LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schiphol: wie hier vertrekt betaalt straks extra

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Schiphol: wie hier vertrekt betaalt straks extra

Ongelezen bericht door dia »

SchipholDe omstreden vliegtaks in Nederland gaat gewoon in per 1 juli. De voorzieningenrechter in Den Haag heeft dat woensdag bepaald in een kort geding dat diverse partijen uit de reis- en luchtvaartbranche hadden aangespannen tegen de staat.

Rechtsgeldig
De vliegbelasting is volgens rechter Roel Paris ''niet onmiskenbaar strijdig'' met het internationale luchtvaartverdrag van Chicago en Europese verdragsregels.

De nieuwe belasting dwingt passagiers die in Nederlandse luchthavens aan boord gaan tot het betalen van een extra-milieubelasting. (anp)
e omstreden vliegtaks in Nederland gaat gewoon in per 1 juli. De voorzieningenrechter in Den Haag heeft dat woensdag bepaald in een kort geding dat diverse partijen uit de reis- en luchtvaartbranche hadden aangespannen tegen de staat.

Rechtsgeldig
De vliegbelasting is volgens rechter Roel Paris ''niet onmiskenbaar strijdig'' met het internationale luchtvaartverdrag van Chicago en Europese verdragsregels.

De nieuwe belasting dwingt passagiers die in Nederlandse luchthavens aan boord gaan tot het betalen van een extra-milieubelasting. (anp

jammer volgende keer ga ik via duitsland pof vertrek ik vanuit brussel!

kjongj
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 mar 2007 23:45

Re: Schiphol: wie hier vertrekt betaalt straks extra

Ongelezen bericht door kjongj »

Wat ik heel krom vind is dat mensen die via Eelde naar Turkije vliegen €40 vliegtax moeten betalen en mensen die via Eindhoven naar datzelfde Turkije vliegen maar €10 hoeven te betalen terwijl het een vlucht is van Eelde naar Antalya met een tussenlanding in Eindhoven.
Maar om nu eerst met mijn eigen auto naar Eindhoven te rijden terwijl ik in de achtertuin van Eelde woon???

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: Schiphol: wie hier vertrekt betaalt straks extra

Ongelezen bericht door zondag »

ik ga vertrek al jaren via Dusselsorf!!!

maar als je toch voor die paar tientjes naar Eindhoven gaat rijden???
Je auto parkeer je daar niet gratis en je auto doet het , neem ik aan, niet op water???

ben je toch al met al nog duurder uit!!
8)

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Schiphol: wie hier vertrekt betaalt straks extra

Ongelezen bericht door sprookje »

In eindhoven kan je je auto wel gratis parkeren hoor!
Maar ik wist niet dat je dan naar antalya 10 euro betaalt en vanuit amsterdam 45 euro.Vind ik vreemd inderdaad :?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Schiphol: wie hier vertrekt betaalt straks extra

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Zit je net onder de 2500 km :D

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Schiphol: wie hier vertrekt betaalt straks extra

Ongelezen bericht door dia »

Via brussel kost het niks extra en als je in duitsland boekt heb je nog een goedkope vakantie erbij. 8)
Jammer want ik vond schiphol een leuke luchthaven met veel winkeltje en dergelijke.Bye bye schiphol :cry:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Schiphol: wie hier vertrekt betaalt straks extra

Ongelezen bericht door G7 »

Helemaal met de meesten hier eens.

Wij vliegen voortaan wel vanaf Weeze/Dusseldorf. Is voor ons even ver als Schiphol en je kan je auto er nog voordelig en goed parkeren daar.

Dan maar geen luxe winkels en restaurants. Zijn hierdoor zelfs nog goedkoper uit, want hoef nu ook niks te kopen, dan misschien een kopje koffie.

8) Heerlijk en inderdaad........ bey, bey, Schiphol. Toch wel jammer!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Schiphol: wie hier vertrekt betaalt straks extra

Ongelezen bericht door sprookje »

Vandaag in de krant in Belgie en de vraag is wie volgt er nog!!!


Luchtvaartmaatschappij Corendon verlaat Maastricht Aachen Airport (MAA) omwille van de Nederlandse vliegtaks. Vanaf 1 juli stijgen de vliegtuigen van Corendon met bestemming Antalya op vanaf het vliegveld van Luik. Dat liet directeur Sander Heijmans van MAA donderdag weten.

Eerder besloot de Italiaanse prijsvechter Volariaweb.com al per 1 april te stoppen met vluchten vanaf MAA. Ook vanwege de eco- of vliegtaks.

Ryanair: afwachten
Ryanair die het aantal vluchten vanaf MAA wilde uitbreiden, heeft besloten een pas op de plaats te maken, zei Heijmans. "Passagiers wijken door de vliegtaks uit naar vliegvelden vlak over de grens", zei Heijmans.


Schiphol -3

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Schiphol: wie hier vertrekt betaalt straks extra

Ongelezen bericht door Rema »

Je kunt ook prima via Münster vertrekken, lekkere rustig en niet al te grote luchthaven.

Gesloten