LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sunnycars niet thuis na onterechte creditcard

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ggelukenofacsoetema
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2017 16:26

Sunnycars niet thuis na onterechte creditcard

Ongelezen bericht door ggelukenofacsoetema »

Sunnycars geeft niet thuis na onterechte creditcard afschrijving.

Van zo 21 mei 2017 tot en met wo 31 mei 2017 heb ik voor een vakantie in Zuid-Frankrijk een auto via Sunnycars geboekt, klasse: 'YB - Renault Twingo /AC/2dr of gelijkwaardig'. Een en ander volgens Sunnycars RESERVERINGSNUMMER 7391642 Versie 3.
We hebben de auto opgehaald bij het kantoor van Enterprise in Frankrijk, Marseille Provence luchthaven. Eerst geeft men een auto zonder Airco mee. Nadat wij dit hebben aangekaart krijgen wij met veel pijn en moeite een auto met Airco. Vervolgens worden wij 3 dagen later op ons vakantie adres gebeld omdat men niet weet welk kenteken onze auto heeft. Na 10 dagen hebben wij de auto weer in Marseille ingeleverd.
Tot mijn woede wordt op 4 juli 2017 een bedrag van eur 24,99 afgeschreven door Sunnycars / Enterprise te Frankrijk. Het lijkt erop dat Sunnycars / Enterprise ons extra kosten voor een auto met airco in rekening brengt terwijl ik die initieel bij Sunnycars besteld en betaald heb. Ik heb direct schriftelijk per omgaande terugbetaling gevorderd. Inmddels zijn we 2 maanden verder en Sunnycars heeft dit nog steeds niet opgelost.

Ook heb ik Sunnycars gevraagd om een verklaring hoe het mogelijk is dat 5 weken na inleverdatum van een huurauto een verhuurmaatschappij blijkbaar in staat is geld van je rekening te halen.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 sep 2017 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht aangepast. Reden: ongefundeerd

Riksela
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2017 09:26

Re: Sunnycars niet thuis na onterechte creditcard

Ongelezen bericht door Riksela »

Als het het niet eens bent met een afschrijving kan je altijd contact opnemen met de creditcard maatschappij en de afschrijving terug laten draaien.
Zij stellen dan een onderzoek in.

Maar inmiddels ben je al 2 maanden verder en ik weet niet welke termijn je cc maatschappij hanteert.

NeoDutchio
Berichten: 12784
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Sunnycars niet thuis na onterechte creditcard

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maar met welke reden is er geld afgeschreven? Lijken dat het te maken heeft met de airco is niet zeker weten. Daarbij worden alle auto's met airco aangeboden, dus een meerprijs daarvoor lijkt mij sterk.
Wel barst het van de klachten over huurauto's waar achteraf ineens extra verzekeringen schijnen afgesloten te zijn.

Vraag eerst eens de reden van de afschrijving, dan weet u of het terecht is of niet.

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Sunnycars niet thuis na onterechte creditcard

Ongelezen bericht door sjohie »

ggelukenofacsoetema schreef:Sunnycars geeft niet thuis na onterechte creditcard afschrijving.

Van zo 21 mei 2017 tot en met wo 31 mei 2017 heb ik voor een vakantie in Zuid-Frankrijk een auto via Sunnycars geboekt, klasse: 'YB - Renault Twingo /AC/2dr of gelijkwaardig'. Een en ander volgens Sunnycars RESERVERINGSNUMMER 7391642 Versie 3.
We hebben de auto opgehaald bij het kantoor van Enterprise in Frankrijk, Marseille Provence luchthaven. Eerst geeft men een auto zonder Airco mee. Nadat wij dit hebben aangekaart krijgen wij met veel pijn en moeite een auto met Airco. Vervolgens worden wij 3 dagen later op ons vakantie adres gebeld omdat men niet weet welk kenteken onze auto heeft. Na 10 dagen hebben wij de auto weer in Marseille ingeleverd.
Tot mijn woede wordt op 4 juli 2017 een bedrag van eur 24,99 afgeschreven door Sunnycars / Enterprise te Frankrijk. Het lijkt erop dat Sunnycars / Enterprise ons extra kosten voor een auto met airco in rekening brengt terwijl ik die initieel bij Sunnycars besteld en betaald heb. Ik heb direct schriftelijk per omgaande terugbetaling gevorderd. Inmddels zijn we 2 maanden verder en Sunnycars heeft dit nog steeds niet opgelost.

Ook heb ik Sunnycars gevraagd om een verklaring hoe het mogelijk is dat 5 weken na inleverdatum van een huurauto een verhuurmaatschappij blijkbaar in staat is geld van je rekening te halen.
Ik zou even alle papieren bekijken, mogelijk dat het de verrekening van een van hun "pakketten" is die je hebt afgesloten. Maar was Enterprise de organisatie die de afhandeling voor Sunnycars deed, of vice versa? Wij komen net terug van een vakantie waar en huurauto van sunnycars bij zat, maar dat werd lokaal afgehandeld door Hertz.

SunnycarsNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2014 15:28

Re: Sunnycars niet thuis na onterechte creditcard

Ongelezen bericht door SunnycarsNL »

Beste,

Bedankt dat u uw verhaal met ons deelt. Wij streven altijd naar verbetering en reviews helpen ons daarbij. Wat jammer om te horen dat je toch voor onverwachte kosten bent komen te staan. Zoals je weet, past dit helemaal niet bij de zorgeloze autohuur waar wij voor staan. In uw dossier zie ik dat mijn collega´s uw aanvraag in behandeling hebben genomen. Zij zullen vandaag nog contact met u opnemen over uw dossier. Onze excuses voor de vervelende situatie. Hopelijk mogen we je in de toekomst weer als klant van Sunny Cars verwelkomen. We zullen er dan zoals gebruikelijk alles aan doen om je een zorgeloos autohuuravontuur te bezorgen.

Met vriendelijke groet,
Kim van Sunny Cars

Gesloten