En ik vind dat dat dus nu niet meer kan.MichielFRL schreef:Overal in Europa stap je op een binnenlandse vlucht (EU dus) zo het vliegtuig in zonder paspoort controle. Dat is ook zoals het afgesproken is. Vrij vervoer van mensen en goederen.olaf79 schreef:In eerste instantie ging het mij er dus vooral om dat je zonder het tonen van een id een vliegtuig kunt instappen. Ik vind dat een zeer onveilig idee en in andere landen is dat niet zo.
Het mag niet zo zijn dat economische belangen zwaarder wegen dan mensenlevens.
Naïviteit is uit den boze. We leven in een ander Europa ; het is niet te vergelijken meer met 10 jaar geleden.
100 % het land op slot zetten gaat uiteraard niet , dat snapt iedereen, toch heeft Olaf79 een punt.
Er zal, op zich, genoeg beveiliging zijn, zichtbaar en onzichtbaar , maar het kan nog vele malen beter.
Daar moet in geïnvesteerd worden, in goed opgeleide getrainde beveiligers.
Een terrorist die iets wil zal zn weg toch wel vinden, maar het zo moeilijk mogelijk , zo niet onmogelijk maken moet prioriteit hebben.
De overheid heeft de plicht, vind ik , om zijn burgers zo optimaal mogelijk te beschermen.
We moeten gewoon doorgaan met ons leven , maar je veilig voelen in je eigen land is ontzettend belangrijk, zo niet het allerbelangrijkste.
Het is geen bangmakerij , maar helaas de realiteit dat de wereld er onveiliger op is geworden.
Er is niets mis met uitgebreide paspoortcontroles, screening van passagiers en veel zichtbare beveiligers.
Dan maar......