Ik wil graag weten of meerdere mensen dezelfde ervaring hebben in de klachtenafhandeling van Booking.com. Mijn geval is:
Ik zoek voor een gezin een caravan in Spanje. Booking.com biedt deze mij aan voor een bepaalde prijs. Ik ga akkoord en de boeking wordt gedaan. Bij aankomst bij de caravan blijkt de camping 15% meer te rekenen. Booking.com kan mij dan niet helpen (telefonisch contact) en biedt ook geen alternatieven aan. Ze beloven wel na een week contact op te nemen. Dat gebeurt helaas niet.
Na mijn vakantie verschuilt Booking.com zich achter de prijs van de camping en aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid. Ik beroep mij op het ABW en zeg dat ik een prijsafspraak heb met Booking.com en niet met de camping. Uiteindelijk weigert Booking.com mij nog te woord te staan en alleen nog te willen reageren wanneer we juridische maatregelen nemen. Omdat booking.com geen lid is van de SGR en geschillencommissie reizen kan je dit helaas alleen tegen hoge kosten doen.
Wie heeft een vergelijkbaar traject met Booking.com (of anderen) doorlopen en welke acties hebben daar wel succes gehad ?
P.S. Opmerking op zoover.nl over het boeken bij deze camping via booking.com zijn na dit traject ook door zoover.nl weggehaald. Is dat normaal ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afhandeling klachten Booking.com
Re: afhandeling klachten Booking.com
Voor zover ik weet is booking.com slechts een bemiddelaar. Uiteindelijk boek je bij het hotel, camping e.d. Als, in dit geval, de campinghouder een andere prijs meldt aan booking.com dan aan de balie dan zit het probleem bij de campinghouder, niet bij booking.com. De accomodatieverhuurder betaald een percentage commissie aan booking.com, dus sommige zullen wellicht een lagere prijs doorgeven zodat ze minder commissie hoeven te betalen.