LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijsverhoging

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jokidoki
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2006 15:04

prijsverhoging

Ongelezen bericht door jokidoki »

Hallo,
Ik heb in november een reis geboekt via internet naar Brazilie.
Een flydrive. De prijs die op het internet stond was €448 p.p voor de flydrive 11 dagen 10 nachten.
Toen ik de rekening kreeg was deze € 147 p.p duurder, ik belde de touroperator die mij vertelde dat het een 2005 prijs was en nog niet aangepast. Nu, 5 maanden later staat nog steeds de oude prijs op internet . Mag dit nou zomaar ? Ik vind het misleiding !
Groetjes Joke.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: prijsverhoging

Ongelezen bericht door Laurent »

Volgens mij kun je op basis van de onevenredige hoge stijging van 30% annuleren.

Wat staat in je boeking papieren over de prijsvastheid vermeld ??>

jokidoki
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2006 15:04

Re: prijsverhoging

Ongelezen bericht door jokidoki »

Ik heb de reis al gemaakt in februari, de touroperator zei toen dat alles duurder was geworden toch blijft ie adverteren met de oude prijs !

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: prijsverhoging

Ongelezen bericht door Martin1976 »

dat is duidelijk misleiding, mij lijkt dat hij de reis dan voor de oude prijs dient aan te bieden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: prijsverhoging

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik weet niet bij welke toeroperastor je hebt geboekt, maar meestal hebben de reizen voor een mooie prijs neergezet en denk je goedkoop te boeken.

Als je wat verder leest staat er meestal in kleine letters vermeld dat de prijs van de reis is "exclusief luchthavenbelasting en toeslagen"

Kijk nog maar eens goed op de website van de touraperator.

jokidoki
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2006 15:04

Re: prijsverhoging

Ongelezen bericht door jokidoki »

Het is de prijs van alleen de selfdrive dwz autohuur en hotels , de vliegreis was voor de prijs die er voor stond.
De reisorganisatie heeft de prijs staan van 448 euro en die prijs staat er nog steeds, ik betaalde 595 euro!
Waar kan ik hiervoor een klacht indienen?

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: prijsverhoging

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Bestaan die extra kosten niet uit de reis- en annuleringsverzekering ?
+ Reserveringskosten á € 25 ???

Die vallen buiten de genoemde prijs.

Lieske

jokidoki
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2006 15:04

Re: prijsverhoging

Ongelezen bericht door jokidoki »

nee het was volgens de touroperator gewoon omdat alles duurder was geworden.
Alle andere kosten zoals vliegtickets, luchthavenbelasting , verzekeringen staan apart op de rekening vermeld.
Het gaat dus om de prijs van een selfdrive , te weten autohuur en hotels. De vliegreis en andere kosten staan apart vermeld.
De prijs van de selfdrive alleen is dus €147 duurder dan staat vermeld.
Wij hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering.

mrNobody
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 apr 2006 16:20

Re: prijsverhoging

Ongelezen bericht door mrNobody »

dit klinkt wel als misleiding, alhoewel de kleine letters op een site of in een brief wel meer info kunnen geven wat incl en excl is. klachten kun je indienden bij de geschillencommissie reizen in den haag.

jokidoki
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 apr 2006 15:04

Re: prijsverhoging

Ongelezen bericht door jokidoki »

Hallo,

Na veel heen en weer gebel en gemail heb ik uiteindelijk toch het prijsverschil terug gekregen !!
Bedankt voor alle reacties.

Gesloten