LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STIP REIZEN,lOST OP,WAS OOK MIJN FOUT.DANK U STIP/BBI

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sombody

STIP REIZEN,lOST OP,WAS OOK MIJN FOUT.DANK U STIP/BBI

Ongelezen bericht door sombody »

Afgelopen Woensdag[ Gehaktdag bij Stip ,zo noemen ze de voordeel bij Stip]30 januari boek ik een Bus reis voor 2 personen bij stip reizen ,voor aankomende september,best vroeg en betaal 181,00 aan.

De gehaktag houd in 100,00 korting ,verkapte vroegboekkorting,en je moet reserveringskosten belaten ,maar toch leuk dacht ik.

Echter kom ik er nog geen 20 dagen achter dat mijn man moet werken en door de huidige situatie op arbeidsmarkt,geen vrij ,je gaat niet moeilijk doen ,je bent blij dat je nog een baan hebt als je 62 bent.

Dacht bel Stip en vraag na uitleggen van de situatie of ik kan omboeken ,en ja het kan plek genoeg ,maar kost 14,00,bergrijpelijk omboekingskosten.

Het is voor September dus ,ben ruim op tijd ,en hou van op ytijd de zaken rond te hebben en lekker er naar uit kijken.
Bij Stip is je droom direct in duigen dus kreeg ik 1 minuut later in de gaten

Geregeld ,vraag aan de Dame in kwestie hoe veel ik nu nog betalen moet,zit de 100,00 van de Gehaktdag er weer bijgeteld,en het was ook Woensdag Gehaktdag met omboeken,

Nou ik zeg laat u maar zitten ,moest ik maar opnieuw boeken,ja ben gek ,krijg 30 euro terug,zegt de dame.
De vroegboekkortingen die andere operators hanteren pakken ze nooit af,heb wel eens iets gehad,maar netje`s opgelost.

150 kwijt,OMgehaktdag dus,maar met de zenuwe in het lijf bel ik de baas en krijg het voor elkaar,bel Stip en vroeg het terrug te draaien ,dus niet he,lekker klantvriendelijk,had het misschien andersom moeten doen ,maar het was voor mij op dat moment een stress item even.
Dus 150,00 ,krijg ik niet terug van annuleringsverzkering ??,en mag wel omboeken ,Plek genoeg immers,maar dan moet ik weer 181 betalen en 150,00 terug,en dan een mail terugsturen ,want had geklaagd ,krijg excuus de telefoniste had het ongelukkig gezegt ,nee ik heb het gevraagd anders had ik er veel later achter gekomen dat ik 100,00 extra moet betalen,Nou STIP reizen Zaltbommel Bedankt :!: :!:
Laatst gewijzigd door sombody op 18 mar 2013 21:47, 4 keer totaal gewijzigd.

newmikey

Re: STIP REIZEN,lOST OP,WAS OOK MIJN FOUT.DANK U STIP/BBI

Ongelezen bericht door newmikey »

Eerst wel, dan weer niet, dan toch weer wel... :?:
Daar kan een touroperator toch ook geen wijs meer uit worden? Wat is uw klacht?

sombody

newmikey schreef:Eerst wel, dan weer niet, dan toch weer wel... :?:
Het was de omstandigheid,dat schreef ik al ,natuurlijk wilde ik ,maar als je man op een bedrijf werkt wat alniet echt lekker loopt ,62 is,maar dan nog ,een klein beetje begrip over een reis die pas over 8 maanden is,dat is niet bewust gedaan vanzelfsprekend,dus had gewoon de 14,00 ,maar de 100,00 erbij tellen die ik eerst als korting kreeg dat had best anders gekund

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

sombody schreef:
newmikey schreef:Eerst wel, dan weer niet, dan toch weer wel... :?:
Het was de omstandigheid,dat schreef ik al ,natuurlijk wilde ik ,maar als je man op een bedrijf werkt wat alniet echt lekker loopt ,62 is,maar dan nog ,een klein beetje begrip over een reis die pas over 8 maanden is,dat is niet bewust gedaan vanzelfsprekend,dus had gewoon de 14,00 ,maar de 100,00 erbij tellen die ik eerst als korting kreeg dat had best anders gekund
Maar beste mevrouw, dat is toch niet de schuld van de touroperator? Die zet een scherpe aanbieding in de markt voor mensen die al heel vroeg de knoop willen doorhakken. Als u niet zeker wist of u wel zou kunnen, had u toch eigenlijk niet moeten boeken. Die korting gold niet voor niets alleen op die dag.

