LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Phönix reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Nog wat anders hondernamen je haalt dat stukje over de reis naar berlijn uit zijn context. Hier hoort een hele conversatie bij tussen verschillende mensen waaronder ik. En in de folder van de reis staat altijd vrijblijvende verkoopdemonstratie.

En fortuna reizen heeft geleerd van zijn fouten. De laatste keer dat ik in hongarije was met hun. Was het hotel zo smerig dat volgende 12 bussen zijn overgeboekt naar andere hotels. Daar zouden 16 bussen naar toegaan naar dat bepaalde hotel. Vorig jaar met de cruise hebben ze een andere boot geeist. Er was buikgriep geconstanteerd op de boot en sloeg over naar de passagiers. We zijn een dag later vertrokken met een andere boot en ze hebben zelfs de extra kosten van mij vergoed.

En je gaat nu zelfs dingen door elkaar halen van de verkooporganisaties in jouw reactie over mij. Graag eerst goed kijken voordat je het plaatst. En bewijzen heb ik ook zat van de verschillende verkooporganisaties. Daar je zie goed het verschil in tussen de werkwijze van hun. En wat ik zeg, hoe meer je meegaat hoe meer je de verkopers en hun werkwijze leert kennen.

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Tot ons aller verbazing hebben wij de vrij brutale vraag gelezen van Ageeth dat ze wel eens wilt weten wie er achter honderdnamen zit. Dit zijn zowel mannen als vrouwen, die of gedupeerd zijn of hieraan werken om deze oplichtpraktijken die onder vele namen werken uit te zoeken. Wij zouden alles door elkaar halen volgens Ageeth. Wij weten heel goed waar wij het over hebben. Wij vragen ook niet wie er achter Ageeth schuil gaat, dit kan ieder zelf immers opmaken. Overigens opvallend dat u op de site van Phonix reageert en bij Mercator bent aangesloten. Of werken zij misschien met elkaar samen? Mogelijk dat Ageeth dit wel weet?
Overigens het is wel zeer onbehoorlijk om over iemand te vertellen waar hij allemaal gewerkt heeft en nar toe overgestapt is. Dit kunt u echt niet maken.
Over Cloppenburg WTI/Saturnreizen is ook alles te vinden via internet en zijn bepaald ook geen goede ervaringen.
http://www.reisbureaus.biz/saturn-reise ... 4740411220

Maar het is inderdaad degene die wij bedoelen, samen met haar man.
De verkoopster zocht panelleden tijdens haar verkoopdemonstratie - die wij met journalist bezochten via S.C. Busbedrijf/Saturnreizen - voor het uitproberen van een Electropedic voetreflexzoneapparaat.
Vele mensen staken hun vinger op. De waarde op de doos was van 798,- voor 598,-. Maar de panelleden mochten dit apparaat voor 400,- meenemen. De mensen durfden geen nee meer te zeggen (erg slim hoor). Wij hebben dit uitgezocht, exact het zelfde apparaat, zelfde typenummer is te koop bij Kijkshop voor 50,--, het gele kruis voor 69,95.
Er werd niet bij verteld dat mensen met hartproblemen, spataderen en andere ernstige kwalen dit apparaat niet mochten gebruiken. Wel werd erbij gezegd, niet voor zwangere mensen maar dat dit bij deze oude mensen wel niet het geval zal zijn. De gezondheidszorg wordt volledig onderuit gehaald.
Het was een vijf uur durende slimme verkooptechniek, bedoelt om oudere mensen zover te krijgen om al deze dure artikelen te kopen. De reisjes zijn bijzaak, zij organiseren dit alleen voor de verkoopdemonstraties. Hierdoor is bv Mercator een miljoenenbedrijf geworden. De matrassen zijn nog geen 100 euro waard en werd verkocht voor ver boven de duizend euro, dit is uitgetest door wetenschappers.
Zie onderstaande site:
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=t ... dIoywWhzwW openen matras

Wij zijn hier alleen maar om de oude mensen te beschermen tegen deze oneerlijke verkooptactiek en hebben het niet alleen over Mercator, ook over MAW-shop, Holiday1, Phonix, Noord-west-touristik, S.C. Busbedrijf, Saturn en vele andere bedrijven met wisselende namen op de uitnodigingen voor een verkoopdemonstratie met dezelfde gigantische oplichtpraktijken.
Afgelopen dinsdag is er nog in Venray bij zo' n dergelijke verkoopdemonstratie een politieinval geweest en stond de volgende dag in de krant van Limburg te lezen.

