LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Adipati
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:53

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Adipati »

Voor wat betreft Kras en andere betrokken organisaties bellen, de meisjes daar hebben uiteraard instructies om nietszeggende antwoorden te geven en kunnen uit hoofde van hun functie ook niets toezeggen, ik heb eigenlijk best een beetje medelijden met die meiden.
We kunnen beter de krachten bundelen en proberen uitspraken los te krijgen van het hogere management van die club, niet per telefoon, in ieder geval wat meer info over de plannen hoe ze dit gaan oplossen.

ros1982
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2005 13:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ros1982 »

Ik zal je op de hoogte houden als ik meer weet.

Het gaan dan om een omboeking van je reis. Maar de zekerheid moeten jullie dat dan ook maar navragen. Ik vertrek zelf op 24 juli maar ik wil begin juni wel weten waar ik aan toe ben en hoe het opgelost gaat worden.

Het zal trouwens wel een stuk beter zijn als we met KLM, Singapore Airlines of Eva Air vliegen, weten meer mensen hier iets van?

Gruesome Gary

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gruesome Gary »

TUI/Kras zullen van Phuket Air garanties willen hebben dat ze niet alleen weer gáán vliegen, maar ook op tijd (in ieder geval op de geplande dag) enigszins kwalitatief in orde en vooral veilig.
Phuket Air kan die garantie niet geven, ze zijn niet voor niets van Londen weggestuurd. Dus zal TUI/Kras alles wel proberen om te boeken, ze kunnen het zich m.i. niet veroorloven om straks in het hoogseizoen met dezelfde ****** zitten. Als daar maar een 1% kans op is zullen ze dat niet doen. Dus.

nat2402

Re: phuket air

Ongelezen bericht door nat2402 »

TUI heeft mijn ouders voor hun reis van morgen een alternatief aangeboden!!! Ze vliegen nu met KLM naar Jakarta en met Garuda van Jakarta naar Denpasar (Bali). Hoeven niets bij te betalen. Prijsverschil regelt Tui zelf!!!!

roblootje

Re: phuket air

Ongelezen bericht door roblootje »

Wij zouden 5 november voor 4 weken naar Thailand gaan met
phuket-air, wij verwachten dat ze dan al failliet zijn en daarom hebben
we via ons reibureau van gerwenreizen omgeboekt naar klm.
We moeten 80 euro bijbetalen per ticket maar dat is beter als
helemaal de boot in gaan. Nooit geen 'goedkope maatschappij meer'
want nu is het nog duurder.

vazel

Re: phuket air

Ongelezen bericht door vazel »

we hebben vandaag weer eens naar TUI gebeld,en ze konden ons nog steeds geen informatie geven.
ik word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van,en de lol is er al helemaal vanaf.
is er iemand die nog nieuws heeft?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

wanneer ga je vazel?

GelukkigOmgeboekt

Re: phuket air

Ongelezen bericht door GelukkigOmgeboekt »

Wij vertrekken ook morgen naar Bali. Kras heeft ons gisteren keurig een alternatief geboden met een vlucht van Singapore Airlines - dus zo gaan we van een hele slechte naar een hele goede luchtvaartmaatschappij. Wel moeten we bijbetalen maar dat kunnen we weer proberen te verhalen op PA. Eerlijk gezegd kan me dat niet zoveel schelen. Na alle ellende van afgelopen weken met PA ben ik allang blij dat ik nu met een goede en veilig maatschappij kan vliegen. Mijn leven is me meer waard!! En ik moet er niet aan denken dat ik 18 uur lang met de zenuwen in mijn lijf in een vliegtuig moet zitten.
Wel heb ik hiervan geleerd NOOIT meer een reis te boeken met een onbekende luchtvaartmaatschappij...
Sterkte iedereen, die de komende weken nog moet vertrekken...

vazel

Re: phuket air

Ongelezen bericht door vazel »

we gaan 11 mei.volgende week woensdag

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

vazel, dan kan je er vanuit gaan dat je rond as vrijdag wel iets zal horen. Als je nagaat dat ze de mensen met vetrek morgen gisteren hebben omgeboekt.

even wachten nog...

