LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pegasus Airlines

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
yagkar

Pegasus Airlines

Ongelezen bericht door yagkar »

Het verbaast me enigzins dat er geen onderwerpen zijn op dit forum over Pegasus Airlines. Vandaar dat ik er vandaag een begin, nadat ik hun helemaal zat ben. En samen met mij vele anderen, zoals je kunt lezen op deze website: http://www.klacht.nl/pegasus-airlines/

Het probleem is als volgt: Ik heb gisteren een ticket geboekt op de Pegasus website van Nederland naar Turkije via het Ideal betaalsysteem. Het gehele betaalproces verliep (bijna) vlekkeloos, totdat je hebt betaald en weer terug doorverwezen zou moeten worden naar de Pegasus pagina. Dit gebeurt vervolgens wel met als melding: error. Dit betekent dus dat je geld van je bankrekening is afgeschreven, maar je geen bevestiging ontvangt van je boeking.
Vervolgens hebben we met de callcenter in Turkije notabene gebeld, gelukkig heb ik ze kunnen uitkafferen in het Turks, waar we met 4 verschillende mensen hebben gesproken. De eerste keer dat we belden, hingen ze gewoon zonder pardon op in ons gezicht.

De klantenservice van Pegasus is werkelijk waar om te huilen en je wordt van kastje naar muur gestuurd. Wat de ene medewerker zegt, komt totaal niet overeen met de andere.

Ik heb inmiddels mijn gegevens zowel telefonisch als via e-mail doorgegeven, maar na een dag nog niets vernomen, terwijl ze sowieso contact zouden opnemen, hoe dan ook.

Het belachelijke is dat ik dit 4 jaar geleden ook nog eens heb meegemaakt en toen duurde het een aantal maanden voordat ik het geld terugkreeg. Ik ga nu niet nog eens een paar maanden wachten op het bedrag van 320,98 euro.
Ik heb ook nog eens medewerkers uit Nederland gemaild, maar ook niets van vernomen. En het nummer van de Pegasus Airlines balie op Schiphol werkt niet.

Ik hoop ( nou eigenlijk niet) dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem zodat we hier iets aan kunnen doen en Pegasus echt iets verandert aan zowel de betalingssystemen als hun klantenservice.

Bericht aangepast door de Moderator i.v.m. laster

Chocomelk

Re: Pegasus Airlines

Ongelezen bericht door Chocomelk »

yagkar schreef:Het verbaast me enigzins dat er geen onderwerpen zijn op dit forum over Pegasus Airlines. Vandaar dat ik er vandaag een begin, nadat ik hun helemaal zat ben. En samen met mij vele anderen, zoals je kunt lezen op deze website: http://www.klacht.nl/pegasus-airlines/

Het probleem is als volgt: Ik heb gisteren een ticket geboekt op de Pegasus website van Nederland naar Turkije via het Ideal betaalsysteem. Het gehele betaalproces verliep (bijna) vlekkeloos, totdat je hebt betaald en weer terug doorverwezen zou moeten worden naar de Pegasus pagina. Dit gebeurt vervolgens wel met als melding: error. Dit betekent dus dat je geld van je bankrekening is afgeschreven, maar je geen bevestiging ontvangt van je boeking.
Vervolgens hebben we met de callcenter in Turkije notabene gebeld, gelukkig heb ik ze kunnen uitkafferen in het Turks, waar we met 4 verschillende mensen hebben gesproken. De eerste keer dat we belden, hingen ze gewoon zonder pardon op in ons gezicht.

De klantenservice van Pegasus is werkelijk waar om te huilen en je wordt van kastje naar muur gestuurd. Wat de ene medewerker zegt, komt totaal niet overeen met de andere.

Ik heb inmiddels mijn gegevens zowel telefonisch als via e-mail doorgegeven, maar na een dag nog niets vernomen, terwijl ze sowieso contact zouden opnemen, hoe dan ook.

Het belachelijke is dat ik dit 4 jaar geleden ook nog eens heb meegemaakt en toen duurde het een aantal maanden voordat ik het geld terugkreeg. Ik ga nu niet nog eens een paar maanden wachten op het bedrag van 320,98 euro.
Ik heb ook nog eens medewerkers uit Nederland gemaild, maar ook niets van vernomen. En het nummer van de Pegasus Airlines balie op Schiphol werkt niet.

