LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Solmar tours helemaal Super !!!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door Gast »

gewoon even wat positiefs te melden !!!!

namelijk een pluim voor de organisatie van solmar tours !!
ik en mijn partner dachten van laten we eens een x met de bus naar calella gaan in spanje ....we hebben overal gekeken tot we door een kennis werden gewezen op solmar tours en idd spot goedkoop !!! namelijk 199 euro per persoon begin juni voor 10 dagen incl vol pension !!!
en werkelijk waar de reis en het hotel waren perfect !!!!!!

ik geef wel toe dat we dit niet hadden verwacht voor dit geld ....
maar echt we gaan voortaan met solmar !!!!!

Questor
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:58

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door Questor »

Der word verteld dat peter langhout busreizen goedkoper zou zijn dan anderen ???? niks van waar kijk maar naar REKRO solmar en vergelijk en daarbij zie ik niks dan lof over REKRO en SOLMAR denk dat als je met p langhout gaat je je geld weggooit

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door geengast »

Nieuws vandaag: Solmar bus verongelukt door slapende chauffeur.

Nee, ANVR is niet nodig, dan waren ze wél Keurmerk geweest en had de chauffeur ook voldoende geslapen. Maar ja, het kost wat meer, dat wel.

LJFrankenstein
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2005 12:58

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door LJFrankenstein »

En een belangrijk ander verschil, de (Belgische) chauffeurs zijn in dienst van een Belgisch bedrijf. Dat bedrijf valt uiteraard niet onder de Nederlandse CAO. Chauffeurs worden afgelost in Belgie, half uurtje voor de grote controles die vaak in NL gehouden worden om rij- en rusttijden te contoleren !! Chauffeurs worden ingezet vanwege de lagere prijs !!

Slechtere regelingen qua rij- en rusttijden !!!

Ook bij busreizen geldt: Kies een betrouwbaar bedrijf uit dat zich aan NL wetgeving moet houden !!.

NB. Ben dus geen tegenstander van Solmar indien ze met puur NL chauffeurs/bedrijven zouden rijden !!!!

Groeten,
LJFrankenstein

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dit is nou net de oorzaak van het ongeluk. Solmar omzeilt de Nederlandse wetgeving, door op een Belgische licentie te rijden. Waardoor ze zich niet hoeven te houden aan de strenge Nederlandse wetgeving.

Mensen, denk nou toch eens een keer goed na. Natuurlijk gebeurt dit niet iedere dag, maar ik heb een paar collega's die bij Solmar zweren, zich aangetrokken voelen tot de lage prijs (die overigens helemaal niet zo laag is als Solmar beweert), en altijd met verhalen terugkomen, dat hun bus bij Eijsden is gecontroleerd, waarna meteen van chauffeur moest worden gewisseld op last van de politie.

Ja, 1 op de zoveel keer gaat het dus mis, maar dan is het wel goed mis.
Ik zal nooit met Solmar gaan.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door JH »

Het was anders niet de chauffeur, deze was net 20 minuten aan het stuur. Een of andere personenauto gedroeg zich heel vreemd op de weg, misschien een a-sociale vakantieganger die denkt dat de weg van hem alleen is. :twisted:

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door stekel »

ik hoor net op het nieuws dat de chauffeur wel degelijk in slaap gevallen is! hij is gearresteerd door de politie.

ekki
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2005 17:02

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door ekki »

Ik houd trouwens de komende weken m'n hart weer vast. Door de sanering van de afgelopen jaren in busland zijn er weer te weinig pendelchauffeurs beschikbaar voor de vele busritten naar Spanje, Kroatie en Italie.

Diverse (taxi)bedrijven zonder keurmerk zullen de autobanen onveilig maken !! Pendelchauffeur is een vak. Het is een speciaal ritme waar je als "gewone" chauffeur maar moeilijk mee om kunt gaan !!!

Wijze les: Boek bij een bedrijf dat al z'n bussen huurt bij een bedrijf met Keurmerk Touringcarbedrijf. Klik op http://www.sktb.nl/ voor meer informatie !!!

Veel veilige buskilometers toegewenst !!!

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door Dutchie »

hij is gearresteerd door de politie
Geen stemmingmakerij s.v.p. Dit is een normale procedure bij de Franse justitie en is geen conclusie dat iemand schuldig is.