Nog een bericht uit het forum over Mercatorreizen Tros-Radar hoe de mensen bij al dit soort verkoopdemonstraties te werk gaan.

Mercator/fortuna - 05 jan 2009 14:28
Het is grote oplichting.
Ik heb jaren een relatie heb gehad met een inmiddels hoog geplaatst persoon bij dit dubieuze bedrijf.
Ik kon niet tegen de mentaliteit.
De inkoop van een `gezondheidsmatras` is een schijntje van het bedrag waarvoor het verkocht wordt. Hetzelfde geldt voor de ` echte lamsvellen`, het voetenbad, de wondercremes en de ` Schapevachtzitkussens`.
De mensen worden uitgelachen en uitgemolken.
Mensen worden bij binnenkomst gescreend op houding, stemming en er wordt een inschatting gemaakt van iemands IQ.
Mensen worden met een praatje uitgehoord over hun leven en probleempjes en daar wordt smerig op ingespeeld. Eventuele dochters die mee gaan worden gezien als mogelijke flirtspeeltjes.
Een ogenschijnlijke offerte blijkt soms achteraf een koopcontract te zijn. Mensen komen er achter, als ze na enkele weken ` opeens` de goederen geleverd krijgen.
Daarnaast gaat er een hoop zwart geld in om.
Het regelkantoor zit in Enschede in Overijssel op een of ander bedrijventerrein, de geldschieters zitten in Duitsland.
Hoewel Mercator/Fortuna zich sinds een aantal jaren grotendeels zelf kan onderhouden. Gek niet?????
En die Jurjen waar een bepaalde mevrouw zo met lof op gereageerd, is nog wel de slinkste en meest geld opbrengende verkoper van het hele spul. (Ieder zijn mening zullen we maar zeggen.) Deze Jurjen krijgt vaak de groentjes onder de verkopers om ze zo ` op te leiden` binnen het vak. Alle verkopers werken op provisie, vandaar ze zo gedreven zijn. Ze staan namelijk voor een klein bedrag op de loonlijst en om hun baan te behouden moeten ze wel een target scoren. Deze target wordt vervolgens wekelijks beoordeelt. Deze verkopers hebben veelal geen echte opleiding gevolgd.
Iedereen moet zelf beslissen wat hij/zij wil doen met zijn vrije tijd en zijn/haar geld, maar ik kan me goed verplaatsen in kinderen van mensen die voor honderden Euro`s een hoop gebakken lucht hebben gekocht.
Ga je toch lekker mee? Hou je verstand erbij, hand op de knip, onderteken niets en geniet!


Mensen die gedupeerd zijn door één van deze bedrijven moeten zich melden, bij de Consumentenauoriteit , ook graag de uitnodigingen naar hen versturen.
Een bericht van de Consumentenautoriteit/Consuwijzer:

Het is van groot belang dat mensen klachten
over dit onderwerp melden bij Consuwijzer. De meldingen die daar
binnenkomen bepalen mede naar welke ondernemingen de
Consumentenautoriteit een onderzoek start.
Het telefoonnummer en adres van Consuwijzer is 088- 0 70 70 70
Postbus 1031
2260 BA Leidschendam
Laatst gewijzigd door honderdnamen op 30 aug 2011 12:36, 2 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door seconds-out »

ageeth12 schreef:
En wat ik zeg, hoe meer je meegaat hoe meer je de verkopers en hun werkwijze leert kennen.
Aha..we hebben Ageeth12 kunnen betrappen op een waarheid. :lol:

Het is nu ook wel duidelijk wie Ageeth is.>>een handlanger van die beruchte busreizen, die kosten nog moeite spaart is om honderd namen zwart te maken!
Er zijn immers nog genoeg potentiele naieve goedgelovige klantjes...zij hebben (nog) geen weet van de ellende die zo n verkoopdemonstratie met zich meebrengt.. dat moet wel zo blijven, zaken zijn zaken.