Ik hoop ( nou eigenlijk niet) dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem zodat we hier iets aan kunnen doen en Pegasus echt iets verandert aan zowel de betalingssystemen als hun klantenservice.

Bericht aangepast door de Moderator i.v.m. laster

Uh hoe zat het ook alweer met die ezel...
een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen...of toch wel ?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Pegasus zit niet in Nederland, succes verder!

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Als ik als callcenter medewerker "uitgekafferd" wordt zoals je het zelf noemt, zou ik ook de verbinding verbreken.

Verder ben je niet hun enige klant, en hoe kom je op maanden wachten als je net 2 dagen geleden geboekt hebt?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ah, weer zo'n heerlijk assertieve consument die meteen een ander gaat uitkafferen als er een keer wat fout gaat.... Je zou eigenlijk al die mensen in 1 bedrijf moeten zetten. Je zou zeggen dat je dan een superbedrijf krijgt waar alles meer dan 100% perfect gaat.

yagkar

Ongelezen bericht door yagkar »

Ten eerste heb ik dit verhaal in de ik-vorm geplaatst om het wat minder ingewikkeld te maken. De persoon in kwestie is mijn vader die noodgedwongen naar Turkije moest. Natuurlijk heeft hij dan ook de meest goedkope ticket geboekt en dat was dus via Pegasus. Toen ik dit natuurlijk gisteravond vernam, moest ik aan mijn eigen ervaring denken.

Het probleem is duidelijk, het enige wat ik vraag is of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem zodat het probleem wellicht in de nabije toekomst enigzins verholpen kan worden.

En nee, niet meteen uitgekafferd. Dit heb ik gedaan nadat we drie kwartier hebben gebeld naar een duur nummer (Turks nummer want er is geen Nederlands nummer) in Turkije en de eerste medewerker gewoon ophing.

En de reden waarom zoveel mensen gewoon blijven kopen is natuurlijk omdat ze de goedkoopste zijn en ergens blijven hopen dat het hen niet overkomt.

Het heeft geen zin om hier nutteloze opmerkingen te plaatsen, want daar heben ik en anderen helemaal niets aan!

estherlah

Ongelezen bericht door estherlah »

Dit ziet er uit als een storing in het iDeal betaalsysteem. Pegasus handelt dit af via Ogone. Ogone geeft na een geslaagde betaling een melding aan het Pegasus systeem dat de betaling geslaagd is. Een enkele keer gaat dit aan de kant van Ogone mis en wordt deze melding niet doorgegeven. Echter is dit niet een fout van Pegasus, maar van Ogone. Pegasus zal dit dan ook na moeten kijken bij Ogone.

Dit gebeurt trouwens bij elke maatschappij weleens. Je moet dus niet meteen over oplichters spreken sensatiezoeker.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

yagkar schreef:Vervolgens hebben we met de callcenter in Turkije notabene gebeld, gelukkig heb ik ze kunnen uitkafferen in het Turks, waar we met 4 verschillende mensen hebben gesproken. De eerste keer dat we belden, hingen ze gewoon zonder pardon op in ons gezicht.
Ja, ik zou ook ophangen als ik door een opgewonden standje zou worden uitgekafferd.
yagkar schreef:Ik heb inmiddels mijn gegevens zowel telefonisch als via e-mail doorgegeven, maar na een dag nog niets vernomen, terwijl ze sowieso contact zouden opnemen, hoe dan ook.
Jemig, een HELE dag?
Hoe houdt u het vol?
Het is toch van den zotte dat u wel helemaal 8 werkuren op een reactie moet wachten?
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 28 mar 2013 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

VioletPrue schreef:
yagkar schreef:Vervolgens hebben we met de callcenter in Turkije notabene gebeld, gelukkig heb ik ze kunnen uitkafferen in het Turks, waar we met 4 verschillende mensen hebben gesproken. De eerste keer dat we belden, hingen ze gewoon zonder pardon op in ons gezicht.
Ja, ik zou ook ophangen als ik door een opgewonden standje zou worden uitgekafferd.
yagkar schreef:Ik heb inmiddels mijn gegevens zowel telefonisch als via e-mail doorgegeven, maar na een dag nog niets vernomen, terwijl ze sowieso contact zouden opnemen, hoe dan ook.
Jemig, een HELE dag?
Hoe houdt u het vol?
Het is toch van den zotte dat u wel helemaal 8 werkuren op een reactie moet wachten?

zitten ze daar niet in een andere tijdzone en zijn ze al naar huis?

waarschijlijk zijn uw gegevens niet te vinden, omdat het over een ticket voor uw vader gaat?
yagkar schreef:Het zijn een stelletje oplichters
En waarom zijn het oplichters?
Dit is een zware aantijging die u echt niet waar maakt met dit verhaal.

