LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Q-International
Q-International
vakantie Fortaleza met Q-International - één grote tegenvaller
Het probleem is dat Q International de enige reisorganisatie is die reizen
aanbiedt naar Fortaleza en diverse andere verre bestemmingen, zoals Isla
Margarita. Door deze monopolie positie hanteren ze een werkwijze die keer op
keer door ons maar ook door vele andere Nederlandse vakantiegangers als zeer
negatief wordt ervaren.
Wij zijn begonnen hier in Brazilie met een rondreis door de staat Ceara.
Deze rondreis wordt breeduit beschreven in hun brochure en als we ze moeten
geloven krijgen we een juist beeld van Brazilie. Een Nederlandse gids wordt
GEGARANDEERD en onderweg veel dieren, mooie natuur, kortom alles wat mooi
is, beloofd.
Ik zal u vertellen, deze rondreis is een grote mislukking geweest. Uiteraard
geen Nederlandse gids. Een Portugees die gebrekkig Engels spreekt moest ons
e.e.a. vertellen. Veel had hij niet te vertellen want we hebben van de 8
dagen zeker 50 procent in de bus gezeten. Het leek wel de ralley van Ceara.
Door zijn gebrekkig Engels ontstonden er steeds misverstanden tussen de
deelnemers onderling, wat hij nou gezegd zou hebben. Wij hebben ook die
dagen voor tolk gefungeerd voor die mensen die de Engelse taal niet geheel
machtig zijn.
Wat was er nog meer mis tijdens de rondreis:
- heel slecht eten ( diverse reizigers kregen buikklachten in ernstige mate
)
- geen overleg tussen deelnemers en gids
- zeer slechte accomodaties onderweg
- hele ontverantwoordde vieze sanitaire voorzieningen
- gevaarlijk sanitaire voorzieningen ( 1 deelnemer werd getroffen door
electriciteit door de slechte staat van het douchesysteem
- onderdelen die beloofd waren tijdens de rondreis zijn geschrapt
Dit is een kleine opsomming van de rondreis, we kunnen u ( samen met andere
deelnemers ) uiteraard nog veel meer vertellen.
Verder is de handelswijze van Q International hier op z,n minst slecht te
noemen.
- totaal geen interesse in de gasten
- er worden mensen vergeten op te halen voor excursies
- gaan af op wat mensen zeggen en wachten in de foyers of er mensen naar
huis moeten, zij hebben blijkbaar geen lijst!!
Vele medereizigers, ook wij, wilden een ander hotel. Standaard was dan het
antwoord, dat kan maar dan moeten jullie per nacht p.p. 25 euro bij betalen.
Ongeacht je naar een beter of een slechter ( ik kan dit nader uitleggen )
hotel wilde. Dit geld is overigens alleen cash te voldoen, sterker, de hosts
rijden je persoonlijk naar een pinautomaat en dan dien je contant met de
host af te rekenen. Waar blijft dat geld? Kan het niet gewoon betaald worden
aan het hotel!
Verder adverteren ze in hun brochure met Hotel GOlden Tulip, een prachtig
hotel aan het strand Beira Mar aan de boulevard in Fortaleza. 5 sterren,
lonkend naar 6 ( staat er in de brochure ). Ik zal u vertellen wat we
aantroffen. Voor het hotel een krottenwijk, achter bij het zwembadje ( klein
en met 10 ligbedden voor 500 gasten ) uitzicht op 2 fabrieken. Vervolgens de
gehele dag een stinkende olie/diesellucht. Naast het hotel een vismarkt waar
voor je neus de gehele dag vis wordt schoongemaakt. De limit is toch wel
eigenlijk dat er bij aankomst in Fortaleza doodleuk wordt verteld dat je
GEEN gebruik kunt maken van het strand en de zee want er zijn eenvoudigweg
geen faciliteiten maar erger nog, het water is zwaar verontreingigd door die
fabrieken. Overigens worden deze feiten ook bevestigd door inwoners van
Fortaleza. We hebben van bovenstaande beschrijvingen filmmateriaal en
foto,s.
HET ERGSTE KOMT NU. DE SNEEUW IN HOLLAND
Kijk dat er geen vliegtuigen op kunnen stijgen door weersomstandigheden, dat
begrijpen we volledig. En dat er vertraging ontstaat is ook geen punt,
maar.......!!