vazel

Re: phuket air

Ongelezen bericht door vazel »

bedankt,gast

ik heb net met TUI gesproken.Phuket air komt waarschijnlijk niet meer terug.ze zijn nu druk bezig om alternatieven te zoeken.ze gaan ervan uit dat het allemaal gaat lukken.
maar het gaat niet zo snel omdat er zoveel reizigers zijn.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

ROBLOOTJE:
bij welke organisatie had jij geboekt?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

k bedoel is dat onderdeel van TUI?

roblootje

Re: phuket air

Ongelezen bericht door roblootje »

Geboekt bij van gerwen reisbureau in Oirschot. Die hadden de tickets
bij tui besteld.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Zelf omgeboekt bij www.333travel.nl vlieg nu met Cathay Pacific kost wat meer ( Euro 80 pp maar zit nu ook in een boekingsperiode dus als ik in die periode met PA was gegaan was ik hetzelfde kwijt geweest ) Zeer goed geholpen binnen een uur was alles in orde ga wel pas eind van het jaar dus ze vroegen alleen wijzigingskosten van Euro 30.00 kan ik zeer goed mee leven had ik zelf maar beter moeten opletten ( PA was toen nog niet aan het vliegen maar ik wilde al boeken ivm de lageticketprijs ) Later bleek dat andere maatschappijen er niet veel vanaf zitten qua prijs.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Dus ik neem aan dat als TUI besluit niet meer te vliegen met PA, alle reisbureau's zoals kras en holland international dan automatisch ook niet meer vliegen met PA?
En verder: als jullie hebben om kunnen boeken bij een reisbureau dat onderdeel is van TUI zal het toch ook wel moeten lukken bij andere onderdelen van TUI zoals Kras en HI..

tyfuskras

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tyfuskras »

AAAArgh! Waar blijven die officiële mededelingen? Phuket is natuurlijk de boosdoener, maar hoe b.v. een KRAS hiermee omgaat is ronduit genânt.

Ik heb een ticket geboekt pas voor ergens begin juli. Ticketonly, en ergens las ik dat bij ticketonly er sowieso geen vervangend vervoer wordt geregeld. Maar dan had ik natuurlijk al lang iets gehoord van KRAS neem ik aan.

ziedewel
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mei 2005 12:56

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ziedewel »

ik mag helemaal niet omboeken volgens kras omdat er een vlucht met verblijf in een hotel is geregeld, ik vertrouw er maar op dat er een andere maatschappij(en) wordt aangeboden, alles is al betaald voor 27 mei en nu alles maar op de voet blijven volgen. Ik zou ook voor voorlichting zijn van de kant van de reisagentschappen bijvoorbeeld, ze laten ons lekker zwemmen in onwetendheid, een persbericht zal hun klandizie een hoop goed doen als we weten dat er inderdaad vervangend vervoer wordt geregeld. Hoe krijgen we ze zover? Toch van de zotte dat wij dat moeten bedenken?

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

Helemaal mee eens, nu maar hopen dat deze radiostilte inhoud dat ze druk bezig zijn met een vervangende vervoerder! als dit betekend dat ze al dagen met Phuket Air om de tafel zitten, dan hebben ze echt een probleem, denk niet dat daar nog klanten in gaan zitten!

Als ze toch besluiten om Phuket Air weer in de hand te nemen, dan twijfel ik sterk aan het IQ van enkele beleidsmakers!

ros1982
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2005 13:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ros1982 »

ik ben ook absoluut niet van plan om nog met Phuket Air te vliegen. Wanneer er binnen 2 weken niet bekend is wat er gaat gebeuren dan zal ik zelf de reis gaan omboeken. Ik verwacht dat dit geen tot weinig kosten mee zich meebrengt. Wanneer dit wel het geval zal zijn doe ik zeker beroep op misleidende reclame aan de kant van Kras. Want wanneer je adverteert met:
Kras SterVakanties heeft zojuist een groot contract afgesloten met Phuket Air, een gerenommeerde Thaise vliegtuigmaatschappij, die .....De airline staat in Azie goed bekend en er wordt uitsluitend met goed, westers materiaal gevloegen.

Gesloten