Questor
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:58

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door Questor »

http://www.nbdc.nl/cms/show/id=509887/contentid=5714

Je zou je moeten afvragen of Solmar nog met Buspartner in zee moet gaan als je dit leest, en dan dit ongeluk

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door eeliane »

Lekker super... nu een drama...

aknoop
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jun 2005 12:20

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door aknoop »

wij zijn 2 maal(in 2002 en 2004) met solmar tours naar spanje geweest beide keren was alles prima in orde als er wat was kon je altijd bij hunnie terecht en de chaufeurs lossen mekaar inderdaad s"nacht af want wie wakker is krijgt nog even de tijd om eensigaret te roken daarna gaat de ene chaufeur die gereden heeft slapen (dat is onder de trap naar boven) wij hebben in ieder geval heel goed gehad en ga ik weer naar spanje dan ga ik weer met solmartours :D :D

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door janxx »

mensen lullen gewoon te veel en weten helemaal niet wat eraan de hand is. ik ben van mening dat hoe meer regels je maakt hoe onveiliger het wordt op de weg. en questor houw jij je mond, je komt alleen maar op dit forum om de boel op te ruien. de ene keer kraak je langhout af en nu weer solmar. ik denk dat deze bedrijven klanten zoals jij kunnen missen. en hun chauffeurs ook... janxx




















[/b][/i][/u][/quote]

janwillem
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2005 17:45

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door janwillem »

nou wat ik gehoord heb is dat de busmaatschappy "buspartner"eigendom is van solmar zelf dus ze zijn niet ingehuurd het is gewoon hetzelfde alleen gevestigd in belgie waar de chauffeurs zich niet aan de nederlandse cao hoeven te houden en dat kan nare gevolgen hebben al wil ik niet zeggen dat het niet kon gebeuren met een nl bus,maar wat net hierboven geschreven staat is juist men wisselt in belgie om de controles aan de grens te vermijden wel slim he !!!

Jean Paul Broeren
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2005 18:32

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door Jean Paul Broeren »

op de terugweg vanuit spanje vloog de achterkant van onze belgische solmar bus in de brand,de remleiding was gesprongen en de rem op t wiel geschoten die bus jakkerd 120 door dus werd heter en heter uiteindelijk brand.
De aanzuig van de luchtverversing in de bus zit ook achter dus deze trok de rook de bus in met gevolg hele bus vol rook en paniek en wat denk je de hostes lag op zo'n plank achter de chauffeur te slapen en was er als eerste uit wij moesten met 65 man door een achterdeurtje ,nou je snapt t al!
hele nacht op de vluchtstrook gestaan,volgende morgen kwam er een monteur met een oude renault 4 het repareren provesorisch toen terug naar holland vanuit zuid frankrijk er waren bussen ons tegemoet gekomen maar die kwamen we pas in luxemburg tegen,om het kwartier moest de chauffeur de vluchtstrook op om de remmen op druk te pompen,echt ik heb t doodsbenauwd gehad.LEVENSGEVAARLIJK!!!!!!!!!!
klacht ingediend en ja hoor 25 guldens kregen we voor t eten onderweg,
Die belgen hebben altijd wat ik betaal wel wat meer voortaan.

sinatess
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2005 19:26

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door sinatess »

