LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] The Vacation Store

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
yoteun

The Vacation Store

Ongelezen bericht door yoteun »

Een paar weken geleden werden wij gebeld met de vraag of we mee wilden doen aan een enquete naar ons vakantie gedrag. dit ging uit van dThe Vacation Store
zij doen zelf niet aan reklame via tv o.i.d. maar mond op mond en via de telefoon. dit i.v.m de hoge kosten.....
Toen we verschillende vragen hadden beantwoord kwamen ze met een "anbieding" dat we een week gratis mochten verblijven in hun vakantie huisjes op tenerife of een ander leuk warm land.
Wel moeten we de vlucht zelf betalen.

Je kon met je hele gezin hier gebruik van maken, maar wel op voorwarde dat iedereen mee kwam naar een informatie avond, de volgende dag of een week later op Schiphol.
Dat stond in de e-mail die we kregen van ze.

We zijn hier verder niet op ingegaan omdat ik het zelf niet vertrouw vaak dan wordt er in die periode dat je weg bent je huis leeg gehaald of verplichten ze je ergens voor te tekenen wat je een heleboel geld kost.
Misschien heeft iemand anders hier wel positieve ervaringen mee......

Groetjes Yoteun

mollie3
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jan 2004 17:10

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door mollie3 »

Je kan natuurlijk iemand op je huis laten passen en de tussentijd. Dan kan er in elk geval niet worden ingebroken...

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Je zou eens verder kunnen kijken tussen de berichten hier voordat je zelf een bericht plaatst.

Er is al genoeg geschreven over Traveljet en Vacation Store en Taveljet Vacation Store hoe ze zich ook elke keer weer noemen.

Mijn advies: niet doen!

Als je wilt weten waarom lees dan de andere berichten eens. Vanaf pagina drie beginnen de berichten.

tevreden

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door tevreden »

Nou wij zijn wel geweest en onze ervaring is zeer positief. Je werd leuk ontvangen en er werd een vakantiepakket aangeboden. Voor ons heel aantrekkelijk en wij hebben het ook aangeschaft. Maar als je het niets vond kreeg je toch je gratis weekje. Geen gepush niks. We zijn inmiddels geweest op vakantie en het was meer dan super. Wij zijn er heel blij mee.

AK

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door AK »

Nu, dat is dan fijn om te lezen. Maar vertel dan ook even wat het jullie gekost heeft. Dat willen sommigen van ons vast wel even weten!

En voor diegenen die alsnog dat "gratis"" weekje hebben gedaan, is het te hopen dat ze nu verder niet meer worden lastig gevallen. Of het moet hun zò goed bevallen zijn!

Mvg. AK

tevreden

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door tevreden »

Wij hebben voor 4750,- 7 weken gekocht. per week dus 675,- We gaan met z'n zessen dus net 110,- pp vliegticket malaga 109,- dus voor 229,- pp een week in een luxe resort. Wij halen het er dik uit. En hebben veel meer keus dan bij een reisbureau.En het beste. Sorry maar wij zijn tevreden.
Ik heb op het forum eens wat rondgelezen.
Jammer dat de vaak negatieve en agressieve reacties van sommige gebaseerd zijn op van horen zeggen. Als het pakket je niet aanstaat dan doe je het toch niet! Als je tien mensen een opel verkoopt zal daar ook best wel eens een aantal mensen tussen zitten die het geen fijne auto vinden maar daarom is de opel nog wel goed. En natuurlijk kun je voor 99,- naar turkije maar daar wil ik niet zitten. Ik betaal liever iets meer voor een luxerevakantie. Wij gaan deze zomer weer lekker met vakantie.

AK

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door AK »

Okè, jullie zijn er tevreden mee! Dat kan!
Maar dan wil ik hier nog wel even iets aan toevoegen.
Voor diegene die misschien wel geintresseerd zijn! Kijk even op:

www.wereldwijzer.nl
Klik door naar: overige reisforums en dan naar topic algemeen/overig.
3e van boven staat een item over The Vacation Store.