Dat is meteen ook de tactiek van Ageeth en boefjes>> lastige klanten uitschakelen door het op de man te spelen.
Jammer nou dat dat niet gaat lukken met de honderd ex-klantjes van die busreizen. ..8)

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

NOGMAALS IK WERK NIET VOOR HUN. IK HEB EEN NORMALE BAAN EN DOE DIT SOORT DAGJES OM ER TUSSENUIT TE GAAN. ZOALS ANDERE MENSEN DIE IK KEN.

Het is geen geheim waar de man van tineke overal gewerkt heeft. Dat is bij de meeste mensen wel bekend die al heel lang 'en vaker zijn meegeweest met dit soort verkoopdemenstraties.

En graag eens ophouden met reacties van anderen als eigen te gebruiken. Dit mag alleen als quote. En dingen uit zijn context te halen.

Het apperaat wat bij jullie is aangeboden is door mijn vader vorig jaar gekocht. En hij zou laten onderzoeken door iemand van het vu. Ik weet nog niet het resultaat ervan. En hetzelfde apperaat werd vorig jaar op tv voor dezelfde prijs bij zo'n verkooppogramma.

Jurjen is nu anders geworden als verkoper. Ik heb de verandering zijn gebeuren in die jaren tijd.

En zie mijn reactie bij bti over het melden bij de consumentenautoriteit. Daar staat ook een reactie van een ander over honderdnamen.

En ik mis in dit rijtje van verkooporganisaties nog eentje. En deze zeg ik niet kom daar maar zelf achter.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door seconds-out »

ageeth12 schreef:
Het apperaat wat bij jullie is aangeboden is door mijn vader vorig jaar gekocht. En hij zou laten onderzoeken door iemand van het vu. Ik weet nog niet het resultaat ervan. En hetzelfde apperaat werd vorig jaar op tv voor dezelfde prijs bij zo'n verkooppogramma.

Heb je zelfs je vader een apparaat aangesmeerd? :twisted:
Niets is je ook te dol heh? :lol:

En iemand van de vu zou het onderzoeken? :lol:

Wedden dat het apparaat een paar tientjes waard is?
Wedden dat je pa daar vele honderden euro s voor betaald heeft?
Wedden dat het apparaat NIET doet wat het belooft?

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Seconds out: Wij zijn blij dat jij/u het ook allemaal zo helder ziet.
Na dagen schrijven wij een reactie op de talloze reactie van A12, vijf minuten later komt er een reactie terug. Best wel triest allemaal.
Dan moeten wij nog raden wie de andere organisatie is die niet genoemd is, alle namen zijn ons uiteraard bekend.
Jurjen zou zijn leven gebeterd hebben lees ik nu. De verkooppraktijken van al deze organisaties worden met de maand agressiever en er worden steeds duurdere apparaten, matrassen en vitaminepreparaten verkocht met bedragen tot 2000,--.
Seconds-out, blijf a.u.b. mede scherp om naieve mensen in de gaten te houden want hierdoor blijft immers dit soort praktijken in stand
Laatst gewijzigd door honderdnamen op 30 aug 2011 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Wat een naïviteit toch, testen bij de VU, hieronder gewoon op internet te vinden. Testen bij de VU zijn hier uiteraard niet voor nodig. Het gaat natuurlijk om de gigantische prijzen waar deze louche organisaties het voor verkopen en dat ze mensen niet waarschuwen dat het gevaarlijk is om te gebruiken met bepaalde ziekten

http://www.gele-kruis.nl/products/displ ... 3godt3aaUw

http://www.telsell.com/nl-NL/vf/manuals ... 036065.pdf
Laatst gewijzigd door honderdnamen op 27 aug 2011 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door seconds-out »

honderdnamen schreef: Seconds-out, blijf a.u.b. mede scherp om naieve mensen in de gaten te houden want hierdoor blijft immers dit soort praktijken in stand
Niet zo moeilijk hoor, zo ben ik gewoon :wink:
Voortdurend zit en zoek ik de grens....( de moderator weet wat ik bedoel. :lol: )

Weet je wat het allermoeilijkst is?
Scherp zijn en blijven en je niet verlagen tot beledigen enz... :roll: ook al doet je tegenstander dat wel....