WIj zijn er door veelvuldige contacten in Holland achter gekomen hoe e.e.a.
in zijn werking is gegaan. Het komt er in feite op neer dat door een
geldkwestie ons vliegtuig is tegengehouden door Q INternational. Martinair
heeft dit telefonisch bevestigd en wij zullen bij thuiskomst proberen hier
schriftelijk een verklaring van te krijgen.
Het punt is dat de vliegtuigen niet vol zitten en dat het voor Q een
uitstekende reden was om mensen hier maar 5 en in sommige gevallen 8 dagen
vast te houden. Logies en ontbijt worden vergoedt maar de rest is geheel
voor eigen rekening. Wij plaatsen hier vraagtekens bij, Wij hebben niet
gevraagd voor een langer verblijf!!
Vanaf het begin van dit hele drama worden wij als en stel honden behandeld en wij betreuren
in ernstige mate de gang van zaken. Het gaat
ons erom dat Q International met zijn neus op de feiten wordt gedrukt dat
hun handelswijze en de manier van omgang van geen respect betuigd! En dan
hebben we het nog niet eens over de kosten die mensen oplopen tijdens hun
gedwongen verblijf.
Doordat wij constant zelf achter informatie aan moeten maken we het ze wel
gemakkelijk maar volgens ons behoren zij ons te informeren.
Wie heeft er nog meer een slechte ervaring met Q-International ? Laat het ons weten. In ons vliegtuig op de terugweg hebben al 102 mensen laten weten dat zij ook zwaar gedupeerd zijn door Q. Als deze mensen hebben een e-mailadres bij ons achtergelaten.
Wie nog meer ??? Laat het ons weten !!!
Het probleem is dat Q International de enige reisorganisatie is die reizen
aanbiedt naar Fortaleza en diverse andere verre bestemmingen, zoals Isla
Margarita. Door deze monopolie positie hanteren ze een werkwijze die keer op
keer door ons maar ook door vele andere Nederlandse vakantiegangers als zeer
negatief wordt ervaren.
Wij zijn begonnen hier in Brazilie met een rondreis door de staat Ceara.
Deze rondreis wordt breeduit beschreven in hun brochure en als we ze moeten
geloven krijgen we een juist beeld van Brazilie. Een Nederlandse gids wordt
GEGARANDEERD en onderweg veel dieren, mooie natuur, kortom alles wat mooi
is, beloofd.
Ik zal u vertellen, deze rondreis is een grote mislukking geweest. Uiteraard
geen Nederlandse gids. Een Portugees die gebrekkig Engels spreekt moest ons
e.e.a. vertellen. Veel had hij niet te vertellen want we hebben van de 8
dagen zeker 50 procent in de bus gezeten. Het leek wel de ralley van Ceara.
Door zijn gebrekkig Engels ontstonden er steeds misverstanden tussen de
deelnemers onderling, wat hij nou gezegd zou hebben. Wij hebben ook die
dagen voor tolk gefungeerd voor die mensen die de Engelse taal niet geheel
machtig zijn.
Wat was er nog meer mis tijdens de rondreis:
- heel slecht eten ( diverse reizigers kregen buikklachten in ernstige mate
)
- geen overleg tussen deelnemers en gids
- zeer slechte accomodaties onderweg
- hele ontverantwoordde vieze sanitaire voorzieningen
- gevaarlijk sanitaire voorzieningen ( 1 deelnemer werd getroffen door
electriciteit door de slechte staat van het douchesysteem
- onderdelen die beloofd waren tijdens de rondreis zijn geschrapt
Dit is een kleine opsomming van de rondreis, we kunnen u ( samen met andere
deelnemers ) uiteraard nog veel meer vertellen.
Verder is de handelswijze van Q International hier op z,n minst slecht te
noemen.
- totaal geen interesse in de gasten
- er worden mensen vergeten op te halen voor excursies
- gaan af op wat mensen zeggen en wachten in de foyers of er mensen naar
huis moeten, zij hebben blijkbaar geen lijst!!
Vele medereizigers, ook wij, wilden een ander hotel. Standaard was dan het
antwoord, dat kan maar dan moeten jullie per nacht p.p. 25 euro bij betalen.
Ongeacht je naar een beter of een slechter ( ik kan dit nader uitleggen )
hotel wilde. Dit geld is overigens alleen cash te voldoen, sterker, de hosts
rijden je persoonlijk naar een pinautomaat en dan dien je contant met de
host af te rekenen. Waar blijft dat geld? Kan het niet gewoon betaald worden
aan het hotel!