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

yagkar schreef:Natuurlijk heeft hij dan ook de meest goedkope ticket geboekt en dat was dus via Pegasus.
Kijk, dat is nu iets waar de mens wat mee kan! Boek het goedkoopste en eis het beste. Ik wil de topic opener niet aanvallen, maar is dit niet zoiets als voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten? NEE, als je de goedkoopste pakt, hoeft dat niet persé de slechtste te zijn, maar de kans dat het de beste is, is ook praktisch nihil. Alles heeft zijn prijs, zeker in de moordende concurrentie van vliegtickets. Je moet eens met een paar piloten opleidingen bellen en vragen of ze Pegasus kennen. Dan zal blijken dat veel van de 'in opleiding' piloten bij Pegasus vliegen, als...1e piloot. Over goedkopere vluchten gesproken.

Om dan inhoudelijk op de klacht te reageren: Ideal is een Nederlands betaalmiddel dat geen internationale betalingen ondersteund. Misschien dat Pegasus als buitenlands bedrijf dat wel aanbiedt in Nederland, maar ik zou als consument toch huiverig zijn om dat te gebruiken. Dan liever met de internationale creditcard.

estherlah

geengast schreef:Om dan inhoudelijk op de klacht te reageren: Ideal is een Nederlands betaalmiddel dat geen internationale betalingen ondersteund. Misschien dat Pegasus als buitenlands bedrijf dat wel aanbiedt in Nederland, maar ik zou als consument toch huiverig zijn om dat te gebruiken. Dan liever met de internationale creditcard.
Huiverig zijn is in dit geval totaal onnodig. Misschien is het beter om je beter in te lezen in een onderwerp voor je met een dergelijke niet-onderbouwde reactie op de proppen komt? Buitenlandse partijen bieden iDeal aan via een payment provider; in dit geval Ogone. Dit bedrijf verzorgt ook alle betalingen voor bedrijven als bol.com.

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

estherlah schreef: Huiverig zijn is in dit geval totaal onnodig. Misschien is het beter om je beter in te lezen in een onderwerp voor je met een dergelijke niet-onderbouwde reactie op de proppen komt? Buitenlandse partijen bieden iDeal aan via een payment provider; in dit geval Ogone. Dit bedrijf verzorgt ook alle betalingen voor bedrijven als bol.com.
Net omdat de betalingen via een payment provider gaan, zou ik het niet vertrouwen. Ogone is één van de vele providers en al meerdere keren overgenomen. Als die payment providers zijn GEEN bank, ze garanderen NIETS. Het zijn bedrijven die met flinterdunne marges betalingen wereldwijd verzorgen. Dat heel veel bedrijven daar gebruik van maken is een logische zaak: er is geen alternatief. Dat maakt al die providers geen centje meer betrouwbaar.

estherlah

geengast schreef:
estherlah schreef: Huiverig zijn is in dit geval totaal onnodig. Misschien is het beter om je beter in te lezen in een onderwerp voor je met een dergelijke niet-onderbouwde reactie op de proppen komt? Buitenlandse partijen bieden iDeal aan via een payment provider; in dit geval Ogone. Dit bedrijf verzorgt ook alle betalingen voor bedrijven als bol.com.
Net omdat de betalingen via een payment provider gaan, zou ik het niet vertrouwen. Ogone is één van de vele providers en al meerdere keren overgenomen. Als die payment providers zijn GEEN bank, ze garanderen NIETS. Het zijn bedrijven die met flinterdunne marges betalingen wereldwijd verzorgen. Dat heel veel bedrijven daar gebruik van maken is een logische zaak: er is geen alternatief. Dat maakt al die providers geen centje meer betrouwbaar.
Hahahahaha, wat een ondoordachte reactie! Je realiseert je hopelijk dat als je niet via een payment provider wilt betalen 90% van alle webshops over kan slaan? Er is bijna geen webshop die zijn eigen betalingen doet.

Oh en trouwens, betalingen via een payment provider zijn wel beschermt. Daar hebben ze een derdengelden rekening voor.

Gesloten