LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reisbureau Pelikaan te Zevenbergen heeft lak aan klant

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Reisbureau Pelikaan te Zevenbergen heeft lak aan klant

Ongelezen bericht door lammertc »

Reisbureau Pelikaan te Zevenbergen,Handelend onder de naam canarische-eilanden-reisbureau.nl, Suntip, en Spanjereisburea.nl
Bij dit reisbureau een vakantie geboekt naar de Canarische eilanden op 26 Januari 2015
Speciaal reis uitgezocht zonder tussenstops omdat mijn vrouw doodziek wordt van het landen en stijgen. So far so good

1 November 2014
We krijgen een mail dat de vertrektijden van de terugreis zijn aangepast, niet leuk maar oké.
Tót ik bij de Tuifly pagina ga kijken en zie dat er een tussenstop naar Berlijn is ingelast
Hier had het reisbureau niets over vermeld, alleen de vluchttijd was gewijzigd.
Toen ik hierover belde en vroeg om de reis te wijzigen kon dit alleen maar met een kostenpost van € 660,- terwijl de hele reissom € 1250 was
We hebben toen maar door de zure appel gebeten en de wijziging geaccepteerd.

2 December 2014
Wéér een mail en wéér reistijd (heenreis)aangepast zonder ook maar de reppen over een tussenstop
Door ervaring wijzer geworden toch maar weer even gekeken op Tuifly en ja hoor, we krijgen een tussenstop in Fuerteventura waar we 3.5 uur mogen rondhangen voor we ( doodziek) naar Gran Canaria kunnen. Bovendien klopt de aangekondigde tijd van het reisbureau niet met de tijd op de site van Tuifly, Volgens het reisbureau is het ca. 5 uur vliegen ( dus géén tussenstop) vlg. Tuifly is het 8 uur vliegen, dus wél tussenstop.
Direct een boze mail teruggestuurd, en als antwoord hierop de melding :
“Wij hebben nu bericht gestuurd naar de airline om te vragen of zij een oplossing hebben.”

5 Januari 2015
Vandaag, een maand later maar weer eens geïnformeerd waar het antwoord blijft, ik krijg te horen dat er nog geen antwoord is, maar men gaat er achteraan.
Een uurtje later het bericht:
“We moeten u helaas mededelen dat er geen andere (rechtstreekse) vluchten zijn.
De enige mogelijkheid is de vlucht die nu voor u geboekt is. “
Terwijl op de Tuifly site op 25 Januari een rechtstreekse vlucht staat
En ook voor de terugvlucht staat een dag vóór en ná onze geplande dag een rechtstreekse vlucht………………….

Hieruit mag ik concluderen dat de klantenservice van dit reisbureau niet het geld waard is.
Je moet zelf je stoelreservering en bagage regelen bij de luchtvaartmaatschappij, waar ik voorheen gewend was dat een reisbureau een complete reis voor je verzorgde.

Mijn advies is om goed uit te kijken wanneer je in zee gaat ( figuurlijk dan.. ) met dit reisbureau, je ben geen klant maar een vervelend nummer

Joya
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2015 15:09

Re: Reisbureau Pelikaan te Zevenbergen heeft lak aan klant

Ongelezen bericht door Joya »

Heel vervelend en om in't vervolg meer zekerheid te hebben, kunt u het beste vliegen met een lijndienst, zelf transfer regelen van de luchthaven naar de accommodatie en de accommodatie eveneens zelf (los) boeken. U vliegt nu met chartermaatschappijen die tot op het laatste moment de vluchtroutes + vluchttijden mogen veranderen en onaangekondigd tussenlandingen kunnen inlassen.

Waar ik over val is dat het zo lang heeft geduurd voordat u bericht kreeg van Peilikaan Reizen nadat zij contact zouden opnemen of al hadden opgenomen met TuiFly. Het lijkt erop of dat is vergeten, totdat u erover aan de bel trok. Ook kan het zijn dat het antwoord er al was en men vergat om u erover in te lichten. Komt slordig over...

Vervolgens heeft u gezien dat er wel degelijk rechtstreekse vluchten zijn terwijl u niet meekan op een van die vluchten. Misschien dat Pelikaanreizen geen recht op plekken in dat andere vliegtuig heeft maar in dat geval kunnen ze u dat meedelen, zodat er duidelijkheid is.

Wat u nu nog kunt doen, is een kopietje maken van de beschikbare directe vluchten en deze doormailen aan Pelikaan Reizen, met de vraag of u meekan op één van die vluchten en zo niet, wat de reden daar van is.

Tevens kunt u in geval er een negatief antwoord komt (nee meneer, dat kan niet) vragen wat de kosten zijn als u met bijbetaling toch met de rechtstreekse vlucht reist. Loopt alles op niks uit, heeft u in elk geval uw best gedaan.

Gesloten