Verder adverteren ze in hun brochure met Hotel GOlden Tulip, een prachtig
hotel aan het strand Beira Mar aan de boulevard in Fortaleza. 5 sterren,
lonkend naar 6 ( staat er in de brochure ). Ik zal u vertellen wat we
aantroffen. Voor het hotel een krottenwijk, achter bij het zwembadje ( klein
en met 10 ligbedden voor 500 gasten ) uitzicht op 2 fabrieken. Vervolgens de
gehele dag een stinkende olie/diesellucht. Naast het hotel een vismarkt waar
voor je neus de gehele dag vis wordt schoongemaakt. De limit is toch wel
eigenlijk dat er bij aankomst in Fortaleza doodleuk wordt verteld dat je
GEEN gebruik kunt maken van het strand en de zee want er zijn eenvoudigweg
geen faciliteiten maar erger nog, het water is zwaar verontreingigd door die
fabrieken. Overigens worden deze feiten ook bevestigd door inwoners van
Fortaleza. We hebben van bovenstaande beschrijvingen filmmateriaal en
foto,s.
HET ERGSTE KOMT NU. DE SNEEUW IN HOLLAND
Kijk dat er geen vliegtuigen op kunnen stijgen door weersomstandigheden, dat
begrijpen we volledig. En dat er vertraging ontstaat is ook geen punt,
maar.......!!
WIj zijn er door veelvuldige contacten in Holland achter gekomen hoe e.e.a.
in zijn werking is gegaan. Het komt er in feite op neer dat door een
geldkwestie ons vliegtuig is tegengehouden door Q INternational. Martinair
heeft dit telefonisch bevestigd en wij zullen bij thuiskomst proberen hier
schriftelijk een verklaring van te krijgen.
Het punt is dat de vliegtuigen niet vol zitten en dat het voor Q een
uitstekende reden was om mensen hier maar 5 en in sommige gevallen 8 dagen
vast te houden. Logies en ontbijt worden vergoedt maar de rest is geheel
voor eigen rekening. Wij plaatsen hier vraagtekens bij, Wij hebben niet
gevraagd voor een langer verblijf!!
Vanaf het begin van dit hele drama worden wij als en stel honden behandeld en wij betreuren
in ernstige mate de gang van zaken. Het gaat
ons erom dat Q International met zijn neus op de feiten wordt gedrukt dat
hun handelswijze en de manier van omgang van geen respect betuigd! En dan
hebben we het nog niet eens over de kosten die mensen oplopen tijdens hun
gedwongen verblijf.
Doordat wij constant zelf achter informatie aan moeten maken we het ze wel
gemakkelijk maar volgens ons behoren zij ons te informeren.
Wie heeft er nog meer een slechte ervaring met Q-International ? Laat het ons weten. In ons vliegtuig op de terugweg hebben al 102 mensen laten weten dat zij ook zwaar gedupeerd zijn door Q. Als deze mensen hebben een e-mailadres bij ons achtergelaten.
Wie nog meer ??? Laat het ons weten !!!
Re: Q-International
Voor een reis naar Brazilie dient men zich goed te informeren en niet zo maar te boeken. We praten hier over een land van 4500 x 4500 km, waar het gros van de bevolking niet meer verdient dan 80 euro in de maand. De wegen worden over het algemeen slecht onderhouden, in de meeste hotels (zelfs in de 4 sterren hotels) lopen er elektrische draden van de douchekop, daar het water elektrisch verwarmd wordt in de douchekop. Het gros van de bevolking is de engelse taal niet machtig, ook niet taxichauffeurs of hotelrecepties. Kortom, we praten over een 3e wereld land. Indien men hier een reis naar toe boekt dient men zich dit alles te realiseren en niet te denken dat men een vakantie naar Spanje of Griekenland boekt. Hier ligt een taak voor reisbureaus doch helaas weten de meeste baliemedewerkers er zelf weinig over. Fortaleza wordt over het algemeen als een zeer toeristisch plaatsje gezien. Fortaleza, hoofdstad van de provincie Ceara, telt echter 2 miljoen inwoners en kan zeker niet als een toeristisch plaatsje gezien worden. De kustlijn van de provincie Ceara, waar de rondreis gemaakt werd is al 600 km lang. Van Brazilie krijgt men dus een zeer kleine indruk als men een rondreis door Ceara boekt. De afstand van Fortaleza tot Manaus in het amazone gebied is 3509 km, van Fortaleza tot Rio de Janeiro 2814 km, om een beetje een druk te geven van welke afstanden men moet afleggen om iets meer van Brazilie te zien.