Lees dit even aandachtig door en trek dan je conclusie.
Nu tevreden, ik wens jullie verder nog heel veel vakantie plezier en laat zo af en toe eens wat weten, over het hoe en wat met The Vacation Store. Zelf ben ik werkend in de reisbrance, dus zodoende geintresseerd.
8) AK.

Gast

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Gast »

Dank je wel AK we zullen er zeker van gaan genieten. Ik zal na mijn vakantie wat laten weten.
Onze 1e vakantie was naar portugal PineCLiffs (daar zit straks het ned.elftal) GoldCrown super de lux mooi. Een aparttement zo mooi! uitzicht op de golfbaan privestrand alles maar dan ook alles erop en eraan. Wij hebben ons geld er al dubbel en dwars uit. We hebben gekeken wat de locatie kost bij een reisbureau. 3100,- pp/pw/lg Nou dat kan ik nooit van zijn levensdagen betalen(we waren met zij zessen)
Nu dus wel!!!Nou dat is toch gaaf. We hebben daarnaast nog allerlei leuke dingen kunnen doen zoals naar een waterpark en een safari.
kosten 685,- voor mijn weekje en 1900,- vliegtickets dus 2585,-
gedeeld door 6 is 430,-pp Voor dat geld hadden we een droomvakantie.
Ik vind het prima als mensen een mening hebben maar hij moet wel ergens op gebaseerd zijn en niet van pietje hoorde van jantje en dus is het zo. Nu gaan we naar malaga in juli super voordelige tickets 109.- en weer een prachtig hotel aan het strand. Ik kan niet wachten.
tot augustus.

AK

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door AK »

Hallo tevreden.

Ik zag daarnet dat je je ook hebt aangemeld op het forum van Wereldwijzer.
Heel goed van je. Kunnen ook die bezoekers lezen over jullie ervaringen en dan alsnog hun conclusie trekken! Jij had het daar duidelijk uit èèn gezet dus moeten de mensen maar zien wat ze er mee doen!

Het zal inderdaad niet voor iedereen weggelegd zijn, zo,n manier van vakantie vieren, maar als je zeker bent dat je al die weken met z,n zessen kunt gaan, is het voor die mensen misschien de moeite waard.

Bedankt voor je verdere toelichting. Als het werkelijk zo is als jij beschrijft, wie ben ik dan nog? Groetjes 8) 8) AK

Gast

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Gast »

dank je wel AK voor je positieve reactie. En ik houd je op de hoogte van de volgende vakantie groetjes 'tevreden'

Opgelucht

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Opgelucht »

Net als wij ook getekend, maar wil je er toch nog onder uit?? Dat kan!!
Natuurlijk hebben we de voorwaarden en condities op de achterkant van het contract gelezen. Ergens op dat hele A4-tje vol met regels staat dat je je binnen 8 dagen nog mag bedenken en de boel kunt annuleren. Handig. Onderteken de overeenkomst en eenmaal thuis kan je er nog eens rustig over nadenken zonder dat er iemand tegen je aan blijft praten en je nog wat locaties onder de neus duwt. Maar LET OP!! Toen wij besloten af te zeggen, heb ik dat contract er nog eens bijgepakt. En wat blijkt ... zelfs wanneer je binnen de 8 dagen annuleert, willen ze geld zien. Ongeveer EUR 1.250,-
Bij navraag bij de Consumentenbond blijkt dat de Colportagewet van toepassing is. Dit houdt in dat de bedenktijd van 8 dagen pas ingaat op het moment dat de overeenkomst is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel. Aangezien de meeste mensen in het weekend bij The Vacation Store worden uitgenodigd, gaan de 8 dagen op z'n vroegst pas op de maandag daarop in. Bovendien zegt de wet dat annuleren binnen de termijn kosteloos en zonder opgave van reden kan.
De enige kosten die je hebt, zijn dan dus de kosten voor het aangetekend (met ontvangstbewijs!) verzenden van de brief en het pakket dat ze je hebben meegegeven. Ja, zelfs de fles wijn moet aangetekend retour. De pijn in je portemonnee is dan misschien 50 euro en geen 1.250 en al zeker geen 5.580 euro (36 x € 155,-).
Wij zijn er klaar mee. Gewoon, omdat we het bij nader inzien toch niet vertrouwden.