Ik begrijp uw teleurstelling maar dit is niet erg eerlijk tegenover deze touroperator.

sombody

Dat zeg ik ook niet ,ging om een dag te vroeg boekdatum per abuis. ,maar gezien het vroege,en een misveratand,hadden ze het gewoon om kunnen boeken,het bovenstaande herroepen van in een tijdsbestek van 2 uur ,waar hebben we het over,mijn omgeving vind het belachelijk ,nu pikken ze gewoon je vroegboekken af en dat vind ik een beetje mislieidend,mevr had het over 14,00 ,helemaal okee,maar iets klantvriendelijk had best gekund ,waar een wil is ,is een weg ,maar ik ben klaar met Stip ,ga naar mijn oude vertrouwde OAD die wel zijn klant een hand toe reikt,dit was geen opzet ,maar een vergissing van 1 dag in de datum,kan gebeuren,en nogmaals geen opzettelijk iets ,dit wil toch niemand !!
Als je er een potje van maakt oke ,maar ik ben geen 18 meer en de dame zelf handelde ook niet duidelijk uiteindelijk,en dat is een eerlijke zaak,anders zet ik dat niet neer.
Dus dit is de service van Stip helaas!!

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

sombody schreef:Dat zeg ik ook niet ,ging om een dag te vroeg boekdatum per abuis. ,maar gezien het vroege,en een misveratand,hadden ze het gewoon om kunnen boeken,het bovenstaande herroepen van in een tijdsbestek van 2 uur ,waar hebben we het over,mijn omgeving vind het belachelijk ,nu pikken ze gewoon je vroegboekken af en dat vind ik een beetje mislieidend,mevr had het over 14,00 ,helemaal okee,maar iets klantvriendelijk had best gekund ,waar een wil is ,is een weg ,maar ik ben klaar met Stip ,ga naar mijn oude vertrouwde OAD die wel zijn klant een hand toe reikt,dit was geen opzet ,maar een vergissing van 1 dag in de datum,kan gebeuren,en nogmaals geen opzettelijk iets ,dit wil toch niemand !!
Als je er een potje van maakt oke ,maar ik ben geen 18 meer en de dame zelf handelde ook niet duidelijk uiteindelijk,en dat is een eerlijke zaak,anders zet ik dat niet neer.
Dus dit is de service van Stip helaas!!
Maar u rekent stip iets aan, wat hun schuld niet is.
U had beter eerst kunnen checken of uw man vrij kon krijgen en daarna pas boeken.
Dat u dat niet doet, is niet het probleem van stip.
Zij handelen volgens hun voorwaarden.
Dat u dat leuk vindt, kan natuurlijk, maar dat heeft met service niets te maken.
Ook niet met uw leeftijd overigens, u weet toch zelf ook wel dat dit niet slim is.
Om dan het bedrijf de schuld te geven en dan te roepen 'Ik ben ook geen 18 meer!' vind ik nogal raar.
Ik ben ook geen 18 meer, maar ik weet wel dat ik eerst vrij moet vragen voor ik een vakantie boek.

sombody

Dat heb ik hun ook gezegt en eerder geschreven,een vergissing in 1 dag datum en een oplossing vragend,maar dat de korting eraf gepakt word ,daar zit voor mij de link,dat vind ik niet eerlijk ,heb eens wegens ziekte iets moeten verandere ,betaal je voor ,helemaal mee eens,maar de korting werd niet aan gezeten ,dat vind ik eerlijk.
Als je goed denkt zit er 25,00 boeking in en dan 14,00 omboeken ,is al39,00 dus ,maar het werd niet gezegd,en dat ik naar de nog openstaande vroeg hoorde ik dat,vandaar ,en geef hun ook de schuld niet van mijn foutje de datum,ja een dag ,vervelend ,maar niet express natuurlijk,en er was plek genoeg,dan denk ik,30 januari boeken voor september,er na nog geen 20 dagen achterkomen ,dat ik het niet goed had gedaan,je hebt plek zat,wees couland,maar dat ben ik,dus blijf ik zeggen waar een wil is ,is een weg.