Note,
Ik geloof er ook niks van, geen enkel apparaat van een busreis wordt getest, laat staan bij de VU.
Sterker nog, de boeven van die busreizen zijn helemaal niet gebaat bij een test van hun verkoopwaar>>>Het is niet de bedoeling dat het grote publiek ook weet wat voor rotzooi ze verkopen.

rizz0
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mar 2011 23:05

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door rizz0 »

seconds-out schreef:
honderdnamen schreef: Seconds-out, blijf a.u.b. mede scherp om naieve mensen in de gaten te houden want hierdoor blijft immers dit soort praktijken in stand
Note,
Ik geloof er ook niks van, geen enkel apparaat van een busreis wordt getest, laat staan bij de VU.
Lijkt me idd sterk.

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Second-out en voor andere belangstellenden:
Uiteraard laten wij ons niet beledigen, hieruit kun je gelijk opmaken hoe deze mensen zijn. De VU reageert natuurlijk niet op de vraag dit apparaat te testen.
De VU is ons inziens de Vrije Universiteit maar er is wel een test gedaan door Reclamecodecomissie. Het is niet exact hetzelfde apparaat, degene die door Tell-sell 9Waar die 'verkoper' de troep vandaan halen) is in het zilver maar heeft dus totaal geen werking.
http://www.reclameboek.nl/index.php?/Pe ... ////29146/

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

De andere organisatie die in dit verhaal nog niet genoemd is well fair.

En met het vu bedoel ik het ziekenhuis in amsterdam.

En als je Jurjen kent, weet je nu ook welke functie hij heeft binnen mercator reizen en forntuna reizen. Hij moet daarmee zijn geld verdienen. Net als iemand die hier van zodirect moet leven en nu nog als verkoper werkt. De vaste klanten van mercator weten precies wie.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door Jolijn »

ageeth12 schreef: I En hetzelfde apperaat werd vorig jaar op tv voor dezelfde prijs bij zo'n verkooppogramma.
Tommyteleshopping?

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Nog even een site namens ons om twijfels bij mensen weg te halen of ze nu wel of niet met Mercator meemoeten: ons advies is niet

http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... n-bedriif/

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

En ik zeg van wel namens de duizenden mensen, die wel met mercator reizen een goede tijd hebben met de dagtochten.

En je heb in jouw laatste bericht alleen over mercator reizen en niet over de andere organisaties. Dus wat bedoel je nu te zeggen.

In ieder geval ik ga de consumentenautoriteit bellen om te informeren of je de waarheid zegt over iets.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door seconds-out »

ageeth12 schreef:En ik zeg van wel namens de duizenden mensen, die wel met mercator reizen een goede tijd hebben met de dagtochten]

In ieder geval ik ga de consumentenautoriteit bellen om te informeren of je de waarheid zegt over iets.
De waarheid? :twisted: Tss.
Je zit zelf alles bij elkaar te verzinnen!
Vraag maar eens aan je vader waar de testresultaten zijn van de VU bijvoorbeeld...

Laten we even als feit aannemen dat alles wat op die zogenaamde bustochtjes verkocht wordt, duurbetaalde rotzooi is, opgedrongen door agressieve verkopers met intimiderende verkooptechnieken.
En dat zou dan getest moeten worden door de vu?? :lol:

Laat me niet lachen...is een leugen...en ook nog het lef hebben om hier zelf de moraalridder uit te hangen :mrgreen:
Ook je eerste bewering klopt geen hout van>>>jij praat niet voor vele duizenden zogenaamde tevreden klantjes van Mercator!
Hoe kom je daarbij dan? Dat zit je gewoon te verzinnen.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Dat zit ik niet te verzinnen met duizenden tevreden klanten van mercator. Het komt voor dat het merendeel van de groep alles al in huis heeft aan matrassen en dekens. Gemiddeld gaat in een bus 50 man dus reken maar uit voor jezelf.