P.S. Vergeet niet om een schriftelijke bevestiging van annulering te vragen.

Opgelucht.

Gast

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Gast »

beste opgelucht. waarom ben je boos?? Je hebt nog niet eens een week geprobeerd Hoe in de wereld kun je dan negatief reageren.Ik snap daar niks van. Dan nog wat in je kwaadheid geef je niet eens de juiste waarheid. Oke het annuleren kost 1248.- MAAR lees goed je contract. Daarvoor heb je het recht om 1)een week vakantie te boeken!!
2) je behoudt het recht om evt cruises en vakanties goedkoop bij te boeken.
Dat is uitgelegd bij het lezen van het contract. En als je dan twijfelt waarom teken je dan? Bij ons is alles ook netjes voorgelezen en er is ons niets door de strot geduwd het was onze beslissing om te tekenen. Je geeft ze ook niet eens de kans om te laten zien hoe mooi je op vakantie gaat. Jammer wij zijn geweest en gaan met veel plezier weer. Alle mensen die negatief reageren zijn NOOIT met ze op vakantie geweest. Vind je het dan niet een beetje oneerlijk om op deze wijze te reageren. Je hebt met je volle verstand iets getekend ga dan nu niet net doen alsof alles stiekem is gedaan en je ergens bent ingetrapt. Jammer jammer dat je niet gaat genieten van een welverdiende vakantie en als dan alles niet klopt ja dan kun je klagen. Je beseft niet met wat voor mooi concept je wereldwijd op vakantie kon gaan .Zonde. En even over die 36 x 155,- dat is 5580,- ja maar daar zit rente in omdat je het geld leent. Ook dat wordt netjes uitgelegd. En als je in 1 keer betaald dan krijg je 225,- korting!! dar hoor ik je niet over? Als je voor een lening kiest moet je niet zeuren over rente dat weet je van te voren. Je kon ook renteloos binnen een jaar betalen! Dus mogelijkheden zat waar je uit kan kiezen. Ik heb het idee dat je niet helemaal goed hebt geluisterd en nu spijt hebt. Dat kan. Maar ga niet iets afzeiken wat goed is maar krab jezelf eens achter de oren. Je had ook nee kunnen zeggen dan had je een gratis weekje gehad.

Opgelucht

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Opgelucht »

Best Gast.
Waarom reageert u zo fel op mijn vorig bericht? Het lijkt er sterk op dat u zich persoonlijk aangevallen voelt. Ook de manier waarop u het product van The Vacation Store (TVS) aanprijst en het verkooppraatje kunt reproduceren, doet vermoeden dat u de tekst uit het handboek van alle TVS-verkopers citeert. Daarom neem ik maar aan dat u daadwerkelijk persoonlijk belang heeft in TVS. Medewerkers van deze organisatie kunnen natuurlijk net als ieder ander op dit forum.

Hoe dan ook, zoals u het zelf stelt, zit de situatie dus als volgt in elkaar:
Wanneer iemand niet tekent, heeft men recht op een week gratis accomodatie. ECHTER wanneer iemand wel heeft getekend, maar zich bedenkt binnen de daarvoor wettelijk gestelde afkoelperiode, dan ineens is de aangeboden week niet meer gratis maar moet daar
€ 1.248 voor betaald worden. Dan had ik het dus toch goed begrepen!

De rest van uw verhaal doet eigenlijk niet ter zake. Het enige dat ik gedaan heb, is mensen er attent op gemaken, dat ze niet verplicht zijn dit bedrag van 1.248 euro te betalen wanneer ze besluiten te annuleren. Dan dus geen weekje weg met TVS. Daar en tegen houdt men dit bedrag in eigen zak waarmee een goede Last Minute bekostigd kan worden door een bij de ANVR aangesloten reisorganisatie.

Opgelucht.