IK ben het zat,dat Solmar Tours nu door het slijk gehaald wordt!
Wij gaan dit jaar al voor de 4e keer op vakantie met Solmar Tours.
En al deze jaren is het heel goed bevallen met Solmar op vakantie.
De chauffeurs zijn heel goed,of het nu Nederlandse of Belgische chauffeurs zijn,het is ons gebleken dat dit totaal geen verschil maakt!!
Vorig jaar op de terugweg uit Spanje hadden wij in Noord-Spanje al
noodweer met stortbuien en flinke onweersbuien en bliksem.Ook in een gedeelte van Frankrijk hadden wij nog ditzelfde noodweer.Het was in de nacht,en velen van ons konden er niet van slapen.Dit was echt heel eng.
Maar onze (Belgische!!) chauffeurs loodsten ons er toch maar even veilig door.Ik heb toen Solmar later een e-mail gestuurd met de complimenten met hun goede chauffeurs.In al die 4 jaar dat wij met Solmar reizen is er nog nooit een ongeluk bij Solmar gebeurt.
Nu wordt er opeens gedaan,of Solmar zo slecht is,en dat er vaak ongelukken bij hun gebeuren.Wij zijn hele tevreden klanten,dat zie je bij Solmar heel veel,want de meeste medereizigers zijn al vaker met
Solmar op vakantie geweest.Als de reis niet goed is,ga je toch het jaar daarna niet weer met dezelfde touroperator mee(+ sommigen nog jaren erna)??
Nu komt iedereen op 1 keer met kritiek,en worden alle busongelukken van de laatste jaren opeens aan Solmar toegeschreven!
Wij reizen dit jaar al voor de 4e keer met Solmar,en al die jaren hebben wij nog nooit gehoord of gelezen dat er een touringcar van
Solmar betrokken was bij een ongeluk.Want dit was ons dan vast en zeker opgevallen,vooral omdat je zelf ook met Solmar op vakantie gaat.
Wij zijn er ook van overtuigd,dat de chauffeur niet in slaap is gevallen,want tegen 4 uur wordt er altijd gewisseld door de chauffeurs,dan mogen de mensen die graag een sigaretje nog willen roken even uit de bus,maar moeten wel bij de bus blijven.
Bovendien heeft deze chauffeur vlak voor het ongeluk nog met een
paar passagiers gepraat beneden in de bus,die achter hem zaten.
Ik geloof het verhaal,dat hij is gehinderd door een onbekende auto!
Wij gaan 5 september met Solmar mee naar La Pineda de Salou,maar
wij zijn nu niet bang geworden.Nee, wij gaan nog steeds met het volste vertrouwen mee met Solmar met hun Nederlandse en Belgische chauffeurs!!Wij verheugen ons zoals elk jaar op onze vakantie met Solmar,want Solmar is de beste en goedkoopste,want ik heb prijzen vergeleken met verschillende reisgidsen per bus,en dit klopte ook nog!

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door Marco Polo »

......al die jaren hebben wij nog nooit gehoord of gelezen dat er een touringcar van Solmar betrokken was bij een ongeluk.
Op 29 juli 1998 was een Nederlandse touringcar van Solmar ook al betrokken bij een ongeluk met zeven(!) doden. Volgens de Franse politie reed de chauffeur te hard.
Laatst gewijzigd door Marco Polo op 13 jul 2005 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Inge1974
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2004 12:42

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door Inge1974 »

In al die 4 jaar dat wij met Solmar reizen is er nog nooit een ongeluk bij Solmar gebeurt.
Wel goed lezen of beter leren rekenen, Marco Polo!!! 1998 is langer dan 4 jaar geleden!

Van ál die bussen die er jaarlijks van Solmar Tours op de weg zitten is er nu toevallig één verongelukt, en gelijk schreeuwt iedereen moord en brand! Kuddevolk... :roll:

Zelf ben ik ook 2 keer met Solmar Tours naar Spanje geweest, niets op aan te merken!

chanicha
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2004 16:25

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door chanicha »

Ten eerste is Solmar er voor gezinnen met kinderen op achteruit gegaan want appartementen verhuren ze niet meer en de verzorging in de bus vind ik bij Peter Langhout beter dan bij Solmar.

sinatess
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jul 2005 19:26

Re: Solmar tours helemaal Super !!!!

Ongelezen bericht door sinatess »

Nou Marco Polo kun je wel rekenen? Als het laatste ongeluk van Solmar in 1998 is geweest,dan is dat al 7 jaar geleden!
Ik zeg niet dat er bij Solmar nooit iets is gebeurd,maar ik vind het niet kloppen dat de ongelukken van de laatste jaren nu op 1x aan Solmar
wordt toegeschreven!!
Want als Solmar niet goed zou zijn,waarom horen wij dan als wij met Solmar op vakantie gaan elke keer weer van mensen die al meerdere keren met volle tevredenheid met Solmar hebben gereisd?
Als Solmar niet goed zou zijn,ga je toch na de 1e keer niet weer mee met zo'n bedrijf?
Bovendien is dit ongeluk helemaal niet de schuld van de Solmar's
chauffeur,maar van een onbekende auto,die de bus afsneed.
Want de chauffeur had net gewisseld met de andere chauffeur,dat was
ongeveer 20 minuten voor het ongeluk.
Bovendien schijnt de chauffeur vlak voor het ongeval nog met de passagiers achter hem gepraat te hebben.
Dus hij sliep niet,en heeft geen schuld aan dit ongeval!
Wij gaan al jaren met veel vetrouwen en veel plezier met Solmar mee,en gaan dat ook nu weer doen op 5 september a.s!!!!

Gesloten