet goed genoeg, u loopt het risico op die manier brandstof te verliezen, DAN kan ONUR zeggen, ok wij repareren die klep, we vervangen hem. Maar als er slechts wordt gezegd: ''wij vertrouwen het zaakje niet, en dus krijgt u een vliegverbod", dat is wel heel erg kort door de bocht.
Zonder concrete mankementen weet ONUR, weet geen enkele maatschappij ter wereld, waar ze naar moeten kijken.
Re: Onur Air
Nee,want zei doen Onur pesten fde inspectie.Daar is nederland uitstekend in.
Re: Onur Air
Concrete mankementen aan de diverse toestellen van Onur Air:
Onur Air A320
Onjuiste passagiergewichten gebruikt.
Achterste servicedeur toiletten niet gesloten.
Navigatiekaarten verlopen.
Minimum Equipment List niet goedgekeurd.
Kopie Luchtwaardigheidsbewijs niet gecertificeerd.
Onur Air A300
Gewicht reserve wielen niet in Dry Operating Weight opgenomen.
Ontbrekende bouten in motorgondels.
Onur Air A321
Gewicht Flight Kit niet opgenomen in Dry Operating Weight.
Onur Air A300
Linkerbrandstoftank gaf defect aan, niet genoemd in Techlog.
Correcte Weight & Balance berekening maar op een onjuist formulier.
Delen noodverlichting gangpad defect.
Hydraulische lekkage in rem landingsgestel.
Onur Air A321
Beladingschema binnenkomende vlucht niet berekend met passagiersgewichten conform laatste wijziging.
Tijdelijke wijziging in Flight Ops. Manual niet aangebracht (bulletins waren wel aan boord).
Onur Air A300
Flight Ops Manual niet up to date.
EIC niet gespecificeerd (DOW/DOI), 800 kg toevoegen on remote.
Noodbijl in toiletruimte in plaats van in galley (security risk).
Deze informatie is openbaar dus bij Onur Air weet men dit ook heel goed!
Onur Air A320
Onjuiste passagiergewichten gebruikt.
Achterste servicedeur toiletten niet gesloten.
Navigatiekaarten verlopen.
Minimum Equipment List niet goedgekeurd.
Kopie Luchtwaardigheidsbewijs niet gecertificeerd.
Onur Air A300
Gewicht reserve wielen niet in Dry Operating Weight opgenomen.
Ontbrekende bouten in motorgondels.
Onur Air A321
Gewicht Flight Kit niet opgenomen in Dry Operating Weight.
Onur Air A300
Linkerbrandstoftank gaf defect aan, niet genoemd in Techlog.
Correcte Weight & Balance berekening maar op een onjuist formulier.
Delen noodverlichting gangpad defect.
Hydraulische lekkage in rem landingsgestel.
Onur Air A321
Beladingschema binnenkomende vlucht niet berekend met passagiersgewichten conform laatste wijziging.
Tijdelijke wijziging in Flight Ops. Manual niet aangebracht (bulletins waren wel aan boord).
Onur Air A300
Flight Ops Manual niet up to date.
EIC niet gespecificeerd (DOW/DOI), 800 kg toevoegen on remote.
Noodbijl in toiletruimte in plaats van in galley (security risk).
Deze informatie is openbaar dus bij Onur Air weet men dit ook heel goed!
Re: Onur Air
Janneke 52 is ook terug las ik net. Dus Janneke, hoe was het vliegen met die Turkse charter? Laat het ons weten aub!
Re: Onur Air
En wat betreft dat lijstje met mankementen, dat was dus over 2004.
In 2005 kwamen daar een aantal incidenten bij, die uiteindelijk voor het vliegverbod zorgden. Met als trieste dieptepunt dat ze opnieuw wilden gaan vliegen met een defecte motor. En werd toch echt te gortig!!
In 2005 kwamen daar een aantal incidenten bij, die uiteindelijk voor het vliegverbod zorgden. Met als trieste dieptepunt dat ze opnieuw wilden gaan vliegen met een defecte motor. En werd toch echt te gortig!!
Re: Onur Air
Zozo.... pagina 38 is er al...
Dan laat 39 ook niet lang op zich wachten....
Dan laat 39 ook niet lang op zich wachten....