Door de relatief goedkope charter naar Fortaleza gaan er dus veel mensen heen zonder enige kennis vooraf over het land, de mensen en de gewoontes. Klachten kan men dus als reisorganisatie verwachten als men er reizen naar toe gaat aanbieden met teksten als 365 dagen zon per jaar ( in de noordelijke provincies zoals Ceara regent het echter in het voorjaar bijzonder veel - hoe zou het landschap anders groen kunnen zijn).
Door de relatief goedkope charter naar Fortaleza gaan er dus veel mensen heen zonder enige kennis vooraf over het land, de mensen en de gewoontes. Klachten kan men dus als reisorganisatie verwachten als men er reizen naar toe gaat aanbieden met teksten als 365 dagen zon per jaar ( in de noordelijke provincies zoals Ceara regent het echter in het voorjaar bijzonder veel - hoe zou het landschap anders groen kunnen zijn).
Re: Q-International
waar denk je dat het in Brazilie om gaat, om de mooie natuur? tuurlijk niet, leuke bestemming voor mannen dat Fortaleza, niet voor vrouwen.
Re: Q-International
zo zie je maar hoe er in het algemeen over brazilie gedacht wordt - de houding van veel mannen die denken dat in brazilie iedere vrouw voor hun valt, bedenk nogmaals dat met een minimum inkomen van 80 euro (een reis van brazilie naar nederland is 700 euro) iedere europese man voor die vrouwen uit de lage klasse een uitkomst betekent om uit de miseren van elke dag te komen. Die mannen worden dan ook figuurlijk uitgekleed. brazilie is een prachtig land, ook het binnenland van ceara en de kustplaatsjes zoals jericoacoara en canoa quebrada hebben zeer veel natuurschoon te bieden. doordat q international aanvankelijk hun advertenties opvrolijkte met mooie dames (soms zelfs topless wat in Brazilie geheel verboden is) ging er een publiek heenboeken wat niet voor het land ging maar voor de dames. De dames die men trouwens ontmoet in bars behoren meestal tot het prostitutee-gedeelte maar tegen die domme hollanders zeggen ze dat ze voor advocate studeren. Als dat waar zou zijn, is er echt een overschot aan advocaten in Brazilie.
Re: Q-International
Bedoel ik een vriend van mij gaat elk jaar 3 weken 'feesten' daar met zijn vrienden. Het is daar het Pataya van Zuid Amerika. Ranziger kan bijna niet... zegt hij. En daar sturen ze ook families met kinderen heen, nee niet doen veel leukere bestemmingen dichterbij huis.
Re: Q-International
Inderdaad, dit was al een eerder aan de orde geweest op dit forum. Dit is geen bestemming voor gezinnen met kleine kinderen die misschien de resorts van Turkije, Griekenland of Spanje gewent zijn.
En ook ik ben het er mee eens, dat een reisbureau dat ook moet zeggen/adviseren. Dan is het aan de klant of hij/zij alsnog wil gaan!
Want op zich is Brazilie een fantastisch land met een ontzettend gastvrije en aardige bevolking.
En ook ik ben het er mee eens, dat een reisbureau dat ook moet zeggen/adviseren. Dan is het aan de klant of hij/zij alsnog wil gaan!
Want op zich is Brazilie een fantastisch land met een ontzettend gastvrije en aardige bevolking.
Re: Q-International
Ik begrijp de ergernis en goede service terplekke is inderdaad niet iets waar Q-International bekend om staat. Waar ze wel bekend om staan is het feit dat je tegen een scherpe prijs op fantastische bestemmingen komt.
Zelf ben ik al 10 keer met Q-International op vakantie geweest, waarvan zeven keer naar Fortaleza en drie keer naar Isla Margarita en mijn ervaringen zijn overwegend positief. Ik kijk al weer uit naar mijn volgende vakantie met Q die voor deze zomer op de agenda staat.
Zelf ben ik al 10 keer met Q-International op vakantie geweest, waarvan zeven keer naar Fortaleza en drie keer naar Isla Margarita en mijn ervaringen zijn overwegend positief. Ik kijk al weer uit naar mijn volgende vakantie met Q die voor deze zomer op de agenda staat.