Had voor mij service geweest ,wat andere ook geven ,heb er niet dagelijk mee te maken natuurlijk ,want ik moet er echt voor sparen ,maakt niet uit,dus begrip en klantvriendelijk,voor mij een pre,maar its happend

sombody

Zo zit het even net niet in elkaar,we hebben altijd vakantie dan,maar de dag was eraf vawege al mensen weg,dus heb een uur na bellen stip baas gebeld en uitgelgd,en ja toen was het met pijn en moeite,maar toen heb ik stip weer gebeld,maar toen moest ik maar opnieuw boeken ,had het andersom kunnen doen inderdaad,maar als eeder ,mijn man is 62 ,al een maal met 55 ontslagen wegen reorganisatie,dus daar zat de angst in ,blij dat hij nu nog werk heeft,dat is de hoofdzaak geweest.

Dit is een onmacht gebeuren,wat er speelde,vandaar de ene dag.

Dus dat begrip in oog houdend en uitleg bij stip,maar dan nog ,pik je vroegboekkorting niet af ,daar zit het in,dat vind ik niet kloppen ,en zoals eerder,dame had dit niet gemeld.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

sombody schreef:Dit is een onmacht gebeuren,wat er speelde,vandaar de ene dag.
U denkt echt fout, dit was geen onmacht, overmacht of wat dan ook.
U was bang voor de baan van uw man.
Snap ik.
Maar dan had u niet moeten boeken!
Eérst vrije dagen regelen en pas daarna gaan boeken.
Nu heeft u er zelf een puinhoop van gemaakt met boeken, poging tot omboeken, annuleren en opnieuw boeken.
En al die tijd blijft u Stip maar verwijten maken.
Dit ligt echt niet aan Stip, maar aan uzelf.

sombody

De dagen stonden vast ,alleen de baas kwam met de dag later,ik boek nooit zonder vastigheid.

Dat heb ik ook uitgelegd bij stip,maar het is gebeurt,maar door deze dag later pas kunnen zoals vast gelegd ,half januari vastgelegd is dit gebeurt.

Zo wijs ben ik wel .

sombody

sombody schreef:De dagen stonden vast ,alleen de baas kwam met de dag later,ik boek nooit zonder vastigheid.

Dat heb ik ook uitgelegd bij stip,maar het is gebeurt,maar door deze dag later pas kunnen zoals vast gelegd ,half januari vastgelegd is dit gebeurt.

Zo wijs ben ik wel .
Waar het mij om gaat is dat ze de korting afpikken,dat vind ik niet eerlijk ,en hte was toevallig de dag van de korting ook nog,maar dat vind ik niet kloppen.

sombody

Maakt mij niet uit,gelijk wil ik niet.

Heb ik niet gezegt,had het anders moeten intrepeteren,vroegboekkortingen afpakken,zou handiger zijn geweest,dat blijf ik vinden en verder vind ik het allemaal goed wat er gezegt word.

Komt wel weer iets anders,alleen voor mij nooit geen Stip meer,ben wat dat betreft standvastig en ieder mag zeggen wat hij denkt.

sombody

snuffel1 schreef:Uw verhaal is wel wat warrig opgeschreven, Ik maak er uit op dat u bij de eerste omboeking naar een andere datum 14 moest betalen maar de gehaktdag korting verviel.

Daar heeft u ook gelijk in ,had het iets anders moeten formuleren ,maar was heel verhaal ook.
Heb ook onder vermeld ,had vroegboek korting of iets dergelijks moeten plaatsen ,maar het staat zo ,en volgende maal zal ik het anders doen.
Nou ik zeg laat u maar zitten ,moest ik maar opnieuw boeken,ja ben gek ,krijg 30 euro terug,zegt de dame.
Blijkbaar heeft u de reis geannuleerd.
150 kwijt,OMgehaktdag dus,maar met de zenuwe in het lijf bel ik de baas en krijg het voor elkaar,bel Stip en vroeg het terrug te draaien ,dus niet he,lekker klantvriendelijk,had het misschien andersom moeten doen ,maar het was voor mij op dat moment een stress item even.
Als u de reis door had laten gaan was dit telefoontje niet nodig geweest.

Tot slot de annuleringsverzekering die dekt niet de schade met de reden "ik kan die dagen geen vrij krijgen"

Wat kunt u hier uit leren, eerst de vakantiedagen bij de werkgever vast laten leggen daarna pas boeken. Had u dat gedaan was dit probleem helemaal niet ontstaan.

