Heb onlangs op het reisbureau een vakantie uitgezocht voor komende zomer (2 volw. en 2 kind. 10 + 12 jr) De keuze viel op een all incl hotel in Spamje. Nadat de dame achter de balie de reissom had berekend (wij hebben de prijsbijlage niet ingezien) zijn wij accoord gegaan met deze reis. Wij kregen alleen voor onze jongste korting (€ 550) Bij thuiskomst de gids nogmaals ingezien en ook de prijsbijlage, daar bleek dat de korting geld voor kinderen tot 14 jr. Direct het reisbureau ingelicht en na enig onderzoek werd mij vertelt dat bij sommige accomodaties de korting voor 2 kinderen alleen geld bij 3 betalende volwassenen. Bij de bestudering van de prijsbijlage kwam ik dit nergens tegen. Daarop zelf contact gezocht met de reisorganisatie, en zij kwamen met hetzelfde verhaal. Na aandringen van mijn kant werd inderdaad toegegeven dat dit niet in de gids stond maar wel in de volgende gidsen duidelijk zou worden vermeld. Voor mij geen compensatie want ik had mijn handtekening gezet!!!!! Enige compensatie was toch wel reëel geweest, maar handtekening is handtekening, zeggen zij.
Mocht wel gratis de reis annuleren -heb ik direct gedaan en elders geboekt waar ik wel voor 2 kinderen korting kreeg.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Achterhouden van info kinderkorting
Achterhouden van info kinderkorting
Laatst gewijzigd door gumaceka op 31 jan 2008 16:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Achterhouden van info kinderkorting
Dus als ik het goed begrijp, heb je eerst (reis) gekocht en toen gekeken naar de prijs? Tja, ik wil niet veel zeggen, maar de meesten kijken eerst in de gids naar waar, wat en de prijs en gaan dan pas beslissen hoe of wat.
Re: Achterhouden van info kinderkorting
Als je op het reisbureau iets uitzoekt, en vraagt aan de balie medewerkster ( die via de computer alle info zo op vraagt ) om prijsopgave's hoef ik daar niet voor in de gids te zoeken. En met alle bijkomende kosten zijn de gidsen toch niet helemaal op to date.
Re: Achterhouden van info kinderkorting
Gumaceka, wat ik niet begrijp is dat je vooraf geen prijzen gecontroleerd hebt. Dan ben je al iets op de hoogte en had je een hogere prijs gezien bij de balie. Bij het doornemen van de reis aan de balie heb je blijkbaar wel gezien, dat voor 1 kind de volle mep betaald moet worden. Waarom toen niet even gevraagd waarom.
De enige eventuele compensatie die op z'n plaats was, heb je gekregen. Je mocht kosteloos annuleren, want blijkbaar was de voorlichting niet duidelijk.
Het toevallig heb ik ook een zomervakantie geboekt voor 2 volwassenen en 2 kinderen van 9 en 11 jaar bij Holland International en ik kreeg voor beide kinderen wel gewoon de kinderprijs, zoals ik ook vooraf in de gids en op internet gezien had.
En om nu meteen te schrijven voor mij nooit meer Holland International vind ik wat ver gaan. Je had een klacht en die lijkt me goed opgelost (ook al was het misschien niet wat je wilde )
De enige eventuele compensatie die op z'n plaats was, heb je gekregen. Je mocht kosteloos annuleren, want blijkbaar was de voorlichting niet duidelijk.
Het toevallig heb ik ook een zomervakantie geboekt voor 2 volwassenen en 2 kinderen van 9 en 11 jaar bij Holland International en ik kreeg voor beide kinderen wel gewoon de kinderprijs, zoals ik ook vooraf in de gids en op internet gezien had.
En om nu meteen te schrijven voor mij nooit meer Holland International vind ik wat ver gaan. Je had een klacht en die lijkt me goed opgelost (ook al was het misschien niet wat je wilde )