Re: Q-International
Geachte mevr./ mijnheer Scheel,
Het is jammer dat uw vakantie niet gebracht heeft wat u ervan verwacht had. Het is altijd een risico om een derde wereldland als reisdoel te kiezen als men geen ervaring heeft met de ongemakken die dergelijke landen altijd met zich mee brengen. Het feit dat het vliegtuig wegens een geldkwestie niet van Schiphol zou zijn vertrokken is iets wat u eerst maar eens hard moet maken, het weer zat natuurlijk ook wel een beetje tegen !! Persoonlijk ben ik blij dat Q International charters laat vliegen op Zuid Amerika tegen een zeer concurerende prijs. Bij elke vakantieboeking kijk ik toch met een scheel oog naar mijn portomonaie !
Het is jammer dat uw vakantie niet gebracht heeft wat u ervan verwacht had. Het is altijd een risico om een derde wereldland als reisdoel te kiezen als men geen ervaring heeft met de ongemakken die dergelijke landen altijd met zich mee brengen. Het feit dat het vliegtuig wegens een geldkwestie niet van Schiphol zou zijn vertrokken is iets wat u eerst maar eens hard moet maken, het weer zat natuurlijk ook wel een beetje tegen !! Persoonlijk ben ik blij dat Q International charters laat vliegen op Zuid Amerika tegen een zeer concurerende prijs. Bij elke vakantieboeking kijk ik toch met een scheel oog naar mijn portomonaie !
Re: Q-International
Hier ben ik het helemaal mee eens! Zijn ook nog niet zolang geleden naar Brasil ( Fortaleza) geweest en het was supertop! We hebben het heerlijk gehad. Goed hotel, mooi weer en een hele vriendelijke bevolking.
Lastminute voor een prikkie. Weten nu al, dat we eind van het jaar weer gaan. Wij, man en vrouw 50+.
O ja, met Martinair. Zeer goed!
AANRADER
Lastminute voor een prikkie. Weten nu al, dat we eind van het jaar weer gaan. Wij, man en vrouw 50+.
O ja, met Martinair. Zeer goed!
AANRADER
Re: Q-International
Geachte mijnheer Scheel,
Ik ben al een aantal keer met Q naar het mooie Fortaleza geweest. En heb daar zeer genoten van wat Fortaleza te bieden heeft voor mij. En dat is heel veel. Heerlijke stranden, Lekker eten, fantastiche mensen. Gewoon een TOP besteming in mijn ogen. Alleen moet je er niet heen gaan met kinderen. Laten die mensen nu ajb naar Spanje, Turkije of Frankrijk gaan. laat Fortaleza nou het Pattaya van Brazilië zijn en blijven. Wil je dat niet zoek een andere besteming. En Q is gewoon een slechte reis orginsator maar wat kan er nu mis gaan met een vlucht en hotel. Ik hoef niet de hostes de heledag te zien of alle dagen op excusie te gaan.
Gr Vriend van Fortaleza
Ik ben al een aantal keer met Q naar het mooie Fortaleza geweest. En heb daar zeer genoten van wat Fortaleza te bieden heeft voor mij. En dat is heel veel. Heerlijke stranden, Lekker eten, fantastiche mensen. Gewoon een TOP besteming in mijn ogen. Alleen moet je er niet heen gaan met kinderen. Laten die mensen nu ajb naar Spanje, Turkije of Frankrijk gaan. laat Fortaleza nou het Pattaya van Brazilië zijn en blijven. Wil je dat niet zoek een andere besteming. En Q is gewoon een slechte reis orginsator maar wat kan er nu mis gaan met een vlucht en hotel. Ik hoef niet de hostes de heledag te zien of alle dagen op excusie te gaan.
Gr Vriend van Fortaleza
Re: Q-International
Nou, ik vond en vind Q TOP hoor! Isla en Brasil geweest!
Ga binnenkort met ze naar Tobago!
Ga binnenkort met ze naar Tobago!
Re: Q-International
Ik ben met Q-International naar Kreta en ook naar Egypte geweest. Ik heb het hier samen met vrienden reuze naar mijn zin gehad. Goede hotels / app. en een excursie-aanbod waar je U tegen zegt. De vertegenwoordigers van Q-International ter-plaatse deden ook erg hun best om het je naar de zin te maken. Het mooiste is nog dat je voor een zeer lage prijs een top-vakantie bij Q-International kan hebben. Ik (en mijn vrienden) ben / zijn nog student(en) en hebben dus nog niet zo veel te verteren. Wij blijven dan ook klant bij Q-International. Altijd topvakanties voor zeer scherpe prijzen!
Gr. Jente
Gr. Jente