BBI Reizen

Ongelezen bericht door BBI Reizen »

Geachte mevrouw,

We begrijpen dat het uiteraard vervelend is dat u de boeking, die gedaan is op onze “gehaktdag”, heeft moeten omboeken en uiteindelijk geheel heeft geannuleerd, omdat u ook op deze datum geen vrij kon krijgen van uw werkgever. Wij zijn hier uiteraard niet voor verantwoordelijk, wij gaan ervan uit dat als u een boeking bij onze organisatie doet, dit ook definitief is. Vanzelfsprekend proberen wij daar waar mogelijk wel zo coulant mogelijk te zijn.

Wel is het zo dat onze medewerkerster bij de eerste omboeking niet geheel juist heeft gehandeld. Uw omzetting naar een andere datum mag geen invloed hebben op de reeds verstrekte korting. Die zou gehandhaafd moeten blijven, hetgeen niet gebeurd is en dit betreuren wij. Wij onderschrijven echter niet uw mening dat het om een “misleidende actie” gaat. Een van onze medewerksters heeft onjuist gehandeld en daar bieden wij onze excuses voor aan.

Het is een feit dat u de boeking geannuleerd heeft omdat u geen vrij kon krijgen. De annuleringskosten die aan u doorberekend zijn, zijn dan ook volgens de ANVR-Reisvoorwaarden de juiste. Gezien het feit dat wij voorgaande situatie betreuren, zijn wij bereid om u fors tegemoet te komen in de annuleringskosten voor uw reis. Wij zullen u uitsluitend administratiekosten doorbelasten en wij zullen u hierover nog een persoonlijke e-mail sturen.

Met vriendelijke groeten,

Stip Reizen

sombody

BBI Reizen schreef:Geachte mevrouw,

We begrijpen dat het uiteraard vervelend is dat u de boeking, die gedaan is op onze “gehaktdag”, heeft moeten omboeken en uiteindelijk geheel heeft geannuleerd, omdat u ook op deze datum geen vrij kon krijgen van uw werkgever. Wij zijn hier uiteraard niet voor verantwoordelijk, wij gaan ervan uit dat als u een boeking bij onze organisatie doet, dit ook definitief is. Vanzelfsprekend proberen wij daar waar mogelijk wel zo coulant mogelijk te zijn.

Wel is het zo dat onze medewerkerster bij de eerste omboeking niet geheel juist heeft gehandeld. Uw omzetting naar een andere datum mag geen invloed hebben op de reeds verstrekte korting. Die zou gehandhaafd moeten blijven, hetgeen niet gebeurd is en dit betreuren wij. Wij onderschrijven echter niet uw mening dat het om een “misleidende actie” gaat. Een van onze medewerksters heeft onjuist gehandeld en daar bieden wij onze excuses voor aan.

Het is een feit dat u de boeking geannuleerd heeft omdat u geen vrij kon krijgen. De annuleringskosten die aan u doorberekend zijn, zijn dan ook volgens de ANVR-Reisvoorwaarden de juiste. Gezien het feit dat wij voorgaande situatie betreuren, zijn wij bereid om u fors tegemoet te komen in de annuleringskosten voor uw reis. Wij zullen u uitsluitend administratiekosten doorbelasten en wij zullen u hierover nog een persoonlijke e-mail sturen.

Stip Reizen
Dank voor uw bericht,

Dank u stip voor reactie
Wacht uw mail af.
Laatst gewijzigd door sombody op 14 mar 2013 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

sombody

snuffel1 schreef:@sombody, ga u even diep schamen. U maakt het probleem Stip komt u ten onrechte tegemoet en nog blijven zeuren.
@Stip reizen wat mij betreft mag u de coulance per direct intrekken deze tante kunt u niet tevreden stellen.
Had het door emotie niet goed gelezen ,drong niet door,wacht het af de mail van Stip /BBI.
Nog niets vernomen ,zal dit zeker dan hier melden.
Per PB excuus gemaakt,en wacht het verder af.

sombody

BBI Reizen schreef:Geachte mevrouw,

Stip Reizen

Beste stip,bbi reizen.

Het is uiteindelijk een ongelukkige samenloop geweest,in 2 uur tijd,en jammer dat de medewerkster dit niet zo heeft gehandeld.
Maar dit ter zaken ,handelde op dat momnet uit mijn emotie gehandeld ,ook niet goed,dus u heeft ook gelijk.
Mail heb ik helaas niet van u gehad ,maar u heeft mij de vroegboekkorting teruggegeven.
Zeer coulance en dank u wel.
Toch mijn dank ,heb echter geem mail gehad,maar

Gesloten