Daarom zijn nu met andere dingen begonnen te verkopen en niet dat ding bij cyrill verkocht wordt. Die is de enige die dat ding verkoopt.

En wat al ik eeder zei ga wat meer met de verschillende organisaties. En kijk ook eens naar de positieve reacties van andere mensen. Deze staan ook in de onderwerpen vermeld. Staar niet alleen blind op de negatieve reacties met agressieve verkopers. Het merendeel werkte voor itc/pro actief. Die ervaring heb ik zelf opgedaan met hun.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door seconds-out »

ageeth12 schreef:Dat zit ik niet te verzinnen met duizenden tevreden klanten van mercator. Het komt voor dat het merendeel van de groep alles al in huis heeft aan matrassen en dekens. Gemiddeld gaat in een bus 50 man dus reken maar uit voor jezelf.
Wat moeten wij uitrekenen dan?
Hoeveel klantjes er bijvoorbeeld in gestonken zijn met veel te dure produkten apparaten ed? :lol:

Laat me rekenenen> vijftig in een bus, iedereen spendeert gemiddeld 2000 euro, dat maal 300 dagen per jaar, keer het aantal bussen,...
Dacht je nou echt dat wij kunnen uitrekenen voor jou, hoeveel winst jij haalt uit de verkoop van een matrasje?

Laat ik toch een schatting doen...een matrasje van 40 euro kost in de bus 2000 euro. :roll:

Zaken zijn zaken nietwaar?

honderdnamen
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jun 2011 18:27

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door honderdnamen »

Seconds-out.
Je kunt goed uit de tent lokken, dat lukt je aardig, zo worden we allemaal wat wijzer toch.

Mevrouw A12 is bij Mercator een vaste klant sinds ongeveer 17 jaar, 'dit soort klanten' zorgen juist voor de mond-op-mond reclame. De reisorganisaties verkopen allen dezelfde artikelen!! Maar Mercator werkt op een 'nette manier'

Het systeem werkt juist zo dat iedereen minstens drie mensen mee mag nemen zodat de 'praktijken' steeds meer uitbreiden. Het zijn dus steeds weer nieuwe mensen erbij die wat kopen. De vooral behoorlijk oude mensen die al jaren meegaan nemen zij voor lief bij al deze reisorganisaties.

De consumentenautoriteit/consuwijzer heeft een zwijgplicht, honderdnamen is natuurlijk uiteraard niet bekend bij de CA/Consuwijzer!!! Wij hebben ons allen met ons eigen naam gemeld met alle klachten over al deze instanties en verkoopdemonstraties niet te vergeten. Want via deze verkoopdemonstraties worden weer de reizen verkocht via Saturn en de hele mikmak.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door seconds-out »

honderdnamen schreef:
Het systeem werkt juist zo dat iedereen minstens drie mensen mee mag nemen zodat de 'praktijken' steeds meer uitbreiden. Het zijn dus steeds weer nieuwe mensen erbij die wat kopen. De vooral behoorlijk oude mensen die al jaren meegaan nemen zij voor lief bij al deze reisorganisaties.
Hoe bedoel je: nemen ze maar voor lief? Daar valt niks (meer) te halen? Want het gaat natuurlijk om de verkoop...zonder verkoop ook geen busreis (niet voor die prijs dan).
De nieuwelingen moeten dan zeker de omzet maken, de rest wordt gedoogd om de bus vol te krijgen.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Phönix reizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Ik begon dit te doen voor dat ik dertig was en mijn ouders waren toen ook nog niet 55 plus. Wie zegt dat er alleen ouderen meegaan. Ik zie tegenwoordig ook mensen die nog geen 30 zijn meegaan. Zijn deze ook zo dom erin te trappen en te kopen.

Bij itc kon je met 3 mensen extra komen. De meeste bij mij uit de buurt gaan met 6 mensen mee. En het zijn vaste groepjes van mensen daar komt weinig aanwas bij. Bij ons het zo erg dat we afspreken wanneer te boeken voor de volgende dagtocht. We komen elkaar dus overal tegen bij wti en bij mercator reizen.

We betalen toch om een dagje uit te gaan. En we betalen net zoveel als de nieuwelingen daar zit totaal geen verschil in.

Gesloten