AK

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door AK »

Ik ben ook opgelucht! Eindelijk duidelijkheid over deze vorm van zg. vakanties. Maar ik blijf ook geintresseerd in de verhalen van Tevreden!
AK

Gast

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Gast »

nee ik heb geen belang bij TVS ben gewoon blij met mijn vakanties. En ja ik reageer misschien fel omdat ik het oneerlijk vindt dat er naar TVS wordt uitgehaald op grond van onjuiste of onvolledige informatie. Alle negativiteit is alleen van mensen die NOOIT met hen op vakantie zijn geweest! Dat vind ik niet eerlijk. Wij zijn netjes en correct door hen behandeld. Alle afspraken zijn ze nagekomen. Zoals beloofd zal ik bij mijn volgende vakantie weer verslag uitbrengen. We zitten dit keer weer in een Gold crown hotel. Dat betekent super de lux.
Kijk het is niet voor iedereen een ideale manier om op vakantie te gaan maar je bent vrij om nee te zeggen.

max

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door max »

Wij hebben ons in 2001 over laten halen door de mooie verkooppraatjes om te tekenen. Daarna, door negatieve krantenartikelen over de beschikbaarheid, geprobeerd om er van af te komen, maar wij hoefden ons geen zorgen te maken, het werkte eigenlijk het zelfde als bij een"normaal" reisbureau. De bonusweek doorgebracht in Malaga, was perfect, alleen proberen ze je daar om een pakket te verkopen voor 10.000 euro, je moet in die bonusweek beslissen.
Wij hebben dit niet gedaan. Nu wilden wij in de zomervakantie naar Spanje, Portugal of Griekenland, op 16 januari voor het eerst een poging gedaan om via Club La Costa te boeken. Het enige wat volgens hun nog vrij was, was 1 week Tenerife of 2 weken Australie. Diverse keren gebeld, gemaild naar Spanje, maar tot nu toe totaal geen reactie.
Wij vragen ons af of dit jaar nog op vakantie kunnen, als ik dit alles vantevoren had geweten, was ik er nooit aan begonnen.

weidevogel

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door weidevogel »

Of Travaljet Vacation Shop, of Continental Yet Hollidays, wilt u nog meer namen. Traveljet Vacation Shop heeft via het Kantongerecht te Haarlem een rechtzaak verloren. Iets verkopen in groepsverband, wat colportagewet wordt genoemd. Traveljet is in hoger beroep gegaan bij het Gerechtshof te A'dam, wat zij ook verloren hebben. Wij hebben onze centjes terug wat onder valse voorwenselen door ons was betaald.
The Vacation Store is de nieuwe naam. Hetzelfde briefpapier kunnen ze gebruiken, TVS, link!!! Kunnen ze de voorraad opmaken. Van de Kamer van Koophandel te Haarlem vernomen dat deze organisatie al heel vaak van naam is veranderd.
TEKEN NIETS. Voor je het weet heb je voor een veel te dure overeenkomst getekend.
Wordt vervolgt.

oplettend

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door oplettend »

Geachte weidevogel,

Met grote belangstelling je reactie gelezen. Wat zijn de dossier-/rolnummers van de procedures die jij voor de rechtbanken in Haarlem, resp. Amsterdam hebt gevoerd? Zijn de vonnissen te vinden op internet? Heb je professionele hulp van juristen ingeroepen? Graag een reactie!

weidevogel

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door weidevogel »

hierbij een reactie aan oplettend. Wij hebben een rechtsbijstandverzekering en daardoor konden we een advocaat inschakelen. Ik heb vernomen dat SRK rechtsbijstand,
Europaweg 151, Postbus 3020, 2700 LA Zoetermeer, al meer zaken heeft lopen betreffende Traveljet/Continental Yet Hollidays.
Wij hadden een advocaat uit Den Haag, ons toegewezen door Centraal Beheer.
Gerechtshof A'dam heeft op 11 september 2003, rolnr. C02/00986 uitspraak gedaan. De uitspraak van de Kamer van Koophandel te Haarlem zal ik nog voor je opzoeken.
wordt vervolgt

weidevogel

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door weidevogel »

berichtje voor Max. Traveljet/The Vacation Store werkt niet meer samen met Club La Costa. Club La Costa had nooit wat beschikbaar. Menig droevig verhaal gehoord van mensen die poogde om een accommodatie te boeken. Traveljet schijnt het nu in eigen handen te hebben.
Bel ze maar! Als je het telefoonnummer wilt geef je dat maar aan.
Succes

Gesloten